Bah! Zilvervisjes!
+17
Floor
Kaat
*Bloempje*
Silver
Ella
Exogenesis
nijntje4
Bolleke
Chocolate Cookie
madam
JD
loura
Ilovethe90s
Filoria
Lot
June
Puggle
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bah! Zilvervisjes!
Ik wordt er gek van in mijn huis!
Ze liepen eerst alleen op zolder, rond de wasmachine, maar nu ook op de 1e verdieping, en net zelfs 2 op de muur achter mijn bank
Meer mensen die hier last van hebben?
Volgens mij komen ze vooral voor in nieuwbouwhuizen, ik vind het echt een plaag, hardnekkige beesten!
Heeft er iemand een goede tip om ze uit te roeien?
Ik had een spulletje van HG, anti-zilvervisjes spul, dat werkt eventjes, maar ze komen gewoon weer terug...
en ik vind ze zó viehies!
Ze liepen eerst alleen op zolder, rond de wasmachine, maar nu ook op de 1e verdieping, en net zelfs 2 op de muur achter mijn bank
Meer mensen die hier last van hebben?
Volgens mij komen ze vooral voor in nieuwbouwhuizen, ik vind het echt een plaag, hardnekkige beesten!
Heeft er iemand een goede tip om ze uit te roeien?
Ik had een spulletje van HG, anti-zilvervisjes spul, dat werkt eventjes, maar ze komen gewoon weer terug...
en ik vind ze zó viehies!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Bah! Zilvervisjes!
Geen idee hoe je ze weg krijgt, maar dacht dat ze in vochtige ruimtes komen.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ja, vaak de ramen open scheelt geloof ik veel. Ik had er in mijn oude huis veel last van en dat was juist een heel oud huis (1903 is het gebouwd). In dit huis heb ik er één keer een gezien geloof ik. Vervelend is het wel!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ja mijn huis is gebouwd op supervochtige kleigrond, dus vandaar ze niet alleen in de vochtige ruimtes (badkamer/wasmachine) voorkomen, maar gewoon overal... ik vind ze zo smerig, bah!
JD- Ratel
Wij hebben ze in de wc. Alleen soms zijn ze er een tijdje niet, en dan weer wel. Dan zie ik ook eerst kleintjes en daarna worden ze groter, alsof ze dan groeien in een aantal dagen/weken. Ik maak ze meestal dood.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
.
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:33; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij hadden ze in ons vorige huis (en huis uit 1900) en ze zijn helaas mee verhuisd naar ons nieuwe huis. Maar sinds een paar maanden zie ik ze niet meer! Geen idee hoe we dat voor elkaar hebben gekregen.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Sinds wij samenwonen (deze maand 6 jaar) heb ik er gelukkig niet zoveel gezien, een stuk of 4 schat ik zo. Blij dat ik ze niet vaker tegenkom!
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Ielg ik walg echt van die dingen. Ik had ze in mijn oude huis heel veel. Als we een avondje weg waren geweest en thuis kwamen moest mijn ex eerst het huis in om alle visjes weg te halen. En het waren er veel hoor! De hele vloer zat onder. Ik krijg er nog rillingen van. Ze zijn ook nooit weggegaan. Ik kan je geen tips geven ofzo.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Iew Loura, dat klinkt inderdaad niet fijn....
Zo superveel zijn het er ook weer niet bij mij, ik zie er af en toe eentje lopen, maar het lijkt wel steeds vaker te worden, en ook op plekken waar ik ze niet wil zien... bij mijn kleding, eten, woonkamer... als ze zich nou beperken tot rond de wasmachine/droger kan ik er nog een beetje mee leven, maar ze verspreiden zich nu door het hele huis lijkt wel, bah!
Zo superveel zijn het er ook weer niet bij mij, ik zie er af en toe eentje lopen, maar het lijkt wel steeds vaker te worden, en ook op plekken waar ik ze niet wil zien... bij mijn kleding, eten, woonkamer... als ze zich nou beperken tot rond de wasmachine/droger kan ik er nog een beetje mee leven, maar ze verspreiden zich nu door het hele huis lijkt wel, bah!
JD- Ratel
Ik heb er ook een tijdje veel last van gehad omdat mijn woning nieuwbouw is.
Van de huismeester hadden we de tip gehad om peper te strooien op plekken waar ze het meeste komen.
Dat was voornamelijk achter mijn bank en in de badkamer. Tot nu toe heeft het geholpen. Heel af en toe zie ik er een paar.
Maar niet meer zoals voorheen dat ze met een kluitje bij elkaar achter mijn bank zaten.
Van de huismeester hadden we de tip gehad om peper te strooien op plekken waar ze het meeste komen.
Dat was voornamelijk achter mijn bank en in de badkamer. Tot nu toe heeft het geholpen. Heel af en toe zie ik er een paar.
Maar niet meer zoals voorheen dat ze met een kluitje bij elkaar achter mijn bank zaten.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
.
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:33; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb er soms ook een paar. Voornamelijk in het toilet. Het valt me op dat ik er last van heb als ik bv een paar dagen ben weggeweest.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
bestaan er ook lokdoosjes voor die beesten dan?
JD- Ratel
.
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb die beestjes echt nog nooit gezien! Wat doen ze? Of zijn ze alleen maar vies?
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb er twee over de bovenverdieping zien lopen maar heb geen idee waar ze vandaan komen? Zijn ze mt een groepie, of maar helemaal alleen?
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Hier zitten ze ook (en dat is geen heel nieuw of heel oud huis), en de kans is klein dat ze ooit helemaal weg gaan, zeker als je in een appartement woont want dan komen ze via het hele gebouw wel weer ergens terug. Ik zie ze vaak in de avond als het donker is. Ze houden idd van papier, ze zitten ook vaak achter het randje van het behang verscholen.
Ik vind vooral die volwassen exemplaren vies, van die snelle langwerpige kruipsels, bah.
Gelukkig zitten ze hier juist niet in de badkamer omdat daar juist geen kieren zitten.
Als mijn kat ze ziet vangt ze ze en eet ze op gelukkig, dus ik zie ze nauwelijks in woonkamer en keuken
Ik vind vooral die volwassen exemplaren vies, van die snelle langwerpige kruipsels, bah.
Gelukkig zitten ze hier juist niet in de badkamer omdat daar juist geen kieren zitten.
Als mijn kat ze ziet vangt ze ze en eet ze op gelukkig, dus ik zie ze nauwelijks in woonkamer en keuken
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Sinds deze week zijn ze er ineens weer bij ons. Zowel op de slaapkamer, als in de badkamer, als in de hal. Zodra het vochtiger wordt buiten, verschijnen ze. Ik doe er weinig aan, behalve zo nu en dan een paar opzuigen met de stofzuiger. Ik vind ze ook niet vies of eng eigenlijk.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
In mijn vorige huis had ik er super veel last van. Gelukkig zijn ze niet mee verhuisd! En inderdaad veel luchten. Spuitbus heeft hier niet geholpen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
.
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
FF een upje. Maar is iemand van jullie bekend met dit soort van bestrijden?
http://www.pestfree.nl/producten/domestic
Ik heb de deal met mijn vriend gesloten, hij haalt die HG spray op. Werkt dat niet dat regel ik dit stopcontact geval. Als dat maar wel werkt..
http://www.pestfree.nl/producten/domestic
Ik heb de deal met mijn vriend gesloten, hij haalt die HG spray op. Werkt dat niet dat regel ik dit stopcontact geval. Als dat maar wel werkt..
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Wij hebben er eens in de zoveel tijd ook last van. Niet extreem, maar ze zijn er wel. Hebben sinds een tijdje nu zo'n lokdoosje met plakstrip onder het bed, naast de wasmachine en onder het bureau in de werkkamer gezet. Zodra ze hier in/op komen blijven ze plakken en heb je er geen last meer van.
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woensdag hebben we de HG spray gehaald, en moet zeggen dat ze vooral nu uit de kiertjes komen om vervolgens op de rug te gaan liggen. Dood. Dus waarschijnlijk heeft mijn vriend toch gelijk gehad.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: