Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vlooien

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vlooien Empty Vlooien

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 19:14

Voor de mensen met huisdieren, hoe gaan jullie de vlooien te lijf? Wat gebruiken jullie?

Wij hebben een hond en een kat. Ik ben er niet helemaal over uit wat ik nou het beste kan gebruiken bij hun.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 19:21

Ik heb niets. Ik zou eigenlijk gewoon preventief moeten druppelen, maar doordat ik nog nooit vlooien in huis gehad heb hier, ben ik daar vrij laks in. Mijn katten komen ook niet buiten. Als ik wat zou gebruiken dan zou ik de druppels gebruiken, maar dat is meer preventief. Als ze al vlooien hebben, kun je natuurlijk ook meteen beter je hele huis onder handen nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Rush di 9 apr 2013 - 19:40

Binnen katten krijgen ook gemakkelijk vlooien doordat de mens eitjes meeneemt onder schoenen of bijv. aan een tas.

Onze poes heeft als binnen kat wel vlooien gehad, nu ze buiten komt tot nu toe nog niet. Ik heb wel zo'n pipetje in huis, maar ik gebruik het niet echt regelmatig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 19:42

I know smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 19:43

Ik gebruik preventief druppels. In de winter niet, ik zal deze week weer gaan beginnen en dan doe ik het meestal zo in keer in de 2 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  litllejoy di 9 apr 2013 - 19:43

Ik was er ook vrij laks in tot ik 3 katten in huis had die allemaal vlooien hadden...
Ik ben toen naar de dierenarts geweest om een spray, maar deze mag je alleen gebruiken als ze werkelijk vlooien hebben.
Sindsdien geef ik ze elke 3 maanden een pipetje.
Het is een dure grap, maar vlooien in huis is helemaal niks!
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 2:34

Ja shit, ik heb net een vlo van mijn kat afgehaald. Meteen pipetje bij de dierenarts gehaald en in de nek gedaan. Hij heeft er net wel van gelikt.

Ik doe alle dekentjes in een zak en dan later in de was. Vlooien bandje in de stofzuiger en dan morgen. Goed zuigen (heb nu helaas geen tijd). Moet meteen het huis gesprayed worden of kan ik daar mee wachten?

Ik voel het meteen overal jeuken bij mezelf...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  litllejoy vr 19 apr 2013 - 2:56

Ik heb het wel gedaan, maar ik had 3 katten met vlooien.
Als je er zo maar eentje heb gevonden en je kan er niet meer vinden zou ik nog even wachten.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Caramba vr 19 apr 2013 - 3:24

Mijn kat krijgt iedere maand een vlooiendrup. Heb de vlooien nu nog niet gezien.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 3:37

Zazou schreef:Ik gebruik preventief druppels. In de winter niet, ik zal deze week weer gaan beginnen en dan doe ik het meestal zo in keer in de 2 maanden.

Dit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Sam vr 19 apr 2013 - 3:39

Ik gebruik niks chemisch bij mijn hond. Ze reageert er heel heftig op en krijgt overal jeuk.
Ook al druppelde ik, dan nog kreeg ze teken.
Nu krijgt ze karnemelk en sinds die tijd geen teek of vlo gezien.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 4:12

Ik wist niet dat het preventief moest... En de dierenarts zei dat zo lang hij geen vlooien had.... Pfff... Maar ik heb er twee gevonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  dr_oupy vr 19 apr 2013 - 22:41

Mijn hondje heeft een vlooien allergie, en die behandelen we elke maand met een pipet van de dierenarts, van stronghold is het geloof ik, en dan nog is ze soms niet vlo vrij. Verder geef ik haar ook altijd knoflook dit schijnen vlooien niet lekker te vinden, en de hond vind het heerlijk dus zal vast geen kwaad kunnen.

De katten behandelen we overigens minder vaak, omdat deze eigenlijk nooit vlooien hebben, deze krijgen elke 3 maanden een pipet en dan halen we gewoon frontline of iets.

Dat van karnemelk is ook wel een goede, onze vorige honden kregen dit inderdaad ook altijd, kan het met m'n huidige hondje ook wel weer eens proberen.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlooien Empty Re: Vlooien

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum