Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoentjes

+6
Tania
TukTuk
PapillonRose
Ezzer
Parel
Clapperdie
10 plaatsers

Ga naar beneden

Schoentjes Empty Schoentjes

Bericht  Clapperdie di 9 apr 2013 - 6:04

Afgelopen weekend hebben wij schoentjes voor T. gekocht. Hij loopt nog niet los op dit moment maar wel continu langs de tafels en achter zijn loopwagentje. Sinds gister af en toe een stapje los.

Omdat wij willen dat hij zometeen ook in de tuin kan wandelen hebben wij de schoenen gekocht maar hij kruipt ook nog veel met als gevolg kale neuzen. Evil or Very Mad

Hoe hebben jullie dit gedaan? Moeten we ons er maar bij neerleggen dat zijn (veel te dure) schoenen snel kale neuzen krijgen of nog geen schoentjes buiten aan en slofjes aan doen bijvoorbeeld. En wachten tot hij echt los loopt?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 6:07

Waarom zou je hem al schoenen aan doen als hij nog niet loopt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Clapperdie di 9 apr 2013 - 6:10

Hij loopt dus wel. Niet los maar achter zijn karretje en langs muren, tafels etc. Zometeen dus ook in de tuin of ergens anders buiten. Binnen heeft hij sloffen of blote voeten maar buiten wil ik niet dat hij gaat stappen op blote voeten natuurlijk.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 6:14

Hm, het staat er wat recht door zee besef ik nu smile

Maar lopen langs de tafel en achter een karretje wordt nog niet echt als lopen gezien. Er wordt geloof ik aangeraden om pas schoentjes te kopen als je kindje al een tijdje zelfstandig loopt. Verder wordt aangeraden om kinderen zoveel mogelijk op blote voetjes te laten lopen, om zo een juiste stand van de voet te ontwikkelen. In het geval van jouw zoontje zijn schoenen dus nog niet echt nodig, en voldoen slofjes ook, ook voor buiten.
Pien kan het denk ik wat beter uitleggen.

Maar zelfs als hij al een tijdje loopt, blijf je die kale neuzen ook wel houden, hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Parel di 9 apr 2013 - 6:15

Vrede mee sluiten, hier loopt ze al wel maar valt ze nog wel eens op haar snufferd.
Hoort erbij!

Voor de gein eens kijken op mp, daar worden ook alle schoenen in 'nieuwstaat' aangeboden met kale neuzen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Ezzer di 9 apr 2013 - 6:19

Slofjes. En anders schoentjes met een hele dunne zool. Dus dunner als de schoentjes die je nu voor T. hebt.

Hier kreeg S. pas 'echte' schoenen toen hij een paar weken volledig zelfstandig liep. Tot die tijd heeft hij slofjes en schoentjes gehad met extreme flex zool (dacht dat het zo heette)
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  PapillonRose di 9 apr 2013 - 6:21

Ik denk dat kale neuzen er zeker in het begin wel een beetje bij horen. Hier zijn ze inmiddels niet meer heel snel kaal, maar zelfs nu ze al heel lang loopt valt ze ook weleens een keer en dan zie je dat toch het eerste aan de neuzen. En zeker als ze bezig zijn met gaan lopen, moeten de neuzen het vaak ontgelden. Erg zonde inderdaad, maar weinig aan te doen denk ik. Ja, ik zou hem binnen in elk geval geen schoentjes aan doen, maar dan heb je er buiten nog wel last van.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  TukTuk di 9 apr 2013 - 6:26

Binnen moet je kindjes eigenlijk sowieso nooit op schoentjes laten lopen, en ik zou wachten tot hij een aantal weken echt zelfstandig los loopt, voordat je schoentjes aantrekt. Dat is het beste voor de voetjes smile Dus nu lekker op blote voetjes of sloffen, en als hij enkele weken echt zelfstandig los loopt, dan pas schoentjes aantrekken buiten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Clapperdie di 9 apr 2013 - 6:27

Het zijn schoenen van Shoesme met hele flexibele zool.

Volgens de vrouw in de winkel (speciale kinderschoenen zaak) dat deze schoenen voor het leren lopen zijn.

Maar ja weet het ook niet zo goed allemaal confused
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  TukTuk di 9 apr 2013 - 6:29

Clapperdie schreef:Het zijn schoenen van Shoesme met hele flexibele zool.

Volgens de vrouw in de winkel (speciale kinderschoenen zaak) dat deze schoenen voor het leren lopen zijn.

Maar ja weet het ook niet zo goed allemaal Schoentjes 878948377

Nee leren lopen moeten ze juist doen zonder schoentjes, dat is gewoon een verkoop praatje smile Schoentjes moet je echt zien als noodzaak voor buiten als bescherming. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, in geval van bepaalde (extreme) standsafwijkingen kan het zijn dat er wordt aangeraden juist wel schoentjes aan te trekken, maar normaal gesproken dus niet)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Tania di 9 apr 2013 - 6:33

AngelNyn schreef:
Clapperdie schreef:Het zijn schoenen van Shoesme met hele flexibele zool.

Volgens de vrouw in de winkel (speciale kinderschoenen zaak) dat deze schoenen voor het leren lopen zijn.

Maar ja weet het ook niet zo goed allemaal Schoentjes 878948377

Nee leren lopen moeten ze juist doen zonder schoentjes, dat is gewoon een verkoop praatje smile Schoentjes moet je echt zien als noodzaak voor buiten als bescherming. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, in geval van bepaalde (extreme) standsafwijkingen kan het zijn dat er wordt aangeraden juist wel schoentjes aan te trekken, maar normaal gesproken dus niet)

De babyroof schoentjes van Shoesme zijn toch gewoon een beetje hetzelfde als leren slofjes. Die zullen toch weinig kwaad kunnen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  TukTuk di 9 apr 2013 - 6:36

Tania schreef:
AngelNyn schreef:
Clapperdie schreef:Het zijn schoenen van Shoesme met hele flexibele zool.

Volgens de vrouw in de winkel (speciale kinderschoenen zaak) dat deze schoenen voor het leren lopen zijn.

Maar ja weet het ook niet zo goed allemaal Schoentjes 878948377

Nee leren lopen moeten ze juist doen zonder schoentjes, dat is gewoon een verkoop praatje Schoentjes 561177 Schoentjes moet je echt zien als noodzaak voor buiten als bescherming. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, in geval van bepaalde (extreme) standsafwijkingen kan het zijn dat er wordt aangeraden juist wel schoentjes aan te trekken, maar normaal gesproken dus niet)

De babyroof schoentjes van Shoesme zijn toch gewoon een beetje hetzelfde als leren slofjes. Die zullen toch weinig kwaad kunnen?

Nee die zool is toch wel dikker dan leren slofjes.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Clapperdie di 9 apr 2013 - 6:37

Oh oke.

Binnen loopt hij altijd op blote voetjes of slofjes hoor.

Maar het is meer voor als het lekker weer is, bijvoorbeeld aankomend weekend, dan wil ik hem gewoon buiten laten spelen en dat is veel stappen en doen. E buiten op blote voeten vind ik niet prettig. Te koud nog.

Dit weekend maar eens kijken. Op de website van shoesme staat trouwens wel dat deze zool speciaal ontwikkeld is voor baby's die stapjes zetten en ook tussen door nog regelmatig kruipen. Misschien is het een soort tussen slof/schoen?

Kent iemand deze schoentjes




Link
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Tania di 9 apr 2013 - 6:38

AngelNyn schreef:
Tania schreef:
AngelNyn schreef:
Clapperdie schreef:Het zijn schoenen van Shoesme met hele flexibele zool.

Volgens de vrouw in de winkel (speciale kinderschoenen zaak) dat deze schoenen voor het leren lopen zijn.

Maar ja weet het ook niet zo goed allemaal Schoentjes 878948377

Nee leren lopen moeten ze juist doen zonder schoentjes, dat is gewoon een verkoop praatje Schoentjes 561177 Schoentjes moet je echt zien als noodzaak voor buiten als bescherming. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, in geval van bepaalde (extreme) standsafwijkingen kan het zijn dat er wordt aangeraden juist wel schoentjes aan te trekken, maar normaal gesproken dus niet)

De babyroof schoentjes van Shoesme zijn toch gewoon een beetje hetzelfde als leren slofjes. Die zullen toch weinig kwaad kunnen?

Nee die zool is toch wel dikker dan leren slofjes.

Nou ik vind het echt te vergelijken met de leren slofjes van de Hema ofzo. Het enige is dat er hele kleine nopjes opzitten. De Extreme flex is wel een stuk dikker.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  TukTuk di 9 apr 2013 - 6:44

Clapperdie schreef:Oh oke.

Binnen loopt hij altijd op blote voetjes of slofjes hoor.

Maar het is meer voor als het lekker weer is, bijvoorbeeld aankomend weekend, dan wil ik hem gewoon buiten laten spelen en dat is veel stappen en doen. E buiten op blote voeten vind ik niet prettig. Te koud nog.

Dit weekend maar eens kijken. Op de website van shoesme staat trouwens wel dat deze zool speciaal ontwikkeld is voor baby's die stapjes zetten en ook tussen door nog regelmatig kruipen. Misschien is het een soort tussen slof/schoen?

Kent iemand deze schoentjes




Link

Volgens mij zijn dat de extreme flex, die zijn eigenlijk voor als je kindje al een tijdje loopt. Je hebt nog de schoentjes die je er voor kan kopen, voor als ze net lopen, en dat zijn ze Baby Proof schoentjes van Shoesme.
Die uit de link zou ik pas aantrekken als je kindje echt een week of 6 zelfstandig kan lopen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 6:46

Tania schreef:
AngelNyn schreef:
Tania schreef:
AngelNyn schreef:
Clapperdie schreef:Het zijn schoenen van Shoesme met hele flexibele zool.

Volgens de vrouw in de winkel (speciale kinderschoenen zaak) dat deze schoenen voor het leren lopen zijn.

Maar ja weet het ook niet zo goed allemaal Schoentjes 878948377

Nee leren lopen moeten ze juist doen zonder schoentjes, dat is gewoon een verkoop praatje Schoentjes 561177 Schoentjes moet je echt zien als noodzaak voor buiten als bescherming. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, in geval van bepaalde (extreme) standsafwijkingen kan het zijn dat er wordt aangeraden juist wel schoentjes aan te trekken, maar normaal gesproken dus niet)

De babyroof schoentjes van Shoesme zijn toch gewoon een beetje hetzelfde als leren slofjes. Die zullen toch weinig kwaad kunnen?

Nee die zool is toch wel dikker dan leren slofjes.

Nou ik vind het echt te vergelijken met de leren slofjes van de Hema ofzo. Het enige is dat er hele kleine nopjes opzitten. De Extreme flex is wel een stuk dikker.

Ze zijn enigszins vergelijkbaar, maar mijn idee is wel dat de zool een stuk dikker is en de voet daardoor niet de 'feeling' met de ondergrond kan krijgen. Prop en slof maar eens op, en probeer vervolgens maar eens dat schoentje op te proppen. Die baby-proof, dus die met die noppenzolen van Shoesme schijnen ook weer een een soort verkooptrucje te zijn van Shoesme. Nét een beetje dikker dan sloffen, zodat je meer het idee hebt dat het een schoen is, maar ondertussen is het net zo prima om vanaf het leren slofje na een aar weken los lopen gewoon over te gaan naar de extreme flex. Let maar op, Shoesme is de enige die schoentjes verkoopt met noppenzolen, als het zó goed was om mee te leren lopen dan waren er wel meer merken mee gekomen Wink
Net zoiets als Nutrilon 3 t/m 7 (ik geloof dat die er inmiddels ook al is), allemaal verkooptrucjes om mensen merkgebonden te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Happydobby di 9 apr 2013 - 6:46

babyproof zijn een soort sloffen.
de link van clapperdie zijn pas voor als ze loslopen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Parel di 9 apr 2013 - 6:47

Ik zou hem voor binnen gewoon lekker blote voetjes of slofjes doen, en voor buiten kunnen die prima hoor, hebben wij ook gedaan. Wij hebben precies dezelfde, en dat halfuurtje dat hij wellicht buiten loopt, daar zal hij heus geen verminking van oplopen.
Bij ons werd gezegd dat de schoentjes ervoor idd de beginschoentjes waren, maar ze zijn 50 euro, en als je kindje dan ineens los loopt en je moet na een paar weken de extreme flex kopen van 65 euro, dat je daar al helemaal niet vrolijk van wordt, dus veel ouders gaan voor de extreme flex, die zool kan je helemaal dubbel vouwen. L. wordt iig helemaal blij als ze haar schoenen ziet en ze loopt er prima op.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  TukTuk di 9 apr 2013 - 6:48

Lennox schreef:
Tania schreef:
AngelNyn schreef:
Tania schreef:
AngelNyn schreef:
Clapperdie schreef:Het zijn schoenen van Shoesme met hele flexibele zool.

Volgens de vrouw in de winkel (speciale kinderschoenen zaak) dat deze schoenen voor het leren lopen zijn.

Maar ja weet het ook niet zo goed allemaal Schoentjes 878948377

Nee leren lopen moeten ze juist doen zonder schoentjes, dat is gewoon een verkoop praatje Schoentjes 561177 Schoentjes moet je echt zien als noodzaak voor buiten als bescherming. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, in geval van bepaalde (extreme) standsafwijkingen kan het zijn dat er wordt aangeraden juist wel schoentjes aan te trekken, maar normaal gesproken dus niet)

De babyroof schoentjes van Shoesme zijn toch gewoon een beetje hetzelfde als leren slofjes. Die zullen toch weinig kwaad kunnen?

Nee die zool is toch wel dikker dan leren slofjes.

Nou ik vind het echt te vergelijken met de leren slofjes van de Hema ofzo. Het enige is dat er hele kleine nopjes opzitten. De Extreme flex is wel een stuk dikker.

Ze zijn enigszins vergelijkbaar, maar mijn idee is wel dat de zool een stuk dikker is en de voet daardoor niet de 'feeling' met de ondergrond kan krijgen. Prop en slof maar eens op, en probeer vervolgens maar eens dat schoentje op te proppen. Die baby-proof, dus die met die noppenzolen van Shoesme schijnen ook weer een een soort verkooptrucje te zijn van Shoesme. Nét een beetje dikker dan sloffen, zodat je meer het idee hebt dat het een schoen is, maar ondertussen is het net zo prima om vanaf het leren slofje na een aar weken los lopen gewoon over te gaan naar de extreme flex. Let maar op, Shoesme is de enige die schoentjes verkoopt met noppenzolen, als het zó goed was om mee te leren lopen dan waren er wel meer merken mee gekomen Wink
Net zoiets als Nutrilon 3 t/m 7 (ik geloof dat die er inmiddels ook al is), allemaal verkooptrucjes om mensen merkgebonden te krijgen.

Idd, de reden waarom slofjes aangeraden wordt, is omdat ze het meest in de buurt komen van op blote voeten lopen, terwijl de voetjes toch warm gehouden worden. Dat heb je bij die babyproof toch minder.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Ezzer di 9 apr 2013 - 6:48

S. had, toen hij nog niet los liep, schoentjes van Jochie. Daar kan ik alleen geen plaatje van vinden.
De zool is wel vergelijkbaar met de baby-proof schoenen van shoesme. Dat is een stap voor de extreme flex van shoesme.

http://www.shoesme.nl/baby-proof-baby-en-kinderschoenen-collectie
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Parel di 9 apr 2013 - 8:19

Nelson heeft jochie.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  nillis di 9 apr 2013 - 19:31

Je kunt ook leren slofjes doen voor buiten die waren bij ons dus ook helemaal versleten toen de zomer klaar was, maar van appie kosten ze maar 20 euro en dat heb ik liever dan dat de schoenen van 80 euro helemaal kapot zijn. En daarbij is het inderdaad beter om kindjes zo lang mogelijk op slofjes te laten leren lopen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Liadan di 9 apr 2013 - 19:44

Mijn dochter heeft ook lang op slofjes gelopen buiten, ging prima. Het waren oxxyslofjes en ze versleten nauwelijks van het lopen buiten. Zij ging lopen toen het zomer was.
Mijn zoon heeft wel de shoesme babyproof schoentjes gehad voor buiten toen hij binnen al even liep. Hij ging in de winter lopen en leren slofjes gingen toen niet. De extreme flex kreeg hij toen hij al even goed liep en deze draagt hij nu nog.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Monsters&co di 9 apr 2013 - 23:13

Hier ook Babyproef schoenen van shoesme. Onze zoon loopt al een tijdje langs tafels (nou het is meer rennen). En doet wel eens een stapje los. Maar hij heeft zonder schoenen vaak het gewoon dat hij op zijn tenen moet gaan staan. Nu in overleg met fysio die schoenen en nu doet hij het perfect. Daarbij viel hij op blote voetjes vaak.
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 25
Registratiedatum : 13-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes Empty Re: Schoentjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum