Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben ZO schor!

+2
nijntje4
Sushi
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ik ben ZO schor! Empty Ik ben ZO schor!

Bericht  Sushi zo 3 jun 2012 - 1:36

Fluisteren is slecht weet ik, dus dat doe ik ook niet.
Ik baal zo dat ik zo schor ben (als ik gewoon praat komt er zo nu en dan wat geluid uit, heel handig...) want ik heb dinsdag een heel belangrijk gesprek en dat kan ik niet afzeggen. Ze zien me al aankomen...

Weten jullie of je schorheid snel kan "fixen"? Is er niet een soort toverdrankje of zo? ;-)
Of moet ik gewoon rust houden en weinig (of zelfs helemaal niet) praten?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben ZO schor! Empty Re: Ik ben ZO schor!

Bericht  nijntje4 zo 3 jun 2012 - 2:39

Veel gemberthee met honing drinken! Hielp bij mij toen wel smile
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  vliegeraar zo 3 jun 2012 - 2:43

Wat lastig! Ik ben zelf ook veel schor geweest, heb hier ook logopedie voor gehad, omdat ik op een verkeerde manier adem haalde. Anyway, wat helpt:
- probeer zo weinig mogelijk te praten
- veel slapen
- lauw water of thee (liefst zonder theïne) drinken. Ook geen suiker erin.
- veel keelsnoepjes helpen niet, omdat daar juist veel suiker in zit. Dat droogt de stembanden uit
- geen koffie drinken in ieder geval!
Succes ermee!
vliegeraar
vliegeraar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 58
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 3:05

Oei, nasty Suuske! Heb het onlangs ook gehad met een fikse verkoudheid. Was er na 4 dagen zo goed als vanaf. Dus vandaag weinig praten, morgen proberen ook zo min mogelijk te praten (je collega's willen vast wel de telefoon overnemen, hebben ze bij mij ook gedaan) en dan zou er dinsdag wel weer genoeg geluid uit kunnen komen. En als je dan nog hees/schor bent, zullen ze het echt wel begrijpen!

Gast
Gast

Bericht  Sushi zo 3 jun 2012 - 3:26

Ah, nou ik heb rooibosthee in huis en ook honing, dus daar kan ik vast wat mee.

Ik zou vanavond bij een collega gaan eten en onverwachts ging dat niet door en dat komt eigenlijk toch wel even goed uit. Zo hoef ik vandaag de hele dag niet te praten. Af en toe zeg ik nu hardop iets tegen mezelf om te kijken of het al iets verbeterd is Wink Het is wel ieeeetsje beter dan vanmorgen, maar een lang gesprek zou nu ook niet echt haalbaar zijn.

Ik vraag inderdaad morgen wel of mijn collega's de telefoon over willen nemen en ga na het werk gelijk naar huis zodat ik thuis ook weer rust kan houden. Pff, wat een gedoe dit zeg haha.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jeanette zo 3 jun 2012 - 4:48

Van Kruidvat eigen merk heb je luchtwegen thee die daar erg goed voor helpt!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  May zo 3 jun 2012 - 5:01

Rust houden, veel thee drinken, geen scherpe keelsnoepjes nemen beter kun je gewoon op dropjes sabbelen, niet praten en zeker niet fluisteren. En ik heb resonantie oefeningen van de logopedist die helpen mij ook altijd wel.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Curious zo 3 jun 2012 - 6:13

Ik hoop dat je dinsdag weer beter kan praten. Goede tips zijn hierboven al gegeven. Mocht je nou dinsdag nog steeds schor zijn, dan zou ik als ik jou was alvast bedenken hoe je je gaat verantwoorden over die schorheid.
Ik vermoed dat je een gesprek hebt a la sollicitatie of toelating van iets, in ieder geval lijkt het alsof je je gaat 'schamen' voor je schorheid omdat je schrijft: ze zien me al aankomen.

In het geval van een gesprek met 'beoordeling' zou ik wel zorgen dat je zelf de 'reden van je schorheid' aangeeft, aangezien je hier anders echt op beoordeeld kan worden. Ik heb zelf ooit een paar maanden bijna niet kunnen praten, en mensen hebben echt verschrikkelijk veel vooroordelen (zeker bij jonge mensen). Schorheid komt volgens mensen bijna altijd door stappen en veel alcoholgebruik. Dat is niet echt een vooroordeel wat je kan gebruiken lijkt me.

Sterkte;)
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 23:29

En, hoe is 't gegaan?

Ik produceer op het moment ook weinig geluid, haha. Hoewel t beter gaat dan gisteren. Gelukkig is 't weekend!

Gast
Gast

Bericht  Sushi vr 8 jun 2012 - 23:39

Nou mijn stem is weer helemaal terug! Nog een minibeetje krakerig (alsof ik twee sloffen per week rook), maar dat trekt vanzelf wel weer weg.
Het gesprek dinsdag was wel een beetje genant. Als ik aan het praten was viel mijn stem soms gewoon weg. Van tevoren heb ik overigens wel uitgelegd waaróm ik zo schor was en dat vond de dame met wie ik sprak verder geen probleem, ze begreep het wel zei zei smile

Sterkte met jouw stem Kenya! Bij mij heeft het wel echt geholpen om heel weinig te praten. Op mijn werk moest ik af en toe wel, maar ik heb het echt tot het minimum beperkt en veel gemaild i.p.v. gewoon gepraat.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 9 jun 2012 - 0:20

Gelukkig dat ze het wel begreep en je het gesprek toch kon doen! Ik merk inderdaad dat als ik weinig praat en veel drink het wel beter gaat. Maar ik ben nu gewoon sowieso niet lekker dus zal het een beetje uit moeten zieken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: