badbevalling
+13
Paper Crown
Saga
Ugly Betty
Pompoen
maiadebij
Teddyaapje
Silver
Sterrin_
Slakje
Parisienne
Maudy
Caroow
Linda
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: badbevalling
Volgende week ga ik naar een kraambeurs in het ziekenhuis waar ik bevallen ben (alvast ter voorbereiding voor mijn zusje en haar bevalling). Ik ga het dan eens navragen of ze daar ook een bevalbad hebben. Ik moet bij een tweede weer in het ziekenhuis bevallen, i.v.m. mijn dragerschap van Thalessemie. Maar ik zou zo graag eens een badbevalling mee willen maken!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Paper Crown schreef:Je moet 't maar aandurven hoor, zo'n bevalling in bad. Sowieso ben ik niet heel
goed in bevallen. Ontspan je beter in zo'n bad? En als je bevalling nu net als bij mij maar in 10 uur blijft hangen op 2 cm zit je dan 10 uur lang in dat bad? En als je kind nu eruit is, blijft 't dan in 't water of wordt de baby meteen eruit getild?
Ik vond het vooral heel bijzonder om te merken dat het in het begin heel pijnstillend was. Ik zag aan mijn buik dat ik weeën had, maar door het warme water voelde ik alleen de druk op mijn buik en de pijn niet meer. Zodra mijn buik boven water kwam, voelde ik de pijn weer. Later waren de weeën wel heftiger en had ik ook niet meer het idee dat het water heel pijnstillend was. Toen was vooral fijn dat je zo makkelijk kunt bewegen. Bij de eerste ben ik nog door twee mensen van bed op de baarkruk getild en weer terug in bed, in het bevalbad ben ik tussen persweeën door nog van de buik naar de rug gedraaid zonder hulp. Tijdens het opvangen van de weeën leunde ik met mijn hoofd op de zijkant van het bad, terwijl ik verder dreef.
En mijn bevalling heeft tien uur geduurd, maar ik heb niet de volle tien uur in het bad gezeten. Ik heb ook een tijdje op de bank gelegen bijvoorbeeld, maar daar kon ik me niet goed concentreren, dus ben ik weer in het bad gegaan.
Toen H.annah geboren is ben ik nog wel een tijdje in bad blijven zitten. Ik heb alleen helemaal geen idee meer van tijd, dus hoe lang ik erin heb gezeten weet ik niet. De placenta is in ieder geval in bad geboren en H.annah heeft toen ook even aan de borst gelegen. Al die tijd heeft ze met haar lichaampje onder water gelegen om warm te blijven.
Ik heb haar zelf aangepakt, ze is nog een paar seconden onder water gebleven en toen heb ik haar boven water gehaald en op mijn buik gelegd.
Gast- Gast
Ik twijfel ook nog heel erg aan en badbevalling. Waardoor ik twijfel is vooral vanwege het geld, want als ik het niet gebruik is het toch reuze zonde.
En aangezien de vorige bevalling heel snel ging....
Om half 8 had ik nog maar 2 cm ontsluiting en ging de vk weer weg omdat het nog heel lang kon duren zei ze.
Toen ben ik tussendoor nog wel honderd keer naar het toilet gelopen. En om half 11 braken mijn vliezen en voelde ik het hoofdje al. Toen zat ik nog op het toilet dus moest snel weer op bed kruipen. De vk was gelukkig in de buurt waardoor ze binnen 10 minuten bij me was. Maar ze was echt net op tijd om nog een zeiltje onder mijn kont te leggen.
Wij hebben thuis trouwens ook een bad waar ik ook eventjes in heb gezeten. Dat was wel heel lekker, maar toch anders omdat je niet lekker op de rand kan leunen ofzo.
Maar ja je weet het niet hé... misschien gaat deze bevalling wel veel langzamer. Tja of niet...
En aangezien de vorige bevalling heel snel ging....
Om half 8 had ik nog maar 2 cm ontsluiting en ging de vk weer weg omdat het nog heel lang kon duren zei ze.
Toen ben ik tussendoor nog wel honderd keer naar het toilet gelopen. En om half 11 braken mijn vliezen en voelde ik het hoofdje al. Toen zat ik nog op het toilet dus moest snel weer op bed kruipen. De vk was gelukkig in de buurt waardoor ze binnen 10 minuten bij me was. Maar ze was echt net op tijd om nog een zeiltje onder mijn kont te leggen.
Wij hebben thuis trouwens ook een bad waar ik ook eventjes in heb gezeten. Dat was wel heel lekker, maar toch anders omdat je niet lekker op de rand kan leunen ofzo.
Maar ja je weet het niet hé... misschien gaat deze bevalling wel veel langzamer. Tja of niet...
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
pussycat, ik heb mijn bevalbad voor 5 euro minder verkocht dan ik m gekocht heb. Verder staat t bevalbad heel snel hoor. Binnen 10 minuten staat ie klaar, toen ben ik er direct in gaan zitten en heb t warme water over mijn buik laten stromen. Binnen een half uur zat er genoeg water in om er ook echt in te kunnen bevallen. Dus zelfs als je bevalling maar een uur duurt zou je in bad kunnen bevallen;)
en mijn bevalling duurde een keer zo lang, haha
en mijn bevalling duurde een keer zo lang, haha
Gast- Gast
Maar ja wie zegt mij dat ik ook zo'n geluk heb met door verkopen?
Of zou dat sowieso wel goed lopen?
Het lijkt me aan de ene kant zo heerlijk... Ook mijn man zit in tweestrijd trouwens. Omdat hij weet dat ik het graag zou willen, maar het geld....
Niet dat alles daarmee valt of staat. Maar ja meer het idee denk ik.
Het lijkt me aan de ene kant zo heerlijk... Ook mijn man zit in tweestrijd trouwens. Omdat hij weet dat ik het graag zou willen, maar het geld....
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik wilde echt heel graag in bad bevallen, maar omdat ik werd overgedragen aan hetz iekenhuis kon dit helaas niet. Ben wel blij dat ik van te voren geen bevalbad had gekocht of gehuurd. Wat betreft die ziekenhuizen, is hier helaas niks in de buurt en had het ook niet zo zien zitten nog even ruim een halfuur tot 45 min te moeten rijden tijdens de weeën. Al viel het me achteraf best mee. Wie weet een volgende keer, maar weet eigenlijk niet of ze dat doen als je GBS positief bent. Al zal de volgende zwangerschap uitwijzen of ik weer word overgdragen aan het ziekenhuis.
Edit: hier waren trouwens informatie bijeenkomsten waar je aan deel kon nemen tegen een kleine vergoeding.
Edit: hier waren trouwens informatie bijeenkomsten waar je aan deel kon nemen tegen een kleine vergoeding.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had een bad gekocht, maar helaas liep ik overtijd en ben ik net 42 weken ingeleid.
Daarna heb ik het bad weer goed kunnen verkopen.
Stel wij zouden ooit een 3e krijgen, koop ik weer een bad.
Daarna heb ik het bad weer goed kunnen verkopen.
Stel wij zouden ooit een 3e krijgen, koop ik weer een bad.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben mijn tweede in bad bevallen. Dat was niet de bedoeling, maar de bevalling ging zo snel dat ik mijn bad niet meer uitkon. Gelukkig hebben wij een tweepersoonsbad, dus ruimte genoeg. Bij mijn eerste bevalling heb ik mijn stuitje gebroken, en ik was heel bang voor herhaling. Ik heb nu nergens last van gehad, vond het heerlijk in bad.
Nu bij mijn derde zwangerschap zou ik weer graag in bad bevallen.
Nu bij mijn derde zwangerschap zou ik weer graag in bad bevallen.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Pussycat schreef: Maar ja wie zegt mij dat ik ook zo'n geluk heb met door verkopen?
Ik heb het bad tweedehands gekocht voor 100 euro en verkocht voor 95 euro. Ik heb m van iemand over genomen die ook ingeleid werd, zij had nog een ongebruikte hygiënische hoes, dus daar had ik geluk mee. Volgens mij lopen die baden wel redelijk, zeker als je niet zoveel haast hebt met verkopen.
Je hebt ook huurbaden, die zijn van hard plastic en mij leek opgeblazen prettiger. En uiteindelijk denk ik dat je met een gekocht opblaasbare goedkoper uit bent als je m weer verkoopt.
Gast- Gast
Lennox schreef:Je kunt 'm toch ook huren?
Ja, klopt. Maar dan krijg je vaak zo'n hard bad. En daar moet je ook de ruimte voor hebben om dat zoveel weken te laten staan. Daarnaast is een huurbad niet super veel goedkoper.
En wat rejoy ook zei, ik vond het ook prettig dat het opblaasbad zacht was, zodat ik er lekker tegenaan kon hangen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik beval vrij snel, dus ik heb er niet lang in gezeten. Om 22.00 uur was de vk er en checkte ze m'n ontsluiting, dat was toen 3 cm. Toen is man gelijk het bad op gaan zetten. Om 00.01 is zoon geboren. Dus ik heb er nog geen 1,5 uur in gezeten.
Het water was nog warm zat, dus ik heb zoon nog een tijdlang op m'n borst gehad. Heerlijk was dat!
Ik vond het zo fijn dat de vk niet zoveel zicht had op wat ik deed en hoe het er daar beneden aan toe ging. Ze zei op een gegeven moment dat ik stiekem zachtjes mee mocht gaan persen. Waarop ik zei dat ik dat allang aan het doen was.
"Het is jouw dag", zei ze, haha.
Het water was nog warm zat, dus ik heb zoon nog een tijdlang op m'n borst gehad. Heerlijk was dat!
Ik vond het zo fijn dat de vk niet zoveel zicht had op wat ik deed en hoe het er daar beneden aan toe ging. Ze zei op een gegeven moment dat ik stiekem zachtjes mee mocht gaan persen. Waarop ik zei dat ik dat allang aan het doen was.
"Het is jouw dag", zei ze, haha.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Waar ik had gekeken kan je ook die opblaasbaden huren. Dus dan hoef je geen weken van te voren met dat ding in je woonkamer te zittenLinda schreef:Lennox schreef:Je kunt 'm toch ook huren?
Ja, klopt. Maar dan krijg je vaak zo'n hard bad. En daar moet je ook de ruimte voor hebben om dat zoveel weken te laten staan. Daarnaast is een huurbad niet super veel goedkoper.
En wat rejoy ook zei, ik vond het ook prettig dat het opblaasbad zacht was, zodat ik er lekker tegenaan kon hangen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: