Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kos of Kreta?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kos of Kreta? Empty Kos of Kreta?

Bericht  Guusje wo 10 apr 2013 - 0:01

In de nazomer (september/oktober) willen m'n vriend en ik graag op vakantie. Nu willen we graag naar een Grieks eiland zoals Kreta of Kos in een appartement.
Welk eiland en/of appartement heeft jullie voorkeur? Misschien handig om erbij te vermelden dat ik niet super mobiel ben.
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kos of Kreta? Empty Re: Kos of Kreta?

Bericht  Le Chat Noir wo 10 apr 2013 - 0:46

Kos is echt een fietseiland, dus denk dat je daar als je minder mobiele bent beter naar toe kunt gaan. Kreta is meer heuvelachtig.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Guusje wo 10 apr 2013 - 1:04

En qua sightseeing? We willen ook graag een auto huren en wat cultuur opsnuiven zeg maar smile
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Le Chat Noir wo 10 apr 2013 - 1:29

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er zelf nog nooit ben geweest, maar mijn man en schoonouders wel. Van hen dus wel dingen gehoord. Mijn man vond Kreta uiteindelijk mooier; het is ook groter dus meer te zien, maar het is al lang geleden dat hij er geweest is.
Ik weet overigens niet of je bijvoorbeeld in een rolstoel zit of meer wat slecht ter been bent? Want toevallig heb ik net een reisgidsje over Kreta bestudeerd (omdat wij er in september ook naar toe gaan Very Happy) en daar stond dus in dat het niet heel rolstoelvriendelijk is. Maar goed, als je gewoon in een auto rondcrosst of een sterke vriend hebt Wink....en goed kijkt waar je een appartement neemt.
Mij leek Kreta leuker, dus vandaar dat wij daar naartoe gaan.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Guusje wo 10 apr 2013 - 3:01

Nou ik loop moeilijker en voor lange afstanden een rolstoel. Maar goed idd als we een auto huren scheelt dat al een stuk. We willen idd een appartement is ons vorig jaar op Tenerife erg goed bevallen en we willen het liefst 2 week en ik ben bang dat Kos dan misschien gaat tegenvallen. Ach sowieso maar even langs het reisbureau zaterdag smile
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Middleme wo 10 apr 2013 - 3:40

Kos is inderdaad erg plat, goed te doen om te lopen of de auto te gebruiken. Ht heeft wel het eea aan cultuur, maar Kos wordt ook veel bezocht om een strandvakantie tehouden. Wilje meerdere dingenop verschillende plekken zien zou ik idd een auto aanraden.

Overigens is een dagje Bodrum goed te doen: ngeveer €20 per persoon, moet je echt in de haven regelen.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  ijsjemeisje wo 10 apr 2013 - 3:44

Ik ben beide geweest.
Weinig gezien van de cultuur.Embarassed
Ik ben afgelopen 2 jaar naar kos geweest. Ik schrok best wel wat ik daar zag. Veel panden stonden leeg, straten stuk en ook vies langs de straten.
Ik vind wel dat er op Kos mooiere hotels/ resorten zijn.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud