Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3G uit op Blackberry. Niet meer bellen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

3G uit op Blackberry. Niet meer bellen? Empty 3G uit op Blackberry. Niet meer bellen?

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 3:04

Vorig jaar toen we naar Kreta gingen had ik mijn internet/3G uit gezet en kwam ik erachter dat ik ook niet meer kon bellen en mensen mij ook niet konden bellen.
Verder niet meer over nagedacht maar nu ben ik in Belgie en kan ik dus weer niet bellen of gebeld worden.

Ik zal vast iets fout doen, maar wat?
Ik heb mijn WiFi wel aan staan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

3G uit op Blackberry. Niet meer bellen? Empty Re: 3G uit op Blackberry. Niet meer bellen?

Bericht  TukTuk za 30 maa 2013 - 3:08

Heb je dit al geprobeerd?:

Je kan je data-internet-mail functie uitzetten zodat je geen data verkeer hebt. Je kunt dan alleen bellen en smsen.
Dat is handig als je in het buitenland bent, een prepaid hebt of gewoon die functie niet wil gebruiken.

Internet (dataverkeer) op je Blackberry uitzetten doe je zo:

Ga naar “Verbinding Beheren” op je Blackberry. Dat is dat icoontje, op het plaatje.

1. Dan selecteer je “Opties voor mobiel netwerk”.
  2. Bovenaan zie je “gegevensservices” staan, zet die op “UIT”.

Tip1: Als je gaat reizen dan is het ook aan te raden om “Tijdens Roamen” ook uit te zetten, anders gaat je blackberry internetten in het buitenland.

http://prinsespaddestoel.wordpress.com/2010/09/16/als-je-een-blackberry-koopt/
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

3G uit op Blackberry. Niet meer bellen? Empty Re: 3G uit op Blackberry. Niet meer bellen?

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 3:16

Dat staat er bij mij helemaal niet.
Als ik naar dat icoontje ga kan ik kiezen uit Mobiel netwerk, WiFi en Bluetooth.
Ik zet dan mobiel netwerk uit. Maar dan kan ik dus ook niet meer bellen....
Maar ik krijg dus niet de dingen van de link die je geplaatst hebt.

Gast
Gast

Bericht  Maudy za 30 maa 2013 - 3:19

Even uit mijn hoofd:

Instellingen (dat sleutel icoontje) - mobiele netwerken - gegevens roaming uit

De precieze benamingen ben ik even kwijt. (krijg je als je al 9 maanden niet meer gewerkt hebt!). Mocht het zo niet lukken dan zoek ik mijn oude BB even op voor je.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 3:23

Ja! Ik denk dat dat het is.
Moet je dan een kruisje in de bovenhoek krijgen?

Gast
Gast

Bericht  Maudy za 30 maa 2013 - 3:39

Nee want dan heb je helemaal geen netwerk. Je moet dataroaming uit zetten en mobiele netwerken aan. Als je het goed doet komt 3G/GPRS/UMTS met kleine letters te staan. Dan kan je wel bellen en smsen maar niet internetten.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 3:48

Hmmm, nou ik snap er niks van. Hij begon net het T Mobile netwerk te zoeken dus ik was bang dat ik dan toch gewoon internet zou hebben dus heb alles maar weer uit gezet3G uit op Blackberry. Niet meer bellen? 827601

Ik laat het nu maar gewoon uit. Over een paar weken mag ik toch een nieuw toestel uitzoeken en dan vraag ik het meteen haha.

Gast
Gast

Bericht  Maudy za 30 maa 2013 - 3:53

Je hebt ook T-mobile netwerk nodig anders kan je niet bellen. Zet hem eens aan en kijk wat er rechtsbovenin gebeurd met de letters 3g/umts/gprs. Staat het in kleine letters dan is het goed.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  stella.nova za 30 maa 2013 - 6:42

Ja er hoord wel t mobile te staan. Als je dataroaming uitstaat kan hij sowieso geen verbinding met internet maken.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 7:14

Ik heb nooit een BB gehad dus geen verstand van maar als je alleen bellen wilt dan moet hij op 2G staan. Wellicht is die optie ergens te vinden?

Gast
Gast

Bericht  Petteflet za 30 maa 2013 - 7:22

Je kan volgens mij via instellingen overschakelen naar 2g netwerk inderdaad. Akten Ik heb dat toen ook gehad en later bleek dat ik in het buitenland mijn telefoon uit moest zetten en weet aan een dan voor de pincode en 1. Ik heb telefonisch 2 als provider.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sushi zo 31 maa 2013 - 5:57

Heb je hier iets aan? http://kpnmobile.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7353/~/blackberry,-dataverbruik-in-het-buitenland-uitschakelen
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 1:27

Hmm, nee niet echt. Maar we zijn alweer terug en heb gewoon alles uit gelaten.
Heb `m in het buitenland ook niet meer nodig voor ik een nieuw toestel uit mag zoeken.
Was als de dood dat dat ding zou gaan zoeken ofzo en dat ik straks een enorme rekening zou krijgen Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: