Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zilvervisjes

+8
Ella
_DoI
meisjesmama
Zininzon
Lynn_
silly-one
Floor
Petteflet
12 plaatsers

Ga naar beneden

Zilvervisjes Empty Zilvervisjes

Bericht  Petteflet ma 4 apr 2011 - 7:08

Wie heeft er nog meer last van zilvervisjes?

Ik word er echt helemaal gek van. Wij hebben die beestjes dus echt overal zitten!

Heeft iemand de tip om er van af te komen?
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zilvervisjes Empty Re: Zilvervisjes

Bericht  Floor ma 4 apr 2011 - 7:22

Wij worden er ook gek van!
we hebben er geen oplossing voor. We hebben al vochtvreters neergezet zodat het minder vochtig word (want daar houden ze dacht ik van). Verder proberen we er de kat op af te sturen, die eet ze op Wink
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  silly-one ma 4 apr 2011 - 7:59

Veel geduld hebben. Bij mijn ouders hebben we ze jaren in huis gehad na een lekkage. En sinds kort zijn ze weg. Soms komen we nog een verdwaalde tegen, maar lang niet meer zoveel als toen.

Ze komen inderdaad op vocht af en ze eten oud papier. Misschien dat ook zo veel mogelijk weg doen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lynn_ ma 4 apr 2011 - 8:10

Heb even op google gekeken. Zie website www.zilvervisje.nl. Daar hebben ze er bijvoorbeeld ook een spray voor. Ze komen inderdaad op vocht en papier af...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Zininzon ma 4 apr 2011 - 8:16

Een vriendin van mij had er in een nieuwbouwhuis last van, ze zaten echt in het hele huis! Zij hebben een speciaal bedrijf laten komen om ze 'uit te roeien'
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Lynn_ ma 4 apr 2011 - 8:19

In nieuwbouw schijnt het ook heel vaak voor te komen.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  meisjesmama ma 4 apr 2011 - 8:58

Ja wij hebben ze ook.. wat we hebben gedaan is alles van kartonnen dozen overgedaan in plastic boxen. En nu we de zolder aan het opruimen zijn komen we ze veel tegen.
Als ik dat lees van een nieuwbouwhuis word ik niet zo vrolijk wij hoopte er straks van af te zijn maar kan ook zijn van niet dus.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  _DoI ma 4 apr 2011 - 9:47

Wat vervelend zeg! Wij hadden vorig jaar erg veel last van zilvervisjes in onze badkamer en keuken. Heb een spray tegen zilvervisjes gekocht en dat een paar weken lang, een aantal keer per week, op plaatsten gespoten waar ze zich schuilhouden (kieren, naden, achter/onder de wasmachine en vaatwasser etc). Sindsdien heb ik er geen één meer gezien.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435

Bericht  Ella ma 4 apr 2011 - 22:35

Ik heb er ook vreselijk veel last van gehad. heb ook zo'n spray geprobeerd. Zonder effect helaas. Ze zaten vornamelijk op zolder en dan achter de schoten. Af en toe wat in de slaapkamers of badkamer. Gelukkig nooit in de woonkamer.
Ik ben gaan verhuiuzen (niet van wege die beesten hoor) en heb alles uitegapkt schoongemaakt en in dozen ingepakt en die dozen helemaal dichtgeplakt zodat er niets in kon komen. En wel in ben er vanaf!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Ella ma 4 apr 2011 - 22:40

Bij ons had trouwens het hele rijtje er last van. Dus als dat bij jouw ook zo is dan heeft het haast geen zin om als enige er wat aan te doen. Dan kan je ze bij jouw wegrkijgen maar die van de buren komen dan toch echt wel weer
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame di 5 apr 2011 - 0:08

had een huisgenootje die ook last van die beesten had.. de jongen naast ons was heeel erg smerig.. zij was echt bang dat het van hem af kwam. Alles is op haar kamer compleet omdersteboven gekeerd geweest en uiteindelijk waren ze weg :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:13

nah ik ben leiding op Jong Nederland en we hadden hier ook last van en van lieveheersbeestje. Nu hadden we zo`n speciaal bedrijf laten komen want weg gingen ze niet. Moet je al de kasten e.d. en alles van de kant halen en dan spuit hij alles onder. En sindsdien zijn ze weg, en het is goed spul want de lieveheersbeestjes vallen nu nog dood neer en de zilvervisjes hebben we niet meer gezien.

Gast
Gast

Bericht  Blond di 5 apr 2011 - 2:07

Wij hebben er ook last van, omdat onze huizen op klei zijn gebouwd, vochtige ondergrond dus. Hoorde een keer dat ze afkwamen op een halve rauwe aardappel.
Nou werkte voor geen meter hoor..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Petteflet di 5 apr 2011 - 3:32

Ok. Nog meer mensen dus die er last van hebben. Door die beestjes lijkt het net of je geen schoon huis hebt ofzo. Ze zitten hier echt overal, niet alleen in de badkamer, maar ook slaapkamer, woonkamer, gang, keuken. Noem maar op.

Zal dan eens gaan kijken voor die spray. Hopelijk lost dat al een groot deel op.

Dank voor de tips!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  Ella di 5 apr 2011 - 6:45

Ik kreeg er ook echt de kriebels van als ik ze zag. Vreselijk. Ik hoop dat je ervan af komt. Weet je ook of je buren er last van hebben?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Ella di 5 apr 2011 - 6:45

Ik kreeg er ook echt de kriebels van als ik ze zag. Vreselijk. Ik hoop dat je ervan af komt. Weet je ook of je buren er last van hebben?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  ThinkPink di 5 apr 2011 - 6:47

Toen ik nog thuis woonde hadden we ook veel last van zilvervisjes. Inmiddels woon ik alweer een aantal maanden samen en hier hebben we er ook last van, maar veel minder. Af en toe zien we er één en dan maken we ze gelijk dood. Ook handig is om op bijvoorbeeld verschillende plekken tissues te hebben om ze dood te maken, aangezien ze heel snel zijn laughcry

Wat wij er aan doen? Al het papier inpakken in plastic (soms lijkt het wel alsof we gek zijn haha). Ik heb al mijn boeken in plastic ingepakt (vind het zonde dat ze aan dure boeken gaan eten die ik wil bewaren en nog eens wil lezen zonder dat er een beest uitkomt haha) en losse bladen ook in een plastic tasje gedaan en dat tasje dubbelvouwen en opruimen. Of alles opruimen in afsluitbare kratten.
Zoveel mogelijk papier weggooien dus of opruimen in plastic. Ze houden ook van donker, dus op de zolder heb ik de verduisteringsgordijnen een stukje open gedaan zodat het lichter is en ook de ventilatie staat op de zolder volledig open.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Ella di 5 apr 2011 - 6:48

ThinkPink schreef:Toen ik nog thuis woonde hadden we ook veel last van zilvervisjes. Inmiddels woon ik alweer een aantal maanden samen en hier hebben we er ook last van, maar veel minder. Af en toe zien we er één en dan maken we ze gelijk dood. Ook handig is om op bijvoorbeeld verschillende plekken tissues te hebben om ze dood te maken, aangezien ze heel snel zijn laughcry

Wat wij er aan doen? Al het papier inpakken in plastic (soms lijkt het wel alsof we gek zijn haha). Ik heb al mijn boeken in plastic ingepakt (vind het zonde dat ze aan dure boeken gaan eten die ik wil bewaren en nog eens wil lezen zonder dat er een beest uitkomt haha) en losse bladen ook in een plastic tasje gedaan en dat tasje dubbelvouwen en opruimen. Of alles opruimen in afsluitbare kratten.
Zoveel mogelijk papier weggooien dus of opruimen in plastic. Ze houden ook van donker, dus op de zolder heb ik de verduisteringsgordijnen een stukje open gedaan zodat het lichter is en ook de ventilatie staat op de zolder volledig open.

Ik had her en der inderdaad een toiletrol staan haha
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 6:51

Wij hadden ze ook in ons vorige huis, vreselijk. Toen we weggingen zaten ze er nog, en in dit huis hebben we ze niet. Hoop dat je er iets tegen kan vinden.

Gast
Gast

Bericht  ThinkPink di 5 apr 2011 - 6:56

En het ergste is nog dat als je gaat verhuizen ze zich dus ook 'verstoppen' in de kartonnen verhuisdozen. Pak je zo'n doos uit, komen er weer 6 van die vieze beesten uit. En dan zijn ze zo snel, dat je er maar 3 kunt dood maken...
Tip is dus ook om het in te pakken en de doos dan op een plek neer te zetten waar ze niet zijn (bijvoorbeeld in de schuur). En met uitpakken dus ook tissues gereed houden!

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Petteflet di 5 apr 2011 - 23:31

Wij hebben alles al in afgesloten plastic kratten staan enzo, dus wat dat betreft zijn we al goed bezig. Dit hebben we trouwens al vanaf het moment dat we hier wonen (zo'n 3,5 jaar).
Sommige beestjes zijn ook echt heel groot!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  ExpressoB vr 8 apr 2011 - 9:51

Ja echt ranzig die beestjes! Als ik er 1zie sla ik 'm kapot met mijn schoen maar wil niet altijd lukken, zo snel inderdaad. In mijn badkamer en slaapkamer kom ik ze af en toe tegen. Op mijn slaapkamer heb ik veel schoenendozen onder mijn bed. Probeer er niet teveel bij na te denken. Als ze maar uit mijn bed blijven en niet aan mij gaan knabbelen iehhh

Met die rauwe aardappel schil en bananen schil in een zakje op de grond geprobeerd maar hielp niet.
Mijn vriend heeft een gigantisch vochtig huis maar heb er hier nog nooit 1gezien.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud