Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby en verjaardag

+31
Pien
Pineco
Star007
Fearie
studiebol
Aimee
CCC
Muus
Printje
Parel
Marin
Smaragdje
Laced
Rush
_Lana_
Monsters&co
Steep
Linda
kwak
Theeleut
Snoes
hellowkitty
Lejow
Pussycat
Happydobby
Slakje
Blue flower
Sanne
Mamsie
tweeling
Caroow
35 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Baby en verjaardag Empty Baby en verjaardag

Bericht  Caroow wo 10 apr 2013 - 0:23

Dit weekend hebben we een verjaardag ('s avonds) en ik had bedacht dat R gewoon mee kon gaan. Het is hier om de hoek, ik ben zo weer thuis als hij gaat huilen, maar dat verwacht ik niet. Hij slaapt als hij moe is (in de wagenbak, daar slaapt hij thuis ook in) en als hij wakker is ligt hij gewoon op onze arm zonder huilen. Drinken doet hij of voor de tijd, of als hij nog niet komt dan kolf ik voor de tijd en krijgt hij een flesje als hij honger krijgt. Ik blijf niet langer dan 3 uur, dus voor mijn productie lijkt me dat niet erg.
Tot zover, geen probleem. Ik krijg alleen het gevoel dat de (kinderloze) jarige hier helemaal niet op zit te wachten.

R gaat niet naar een oppas, hij is nog hartstikke jong, ik vind het onzin voor die paar uurtjes en de mensen bij wie ik hem nu wel zou willen achterlaten kunnen niet. Dus het is of baby mee of helemaal niet gaan.

Wat doen jullie in zo'n geval?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en verjaardag Empty Re: Baby en verjaardag

Bericht  tweeling wo 10 apr 2013 - 0:25

Toen ze zo klein was paste mijn moeder wel eens op maar ik gaf fv. Ik nam haar niet mee maar dat kwam ook omdat ze best veel huilde in het begin, vooral s avonds.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Mamsie wo 10 apr 2013 - 0:27

Ik zou het gewoon even vragen aan de jarige. Die snapt dat wel lijkt me en zeg dat je graag een eerlijk antwoord wilt. Ook ivm eventueel roken binnen etc.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sanne wo 10 apr 2013 - 0:28

Ik ben met mijn dochter naar een verjaardag gegaan toen ze net twee weken oud was. Zij clusterde alleen enorm 's avonds, dus ik heb bijna de hele avond met een huilend meisje gezeten, omdat ik er niet zo goed aan toe durfde te geven nog. Op die verjaardag waren meer borstvoedende moeders en zij waren niet bekend met clusteren, dus vonden het heel gek dat ik mijn dochter na een uurtje nog een keer wilde aanleggen. Ik moest mijn kind (volgens schoonmoeder) maar even aan hen geven, zij wisten wel hoe ze ermee om moesten gaan (en ik, de moeder, kennelijk niet). Nou je hoort het, nog steeds gefrustreerd Laughing

Ik heb het daarna niet weer gedaan. Mijn dochter slaapt niet overal gemakkelijk in, dus 's avonds blijf ik thuis.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Blue flower wo 10 apr 2013 - 0:30

Ik ken je gevoel van niet naar de oppas willen brengen. Wat wij in zo'n situatie deden en doen als het in de buurt is elkaar aflossen na een uurtje. Eerst ik en daarna man. Voor ons geeft dit het beste gevoel alleen niet altijd gezellig.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow wo 10 apr 2013 - 0:32

Roken binnen gebeurd daar niet, anders had ik het niet overwogen en was ik sowieso thuis gebleven.

Ik dacht eerst dat de jarige ons gewoon alle drie had uitgenodigd, maar hij was heel verbaasd toen we zeiden niet na de verjaardag op stap te gaan Rolling Eyes Dus nu weet ik het niet zo zeker. Als ik het gewoon vraag ben ik bang dat ik niet zo reageer zoals het hoort (dat bedoel ik niet, maar ik kom niet op het woord..).
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie wo 10 apr 2013 - 0:35

Hmm een niet zo logisch denkende hij dus.
Dan zou ik er denk ik voor kiezen om niet te gaan. Maar je vriend man natuurlijk wel even gaan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  tweeling wo 10 apr 2013 - 0:37

Mamsie schreef:Hmm een niet zo logisch denkende hij dus.
Dan zou ik er denk ik voor kiezen om niet te gaan. Maar je vriend man natuurlijk wel even gaan.

Inderdaad. Mensen zonder kinderen denken soms volgens mij dat je je kind wel even ergens kan 'dumpen'
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Caroow wo 10 apr 2013 - 0:38

Ik vind het eigenlijk gewoon voelen alsof ik niet welkom ben met baby en voel me daar best rot door Cry De jarige is een man maar hij woont ook gewoon samen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  tweeling wo 10 apr 2013 - 0:39

Nou dan zou ik lekker thuis blijven Very Happy
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Slakje wo 10 apr 2013 - 0:42

Ik zou gewoon een oppas regelen, tenzij er ook nog andere kinderen komen. Ik zou het zelf echt niet appreciëren als iemand op mijn verjaardag met een kind komt aanzetten omdat hij/zij geen oppas wilt. Dan gaat al de aandacht naar het kind, en het beperkt je gewoon.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Happydobby wo 10 apr 2013 - 0:44

Ik nam hem gewoon overal mee naar toe, en anders ging mijn vriend alleen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Pussycat wo 10 apr 2013 - 0:51

Caroow schreef:Roken binnen gebeurd daar niet, anders had ik het niet overwogen en was ik sowieso thuis gebleven.

Ik dacht eerst dat de jarige ons gewoon alle drie had uitgenodigd, maar hij was heel verbaasd toen we zeiden niet na de verjaardag op stap te gaan Rolling Eyes Dus nu weet ik het niet zo zeker. Als ik het gewoon vraag ben ik bang dat ik niet zo reageer zoals het hoort (dat bedoel ik niet, maar ik kom niet op het woord..).

Dit vind ik sowieso al raar dat hij dat vreemd vindt... je bent 3 weken geleden bevallen!
Niet iedereen voelt zich dan alweer lekker genoeg om te gaan stappen? Om nog maar te zwijgen over het feit dat je nog kan navloeien.

Ik zou gewoon mijn kind meenemen. Als man en ik ergens uitgenodigd worden dan gaan de kinderen mee. Of het moet echt niet kunnen omdat het tot heel laat duurt ofzo. Maar dan gaat vaak 1 van ons alleen.
Ik ga niet mijn kind ergens ''dumpen'' ook al is het bij oma ofzo omdat ik mijn kind niet mag meenemen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Lejow wo 10 apr 2013 - 0:53

Slakje schreef:Ik zou gewoon een oppas regelen, tenzij er ook nog andere kinderen komen. Ik zou het zelf echt niet appreciëren als iemand op mijn verjaardag met een kind komt aanzetten omdat hij/zij geen oppas wilt. Dan gaat al de aandacht naar het kind, en het beperkt je gewoon.

Dit vind ik echt de dikste onzin.
R is nog hartstikke klein, en hij hoort nou eenmaal bij Caroow en haar vriend.
Het is niet een of andere pop die je te pas en onpas kunt wegbrengen en weer halen als het je uitkomt.
En alle aandacht naar het kind... Ook met B erbij kan ik nog prima functioneren hoor, ik voer gewoon gesprekken met de andere mensen.
Nogmaals, R is zo klein, je zal amper merken dat hij aanwezig is. En zoals Caroow al aangeeft, als hij gaat huilen is ze zo weer thuis.

Caroow, ik zou of alle 3 gaan, of niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Caroow wo 10 apr 2013 - 0:53

Ja ik dacht dus dat hij ons alledrie had uitgenodigd omdat ik dit vanzelfsprekend vind, maar toen hij over stappen begon was ik verbaasd dat hij dacht dat we daar zin in zouden hebben en hij verbaasd dat zoon niet 'gewoon' naar de oppas gaat.

De enige baby's in mijn omgeving hebben een Surinaamse/Antilliaanse afkomst en die gaan gewoon altijd mee, ik weet dus eigenlijk niet beter.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie wo 10 apr 2013 - 1:08

Caroow schreef:Ja ik dacht dus dat hij ons alledrie had uitgenodigd omdat ik dit vanzelfsprekend vind, maar toen hij over stappen begon was ik verbaasd dat hij dacht dat we daar zin in zouden hebben en hij verbaasd dat zoon niet 'gewoon' naar de oppas gaat.

De enige baby's in mijn omgeving hebben een Surinaamse/Antilliaanse afkomst en die gaan gewoon altijd mee, ik weet dus eigenlijk niet beter.

Hahah in die cultuur gaan de baby's idd gewoon mee. Muziek of niet.
Zelf heb ik mijn kinderen ook altijd meegenomen maar soms weet je gewoon dat dat niet verwacht wordt en dan ging ik niet. Tenminste toen ze klein waren. Het ligt ook wel aan de soort verjaardag voor mij.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  hellowkitty wo 10 apr 2013 - 1:10

Hier gaat onze meid ook altijd mee. Tot een jaar sliep ze overal nu niet meer en beperken we de tijd. Zodat we niet al te laat thuis zijn.
Maar bij zo'n kleintje kan het nog makkelijk en het is om de hoek.
Soms gaan we samen maar dan is het echt een verjaardagsfeest van vrienden waarbij je weet dat je niet voor 1en thuis bent.
Ik zou wel aangeven dat je R meeneemt stelt die dat niet op prijs zou ik gewoon niet gaan. Jullie zijn nu een gezin en hij kan niet van jullie verwachten dat jullie R naar een oppas brengen.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Snoes wo 10 apr 2013 - 1:10

Ik neem mijn zoontje overal mee naartoe. Ook naar verjaardagen e.d. Als hij niet welkom is, ga ik ook niet.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Theeleut wo 10 apr 2013 - 1:25

Gewoon gaan met kind als je het zelf geen probleem vindt. Hij hoort nu eenmaal bij jullie. Als kinderen niet welkom Ijn is het aan de jarige om dat te zeggen en niet aan de ouders om daar over te twijfelen.

Mocht de avond toch niet prettig verlopen ga je weer naar huis.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  kwak wo 10 apr 2013 - 1:45

Hoer gaan de kinderen gewoon mee. D nu niet meer maar toen ze zo klein was ging ze overal mee naar toe.
Nu regelen we oppas voor D en meestal blijft J dan oom thuis tenzij er iemand oppast waar ik J nog niet bij toe vertrouw.
Mijn broertje kan bijv prima voor D zorgen maar voor J durf ik dat nog niet.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Linda wo 10 apr 2013 - 2:03

Ik nam dochter in eerste instantie overal mee naar toe. Op een gegeven moment begon ze heel veel te clusteren, toen ging ik niet meer. Ik voelde me er, net zoals Sanne zegt, niet prettig bij. Daarnaast vond ik het gewoon onpraktisch.
Na een aantal maanden was het clusteren over en toen ging ik wel weer.

De eerste maanden is een baby zo'n beetje een onderdeel van mijn lijf. Waar ik ga, gaat de baby. Als mensen dat niet kunnen accepteren, dan hebben ze pech en zou ik niet naar zo'n verjaardag gaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Slakje wo 10 apr 2013 - 2:35

Lejow schreef:
Slakje schreef:Ik zou gewoon een oppas regelen, tenzij er ook nog andere kinderen komen. Ik zou het zelf echt niet appreciëren als iemand op mijn verjaardag met een kind komt aanzetten omdat hij/zij geen oppas wilt. Dan gaat al de aandacht naar het kind, en het beperkt je gewoon.

Het is niet een of andere pop die je te pas en onpas kunt wegbrengen en weer halen als het je uitkomt.
En alle aandacht naar het kind... Ook met B erbij kan ik nog prima functioneren hoor, ik voer gewoon gesprekken met de andere mensen.
Nogmaals, R is zo klein, je zal amper merken dat hij aanwezig is. En zoals Caroow al aangeeft, als hij gaat huilen is ze zo weer thuis.

Ik vind gewoon niet dat een baby er hoort, of ze wel of niet gaat moet ze natuurlijk zelf weten, maar ik vind niet dat ze van anderen kan verwachten dat de baby ook altijd mee kan. Het kan best zijn dat het voor Caroow prima is, maar voor de jarige misschien helemaal niet. Dat ze liever thuisblijft dan, moet de jarige dan ook wel begrijpen, natuurlijk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Steep wo 10 apr 2013 - 2:39

Slakje schreef:
Lejow schreef:

Ik vind gewoon niet dat een baby er hoort, of ze wel of niet gaat moet ze natuurlijk zelf weten, maar ik vind niet dat ze van anderen kan verwachten dat de baby ook altijd mee kan. Het kan best zijn dat het voor Caroow prima is, maar voor de jarige misschien helemaal niet. Dat ze liever thuisblijft dan, moet de jarige dan ook wel begrijpen, natuurlijk.

Ook zo'n jonge kleine baby?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Monsters&co wo 10 apr 2013 - 2:59

Ik maak juist in mijn omgeving vaak mee dat kinderen er gewoon bij horen. Bij de verjaardag kun je ook al vroeg in de avond komen en weggaan als de kinderen naar bed moeten of er is slaapgelegenheid. Ideaal, anders zou ik niet zoveel verjaardagen meer bezoeken. Ga niet voor elk wissewasje oppas regelen.
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 25
Registratiedatum : 13-03-13

Bericht  _Lana_ wo 10 apr 2013 - 3:06

Ik zou het niet erg vinden als iemand hier op verjaardag een baby meeneemt hoor, je zou het ook even kunnen vragen.
Ik neem aan dat je je kindje boven wil leggen?

Als je het kindje beneden wil laten, vind ik dat wel een beetje vreemd eigenlijk. Tenzij het familie is. Sowieso heeft je kindje er niets aan en is het alleen maar druk voor hem.
Als er iemand 2 uurtjes bij jouw thuis gaat zitten, heeft toch niemand er last van?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud