Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jaarafrekening energie.

+26
Slakje
TukTuk
xxjojootjexx
Jade
nijntje4
strawberry
M@niek
Atelier Madame
Dolphinne
Star007
Sarah1985
_Lana_
Zora
Sanne
PapillonRose
Tania
Parel
_Lacey_
eigenwijs
Angela_1986
Rush
Pussycat
Lejow
Coco
-Ieniemienie-
Charles
30 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 10:14

Wij kregen na overstap van Nuon naar Greenchoice 516 euro terug. Ik heb het idee dat dat een stuk goedkoper wordt.

Maar wij zijn ook meer gaan betalen nadat er kleintjes bij zijn gekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 10:16

Zazou schreef:Wij kregen na overstap van Nuon naar Greenchoice 516 euro terug. Ik heb het idee dat dat een stuk goedkoper wordt.

Maar wij zijn ook meer gaan betalen nadat er kleintjes bij zijn gekomen.

Jullie hebben dus goede ervaring met Greenchoice? Stuurden ze op tijd, een juiste jaarafrekening?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Star007 di 2 apr 2013 - 10:16

Wij betalen bijna 230 euro per maand , en wij wonen in een rijtjeshuis. Ik mag dus hopen dat we heel veel terug krijgen Laughing
Wij hebben de afrekening in juni geloof ik.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 10:19

AngelNyn schreef:
Zazou schreef:Wij kregen na overstap van Nuon naar Greenchoice 516 euro terug. Ik heb het idee dat dat een stuk goedkoper wordt.

Maar wij zijn ook meer gaan betalen nadat er kleintjes bij zijn gekomen.

Jullie hebben dus goede ervaring met Greenchoice? Stuurden ze op tijd, een juiste jaarafrekening?

Ik heb geen idee nog, maar mijn moeder zit er al langer en die is helemaal tevreden. Jaarafrekening krijg ik voorlopig nog niet want we zijn pas net over. Maar het was allemaal prima geregeld met overstappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 10:19

Wij betalen overigens 150 euro per maand, moesten vorig jaar 400 euro bij betalen (Na alleen de wintermaanden, verhuisden in April, en hadden de vorige jaarafrekening in oktober gehad).
Ons verbruik lag voorheen trouwens op 1800m3 gas en 2800kwh stroom, woonden in een rijtjeshuis, slechte isolatie, boven enkel glas. Nu wonen we in een rijtjeshuis, met energielabel B, en volgens ze berekeningen van onderandere Greenchoice, zouden we nu uit moeten komen op 850/900m3 gas en 3100kwh stroom.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 10:24

Zazou schreef:
AngelNyn schreef:
Zazou schreef:Wij kregen na overstap van Nuon naar Greenchoice 516 euro terug. Ik heb het idee dat dat een stuk goedkoper wordt.

Maar wij zijn ook meer gaan betalen nadat er kleintjes bij zijn gekomen.

Jullie hebben dus goede ervaring met Greenchoice? Stuurden ze op tijd, een juiste jaarafrekening?

Ik heb geen idee nog, maar mijn moeder zit er al langer en die is helemaal tevreden. Jaarafrekening krijg ik voorlopig nog niet want we zijn pas net over. Maar het was allemaal prima geregeld met overstappen.

Ahh dacht dat je bedoelde dat je op de eerste jaarafrekening van Greenchoice, nadat je dus was overgestapt, 516 euro terug kreeg. Maar je bedoelde de eindafrekening van Nuom. Maar fijn dat je moeder iig tevreden is! Ik vond het overstappen ook allemaal prima geregeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 10:41

AngelNyn schreef:Wij betalen overigens 150 euro per maand, moesten vorig jaar 400 euro bij betalen (Na alleen de wintermaanden, verhuisden in April, en hadden de vorige jaarafrekening in oktober gehad).
Ons verbruik lag voorheen trouwens op 1800m3 gas en 2800kwh stroom, woonden in een rijtjeshuis, slechte isolatie, boven enkel glas. Nu wonen we in een rijtjeshuis, met energielabel B, en volgens ze berekeningen van onderandere Greenchoice, zouden we nu uit moeten komen op 850/900m3 gas en 3100kwh stroom.

Wij hebben een heel erg goed geisoleerd huis, ik heb ook overdag de verwarming bijna nooit aan. 1800 m3 gas is trouwens veel! Wij verbruikten in het vorige huis maar 500 m3 gas per jaar met z'n 5en. Nu hebben we een groter huis, maar ook een bad, dus water en gasverbruik is nu gewoon meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 17:44

Ja dat was ook belachelijk veel, die woningen zijn niet voor niets gesloopt:P zaten gewoon kieren naast de ramen etc, de ketel was zo oud, dat toen er eens een probleem was en de monteur kwam, hij niet eens het juiste gereedschap bij had en het al jaren geleden was dat hij zo'n ketel gezien had.
Ons huidige huis heeft in november allerlei energiebesparende aanpassingen gehad, hr++ glas, nieuwe ketel, boven op zolder nieuwe isolatie en je ziet het gasvebruik echt afnemen vanaf dat moment. We hebben in november ook meer gas verbruikt dan in januari bijvoorbeeld. En als je dan in de grafiek kijkt van Greenchoice, vanaf het moment dat die aanpassingen gedaan zijn, is het gemiddelde gasverbruik die dagen, gehalveerd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 19:22

Ja dat zal wel inderdaad! Ons gasverbruik van afgelopen jaar is eigenlijk ook niet echt helemaal betrouwbaar, want we zijn toen hier gekomen toen het huis net was opgeleverd, er zat nog zoveel kou in, midden in de winter opgeleverd natuurlijk. Dus ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Zora di 2 apr 2013 - 19:51

Zazou en AngelNyn, hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor Greenchoice? Er is zoveel! Als ik nu vergelijk dan komt deze iig niet in de top3 van goedkoopste....of was dat in jullie geval wel zo?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 20:00

Ik heb m op papier nog niet gehad, maar vlg de site krijgen we ruim 600 euro terug. Termijnbedrag is 225,00.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 20:30

Zora schreef:Zazou en AngelNyn, hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor Greenchoice? Er is zoveel! Als ik nu vergelijk dan komt deze iig niet in de top3 van goedkoopste....of was dat in jullie geval wel zo?

Greenchoice adverteert niet, dus dat scheelt al veel. Plus dat je wen korting krijgt van iets van 300? Euro op je jaarafrekening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Dolphinne di 2 apr 2013 - 21:22

Ik moet 100 euro bijbetalen, maar dat had ik ook wel verwacht.
Mijn vriend is bij mij komen wonen en veel meer thuis. Dus overdag staat de verwarming ook altijd aan en andere apparaten ook (tv, Xbox, koffieapparaat etc.)

Mijn voorschot is van 61 naar 82 gegaan.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Atelier Madame di 2 apr 2013 - 22:04

Bij ons gaat hij elk jaar juist omlaag, wonen klein en zijn overdag weg.

Maar wen hebben wel een vast tarief! Bij eneco destijds voor drie jaar vastgezet. Ideaal want dan weet je waar je aan toe bent.

Ons voorschot ging van70 naar 58 naar nu 49. Hebben al twee keer een paar 100 euro teruggekregen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  M@niek wo 3 apr 2013 - 0:15

Wij hebben vorig jaar ruim 2000 euro moeten bijbetalen, ze hadden ons geschat (zelfs toen de meterstanden zijn doorgegeven), dit jaar hoeven we niks te betalen, krijgen zelfs iets terug. Leek mij ook al heel sterk dat we weer 6000 Kwh hadden verbruikt.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Zora wo 3 apr 2013 - 2:46

Zazou schreef:
Zora schreef:Zazou en AngelNyn, hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor Greenchoice? Er is zoveel! Als ik nu vergelijk dan komt deze iig niet in de top3 van goedkoopste....of was dat in jullie geval wel zo?

Greenchoice adverteert niet, dus dat scheelt al veel. Plus dat je wen korting krijgt van iets van 300? Euro op je jaarafrekening.

Hmm zal eens op hun site kijken!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Charles wo 3 apr 2013 - 3:22

Ik lees een beetje enge dingen over greenchoice...agressieve marketing...mensen die met twee man aan je deuren komen staan dreigen om 21.30 's avonds en torenhoge jaarafrekening. 'T lijkt wel alsof alle energieboeren massaal crimineel zijn als je ff googelt.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  strawberry wo 3 apr 2013 - 3:51

Wij kregen in December de eindafrekening en moesten bijna 2000 euro bij betalen Cry
We hadden het maandbedrag op 184 euro staan, die staat nu op 320 euro. Helaas wonen we niet in een kasteel maar in een (grote) flat met enkele beglazing en ook nog eens op de hoek waardoor we alle wind opvangen. We vonden die 180 euro al hoog maar 320 euro is helemaal om te janken!
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  nijntje4 wo 3 apr 2013 - 4:06

Ondanks dat ik bijna het hele jaar thuis zat hoef ik gelukkig niet bij te betalen. Krijg zelfs paar tientjes terug. Ik heb er ook wel bewust over nagedacht dat ik de verwarming overdag vrijwel altijd uit liet, zoals ik ook zou doen als ik zou werken.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  M@niek wo 3 apr 2013 - 4:08

strawberry schreef:Wij kregen in December de eindafrekening en moesten bijna 2000 euro bij betalen Cry
We hadden het maandbedrag op 184 euro staan, die staat nu op 320 euro. Helaas wonen we niet in een kasteel maar in een (grote) flat met enkele beglazing en ook nog eens op de hoek waardoor we alle wind opvangen. We vonden die 180 euro al hoog maar 320 euro is helemaal om te janken!

Wow! En dat voor een flat. Dat bedrag betalen mijn schoonouders in een grote vrijstaande woning met enkel glas en 8 aquariums. Wij moesten ook 2000 euro bijbetalen maar ze hadden ons geschat. Nu betalen we 160 euro en hoeven we sowieso niet bij te betalen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Rush wo 3 apr 2013 - 4:37

Wij wonen in een grote vrijstaande woning met alleen maar enkel glas. Ons voorschot staat nu net onder de €200 en nu is het hopelijk goed na 2x bijbetaald te hebben (1x 400 en 1x 40). We zijn alleen `s avonds thuis en dan nog let ik heel erg op de verwarming.
Het is maar goed dat we over dag niet thuis zijn anders hadden we een torenhoog voorschot ben ik bang. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk wo 3 apr 2013 - 5:53

M@niek schreef:Wij hebben vorig jaar ruim 2000 euro moeten bijbetalen, ze hadden ons geschat (zelfs toen de meterstanden zijn doorgegeven), dit jaar hoeven we niks te betalen, krijgen zelfs iets terug. Leek mij ook al heel sterk dat we weer 6000 Kwh hadden verbruikt.

Maar ik neem toch aan dat wanneer ze je geschat hebben, je je factuur kan laten corrigeren, zodat je niet die 2000 euro hoeft te betalen??
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk wo 3 apr 2013 - 5:55

Charles schreef:Ik lees een beetje enge dingen over greenchoice...agressieve marketing...mensen die met twee man aan je deuren komen staan dreigen om 21.30 's avonds en torenhoge jaarafrekening. 'T lijkt wel alsof alle energieboeren massaal crimineel zijn als je ff googelt.

Greenchoice gaat volgens mij helemaal niet langs de deuren, was dat niet toen een actie van medewerkers van Oxxio? Die zich dan voordeden alsof ze van GC waren ofzo? Zo iets had ik toen gelezen. Ik vind Greenchoice juist geen agressieve marketing hebben, tot voor kort hoorde je sowieso nooit al een reclame op tv/radio van, ze lokken je niet met valse beloftes zoals een Ipad etc, je betaald geen boete als je contractbreuk pleegt, alleen berekenen ze dan met terugwerkende kracht over het eerste jaar, het flexibele tarief ipv het vaste tarief.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk wo 3 apr 2013 - 5:59

Zora schreef:Zazou en AngelNyn, hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor Greenchoice? Er is zoveel! Als ik nu vergelijk dan komt deze iig niet in de top3 van goedkoopste....of was dat in jullie geval wel zo?

We zijn vorig jaar juni overgestapt, en zij waren op dat moment 1 van de goedkoopste. Alleen energiedirect.nl geloof ik, en Delta waren op dat moment goedkoper, maar na veel reviews gelezen te hebben etc, uiteindelijk voor GC gekozen dan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  M@niek wo 3 apr 2013 - 11:18

AngelNyn schreef:
M@niek schreef:Wij hebben vorig jaar ruim 2000 euro moeten bijbetalen, ze hadden ons geschat (zelfs toen de meterstanden zijn doorgegeven), dit jaar hoeven we niks te betalen, krijgen zelfs iets terug. Leek mij ook al heel sterk dat we weer 6000 Kwh hadden verbruikt.

Maar ik neem toch aan dat wanneer ze je geschat hebben, je je factuur kan laten corrigeren, zodat je niet die 2000 euro hoeft te betalen??

Nee nuon die beweert gewoon dat wij dat hebben verbruikt! Daarnaast heb ik helaas geen foto's gemaakt of andere bewijzen van de meterstanden van vorig jaar.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. - Pagina 2 Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum