Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aangepast vaccinatieprogramma

+9
Clapperdie
Paper Crown
NoMercy
Pink!
meisjesmama
Printje
Mamsie
tweeling
maiadebij
13 plaatsers

Ga naar beneden

aangepast vaccinatieprogramma Empty aangepast vaccinatieprogramma

Bericht  maiadebij ma 1 apr 2013 - 7:33

Even wat vraag voor de mama's die ervoor gekozen hebben een aangepast vaccinatie programma te volgen.

Wanneer informeer je het CB hierover?
Hoe oud was je kindje toen je begon met vaccineren?
Hield je er rekening mee dat je kindje niet ingeent is bijv het eerste jaar? Door voorzichtiger te zijn bijvoorbeeld.
Welke entingen heb je gegeven en welke laten vallen?

Ik heb het boekje 'vaccinatie doorgeprikt' bijna uit en ben er wel over uit dat ik het wil uitstellen toen de baby een betere weerstand heeft, en ik lang niet alle vaccinaties vind ik nodig. Maar toch vind ik het moeilijk spijkers met koppen te slaan en duidelijke keuzes te maken.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aangepast vaccinatieprogramma Empty Re: aangepast vaccinatieprogramma

Bericht  tweeling ma 1 apr 2013 - 8:17

Ik heb me tijdens de zwangerschap ook ingelezen en we waren er wel brij snel over uit dat we het wilden uit stellen. Ik voelde me er beter bij om haar eerst wat weerstand op te laten bouwen, daarbij vind ik persoonlijk 2 maanden verschrikkelijk jong om te vaccineren.
Mijn dochter wordt voor het eerst ingeënt als ze 9 maanden is, ik heb dit tijdens de tweede afspraak aangegeven bij het cb....ze deden er wel wat raar over maar uiteindelijk is het onze eigen keuze. Ik ben niet extreem voorzichtig geweest, ik was meer bang dat ze bijv het rs virus zou krijgen. De bmr prik gaan wij helemaal niet geven, de rest van de prikken wel. Bof mazelen en rode hond zijn echt vervelende ziektes maar komen bijna niet voor en als ze al voorkomen is het wel door te maken, daarbij geeft vaccineren ook geen garantie voor immuniteit.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 8:30

Wij hebben het cb geïnformeerd bij onze eerste afspraak. Er werd wel gevraagd waarom we aangepast wilden vaccineren, maar er werd niet moeilijk over gedaan. Iets na haar eerste verjaardag zijn we begonnen met vaccineren. Wij doen alleen dtp.

Met kinkhoest ben ik wel voorzichtig geweest, omdat dat erg gevaarlijk kan zijn het eerste jaar. Maar daar vaccineren we haar niet tegen, en die voorzichtigheid zou ik ook hebben gehad als ze er wél volgens het rvp voor zou zijn ingeënt. Ik heb niet veel vertrouwen in dat vaccin

Succes met het maken van je keuze! Via de zoekmachine kun je vast meer topics vinden over dit onderwerp.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie za 6 apr 2013 - 8:39

Ik heb er ook over nagedacht maar niet gedaan. ook nu mijn oudste een tijd terug de BMR heeft gehad ben ik toch blij dat ik wel gewoon de vaccins heb gegeven.

Mijn oudste heeft nu de Bof en ik moet er niet aan denken dat ik de jongste niet dat vaccin had gegeven.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje za 6 apr 2013 - 8:42

Ik heb er net als Mamsie wel over nagedacht maar uiteindelijk durfde ik het niet aan om het uit te stellen. R neemt allerlei dingen mee vanuit het dagverblijf en daarnaast was de reactie van mijn moeder: Doe niet zo idioot je hebt dat vast weer van je forum :cheering:
Dus omdat ik al twijfelde toch voor de veilige weg gekozen en gewoon gaan vaccineren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  meisjesmama za 6 apr 2013 - 8:52

Wel eens over nagedacht maar nooit gedaan.
Wel later laten zetten als ze koorts hadden.

Ik las ook dat geloof tweeling zei ja die ziektes komen bijna niet voor.
Maar kan je vertellen dat mijn dochters helaas die bijna niet voorkomende ziektes helaas wel oppakken.
Mijn jongste heeftt nu weer iets raars... wat bijna niet voor komt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pink! za 6 apr 2013 - 18:59

Wij vaccineren wel, ik vind dat wel belangrijk, misschien zijn niet alle ziektes gevaarlijk voor ( gezonde) kinderen maar wel voor baby's/zwangere/oudere en andere die hoog risico hebben.
Als niemand meer zou vaccineren dan zouden dat soort ziektes veel vaker weer gaan voorkomen met alle gevolgen van dien..
Ik ben nog altijd van mening dat ze niet zomaar van de 1 op de andere dag hebben besloten vaccins te gaan geven en dat ze daar een goede reden voor hebben.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  NoMercy za 6 apr 2013 - 19:07

Pink! schreef:Wij vaccineren wel, ik vind dat wel belangrijk, misschien zijn niet alle ziektes gevaarlijk voor ( gezonde) kinderen maar wel voor baby's/zwangere/oudere en andere die hoog risico hebben.
Als niemand meer zou vaccineren dan zouden dat soort ziektes veel vaker weer gaan voorkomen met alle gevolgen van dien..
Ik ben nog altijd van mening dat ze niet zomaar van de 1 op de andere dag hebben besloten vaccins te gaan geven en dat ze daar een goede reden voor hebben.

Helemaal mee eens! Ze zijn er idd niet voor niets.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Bericht  Paper Crown za 6 apr 2013 - 19:13

Julian heeft ze wel gehad. Mijn vriendin is bijna haar baby van 8 maanden kwijtgeraakt toen ze kinkhoest kreeg, en ze niet was ingeent. Heel kut voor Julian dat hij een paar daagjes niet lekker was, maar ik ben blij dat hij is ingeent. Als we allemaal zouden uitstellen/niet geven dan komen die ziektes wellicht weer vaker voor.

Mijn vriendin zei ook toen ik vroeg waarom ze niet was ingeent, zei ze: ik vond t zo zielig zo klein al inenten en dat ze zelf wilde dat haar dochtertje meer weerstand zou hebben en ze had gehoord dat sommige baby's koorts en pijn hebben. Ik dacht meteen: dat vond je al zielig? Kind lag blauw in de wagen, en hing aan allemaal toeters en bellen in t ziekenhuis dát is pas zielig!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Clapperdie za 6 apr 2013 - 19:25

Wij hebben de BMR zelfs eerder gegeven. Hier in nederland wordt goed gevaccineerd ( en daardoor komen die ziektes hier ook niet veel meer voor) maar in andere landen wordt niet altijd goed gevaccineerd. Je kindje zou maar in contact komen met een kind wat wel een van die ziektes heeft. op vakantie ofzo.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  maiadebij za 6 apr 2013 - 19:56

ik wil geen hele discussie starten over de reden van het later vaccineren. Maar mijn redenen zijn absoluut niet "omdat ik het zo zielig vind". Ik heb me ingelezen en lang alle vaccinaties zijn niet per definitie in het belang van het kind. Mazelen was vroeger bijvoorbeeld een gezonden kinderziekte die kinderen gewoon doormaakten net als nu de waterpokken (waar ook een enting voor in de maak is). Ik vind het niet nodig een kindje van 2 maanden die zijn weerstand nog aan het opbouwen en ontwikkelen is, in te spuiten met diverse vaccins in 1x inclusief alle hulpstoffen en toevoegingen.
De eerste maanden hebben ze sowieso een boost afweerstoffen mee van de placenta en via borstvoeding. Zodra ons kindje wat groter, sterker en weerbaarder is wil ik starten met enten. Niet allemaal, we overwegen BMR te laten vallen en ons kindje rond zijn pubertijd te laten testen op antistoffen voor de bof. Mochten die er nog niet zijn dan enten we alsnog.
Tetanus loop je op via een diepe niet bloedende wond, hep-B wordt hetzelfde overgedragen als HIV. Hoe groot is die kans het eerste jaar? Daarnaast kan je Tetanus altijd achteraf nog geven als het nodig is.

En zo is er over elke ziekte wel iets te schrijven of zeggen, ik wil er geen heel epistel van maken maar heb de overweging wel bewust gemaakt. Mijn man en ik zitten echter nog niet op 1 lijn dus hebben we besloten te kijken hoe het loopt. Je kan altijd het entingsprogramma starten als het niet goed voelt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 20:58

Lastig is dat he, als je niet op één lijn zit. Mijn man en ik zitten ook niet op één lijn, hij zou het liefste helemaal niet vaccineren. Voor ons is de reden niet dat we het zielig vinden, of dat bepaalde ziektes niet meer voor komen.
Zijn de mensen die wel laten vaccineren zich ervan bewust dat de meeste vaccins géén levenslange immuniteit geven? Het doormaken van veel ziektes uit het rvp geeft die levenslange immuniteit wel. Daarbij doorlopen gezonde kinderen ziektes als bijv de mazelen vaak zonder complicaties, terwijl die complicaties bij het doormaken op volwassen leeftijd veel vaker voorkomen.
Zouden jullie ook vaccineren tegen de waterpokken als daar een vaccin voor zou zijn?
Ik denk dat het rvp is doorgeslagen in de hoeveelheid vaccins, en dat lang niet alle vaccinaties in belang van het kind zijn.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke zo 7 apr 2013 - 0:05

Als ik mij beter had ingelezen toen C. klein was had hij niet alle vaccinaties gehad. Een vaccin voor waterpokken vind ik dan ook echt onzin, waarom doen ze dat. Waterpokken is totaal onschuldig, net als de mazelen. Ja het is vervelend, maar je gaat er niet dood van.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Mamsie zo 7 apr 2013 - 1:36

Inenten tegen waterpokken vind ik onzin. Mijn oudste is nu flink ziek van de bof en zonder vaccinatie was dit alleen maar erger geweest. Plus dat mijn andere kinderen dan ook een groter risico zouden lopen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Supertalentje zo 7 apr 2013 - 2:57

Ik heb niks overgeslagen, maar ben 4 weken later pas gaan inenten. Dus alle inentingen wel, maar 4 weken nadat het zou moeten. Zoon heeft de eerste 10 dgn van zn leven 3 antibioticakuren gehad, ik ging geen cocktail spuiten in dat kleine lijfje 6 weken later.
De 14 maanden enting wilde ik in gedeeltes geven, dat heb ik wel aangegeven en was geen probleem. Ik vond het lastig objectieve en betrouwbare info te vinden, er is geen 'controlegroep' die niet geent is bijvoorbeeld, dus vandaar wel alle inentingen.

Voor kleine baby ga ik het trouwens weer zo doen, behalve kinkhoest, die ga ik met 6 weken laten zetten. Ik ben als de dood voor kinkhoest nl.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Filoria zo 7 apr 2013 - 18:43

Tweeling, wist je dat rode hond gevaarlijk kan zijn voor zwangere vrouwen? Ik had zelf te weinig antistoffen tegen rode hond tijdens mijn eerste zwangerschap. De VK zei toen: maak je niet teveel zorgen, bijna iedereen is ingeeent. Maar als moeders er straks massaal voor kiezen om de BMR-prik te laten zitten...
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Pink! zo 7 apr 2013 - 19:35

Filoria schreef:Tweeling, wist je dat rode hond gevaarlijk kan zijn voor zwangere vrouwen? Ik had zelf te weinig antistoffen tegen rode hond tijdens mijn eerste zwangerschap. De VK zei toen: maak je niet teveel zorgen, bijna iedereen is ingeeent. Maar als moeders er straks massaal voor kiezen om de BMR-prik te laten zitten...

Ja precies, dan komen die ziektes weer terug, komen ze straks weer vaak voor wat gevolgen heeft voor zwangeren en andere zwakkere..
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gast zo 7 apr 2013 - 23:10

Pink! schreef:
Filoria schreef:Tweeling, wist je dat rode hond gevaarlijk kan zijn voor zwangere vrouwen? Ik had zelf te weinig antistoffen tegen rode hond tijdens mijn eerste zwangerschap. De VK zei toen: maak je niet teveel zorgen, bijna iedereen is ingeeent. Maar als moeders er straks massaal voor kiezen om de BMR-prik te laten zitten...

Ja precies, dan komen die ziektes weer terug, komen ze straks weer vaak voor wat gevolgen heeft voor zwangeren en andere zwakkere..

Nee hoor, dat komt niet massaal terug. Veel van die ziektes waren al bijna verdwenen voor werd begonnen met het programma. Hebben we vooral aan betere hygiëne te danken.

Gast
Gast

Bericht  tweeling ma 8 apr 2013 - 0:07

Ja dat weet ik, je kan altijd op latere leeftijd nog aten enten tegen alleen rode hond
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  tweeling ma 8 apr 2013 - 0:11

Tiramisu schreef:Lastig is dat he, als je niet op één lijn zit. Mijn man en ik zitten ook niet op één lijn, hij zou het liefste helemaal niet vaccineren. Voor ons is de reden niet dat we het zielig vinden, of dat bepaalde ziektes niet meer voor komen.
Zijn de mensen die wel laten vaccineren zich ervan bewust dat de meeste vaccins géén levenslange immuniteit geven? Het doormaken van veel ziektes uit het rvp geeft die levenslange immuniteit wel. Daarbij doorlopen gezonde kinderen ziektes als bijv de mazelen vaak zonder complicaties, terwijl die complicaties bij het doormaken op volwassen leeftijd veel vaker voorkomen.
Zouden jullie ook vaccineren tegen de waterpokken als daar een vaccin voor zou zijn?
Ik denk dat het rvp is doorgeslagen in de hoeveelheid vaccins, en dat lang niet alle vaccinaties in belang van het kind zijn.

Dit vraag ik me ook af inderdaad. Ik hoor vaak oh mijn kind is ingeënt hoor dus hij/zij loopt geen risico.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Tania ma 8 apr 2013 - 0:37

tweeling schreef:
Tiramisu schreef:Lastig is dat he, als je niet op één lijn zit. Mijn man en ik zitten ook niet op één lijn, hij zou het liefste helemaal niet vaccineren. Voor ons is de reden niet dat we het zielig vinden, of dat bepaalde ziektes niet meer voor komen.

Dit vraag ik me ook af inderdaad. Ik hoor vaak oh mijn kind is ingeënt hoor dus hij/zij loopt geen risico.

Het is natuurlijk niet zo dat iedereen die het normale programma volgt zich er niet in verdiept heeft. Ik heb me er goed in verdiept voordat J. de eerste prikjes kreeg en toen besloten om het wel te doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  tweeling ma 8 apr 2013 - 0:44

Tania schreef:
tweeling schreef:

Het is natuurlijk niet zo dat iedereen die het normale programma volgt zich er niet in verdiept heeft. Ik heb me er goed in verdiept voordat J. de eerste prikjes kreeg en toen besloten om het wel te doen.

Dat zegt ook niemand smile
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud