Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vlooien

+4
Kaat
Linnie1985
Lady Starstruck
Minx
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vlooien Empty vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:21

Wij hebben er ongewenste huisdieren bij. Namelijk een stel vlooien.
Hoe krijg ik die goed weg?

Ik dacht eraan om het huis elke dag flink te stofzuigen, en 1x per week even de plekken waar de kat komt even sprayen met spray. Mijn kat wil ik niet buiten houden, maar ze draagt vast wel eitjes bij zich die weer opnieuw in de huiskamer vallen. Ik hoop door het elke dag stofzuigen de vlooien tegen te kunnen gaan. Ook met kat in huis. Ze krijgt ook elke maand een pipet in haar nek.

Jullie misschien ervaring met het uitroeien van die stomme springende beesten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:28

Je hebt toch ook zo'n speciaal halsbandje tegen vlooien? Mijn kat brengt eigenlijk nooit vlooien mee naar binnen... Verder weet ik het (nog) niet Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:36

Van mijn antwoord ga je niet echt vrolijk worden denk ik.

Ik heb serieus een vlooien plaag gehad. Ik kwam er pas na een tijd achter en toen waren er dus al overal eitjes gelegd. Ik zag ze zelfs springen naast mijn bed. Ze zaten overal. We hebben toen 2 keer heel het huis vol gespoten met speciaal spul en nog waren ze er. We hebben toen een bedrijf laten komen. Daarna waren ze wel uitgeroeit. Gelukkig kregen we een maand later een ander huis! Al had ik niet meer daar geslapen ik was er helemaal van aangedaan.

Mijn verhaal is niet echt standaard en zo erg zal het niet zijn bij je, maar vlooien kunnen echt veel eitjes leggen, die dingen Zijn erg sterk. Hopen dat je ze snel hebt ontdekt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:39

Ik ken wel meer verhalen zoals die van jou hoor. Vlooien planten zich gewoon snel voort en als ik lees dat ze 50 eitjes per dag leggen die pas na 3 weken uitkomen dan is een vlooienplaag er zo helaas. Wellicht is het te overwegen om een ongediertebestrijder langs te laten komen.

Sowieso elke dag je kat uitkammen, een vlooienband te geven en haar mand te wassen enzo. Veel stofzuigen idd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:43

Klopt ik heb zelfs gehoord toen dat ze tot een jaar uit kunnen komen en reageren op trillingen! Kortom het zijn echt vreselijke beestjes Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:45

Oh oh.. pale

Mijn kat gaat morgen in bad. Dan haal ik een vlooienband, en ga elke dag het huis goed schoon maken. Voordeel is wel dat ze alleen in de huiskamer komt..

Hoop echt dat het niet zover komt met zoveel vlooien als bij jou Puggle, heb je nu nog huisdieren die vlooien kunnen mee nemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:48

Heet ook niet voor niets ongedierte... smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:51

En ze zeggen altijd, ongedierte vergaat niet.. laughcry Dus ben er denk ik lang zoet mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:51

Geloof mij maar als ik zeg dat ongedierte wel vergaat Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Minx do 29 sep 2011 - 10:54

Ontvlooi je kat nog even. Een pipetje werkt helaas niet echt preventief. De vlooien gaan helaas niet dood door water. En je plaagt je kat er ook nog eens onnodig mee.

op kattenplaza kun je vrij veel vinden over de behandeling van vlooien
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:55

Het is 4 jaar geleden en we hadden toen een kat en wilde er een bij. Die kleine hebben we toen 2 dagen gehad maar het ging totaal niet dus die hebben we een ander plekje kunnen geven toen. Maar dat katje had dus de vlooien achter gelaten. Kwamen er ook pas na 3 weken achter en zijn toen ook nog op vakantie geweest. Toen was het al te laat en zaten ze overal! Ik trok het ook niet meer om er te zijn. Ik ben al niet van de insecten dus ja.

We hebben nu een hondje, maar die krijgt standaard iedere 6 weken ontvlooingspul in der nek, dit hou ik precies op de kalander bij. Zodat ik het niet meer mee maak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 20:33

Als ik mijn kat in bad heb gedaan met sop, dan liggen de vlooien lam in de vacht en kan ik ze er zo weg halen. Ze vindt het niet heel erg leuk nee, maar wel makkelijker om haar te ontvlooien. Aangezien ze niet heel hard weg lopen. Had er laatst ook maar 3 van haar af gehaald.. Dus dat viel eigenlijk wel mee.
Bedankt voor de site, zal er even kijken.

Puggle, lijkt me niet fijn thuis komen! Vorig jaar had mijn kat helemaal geen vlooien. Dus heb er dit jaar niks aan gedaan. Volgend jaar gebeurd het me niet nog een keer haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Lady Starstruck do 29 sep 2011 - 21:29

Puggle schreef:Van mijn antwoord ga je niet echt vrolijk worden denk ik.

Ik heb serieus een vlooien plaag gehad. Ik kwam er pas na een tijd achter en toen waren er dus al overal eitjes gelegd. Ik zag ze zelfs springen naast mijn bed. Ze zaten overal. We hebben toen 2 keer heel het huis vol gespoten met speciaal spul en nog waren ze er. We hebben toen een bedrijf laten komen. Daarna waren ze wel uitgeroeit. Gelukkig kregen we een maand later een ander huis! Al had ik niet meer daar geslapen ik was er helemaal van aangedaan.

Mijn verhaal is niet echt standaard en zo erg zal het niet zijn bij je, maar vlooien kunnen echt veel eitjes leggen, die dingen Zijn erg sterk. Hopen dat je ze snel hebt ontdekt!

Dat hebben wij vroeger ook in huis gehad. Echt verschrikkelijk. Ze sprongen gewoon tegen je benen op! We hadden toen vloerbedekking. Toen mijn ouders laminaat namen was het over. Dat scheelt toch stukken.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:31

Inspuiten met een anti vlooienspray van de dierenarts, zodat alles meteen dood is. Na 4 weken herhalen. Thuis elke dag overal blijven stofzuigen en elke week insprayen (bank, kieren en naden) met een spray zodat de eitjes niet kunnen uitkomen. Lang blijven herhalen!

Wij hebben er net 1 achter de rug. Ze zaten overal.. Zelfs in mijn bed. Gelukkig lijkt het erop dat we er nu af zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Linnie1985 do 29 sep 2011 - 21:48

Wij hebben een aantal weken geleden ook last van gehad. Mijn vriend heeft het huis ingespoten (ook spleetjes) met Bolfo fleegard spray. Helpt hartstikke goed, alleen kan je een uur lang niet je huis in en huisdieren dus ook niet, anders vergas je jezelf en je huisdier(en).
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Kaat vr 30 sep 2011 - 4:07

Welk merk pipetjes heb je gebruikt? Ik las dat Frontline in sommige gevallen niet goed meer werkt, omdat de vlooien er resistent voor zijn geworden. Op die link naar dat kattenforum wat hier eerder in het topic stond kan je wel goede merken vinden. Volgens mij is Advantage daar een van.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Fiebje vr 30 sep 2011 - 4:52

Wij hebben er zelf gelukkig geen last van gehad. Maar m'n schoonfam wel toen zij op vakantie waren en wij op de beesten pasten.
Deden 2 x per dag stofzuigen. Huis verschillende keren ingespoten. Vlooienband in stukken geknipt stukje voor onder de bank, stukje voor onder de kast, stukje voor in de stofzuigerzak etc. Alles wat gewassen kon worden ook gewassen. Zijn er 1.5 week zoet mee geweest. Schoonfam heeft het schoonmaken bijgehouden en waren zo van de plaag af. Succes!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 5:10

Fiebje schreef:Wij hebben er zelf gelukkig geen last van gehad. Maar m'n schoonfam wel toen zij op vakantie waren en wij op de beesten pasten.
Deden 2 x per dag stofzuigen. Huis verschillende keren ingespoten. Vlooienband in stukken geknipt stukje voor onder de bank, stukje voor onder de kast, stukje voor in de stofzuigerzak etc. Alles wat gewassen kon worden ook gewassen. Zijn er 1.5 week zoet mee geweest. Schoonfam heeft het schoonmaken bijgehouden en waren zo van de plaag af. Succes!

1,5 week is nog snel! Normaal ben je er wel een maand zoet mee.

Karin, Frontline helpt inderdaad niet meer voor katten. Stronghold is wel een hele goede. Ik ben een tijdje op Frontline overgestapt omdat ik hier in de dierenwinkel kon krijgen. Maar zeker weten dat ik weer overstap op Stronghold. Topmiddel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:46

Oh ik heb frontline! Mooi balen dan. Dat met die band knippen is wel een goed idee. Kan ik ook wel proberen.
En dus gewoon goed schoon houden hier, en flink stofzuigen.

Als ik ze kon temmen was ik een vlooien circus begonnen.. Helaas willen ze dat niet, dus moeten ze maar dood laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Sorella vr 30 sep 2011 - 8:01

Oh wat erg! Vlooienplagen zijn vreselijk! Frontline werkt inderdaad niet goed meer maar pas op met zomaar een vlooienband omdoen! Hoe lang geleden heb je het pipetje gegeven? Beide dingen werken namelijk inwendig en je kat krijgt dan veel te veel gif binnen.

Het beste is inderdaad veel kammen en eventueel wassen. Je huis insprayen, als je dit niet doet blijf je namelijk de plaag houden. En veel stofzuigen met een stukje van de vlooienband in je stofzuigerzak.

Succes en sterkte! Het is echt heel vervelend als je dit hebt. Vergeet ook niet om je kat te ontwormen als de vlooienplaag voorbij is! Van vlooien kunnen ze wormen krijgen.

(Sorry voor de belerende toon, dat is de verkoopster in mij laughcry )
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:07

Nou ja zeg, Sorella, als ik om advies vraag wil ik echt geen belerend lapje tekst krijgen! lol!

Zo belerend vind ik het trouwens niet hoor. bedankt voor je advies (iedereen trouwens).
Ik wilde mijn kat dus ook eerst een vlooienband om doen én een pipet. Maar dat werd mij idd afgeraden. Dat gaat dubbel op en dat moet niet. Het pipetje is een tijdje geleden al. Maar als ik haar was, kan ze wel een nieuwe krijgen toch? Of een vlooienband om doen?
En welke zal je dan aanraden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Sorella vr 30 sep 2011 - 8:13

Haha lol! ! Ik moet daar echt op letten maar het lukt niet altijd!

Als je het pipetje langer dan 4 weken geleden hebt gegeven kan je wel de band omdoen. Dat kan samen met het wassen omdat dat uitwendig is en het poeder van de vlooienband is inwendig. Zelf ben ik niet zo'n fan van een band, als je de poes aait kan het ook op jouw handen terecht komen omdat het even duurt voordat het volledig is ingetrokken. Je kan ook pipetten nemen van een merk dat wel goed werkt zoals Exil of Bolvo. Advantage werd ook al genoemd maar dat is alleen verkrijgbaar bij de da en is dan ook meteen een stuk duurder.
Vlooienshampoo maakt niet zo veel uit qua merk. Ik zou de kat alleen er niet te vaak mee wassen omdat het vele wassen weer slecht is voor de huid en vacht.
Spray voor in huis heb je ook van Exil en Bolfo (bereid je voor op de prijs, je schrikt je rot).

Succes!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:16

Ik vind je reactie echt niet belerend hoor. Je geeft gewoon advies over iets waar je meer vanaf weet dan ik. Gelukkig ook maar!

Ik zal eens in de winkel kijken voor andere pipetjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Sorella vr 30 sep 2011 - 8:19

Gelukkig! Ik heb altijd dat idee als ik zo'n stuk tekst typ omdat het gewoon een hoop informatie is. Maar fijn dat je er wat aan hebt!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Sorella vr 30 sep 2011 - 8:25

Ik zie nu net in het andere topic dat je op vakantie bent geweest. Dan hebben die eitjes thuis 'liggen wachten' en zodra je thuis kwam zijn door de trillingen in het huis spontaan al die eitjes uit gekomen.. Welkom thuis :P !
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vlooien Empty Re: vlooien

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum