Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Infacol?

+6
mauwmauw
loesje
Mikki
Darius
Tania
Pussycat
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Infacol? Empty Infacol?

Bericht  Pussycat di 25 jan 2011 - 19:48

Wat zijn de ervaringen met Infacol?

Onze kraamhulp raadde infacol aan als de krampjes erger leken te worden...
en dat is nu het geval. Al een paar dagen slaapt ze slechter doordat ze veel last van de krampjes heeft Cry en wij dus ook

Dus ik zit eraan te denken om haar infacol te geven, maar omdat ik niet zo van medicijnen hou ben ik wel benieuwd naar ervaringen voordat ik gelijk naar de winkel ren smile
Of misschien hebben jullie nog andere tips wat heeft geholpen?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Tania di 25 jan 2011 - 20:05

Wij hebben het ook gebruikt. In het begin hielp het wel goed. Dan ging hij harde scheten laten en meer boeren en dan had hij een stuk minder last van z'n buikje. Na een week of twee hielp het minder en daarna had ik zelfs het idee dat het erger werd ervan. Wat verder wel hielp hier was over z'n buikje wrijven. Ik ging dan liggen en legde J. boven op me op z'n rug en dan wreef ik in rondjes over z'n buikje een beetje stevig (maar niet te hard natuurlijk).
Wat het beste heeft geholpen hier is overstappen van Hypo allergene voeding naar Omneo. Toen ging het heel snel beter met z'n buikje. Maar dat gaat natuurlijk niet als je borstvoeding geeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 20:12

Hier helpt het prima! We gebruiken het nog niet zo lang dus weet niet hoe het op de langere termijn gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Pussycat di 25 jan 2011 - 20:22

@ Tania Ik geef borstvoeding, dus dat heeft dan geen zin inderdaad Cool
Wel raar dat je zegt dat het eerst goed hielp en daarna erger leek te worden? Dat zou wel balen zijn dat wil je natuurlijk niet!

Maar ja ze is echt ontroostbaar als ze krampjes heeft Cry
Wat jij zegt proberen we ook vaak, maar meestal blijft ze huilen, terwijl ze anders echt nooit huilt, maar als ze krampjes heeft dan hoor je gewoon dat ze écht pijn heeft. Gewoon huilen is zó anders.
In bad gaan helpt ook wel, maar ja dat kan ook niet de hele dag en nacht :-)
En soms neemt ze genoegen met een speen dan kan ze de pijn ''weg zuigen'' maar bij erge kramp helpt dat ook niet meer natuurlijk...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Tania di 25 jan 2011 - 20:28

Pussycat schreef:@ Tania Ik geef borstvoeding, dus dat heeft dan geen zin inderdaad Cool
Wel raar dat je zegt dat het eerst goed hielp en daarna erger leek te worden? Dat zou wel balen zijn dat wil je natuurlijk niet!

Maar ja ze is echt ontroostbaar als ze krampjes heeft Cry
Wat jij zegt proberen we ook vaak, maar meestal blijft ze huilen, terwijl ze anders echt nooit huilt, maar als ze krampjes heeft dan hoor je gewoon dat ze écht pijn heeft. Gewoon huilen is zó anders.
In bad gaan helpt ook wel, maar ja dat kan ook niet de hele dag en nacht :-)
En soms neemt ze genoegen met een speen dan kan ze de pijn ''weg zuigen'' maar bij erge kramp helpt dat ook niet meer natuurlijk...

Ja sneu he. Mijn zoontje huilde ook bijna alleen als hij krampjes had. Het is echt heel zielig om te zien. Soms zat ik zelf mee te huilen omdat ik het zo erg vond. Dan lag hij te overstrekken en te kronkelen en dan wilde ik zo graag iets voor hem doen. Soms hielp het ook wel even om hem op z'n buikje bovenop me te leggen en rustig over z'n rug te aaien. Maar dat heb je vast ook al geprobeerd. Ik zou gewoon de infacol proberen. Wie weet werkt het heel goed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Darius di 25 jan 2011 - 20:50

Volgens mij heb je ook een middeltje van VSM dat tegen krampjes helpt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Mikki di 25 jan 2011 - 21:14

Infacol hielp hier maar heel eventjes. Op aanraden van de verloskundige ben ik ABC-dophilus gaan geven, dit is een soort probitica voor de darmpjes van baby's. Eén keer per dag kolven en dit poeder door de fles geven. Dit was uiteindelijk het enige hier wat echt goed hielp.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  loesje di 25 jan 2011 - 21:26

infacol heeft bij onze zoon niks gedaan. Wat de eerste maanden goed hielp waren cinababy druppeltjes van vsm 0-3 maand. Dit had onze kraamhulp geadviseerd.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Pussycat di 25 jan 2011 - 21:51

Tania schreef:
Pussycat schreef:@ Tania Ik geef borstvoeding, dus dat heeft dan geen zin inderdaad Cool
Wel raar dat je zegt dat het eerst goed hielp en daarna erger leek te worden? Dat zou wel balen zijn dat wil je natuurlijk niet!

Maar ja ze is echt ontroostbaar als ze krampjes heeft Cry
Wat jij zegt proberen we ook vaak, maar meestal blijft ze huilen, terwijl ze anders echt nooit huilt, maar als ze krampjes heeft dan hoor je gewoon dat ze écht pijn heeft. Gewoon huilen is zó anders.
In bad gaan helpt ook wel, maar ja dat kan ook niet de hele dag en nacht :-)
En soms neemt ze genoegen met een speen dan kan ze de pijn ''weg zuigen'' maar bij erge kramp helpt dat ook niet meer natuurlijk...

Ja sneu he. Mijn zoontje huilde ook bijna alleen als hij krampjes had. Het is echt heel zielig om te zien. Soms zat ik zelf mee te huilen omdat ik het zo erg vond. Dan lag hij te overstrekken en te kronkelen en dan wilde ik zo graag iets voor hem doen. Soms hielp het ook wel even om hem op z'n buikje bovenop me te leggen en rustig over z'n rug te aaien. Maar dat heb je vast ook al geprobeerd. Ik zou gewoon de infacol proberen. Wie weet werkt het heel goed.

Ja het is echt zo zielig. Haha dan ben ik dus niet de enige bij wie de tranen ook gelijk hoog zitten als ze zo zielig en pijnlijk zit ze huilen. Echt hartverscheurend....
En nu slaapt ze eindelijk... van uitputting na de hele nacht wakker te hebben gelegen Rolling Eyes en nu kan ik niet meer slapen haha.

Wel een beetje jammer dat ik toch al een paar keer heb gelezen dat infacol of niet of tijdelijk helpt.
Ben wel benieuwd of er nog meer ervaringen met die andere middeltjes ook zijn.


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:56

Wij hebben eerst Cinababy van VSM geprobeerd, maar dat heeft hier niet geholpen, daarna zijn we Infacol gaan proberen en dat had wel effect. De krampjes waren toen nog niet helemaal weg, maar ze had er wel een stuk minder vaak en minder heftig last van. We hebben het gebruikt tot ze ongeveer 6 weken was en toen was het niet meer nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  mauwmauw di 25 jan 2011 - 22:37

Mikki schreef:Infacol hielp hier maar heel eventjes. Op aanraden van de verloskundige ben ik ABC-dophilus gaan geven, dit is een soort probitica voor de darmpjes van baby's. Eén keer per dag kolven en dit poeder door de fles geven. Dit was uiteindelijk het enige hier wat echt goed hielp.
hier ook,alles geprobeert van infacol tot omneo.heb de abc poeder gebruikt en geen krampjes meer.moet ook zeggen dat V.arian nu wel al 3 maanden is.maar ik ben erg tevreden over.hij krijgt het nog steeds.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Diese di 25 jan 2011 - 22:42

Innfacol heeft hier wel een beetje geholpen, maar helemaal weg waren de krampjes niet.
Ik vond het wel fijn dat je er iets aan kan doen, je voelt je zo machteloos!
Sab Simplex schijnt ook heel goed te zijn, maar dat kun je bijna nergens kopen in NL. Ik weet niet of je toevallig aan de Duitse grens woont, en anders misschien op internet?

Hoop dat de krampjes snel over zijn!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 22:45

Gewoon een kwestie van proberen smile bij de een werkt het ene middel beter dan het ander.
Wij hebben eerst Infacol gebruikt en werkte voor geen meter! Daarna cinababy gebruikt en dit werkte enigzins een beetje smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  PapillonRose di 25 jan 2011 - 22:46

Ik heb het ook een tijdje gebruikt, hier deed het niks. Toch een tijdje gebruikt, voor het geval dat.. Toen kwam ik bij de kinderarts en die zei dat ik er net zo goed mee kon stoppen, want het effect ervan is nooit wetenschappelijk bewezen! Dat vond ik echt gek!

Maargoed, er zijn genoeg tevreden gebruikers volgens mij, dus proberen kan altijd! En nu zijn wij zelf aan de Cinababy van VSM, is ook homeopatisch en dat vind ik ook een fijner idee. Of het werkt kan ik nog niet zeggen, we zijn er pas net mee begonnen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Nijntje di 25 jan 2011 - 22:53

Hier ook begonnen met de infacol. Nu we cinababy gebruiken van vsm gaat het veel beter. Soms heeft ze dagen dat ze het een paar keer per dag nodig heeft, soms ook dagen dat ze het niet nodig heeft.
Maar het is een kwestie van uitproberen wat voor jouw kleintje het beste werkt.
Succes
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 23:04

Hier werkte de infacol wel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Flemy wo 26 jan 2011 - 1:27

Wij hebben 2 maanden infacol gebruikt en dat hielp super! Als we het een keer vergeten waren, dan merkten we het gelijk aan haar. Ik heb het ook nagevraagd en je mag het gewoon blijven gebruiken zolang je kind het nodig heeft, kan helemaal geen kwaad.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  PapillonRose wo 26 jan 2011 - 1:47

Toch typisch dat het bij zoveel mensen wel werkt! En dan zegt een kinderarts dat het spul onzin is en dat de werking ervan nooit bewezen is, dat je net zo goed niks kunt gebruiken.

Dat snap ik niet, want er zijn genoeg enthousiaste gebruikers! Het werkt dan misschien niet bij iedereen, maar het werkt vaak genoeg voor zover ik het gehoord/gelezen heb.

Als iets geen kwaad kan (zoals dit) is het meestal in elk geval de moeite van het proberen waard denk ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Flemy wo 26 jan 2011 - 1:52

Ik hoor ook alleen maar positieve ervaringen hoor. Mijn kraamhulp gaf ook dit advies, zij hoorde ook alleen maar positieve ervaringen namelijk.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Pussycat wo 26 jan 2011 - 4:19

Nou laten we hopen dat het hier ook gaat werken.
Heb net een flesje gehaald... wat een smerig spul zeg! Het ruikt lekker naar sinaasappels, maar waar het naar smaakt? Suspect Dochter vond het ook maar vies haha.
Ach ja het is voor een goed doel.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  PapillonRose wo 26 jan 2011 - 4:36

Haha, ja het ruikt naar sinaasappel en volgens mij vinden ze het helemáál niet lekker! Mijn meisje trok ook echt een vies gezicht als ik het haar gaf, echt zo van: "mama, wat geef je me nou toch voor smerigs"?

Hopelijk werkt het, succes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Tania wo 26 jan 2011 - 6:23

Mijn ventje vond het heerlijk en slurpte het meteen leeg. Hij werd dan "boos" dat hij niet meer kreeg Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Pussycat wo 26 jan 2011 - 6:28

Tania schreef:Mijn ventje vond het heerlijk en slurpte het meteen leeg. Hij werd dan "boos" dat hij niet meer kreeg Laughing

Haha Tania heb je het zelf ook geproeft? Nou ik wel en kan niet begrijpen dat jou zoon het lekker vindt silent
En aan het gezicht van mijn dochter was te zien dat ze het echt heel erg vies vond haha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Tania wo 26 jan 2011 - 7:18

Pussycat schreef:
Tania schreef:Mijn ventje vond het heerlijk en slurpte het meteen leeg. Hij werd dan "boos" dat hij niet meer kreeg Laughing

Haha Tania heb je het zelf ook geproeft? Nou ik wel en kan niet begrijpen dat jou zoon het lekker vindt silent
En aan het gezicht van mijn dochter was te zien dat ze het echt heel erg vies vond haha.

Nee ik heb het niet geproefd. Ik ging ervan uit dat het gewoon naar sinaasappel smaakte. Lekker en zoet gemaakt speciaal voor baby's. Maar ik begrijp nu dat dat dus niet het geval is. Raar kind heb ik dan :P Maar ja hij eet sowieso echt alles wat hij in z'n mond krijgt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Pussycat do 27 jan 2011 - 0:32

Nee ik heb het niet geproefd. Ik ging ervan uit dat het gewoon naar sinaasappel smaakte. Lekker en zoet gemaakt speciaal voor baby's. Maar ik begrijp nu dat dat dus niet het geval is. Raar kind heb ik dan :P Maar ja hij eet sowieso echt alles wat hij in z'n mond krijgt.[/quote]

Nou sinaasappels smaken toch echt anders... Dit lijkt meer op behangplaksel ofzo, maar dat weet ik niet zeker want dat heb ik toevallig nog nooit geproefd Wink En zoet is het ook zeker niet.
Haha wel makkelijk trouwens zo'n kind dat alles eet :P .... of niet natuurlijk.

Zo vannacht ging echt perfect! Ik heb weer een slaapbaby.
Geen 1 keer gehuilt vannacht. Zou dat spul al zo snel werken? Ideaal zeg. Om 22:00 kreeg ze de borst en zijn we gaan slapen. Ze werd toen weer om 3:00 wakker weer de borst gehad. Toen werd ze wakker om 7:00. Lekkér zeg.
Alleen een beetje jammer dat je zo 1,5 uur kwijt bent icl. verschonen en opnieuw in slaap vallen.
Maar dit is echt zóveel beter dan die krampen waardoor ze de hele nacht wakker is totdat ze uiteindelijk door vermoeidheid toch in slaap valt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Infacol? Empty Re: Infacol?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum