Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

+2
Darius
missmarm
6 plaatsers

Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  missmarm zo 20 feb 2011 - 23:32

Meiden,

Zelf ben ik behoorlijk stevig maar vind ik goede voeding voor mijn kindjes wel belangrijk. Dus opletten met suiker maar binnen het redelijke mogen de kindjes zelf bepalen hoeveel ze eten qua brood en warm eten. Soms houd dat in 1/5 boterham en soms 3.

Een vriendin van me is erg slank maar houd zich daar bijna obsessief mee bezig. Ze is niet de enige. S.moeder gaf de kindjes met 10 maand optimel :shock: is gezond ahum dan geef ik nog liever suiker dan aspartaam....

Heel veel mensen geven kindjes light boter, optimel zelfs fristi zonder suiker (met extra zoetstoffen) etc etc.

Hoe denken jullie hierover? Wat geven jullie zelf?

mijn kindjes zijn bijna 2 en bijna 4. Smorgens krijgen ze brood met een beker mona yomild drink aardbei of kiwi met een broodje.

tegen half 10 drinken sapje/ranja oid. met fruit 1 of 2 stuks)

tegen half 12/12 uur brood met wat drinken

tegen 15:00 wat fruit drinken en een koekje of rozijntjes of een keer snoepjes oid.

17:30 warm eten (wij eten bijna nooit jus is dit erg? Doen jullie dit wel?) hierna een toetje

als ze goed gegeten hebben krijgt de oudste die tegen 19:"00 naar boven gaat nog wel eens wat drinken en een koekje erbij als wij koffie drinken tegen 18:30

Bij mijn ouders krijgen ze wel eens een extra snoepje en een pakje yoghi op een dag. Vind ik niet erg zolang het avondeten er niet onder lijdt gebeurd dit wel geef ik het even aan in de ochtend.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:34

Ik ben altijd bang dat ik geheel obsessief ga worden later als ik kinderen heb, omdat bij zowel mijn vriend als bij mij overgewicht in de familie voorkomt. We waren allebei dikke pubers (hij is nu mager, ik normaal). Hoop dat ik het ook een beetje kan laten gaan, maar ik denk wel dat ik héél goed ga opletten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:41

Ik let wel op qua voeding maar ben gelukkig niet obsessief...had dat wel verwacht in eerste instantie van mezelf omdat ik heel snel aan kom....

Hier gaat het niet op uur en tijd!! Very Happy In de ochtend is Merle langer wakker voordat ze eet omdat ze anders niet eet....Indy eet wel meteen want die moet naar school. Drinken is meestal campina smaakjesmelk en daarna ranja, thee of sap met water. Indy mag ook soms chocomel o.i.d. Fruit/koekjes etc gewoon wanneer we zin hebben niet om half 10 of om 15.00 Very Happy Betekend dan weer niet dat er vaker dan 2 keer iets gesnoept wordt (daar ben ik streng in :P)

En qua snoepjes hebben wij nooit veel in huis Very Happy wel standaard krentjes en voor indy iets van een schatkistje...en soepstengels natuurlijk!!
Bijna elke avond een toetje, en dat is de ene keer danoontje, soms halen we een ijsje, en de andere keer een toetje met spikkeltjes.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Darius zo 20 feb 2011 - 23:41

Nou, dat klinkt toch wel gezond, je schema? Ik vind het goed dat je er zo mee bezig bent, als je in de gaten houdt dat ze genoeg beweging krijgen en straks niet de hele tijd tv kijken en zitten te gamen maar gewoon lekker buiten gaan spelen dan denk ik dat je alles hebt gedaan om te voorkomen dat ze overgewicht krijgen.

wat betreft de jus: L.aurens is was aan de lichte kant, en het cb heeft nog eens extra aangestipt dat hij wel boter op zijn brood moest krijgen en volle melkproducten. Mijn man zei toen dat we regelmatig gebakken aardappeltjes eten in olijfolie (hij houdt niet van gekookte) en dat was helemaal goed!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  missmarm zo 20 feb 2011 - 23:54

beegee --> onze jongste is heel erg van de ritmes. Dus helaas komt het vaak wel op ongeveer tijden aan. We zitten in een molen om te kijken of hij mogelijk een vorm van autisme heeft. Vandaar dat we het ritme thuis op kdv en bij oma zoveel mogelijk op elkaar afstemmen. Natuurlijk wijken we wel eens af hoor.

Waar ik me aan ergerde was dat een bekende vond dat als andere kindjes wel 3 broodjes kregen haar kindje dat niet mocht dan moesten ze maar extra fruit geven op het kdv. Vaak hebben ze daar regels over de hoeveel stuks groente/fruit. Dat kindje is tegen etenstijd echt uitgehongerd. Ik zou er dan liever voor kiezen om iets extra's te geven stuk fruit/komkommer oid zodat het eten geen obsessie wordt voor het kind. Die is er echt op gefixeerd.

Bij mij op het kdv zijn mijn kindjes de fruit opruimers haha al het fruit wat over is gaat graag op Laughing Daarnaast eet de jongste daar ipv 1/5 tot 1 1/5 broodje daar er soms 3. Nu vind ik dat totaal niet erg aangezien we nu eindelijk van de -2.5 lijn afkomen en iets meer richting gemiddeld gaan.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 0:30

missmarm schreef:beegee --> onze jongste is heel erg van de ritmes. Dus helaas komt het vaak wel op ongeveer tijden aan. We zitten in een molen om te kijken of hij mogelijk een vorm van autisme heeft. Vandaar dat we het ritme thuis op kdv en bij oma zoveel mogelijk op elkaar afstemmen. Natuurlijk wijken we wel eens af hoor. het was geen aanval op jou missmarm!! Ik snap dat het ene kind gebaad is bij ritme en structuur, ik bedoelde alleen dat er bij ons weinig tot geen struktuur is op dag gebied en dat dit bij ons zo past. [Very Happy]

Waar ik me aan ergerde was dat een bekende vond dat als andere kindjes wel 3 broodjes kregen haar kindje dat niet mocht dan moesten ze maar extra fruit geven op het kdv. Vaak hebben ze daar regels over de hoeveel stuks groente/fruit. Dat kindje is tegen etenstijd echt uitgehongerd. Ik zou er dan liever voor kiezen om iets extra's te geven stuk fruit/komkommer oid zodat het eten geen obsessie wordt voor het kind. Die is er echt op gefixeerd. ik zou inderdaad ook dat kindje dan toch ergens wat extra geven al is het inderdaad een stuk fruit, ik denk dat als je zelf heel moeilijk doet over eten dat je dit overbrengt op je kinderen...

Bij mij op het kdv zijn mijn kindjes de fruit opruimers haha al het fruit wat over is gaat graag op Laughing Daarnaast eet de jongste daar ipv 1/5 tot 1 1/5 broodje daar er soms 3. Nu vind ik dat totaal niet erg aangezien we nu eindelijk van de -2.5 lijn afkomen en iets meer richting gemiddeld gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Filoria ma 21 feb 2011 - 1:22

Tomas drinkt melk en water, en eet fruit, soepstengels, aardappels, groente, brood met kaas of ham...

Ik geef hem nooit light producten of speciale kinderdingen (zoals peutermelk, fristi, spongebobkoekjes ofzo). Volgens mij zijn dat soort dingen vooral bedacht om geld aan te verdienen en niet omdat het echt goed is voor kinderen.

Eens met Missmarm trouwens: het lijkt me niet goed om een algemeen maximum te stellen aan het aantal boterhammen of stuks fruit dat een kind mag op het KDV. Kinderen kunnen zelf vrij goed aangeven hoeveel ze nodig hebben. Van fruit of boterhammen (mits je ze niet te dik belegt) wordt je niet zo gauw dik volgens mij. Wel van veel vette tussendoortjes eten.
Vind het wel wat anders als een kind echt te dik is en de ouders geven aan dat ze graag willen dat hun kind niet teveel eet op het KDV.
En ik denk dat je op een KDV ook op moet letten met tussendoortjes aan het einde van de middag, omdat je dan de eetlust voor het avondeten kunt verpesten. Maar verder: niet te moeilijk over doen inderdaad. Eten moet vooral gezellig zijn.

De laatste tijd zijn er allerlei onderzoeken geweest waar uit blijkt dat kinderen eetproblemen kunnen ontwikkelen als:
- eten wordt gezien als beloning (je krijgt een snoepje als je lief bent!)
- eten wordt gezien als een verplichting (je moet je bordje leeg eten, anders gaan we niet naar de speeltuin)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  missmarm ma 21 feb 2011 - 1:52

Filoria--> wat als je kind echt al jaren niks eet aan tafel tenzij je aangeeft dat dat minimaal op moet voor het toetje?

De oudste eet niks totdat we het ultimatum stellen al meerdere keren op allerlei manieren het leuker en lekker etc te maken maar niets helpt. Alleen een aantal hapjes maken en aangeven dat hij die minimaal moet eten. Het gaat dus niet om de hoeveelheid die hij eet maar wel dat hij bereid is wat te proeven/te eten

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Susan ma 21 feb 2011 - 2:15

Missmarm, je hebt een PM.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  missmarm ma 21 feb 2011 - 2:35

Susan schreef:Missmarm, je hebt een PM.
PM terug

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Bruintje Beer ma 21 feb 2011 - 3:03

Daar ben ik ook bang voor. Ikzelf ben vrij slank maar mijn man daarintegen is vrij stevig. Maar gelukkig heeft ze mijn slanke lijn. Maar toch let ik op met suiker enz. Ze krijgt vanaf vandaag wel volle produkten omdat ze echt te licht is. Ze krijgt wel wat jus en fristi krijgt ze alleen als we ergens buiten de deur gaan lunchen

Maar ik vind dat je een mooi voedingsschema hebt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Filoria ma 21 feb 2011 - 9:11

missmarm schreef:Filoria--> wat als je kind echt al jaren niks eet aan tafel tenzij je aangeeft dat dat minimaal op moet voor het toetje?

De oudste eet niks totdat we het ultimatum stellen al meerdere keren op allerlei manieren het leuker en lekker etc te maken maar niets helpt. Alleen een aantal hapjes maken en aangeven dat hij die minimaal moet eten. Het gaat dus niet om de hoeveelheid die hij eet maar wel dat hij bereid is wat te proeven/te eten

Ik heb makkelijk praten hoor, mijn zoontje eet goed. Zou niet weten hoe ik het aan zou pakken als hij niks zou eten. Klinkt wel goed hoe jij het doet!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Arwyn ma 21 feb 2011 - 9:28

Nou heb ik geen kindje(s), maar ik zag hier laatst toevallig wel eens wat over op tv. Een vrouw die zich zorgen maakte om haar zesjarige dochter die zichzelf voor de spiegel stond af te kraken en zei dat ze te dik was. Bleek dus dat mama dat elke dag deed, dus deed dochterlief dat na.
Ik denk dat je er voor moet zorgen dat je kind gewoon gezonde voeding krijgt. Niet steeds snoep, maar iets van fruit, geen light producten met allemaal rare stoffen er in en niet allemaal kant en klare dingen. Natuurlijk moet je er op letten dat je kind gezond eet, maar je moet er niet obsessief in zijn, ik denk dat dat het kind later geen goed doet.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren? Empty Re: Bang zijn om te dik te worden op je kind reflecteren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum