Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

+6
blondje1313
Puggle
Maudy
MamaDaan
tweeling
slaatje
10 plaatsers

Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  slaatje wo 3 apr 2013 - 0:29

Ik kan er even zo snel geen topic over vinden. Dus vandaar even een nieuwe.
M. is heel erg beweegelijk, maalt met zijn armpjes in het rond, maar is daar ook heel sterk in. Inbakeren heb ik geprobeerd, daar wurmt hij zijn armpjes zo uit. De puckababy hetzelfde verhaal. Nu begint hij echter ook met zijn beentjes te trappelen. In de wikkeldeken en dan onder zijn dekentje begint het wat te warm worden nu, maar alleen een dekentjes is ook geen optie, want die trapt hij zo van zich af. Is het te vroeg om hem nu al in een slaapzak te leggen? Welke maat zou ik moeten aanschaffen en moet ik dan een dunne of een dikke kopen?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  tweeling wo 3 apr 2013 - 0:31

Hoe oud is hij?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  slaatje wo 3 apr 2013 - 0:34

Een maand
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  MamaDaan wo 3 apr 2013 - 0:34

Ik zou voor nu nog een winterslaapzak gebruiken, de nachten zijn nog behoorlijk koud en als hij geen dekens meer op heeft misschien te koud. Heeft hij een pyama aan 's nachts? En romper met lange of korte mouw? Ik zou een slaapzak kiezen die hem nu goed past, waar hij zich dus niet uit of in kan wurmen. Het is denk ik even uitproberen hoe warm/koud hij het heeft, mijn zoontje ligt nu met romper met lange mouwen, pyama en winterslaapzak in bed, zonder deken en dan heeft hij 's ochtends nog vaak koude voetjes en handjes.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  Maudy wo 3 apr 2013 - 0:39

L was 5 weken toen ze in een slaapzak ging. Wij hadden maatje 50-62 en dan wat ingenomen. Nou was L natuurlijk ook wel erg klein dus ik denk dat 50-62 zonder innemen prima gaat!

Gaat hard he, M alweer een maand!
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  Puggle wo 3 apr 2013 - 0:46

Hier met 6 weken een slaapzak van 60 cm. Ze had dan geen deken.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  slaatje wo 3 apr 2013 - 0:49

Ypie schreef:L was 5 weken toen ze in een slaapzak ging. Wij hadden maatje 50-62 en dan wat ingenomen. Nou was L natuurlijk ook wel erg klein dus ik denk dat 50-62 zonder innemen prima gaat!

Gaat hard he, M alweer een maand!

T gaat zeker hard. Het klinkt zo cliche, tot je er midden in zit. Haha. Waar hebben jullie de slaapzakken van deze maat gekocht trouwens?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  slaatje wo 3 apr 2013 - 0:51

MamaDaan schreef:Ik zou voor nu nog een winterslaapzak gebruiken, de nachten zijn nog behoorlijk koud en als hij geen dekens meer op heeft misschien te koud. Heeft hij een pyama aan 's nachts? En romper met lange of korte mouw? Ik zou een slaapzak kiezen die hem nu goed past, waar hij zich dus niet uit of in kan wurmen. Het is denk ik even uitproberen hoe warm/koud hij het heeft, mijn zoontje ligt nu met romper met lange mouwen, pyama en winterslaapzak in bed, zonder deken en dan heeft hij 's ochtends nog vaak koude voetjes en handjes.

Hij heeft een romper met korte mouw aan. En de laatste nachten vaak een boxpakje met voetjes, soms ook gewoon zijn kleertjes (zacht broekje met een truitje met lange mouwen) Soms leggen we hem gewoo onder de deken, met een kruikje ernaast en dan nog een extra dekentje erover heen. Soms heb ik het idee dat het te koud is en dan leg ik hem in zijn wikkeldeken onder het dekentje. Zijn handjes zijn vrijwel altijd koud, maar die krijgen we maar niet warm, aangezien hij zijn handjes naast zijn hoofdje legt als hij slaapt.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  Maudy wo 3 apr 2013 - 0:57

slaatje schreef:
Ypie schreef:L was 5 weken toen ze in een slaapzak ging. Wij hadden maatje 50-62 en dan wat ingenomen. Nou was L natuurlijk ook wel erg klein dus ik denk dat 50-62 zonder innemen prima gaat!

Gaat hard he, M alweer een maand!

T gaat zeker hard. Het klinkt zo cliche, tot je er midden in zit. Haha. Waar hebben jullie de slaapzakken van deze maat gekocht trouwens?

Ja bizar he?! Wij hebben hem bij de Hema gekocht. Wel 1 zonder mouwen want die waren nog veel te lang. Ik doe haar gewoon een extra vestje aan.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  slaatje wo 3 apr 2013 - 0:59

Maar bedoel je nou maatje 50-56 of maatje 50-62?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  blondje1313 wo 3 apr 2013 - 1:55

Wij hadden een witte velours slaapzak van de hema in maatje 50-62, maar dat vond ik echt een onding, de rits gaat niet helemaal tot onder, dus het was altijd een gewurm met aan en uitdoen. Ik zou kiezen voor een slaapzak met rits tot onder toe.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  Maudy wo 3 apr 2013 - 2:05

Maatje 50-62.

Ik vind het helemaal geen ondingen hoor. Heb er ook 1 van Isi (of zoiets) die koste 35 euro maar die vind ik niet beter als die van de Hema.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  _Mashimaro_ wo 3 apr 2013 - 2:35

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Vandring-babyslaapzak__0133752_PE289229_S4
Ik had zo'n soort slaapzak van de Ikea. Alleen het motiefje is anders.
I. had hem met een paar week al aan, geloof ik. Hij kroop steeds boven de dekens uit.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  slaatje wo 3 apr 2013 - 2:48

Bedankt voor de tips. Ik ga morgen of overmorgen eens op onderzoek uit bij de hema in ieder geval.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  Snoes wo 3 apr 2013 - 22:57

Wij gebruiken pas een slaapzak sinds hij 3 maanden is. Hij bleef altijd netjes onder zijn dekentje/lakentje liggen, maar nu dus niet meer. Wij hebben ook zo'n soort slaapzakje als Mashimaro laat zien.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  Thunder wo 3 apr 2013 - 23:37

Volgens mij heb ik nog wel zo'n witte hema slaapzak liggen als je wil?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  Pien wo 3 apr 2013 - 23:41

Als hij zo onrustig blijft kun je ook met een andere doek inbakeren, denk hierbij aan een swaddle me. Hier liggen kindjes echt strak in en hebben ze veel minder bewegingsvrijheid als in een puckababy.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer een slaapzak gebruiken? Empty Re: vanaf wanneer een slaapzak gebruiken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum