Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bah! Zilvervisjes!

+17
Floor
Kaat
*Bloempje*
Silver
Ella
Exogenesis
nijntje4
Bolleke
Chocolate Cookie
madam
JD
loura
Ilovethe90s
Filoria
Lot
June
Puggle
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bah! Zilvervisjes! - Pagina 2 Empty Re: Bah! Zilvervisjes!

Bericht  Kaat za 8 jun 2013 - 1:03

Komen er veel te voorschijn? Ik heb ze ook in huis, vooral in de wc en soms op de gang of slaapkamer. Ik zie ze in alle formaten bij mij in huis langs komen. Van de week zat k op de wc en zag in een gigantische vanuit m'n ooghoek bewegen, ik schrok mij echt een hoedje. Als ik ze op de wc tegen kom, spuit ik ze altijd in met luchtverfrisser, haha.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Silver za 8 jun 2013 - 1:08

Wat ik eens gelezen heb, is dat je er maar 5 ziet en er 100 dan onder de vloer leven. En daarbij kunnen ze 3 jaar oud worden, leggen ze ook nog eens veel eitjes per jaar. Dus voor je het weet heb je een plaag.
Voordat wij naar bed gaan, checken we boven de lokale ruimtes waar we ze veel tegen kwamen. De laatste tijd waren ze ook veel beneden in de keuken dat vond ik wel zo vies... Dus nu ook echt maar aan de bestrijdingsmiddelen gegaan.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Ella za 8 jun 2013 - 1:55

Zus schreef:
Ella schreef:In mijn vorige huis had ik er super veel last van. Gelukkig zijn ze niet mee verhuisd! En inderdaad veel luchten. Spuitbus heeft hier niet geholpen
`

Dat ligt niet aan de spuitbus maar hoe je het aanbrengt of dat je het te snel hebt verwijderd omdat je er bv overheen dweilde...

Ik heb het helemaal niet verwijderd, ze zat op zolder achter de schotten.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Floor za 8 jun 2013 - 1:55

Wij hebben ze ook, ook tegen ons werd gezegd, je ziet er 5 en de rest zit onder de vloer, nou de hele vloer is er hier uit geweest inclusief ondervloer maar 10 beestjes te bekennen.
Ze zitten bij ons meer in de badkamer en wc en soms kom ik er 1 in de keuken tegen (die ik dan in de wasbak mik en overgiet met kokend water uit de waterkoker).
2 dagen terug de spray van HG gekocht en bij de wc gespoten (rond de pot, waar de pot de vloer raakt) en er zijn er al veel dood. Dus hopelijk blijft het goed werken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 2:57

.

Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  SoGood za 8 jun 2013 - 3:38

Wij hebben er zo nu en dan 1-tje in de badkamer. Ik ben niet gek op insecten maar deze vind ik niet eng of vies eigenlijk. Ze zien er eigenlijk altijd wel schattig uit. Maar goed, ik kan me voorstellen als ze overal zitten je er vies van bent.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Floor za 8 jun 2013 - 3:42

ik had het gelezen de achterkant, ik heb wel een zoontje en 2 katten rondlopen vandaar het toilet beneden, daar komen de katten nooit en mijn zoontje mag daar dus nu ook niet naar toe.
Wij hadden het in het vorige huis niet maar in dit huis wel, het zat er al bij de vorige bewoners helaas. de buren hebben het inderdaad ook, dus ik hoop het zo maar onder controle te krijgen.

weet jij of dat ik het bijvoorbeeld in de badkamer kan gebruiken als ik bijvoorbeeld op vakantie ben (dan komt onze zoon daar niet namelijk) en dat als ik terug kom dan dweilen en dat het dan weer veilig is voor onze zoon. Heeft dat nut? of heeft het dan niet lang genoeg kunnen werken, dat spul
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 4:06

.

Gast
Gast

Bericht  Punk'd za 8 jun 2013 - 7:21

Wij hadden er tot 2 jaar geleden heel veel. Ineens waren ze weg, snap er niets van.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Steep za 8 jun 2013 - 7:28

Wij hebben ze op het werk in de woning (gehandicapten zorg). Zo zo zo smerig, maar echt geen doen om te bestrijden voor ons. Nu heb ik ze al een tijdje niet gezien, maar in ruil hebben we nu een mierenplaag..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 7:31

.

Gast
Gast

Bericht  Steep za 8 jun 2013 - 7:37

Zus schreef:
Steep schreef:Wij hebben ze op het werk in de woning (gehandicapten zorg). Zo zo zo smerig, maar echt geen doen om te bestrijden voor ons. Nu heb ik ze al een tijdje niet gezien, maar in ruil hebben we nu een mierenplaag..

Als het op je werk is zou je een bestrijdingsdienst in kunnen schakelen voor de mieren natuurlijk. Ok, kost wel geld maar goed, wellicht hebben jullie dat er voor over... Ik kom bij veel bedrijven, ook bij gehandicaptenzorg voor mieren, elke zomer weer... Want meestal zitten ze elk jaar op de zelfde plek en veroorzaken ze elk jaar hetzelfde probleem.

Dan hebben we het inderdaad over een geldkwestie... Helaas pindakaas voor de bewoners en de medewerkers.. We zitten aan de rand van het bos dus die mieren zijn niet zo gek. We hebben een schoonmaakster, maar die heeft echt te weinig uur voor de dingen die ze moet doen. En zelf komen we er echt niet aan toe.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ellusss za 8 jun 2013 - 7:46

Steep schreef:
Zus schreef:
Steep schreef:Wij hebben ze op het werk in de woning (gehandicapten zorg). Zo zo zo smerig, maar echt geen doen om te bestrijden voor ons. Nu heb ik ze al een tijdje niet gezien, maar in ruil hebben we nu een mierenplaag..

Als het op je werk is zou je een bestrijdingsdienst in kunnen schakelen voor de mieren natuurlijk. Ok, kost wel geld maar goed, wellicht hebben jullie dat er voor over... Ik kom bij veel bedrijven, ook bij gehandicaptenzorg voor mieren, elke zomer weer... Want meestal zitten ze elk jaar op de zelfde plek en veroorzaken ze elk jaar hetzelfde probleem.

Dan hebben we het inderdaad over een geldkwestie... Helaas pindakaas voor de bewoners en de medewerkers.. We zitten aan de rand van het bos dus die mieren zijn niet zo gek. We hebben een schoonmaakster, maar die heeft echt te weinig uur voor de dingen die ze moet doen. En zelf komen we er echt niet aan toe.

Dit klinkt echt zoooo als mijn werk. Het is dat wij niet dicht bij een bos zitten maar bij weilanden... Wink
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 8:04

.

Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Steep za 8 jun 2013 - 8:12

Ow je hebt zeker gelijk hoor! Maar in de wereld waarin ik werk, werkt het niet zo. Ik zou graag willen, maar er zijn zoveel dingen die ik wens voor de bewoners. Te beginnen met nieuwe huizen voor de gehele locatie waarbij er is nagedacht over functionaliteit maar ook hygiëne. Maar dit is een andere discussie haha..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 8:54

.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: