Schor
+4
Lady4
Middleme
June
Sushi
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schor
Weet niet zo goed waar ik het topic moet plaatsen dus dan maar hier. Als de Burgemeesters een andere pijler passender vinden dan zie ik het vanzelf wel
Ik ben ZO schor. Het doet een beetje pijn en ik ben elke keer na een paar zinnen doodmoe van het praten.
Heb vandaag niet echt mijn mond kunnen houden. Vanmorgen was ik bij een vriendin, vanmiddag ging ik met mijn moeder op pad en vanavond was hier een vriendin. Nu ben ik alleen en morgen heb ik geen plannen dus ik heb me voorgenomen om in ieder geval 24 uur niet te praten (wat een hel! ).
Reden van het topic: ik hoop dat er iemand is met een soort van gouden tip waardoor mijn gewone stem zo snel mogelijk weer terug is
Oh ik heb al honing in huis dus ik ga zo thee met honing drinken.
Ik ben ZO schor. Het doet een beetje pijn en ik ben elke keer na een paar zinnen doodmoe van het praten.
Heb vandaag niet echt mijn mond kunnen houden. Vanmorgen was ik bij een vriendin, vanmiddag ging ik met mijn moeder op pad en vanavond was hier een vriendin. Nu ben ik alleen en morgen heb ik geen plannen dus ik heb me voorgenomen om in ieder geval 24 uur niet te praten (wat een hel! ).
Reden van het topic: ik hoop dat er iemand is met een soort van gouden tip waardoor mijn gewone stem zo snel mogelijk weer terug is
Oh ik heb al honing in huis dus ik ga zo thee met honing drinken.
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Re: Schor
Een vriendin van me is logopediste. Die zegt altijd dat je moet neuriën (en dat het liefst onder de douche) en vooral niet fluisteren!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Oh dat ga ik echt proberen! Ik heb inderdaad vaker gehoord dat fluisteren slecht is dus dat doe ik inderdaad niet. Al is de verleiding groot om dat te doen want van normaal praten (nou ja heel normaal klink ik nu niet) word ik echt moe nu haha.June schreef:Een vriendin van me is logopediste. Die zegt altijd dat je moet neuriën (en dat het liefst onder de douche) en vooral niet fluisteren!
Zo maar eens neuriën onder de douche
Sushi- Kletskop
Bij mij hielp niet praten inderdaad het beste. Verder heb ik het idee dat niet geforceerd fluisteren (met mate) mij meer goed deed dan geforceerd willen praten. Verder veel drinken, en voor de rest is het afwachten
Gast- Gast
Bah, afwachten
Ik hoop dat het woensdag in ieder geval een stuk minder is, ik heb dan een afspraak waarbij ik redelijk normaal wil kunnen praten.
Ik hoop dat het woensdag in ieder geval een stuk minder is, ik heb dan een afspraak waarbij ik redelijk normaal wil kunnen praten.
Sushi- Kletskop
Fluisteren schijnt veel slechter te zijn dan het praten..
Let bij praten er wel op dat je op "je eigen stemniveau" praat. Als ik hees ben merk ik dat mijn stem naar een ander niveau afzakt. Als ik erop let dat ik op mijn eigen niveau praat gaat het een stuk beter.
Let bij praten er wel op dat je op "je eigen stemniveau" praat. Als ik hees ben merk ik dat mijn stem naar een ander niveau afzakt. Als ik erop let dat ik op mijn eigen niveau praat gaat het een stuk beter.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik had gisteren de hele tijd het gevoel dat ik moest schreeuwen om een normaal niveau te hebben. Dat kan toch ook weer niet goed zijn? Want als ik niet "schreeuw" dan ben ik niet echt verstaanbaar.Middleme schreef:Fluisteren schijnt veel slechter te zijn dan het praten..
Laatst aangepast door Sushi op za 6 apr 2013 - 22:50; in totaal 1 keer bewerkt
Sushi- Kletskop
Dat heb ik ook als ik m'n stem kwijt ben. Óf ik moet schreeuwen en alle kracht die ik heb langs m'n stembanden persen, of ik fluister rustig. Ik heb toen het fluisteren gecombineerd met gebaren/veel opschrijven, dat werkte nog wel het beste. Kan best zijn dat fluisteren niet goed is, maar schreeuwen is nog minder goed. Om nog een beetje geluid te produceren moest ik met dezelfde kracht praten als die je normaal gebruikt om een heel voetbalveld over te brullen.Sushi schreef:Ik had gisteren de hele tijd het gevoel dat ik moest schreeuwen om een normaal niveau te hebben. Dat kan toch ook weer niet goed zijn? Want als ik niet "schreeuw" dan ben ik niet echt verstaanbaar.Middleme schreef:Fluisteren schijnt veel slechter te zijn dan het praten..
Gast- Gast
Nou dat inderdaad, ik kan me voorstellen dat dat ook niet goed is.Lennox schreef:
Dat heb ik ook als ik m'n stem kwijt ben. Óf ik moet schreeuwen en alle kracht die ik heb langs m'n stembanden persen, of ik fluister rustig. Ik heb toen het fluisteren gecombineerd met gebaren/veel opschrijven, dat werkte nog wel het beste. Kan best zijn dat fluisteren niet goed is, maar schreeuwen is nog minder goed. Om nog een beetje geluid te produceren moest ik met dezelfde kracht praten als die je normaal gebruikt om een heel voetbalveld over te brullen.
Vandaag hou ik de hele dag mijn mond dus ik denk dat dat al veel verschil moet maken. En ik ben rooibosthee (met een schepje honing erdoor) aan het drinken
Sushi- Kletskop
Probeer meer vanuit je buik te spreken. Ik doe dat niet en ben daardoor ook snel schor. Rook je? Stoppen met roken heeft mijn klachten voor zeker 85 procent beter gemaakt! Ik kon voorheen na een avond stappen en roken de telefoon niet eens opnemen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik rook, maar niet erg veel (paar sigaretten per dag, met gezelligheid rook wel wat meer).Lady4 schreef:Probeer meer vanuit je buik te spreken. Ik doe dat niet en ben daardoor ook snel schor. Rook je? Stoppen met roken heeft mijn klachten voor zeker 85 procent beter gemaakt! Ik kon voorheen na een avond stappen en roken de telefoon niet eens opnemen.
Ik weet dat ik moet stoppen maar vind het toch moeilijk, ondanks dat ik geen pakje per dag wegpaf.
Misschien toch maar weer eens een poging wagen, scheelt natuurlijk ook qua geld een heleboel!
Sushi- Kletskop
Sushi, ik ben logopedist. En mama charles zegt:
- vooral: stemrust
- géén thee en koffie
- vruchtensappen en melk mag wel
- niet fluisteren
- die neurie tip is me eerlijk gezegd onbekend. weet niet of dat klopt of niet.
- indien mogelijk zoek iets met salie erin, thee of snoepjes.
- géén thee en koffie
- niet fluisteren
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Charles schreef:Sushi, ik ben logopedist. En mama charles zegt:
- géén thee en koffie
- niet fluisteren
Geen thee Ik dacht echt dat thee met honing heel goed was.
Werkt het uitdrogend of zo dat het niet mag?
Dank je wel voor je tips!
Sushi- Kletskop
Ik was ook een gezelligheidsroker. Maar een gezellig avondje was al snel een sigaretje of 15.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Op zich kan neuriën inderdaad goed helpen, maar het word er niet beter op als je dat niet met een goede buikademhaling doet.
Ik ben regelmatig hees, heb overigens ook ooit bij een logopedist gelopen maar toen ik overspannen werd en toch ging stoppen met de pabo ben ik gestopt. Ik doe met praten iets verkeerd (ademhaling waarschijnlijk) waardoor ik snel hees word, maar als ik ga zingen word het juist beter! Ik heb zangles en heb dus daardoor 'goed' leren zingen. Met neuriën kun je door de trillingen heesheid soms wegneuriën omdat er soms wat op je stembanden zit (slijm geloof ik), dat gevoel dat je je keel wil schrapen zeg maar, als je dat dan niet doet (is wel slecht) maar neuriet dan kun je het er zonder te forceren afkrijgen. Is wel moeilijker dan even schrapen!
Ik heb overigens zelfs als ik superhees ben bij een verkoudheid oid dat ik na een avondje zingen op koor weer een stuk beter bij stem ben!
Ik ben regelmatig hees, heb overigens ook ooit bij een logopedist gelopen maar toen ik overspannen werd en toch ging stoppen met de pabo ben ik gestopt. Ik doe met praten iets verkeerd (ademhaling waarschijnlijk) waardoor ik snel hees word, maar als ik ga zingen word het juist beter! Ik heb zangles en heb dus daardoor 'goed' leren zingen. Met neuriën kun je door de trillingen heesheid soms wegneuriën omdat er soms wat op je stembanden zit (slijm geloof ik), dat gevoel dat je je keel wil schrapen zeg maar, als je dat dan niet doet (is wel slecht) maar neuriet dan kun je het er zonder te forceren afkrijgen. Is wel moeilijker dan even schrapen!
Ik heb overigens zelfs als ik superhees ben bij een verkoudheid oid dat ik na een avondje zingen op koor weer een stuk beter bij stem ben!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik wist helemaal niet dat je (sneller) hees kon worden door verkeerde ademhaling.
Bij mij komt het nu wel echt door een verkoudheid volgens mij. Ik ben deze week heel erg verkouden geweest en nu ben ik dus schor. Denk dat het door de verkoudheid komt.
Bij mij komt het nu wel echt door een verkoudheid volgens mij. Ik ben deze week heel erg verkouden geweest en nu ben ik dus schor. Denk dat het door de verkoudheid komt.
Sushi- Kletskop
Ik heb ook logopedie gehad omdat ik snel mijn stem kwijt was en daar is mij verteld dat thee inderdaad niet goed is. Maar dat thee zonder theine geen probleem was. Dus sindsdien drink ik vooral groene thee.
sokpop- Fluisteraar
- Aantal berichten : 145
Punten : 151
Registratiedatum : 31-12-12
In groene thee zit juist wel theïne. Ik dacht ook altijd van niet, maar het zit er wel in. Wel minder dan in zwarte thee.sokpop schreef:Ik heb ook logopedie gehad omdat ik snel mijn stem kwijt was en daar is mij verteld dat thee inderdaad niet goed is. Maar dat thee zonder theine geen probleem was. Dus sindsdien drink ik vooral groene thee.
Gast- Gast
Carrie schreef:In groene thee zit juist wel theïne. Ik dacht ook altijd van niet, maar het zit er wel in. Wel minder dan in zwarte thee.sokpop schreef:Ik heb ook logopedie gehad omdat ik snel mijn stem kwijt was en daar is mij verteld dat thee inderdaad niet goed is. Maar dat thee zonder theine geen probleem was. Dus sindsdien drink ik vooral groene thee.
Klopt inderdaad. In Rooibosthee zit geen theïne.
June- Kletskop
Oh dat vind ik gelukkig erg lekker en heb daar vandaag wel wat van gedronken.June schreef:Carrie schreef:In groene thee zit juist wel theïne. Ik dacht ook altijd van niet, maar het zit er wel in. Wel minder dan in zwarte thee.sokpop schreef:Ik heb ook logopedie gehad omdat ik snel mijn stem kwijt was en daar is mij verteld dat thee inderdaad niet goed is. Maar dat thee zonder theine geen probleem was. Dus sindsdien drink ik vooral groene thee.
Klopt inderdaad. In Rooibosthee zit geen theïne.
Ik heb net even hardop wat tegen mezelf gezegd om te kijken hoe mijn stem nu klinkt en het klinkt naar mijn idee wel een stuk beter.
Het voelt trouwens wel debiel om tegen jezelf te praten ("Hallo hallo hallo").
Sushi- Kletskop
Ah fijn dat het beter gaat. Ik zeg altijd tien keer 'hallo' voor ik de telefoon opneem als ik die dag nog niets gezegd heb.
June- Kletskop
Sushi schreef:Ik had gisteren de hele tijd het gevoel dat ik moest schreeuwen om een normaal niveau te hebben. Dat kan toch ook weer niet goed zijn? Want als ik niet "schreeuw" dan ben ik niet echt verstaanbaar.Middleme schreef:Fluisteren schijnt veel slechter te zijn dan het praten..
Kracht zetten is forceren volgens mij, dat werkt juist averechts.
De laatste keer dat ik keelontsteking had zei iemand tegen me van die zuigsnoepjes --> daardoor maak je slijm aan.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Nou weer even een update ;-) Ik heb vandaag ook weer de hele dag niet gepraat, behalve net even toen ik boodschappen ging doen. Zuigsnoepjes had ik wel even kunnen kopen inderdaad, maar heb ik niet aan gedacht. Morgen ga ik halen!
Sushi- Kletskop
June schreef:Ah fijn dat het beter gaat. Ik zeg altijd tien keer 'hallo' voor ik de telefoon opneem als ik die dag nog niets gezegd heb.
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Hahaha ik zeg ook altijd wat voordat ik opneem en nog niks gezegd heb!Reva schreef:June schreef:Ah fijn dat het beter gaat. Ik zeg altijd tien keer 'hallo' voor ik de telefoon opneem als ik die dag nog niets gezegd heb.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ik ben ZO schor!
» Schor/ hees babyhuiltje
» Keelpijn en schor, hoe kom je er zo snel mogelijk vanaf?
» Schor/ hees babyhuiltje
» Keelpijn en schor, hoe kom je er zo snel mogelijk vanaf?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: