Infacol
+16
Liadan
Sanne
Star007
Aimee
Charles
Printje
Maudy
CCC
Lejow
Kruidkoek
Pink!
Highway
tweeling
Sam
Jezzie
Caroow
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Infacol
Onze arme druif heeft last van krampjes We hebben nu infacol gekocht, dit adviseerde de kraamhulp.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het voor elke voeding geven, maar R drinkt best wel vaak tussendoor even een paar slokjes, vooral als hij last heeft van krampjes. Moet ik echt elke keer dat spul dan gebruiken? Hij vindt het niet echt lekker en zoveel lijkt me ook niet goed.
Kan ik het niet gewoon 6 keer ofzo geven?
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het voor elke voeding geven, maar R drinkt best wel vaak tussendoor even een paar slokjes, vooral als hij last heeft van krampjes. Moet ik echt elke keer dat spul dan gebruiken? Hij vindt het niet echt lekker en zoveel lijkt me ook niet goed.
Kan ik het niet gewoon 6 keer ofzo geven?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Infacol
Wij gaven het in het begin voor elke voeding. En later alleen de bij de laatste paar voedingen, omdat ze er aan het eind van de middag en avond meer last van had.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Waarom voed je hem als hij krampen heeft?
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Sam schreef:Waarom voed je hem als hij krampen heeft?
Omdat hij dan huilt en hapt, en als hij wat drinkt stopt hij met huilen en wordt hij rustiger. Is dat fout?
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Sam schreef:Waarom voed je hem als hij krampen heeft?
Omdat hij dan huilt en hapt, en als hij wat drinkt stopt hij met huilen en wordt hij rustiger. Is dat fout?
Hier hielp een speentje ook tijdens de krampjes
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik gaf het haar ook voor elke voeding, ook omdat je niet weet hoe veel zegaat drinken. Als het heel kort op elkaar zat, dan gaf ik het niet. Bij ons heeft infacol niet geholpen, cinababy wel. hopelijk helpt infacol bij jullie wel. Zo zielig die krampjes.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Nee dat is niet verkeerd hoor, borstvoeding werkt troostend en ook verzachtend dus lekker doen!
Wij gaven niet elke keer dan maar om de zoveel uur.
Wij gaven niet elke keer dan maar om de zoveel uur.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Infacol werkte bij K niet, op aanraden om ons heen zijn we met Sab-Simplex begonnen.
Werkt erg goed, komt uit Duitsland maar een drogist uit Nederland verloopt t ook. Is via google te vinden.
Werkt erg goed, komt uit Duitsland maar een drogist uit Nederland verloopt t ook. Is via google te vinden.
Kruidkoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11
Hier deed infacol ook niets.
Orthiflor start wel (probiotica voor baby's)
Orthiflor start wel (probiotica voor baby's)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Geloof dat zuigbehoefte de krampjes ook kan verminderen, dus zou hem lekker aanleggen en zo min mogelijk toevoegingen gebruiken voor hem. Hier hielp lichte buikmassage ook wel, en je hebt van die mini baby kersenpitkussens die gebruikten wij soms ook weleens bij N.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zweer bij ABC. Is best duur maar heeft hier fantastisch geholpen. Weet alleen niet hoe dat je dat moet geven met bv.
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
chococupcake schreef:Geloof dat zuigbehoefte de krampjes ook kan verminderen, dus zou hem lekker aanleggen en zo min mogelijk toevoegingen gebruiken voor hem. Hier hielp lichte buikmassage ook wel, en je hebt van die mini baby kersenpitkussens die gebruikten wij soms ook weleens bij N.
Ja, fietsen met de beentjes inderdaad (met de klok mee)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Caroow schreef:Sam schreef:Waarom voed je hem als hij krampen heeft?
Niks is fout.
Maar ik adviseerde om bv je pink in de mond te stoppen. Ze hebben zuigbehoefte van de krampen, ze willen de pijn weg zuigen.
Als je steeds aanlegt komt er steeds meer voeding in zijn buikje bij en blijven de krampen komen.
Ik zou eens proberen wanneer hij krampen heeft of hij ook genoegen neemt met je pink.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Mijn pink blieft hij niet, een speentje wel, voor eventjes. Na een tijdje ligt die een meter verderop en hapt hij weer heel zielig in de rondte.
Caroow- Lady Post-a-lot
Ypie schreef:Ik zweer bij ABC. Is best duur maar heeft hier fantastisch geholpen. Weet alleen niet hoe dat je dat moet geven met bv.
Hier hetzelfde, geweldig spul
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik keek ook op van die opmerking van Sam, Caroow. Zou nooit in me opkomen voeding weg te laten i.v.m. krampjes.
Anyway, hier hielp Sab Simplex het best. Dat kun je alleen in Duitsland kopen. Als je wil, kan ik het voor je halen en opsturen. Indien gewenst, pm maar even.
Anyway, hier hielp Sab Simplex het best. Dat kun je alleen in Duitsland kopen. Als je wil, kan ik het voor je halen en opsturen. Indien gewenst, pm maar even.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Charles schreef:Ik keek ook op van die opmerking van Sam, Caroow. Zou nooit in me opkomen voeding weg te laten i.v.m. krampjes.
Inderdaad, ik vind het ook een beetje raar advies.
Krampjes horen er nou eenmaal bij, alleen heeft de ene baby er meer last van dan de andere baby. Wij hebben ABC poeder gebruikt, infacol werd ons juist afgeraden door de verloskundige.
Juist in deze eerste weken zou ik hem ook geen speen en pink geven als hij snel getroost is door een slokje drinken. Goed voor je productie, voor hem prettig om die geborgenheid bij jou te kunnen vinden en ik ben er van overtuigd dat dat echt niet voor veel extra krampjes zorgt.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Normaal voed ik met een tepelhoedje, die probeer ik nu minder te gebruiken, misschien dat dat nog wat helpt. Ik heb hem steeds op mijn benen liggen en fiets dan met zijn beentjes, dat helpt wel iets.
Charles, ik probeer eerst even of de Infacol werkt, anders maak ik graag gebruik van je aanbod, ik ga het onthouden
Het is zo zielig Zo erg als vanavond is het nog niet geweest en net nu heeft mijn vriend zijn eerste werkdag weer Ben dus voor het eerst alleen met hem en voel me zo machteloos dat hij maar blijft kreunen
Charles, ik probeer eerst even of de Infacol werkt, anders maak ik graag gebruik van je aanbod, ik ga het onthouden
Het is zo zielig Zo erg als vanavond is het nog niet geweest en net nu heeft mijn vriend zijn eerste werkdag weer Ben dus voor het eerst alleen met hem en voel me zo machteloos dat hij maar blijft kreunen
Caroow- Lady Post-a-lot
Infacol werkte hier matig. Het enige waar ze rustig van werd was in de maxi cosi liggen. Deze zette ik dan op het onderstel van de kinderwagen en reden we de hele avond rondjes door de huiskamer. Ik denk dat de houding van in de maxi cosi prettig was voor de krampjes ofzo.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Hier raadde de verloskundige het af om Infacol voor iedere voeding te geven, omdat het dan de andere kant op kan gaan en een kindje er diarree van kan krijgen en afvalt. Ik gaf het twee keer per dag, maar heb het maar enkele keren gebruikt. Mijn dochter had weinig krampjes.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Infacol hielp goed bij mijn zoon. Ik gaf het ook niet voor elke voeding omdat ik ook vond dat hij het dan te vaak kreeg. Hij kreeg het de eerste tijd ongeveer 1 keer in de 4 uur.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Caroow, bij erge krampjes werkte het hier wel om beide beentjes vast te pakken en een draaiende cirkel te maken, met de klok mee, waarbij je de knietjes richting buik duwt. Meestal kwam de ontlasting daarna gauw los en waren de krampjes weer voorbij.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Sanne schreef:Caroow, bij erge krampjes werkte het hier wel om beide beentjes vast te pakken en een draaiende cirkel te maken, met de klok mee, waarbij je de knietjes richting buik duwt. Meestal kwam de ontlasting daarna gauw los en waren de krampjes weer voorbij.
Hij ligt nu tevreden op zijn buik op mijn borst, maar als ze zo terug zijn zal ik het proberen.
Caroow- Lady Post-a-lot
Hier werkte sab simplex het beste. Dit is hetzelfde als infacol maar beter geconcentreerd en dit geef je in druppels. Je kunt dit gewoon online bestellen bij de St. Jozef apotheek in Herzogenrath (Google). Voor ons ligt dit erg dichtbij, maar ik bestelde het alsnog online. Binnen 3 dagen had ik het in huis. Na 10 weken begon ik weer met afbouwen en na 12 weken ben ik er gelijk mee gestopt zonder problemen.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Je kunt hem ook op je arm dragen, op zijn buik. Dit schijnen kindjes met krampjes ook prettig te vinden.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: