Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klein vraagje

4 plaatsers

Ga naar beneden

Klein vraagje Empty Klein vraagje

Bericht  roosje87 zo 14 okt 2012 - 2:49

Even een klein vraagje.

7 t/m 14 september had ik stopweek. Toen ben ik 3 dagen verder gegaan met de pil, we hebben besloten dat de tijd er is om voor een kleintje te gaan!. Dus ik in mijn enthousiasme direct gestopt met de pil, daarna heb ik een paar dagen wat bloed verloren.

Moet ik nu vanaf de stopweek gaan tellen, of pas nadat ik gestopt ben na 3 pillen uit de nieuwe strip? Ik weet niet of mijn vraag zo duidelijk is.

Als ik vanaf de stopweek tel, had ik al weer ongesteld moeten worden? Als ik na de 3 pillen uit de nieuwe strip ga tellen dan is het volgende week dat ik ongesteld zou moeten worden. Het kan ook nog zijn dat het soieso langer duurt ivm het stoppen van de pil toch?

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen..
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein vraagje Empty Re: Klein vraagje

Bericht  M-G zo 14 okt 2012 - 2:58

Vanaf wanneer je precies moet tellen dat durf ik je niet te zeggen maar na het stoppen met de pil moet je eigen cyclus weer op gang komen. Bij de ene is dat direct het geval (en is de cyclus direct hetzelfde als tijdens de pil, dus 1 keer in de 28 dagen ongesteld) en bij de ander duurt het weken en soms maanden. Voor de zekerheid kan je alvast een paar testen in huis halen. Er zijn namelijk ook dames (waaronder ikzelf) die niet eens ongesteld worden na het stoppen met de pil en de onttrekkingsbloeding maar direct zwanger worden maar andere dames moeten eerst weer heel lang wachten op hun eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein vraagje Empty Re: Klein vraagje

Bericht  Stokstaartje zo 14 okt 2012 - 3:00

Als je na de stopweek niet 7 dagen achtereen de pil hebt geslikt ben je niet beschermd tegen zwangerschap. Ik zou dus denken dat je gewoon vanaf dag 1 van je stopweek zou moeten tellen....
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein vraagje Empty Re: Klein vraagje

Bericht  roosje87 zo 14 okt 2012 - 3:02

Stokstaartje schreef:Als je na de stopweek niet 7 dagen achtereen de pil hebt geslikt ben je niet beschermd tegen zwangerschap. Ik zou dus denken dat je gewoon vanaf dag 1 van je stopweek zou moeten tellen....

Dat dacht ik dus ook, dan had ik al ongesteld moeten zijn. Maar het zal maar zo dat mijn lichaam weer even op gang moet komen na het stoppen met de pil.

Alhoewel ik gister en eergister wel van die zeurderige hoofdpijn had en mijn buik was rommelt. Maarja als je het graag wil haal je misschien vanalles in je hoofd :P
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein vraagje Empty Re: Klein vraagje

Bericht  Stokstaartje zo 14 okt 2012 - 3:15

Kan ook zijn wat mistery-girl zegt... Mijn eerste cyclus duurde 33 dagen daarna 2 x 26 en daarna 28 en daarna elke keer 27. Je lichaam moet gewoon even weer in balans komen.

Edit: grappig detail is wel dat ik voordat ik aan de pil ging ik een cyclus had van ik geloof 30 dagen en 6 dagen onder de pannen was met mijn ongesteldheid. Nu heb ik dus een cyclus van 27 dagen en 4 dagen onder de pannen met mijn ongesteldheid. Je kan dus ook niet altijd uitgaan van hoe je cyclus van tevoren was
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein vraagje Empty Re: Klein vraagje

Bericht  Pompoen zo 14 okt 2012 - 3:31

Ik was met de pil heel keurig ongesteld, maar dat zegt echt helemaal niets over je eigen normale cyclus, daar kan juist heel veel verschil in zitten.
Ik ben ruim een jaar gestopt geweest met de pil voor ik zwanger raakte, mijn cyclus is vanaf dat ik stopte met de pil een rommeltje geweest. Ik heb blijkbaar een hele onregelmatige cyclus. De ene keer is mijn cyclus 22 dagen, de andere keer 32 en er was geen pijl op te trekken behalve dat ik het wel voelde aankomen als ik ongesteld moest worden.

Vanaf wanneer je moet tellen weet ik niet, maar de vraag is maar of tellen überhaupt veel zin heeft als je nog niet weet hoe jouw cyclus normaliter loopt!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein vraagje Empty Re: Klein vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum