Nieuw kindje voorstellen
+7
maiadebij
Tania
Slakje
Linda
kwak
Shopaholic
Pussycat
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nieuw kindje voorstellen
Aan je andere kind(eren.)
Hoe ging dat bij jullie? Hoe reageerden ze? Vonden ze het gelijk leuk of vonden ze het niks?
En hoe hebben jullie dat gedaan? Na de geboorte eerst met jullie gezin alleen samen geweest.
Of waren opa/oma/andere familie/vrienden er ook gelijk bij?
Hoe ging dat?
Hoe ging dat bij jullie? Hoe reageerden ze? Vonden ze het gelijk leuk of vonden ze het niks?
En hoe hebben jullie dat gedaan? Na de geboorte eerst met jullie gezin alleen samen geweest.
Of waren opa/oma/andere familie/vrienden er ook gelijk bij?
Hoe ging dat?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Nieuw kindje voorstellen
H was bij mijn ouders toen ik moest bevallen.
Toen mijn moeder H vertelde dat A geboren was, kon ze niks anders meer dan stuiteren.
Ze moesten nog op mijn vader wachten die meteen vanuit zijn werk kwam. nou, ik kon H al bijna bij de ingang horen
Ik heb een broer! Ik heb een broer! Ik heb een broer!
Hij lag in het bakje toen ze binnenkwam, omdat ik bang was dat ze zich 'ingeruild' zou voelen. Maar ze was diep verontwaardigd dat hij 'in die bak' lag. Hij moest toch op schoot???
Dus dat gedaan, H op bed erbij en tot ze wegging heeft ze hem geknuffeld en kusjes gegeven. Een paar uur later mochten we naar huis, toen zijn mijn ouders met H ook gekomen. H was helemaal kapot en ging naar bed en het laatste wat ze zei voor ze knock out in slaap viel was : Lieve broer.
Toen mijn moeder H vertelde dat A geboren was, kon ze niks anders meer dan stuiteren.
Ze moesten nog op mijn vader wachten die meteen vanuit zijn werk kwam. nou, ik kon H al bijna bij de ingang horen
Hij lag in het bakje toen ze binnenkwam, omdat ik bang was dat ze zich 'ingeruild' zou voelen. Maar ze was diep verontwaardigd dat hij 'in die bak' lag. Hij moest toch op schoot???
Dus dat gedaan, H op bed erbij en tot ze wegging heeft ze hem geknuffeld en kusjes gegeven. Een paar uur later mochten we naar huis, toen zijn mijn ouders met H ook gekomen. H was helemaal kapot en ging naar bed en het laatste wat ze zei voor ze knock out in slaap viel was : Lieve broer.
Gast- Gast
Y. Kwam op bezoek op de dag vd geboorte en ze was meteen heel lief! Kusjes geven knuffelen etc en dat is op de dag van vandaag net zo. De 1e dagen vond ze het wel "raar" dat er een echte baby in bedje lag ipv haar pop, en sindsdien is het elke dag nog voordat papa of mamaeen kus krijgt; zusje wakker? Kusje geven!! Wakker zusje!!! Ze gaat er echt heel leuk en lief mee om.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
aah sybella wat klinkt dat ontzettend lief zeg!
Pussycat- Ratel
Toen was ze nog blij met hem
Nu slaan ze regelmatig elkaar bijna tot moes....
Gast- Gast
Hahaha ja dat geloof ik ook wel.
Als ik kijk hoe ik en mijn zusje met elkaar omgingen....
Maar zo gaat dat straks bij ons niet hoor
Pussycat- Ratel
Toen J was geboren kwam D die avond kijken. Ik had J naast me op bed liggen, ze als al helemaal hyper toen ze thuis kwam want de baby was er. Toen ze de kamer in kwam riep ze alleen nog maar "baby, baby, baby". Ze was super blij en wou J ook direct. Vast houden en kusjes geven.
Mijn ouders hadden haar gebracht en zijn beneden gebleven tot dat we zeiden dat ze ook naar boven mochten want we wouden eerst D de tijd geven want we wisten niet hoe ze zou reageren. Ze is vanaf dag 1 echt gek op J en een super trotste zus. Ze heeft hem zelfs een koosnaampje gegeven "J.appie"
Mijn ouders hadden haar gebracht en zijn beneden gebleven tot dat we zeiden dat ze ook naar boven mochten want we wouden eerst D de tijd geven want we wisten niet hoe ze zou reageren. Ze is vanaf dag 1 echt gek op J en een super trotste zus. Ze heeft hem zelfs een koosnaampje gegeven "J.appie"
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik lees even mee. Ik ben echt zo ontzettend benieuwd hoe dochter gaat reageren!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Sybella schreef:Toen was ze nog blij met hem
:'')
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik heb toen ik hoog zwanger was regelmatig samen met D haar foto album gekeken en alles uit gelegd, dat mama dan op bed ligt want je word heel moe van een baby krijgen, en uitgelegd dat de baby ook een "knijper" op zijn buikje heeft en als de knijper er afvalt heeft de baby ook een gaatje in zijn buik net als D. Heb alles uitgelegd en ze wist in de kraamweek heel veel na te vertellen als ze dingen zag. Ik denk dat dat voor D wel fijn was.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Pussycat schreef:Hahaha ja dat geloof ik ook wel.
Hahahaha. Gewoon lekker blijven dromen.
Gast- Gast
Tijdens mijn bevallign was J. bij mijn ouders. Die zijn de volgende ochtend met hem naar ons toegekomen. Ik was tone boven met M. en toen heeft mijn man J. naar boven gehaald en waren we even met z'n vieren zodat hij als eerste zijn zusje zou zien. Hij vond haar wel grappig, hij kreeg een cadeautje van haar, zij kreeg een kus van hem en hij ging verder met waar hij mee bezig was. Hij heeft het nooit raar gevonden, het was voor hem heel normaal dat ze er was. Alsof het altijd zo geweest was. Het enige wat hij raar vond was die vreemde mevrouw in huis.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Onze dochter was thuis toen de jongste geboren werd. De jongste is om half 8 geboren en om 9 uur werd zij wakker. Ik lag toen op de bank met de baby op mijn buik onder een dekentje. Ze was vooral heel verlegen omdat oma, de kraamhulp en de verloskundigen er ook nog waren en had niet echt interesse in de jongste. Toen ze een beetje wakker was begon ze met stuiteren en dat stuiteren heeft nog 5 dagen geduurd. Ze was heel trots en heel lief voor haar zusje (en nog steeds trouwens).
Gast- Gast
N was ook thuis, ook J is 7:30 geboren en vrij kort daarop werd N wakker. Hij kwam met papa ons slaapkamer in waar ik met J op bed zat. J begon te huilen toen bood hij haar zijn speen en net gekregen koekje aan . Ze zijn nog steeds 2 handen op 1 buik.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
J en ik lagen in het ziekenhuis. Za avond bevallen en zondagochtend kwam L met oma en opa.
Wij wilden perse dat L alleen en als eerste met zijn broertje kennis ging maken. Dus opa en oma bleven op de hal wachten.
Vriend heeft op de hal verteld dat mama geen dikke buik meer heeft, en dat er nu een baby is...en dat hij nu grote broer is. En toen gevraagd of hij wilde kijken. Dat wilde hij wel, en kwam heel voorzichtig om het hoekje kijken. Hij vond het meteen heel interessant en lachte breeduit... Wat een heerlijk moment was dat!
Volgens mij hebben oma en opa toen wel een half u op de gang gestaan haha...we waren hen vergeten
Edit. We hebben ervoor gekozen om de baby in het zkh wiegje te leggen op het moment dat L binnen kwam. Ik heb L eerst bij mij op bed laten zetten en even gepraat, daarna mocht J uit het mandje.
Wij wilden perse dat L alleen en als eerste met zijn broertje kennis ging maken. Dus opa en oma bleven op de hal wachten.
Vriend heeft op de hal verteld dat mama geen dikke buik meer heeft, en dat er nu een baby is...en dat hij nu grote broer is. En toen gevraagd of hij wilde kijken. Dat wilde hij wel, en kwam heel voorzichtig om het hoekje kijken. Hij vond het meteen heel interessant en lachte breeduit... Wat een heerlijk moment was dat!
Volgens mij hebben oma en opa toen wel een half u op de gang gestaan haha...we waren hen vergeten
Edit. We hebben ervoor gekozen om de baby in het zkh wiegje te leggen op het moment dat L binnen kwam. Ik heb L eerst bij mij op bed laten zetten en even gepraat, daarna mocht J uit het mandje.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hier ging het super! Ik werd ingeleid en heb tegen J gezegd dat als hij bij opa en oma geslapen had, hij dan een broertje of zusje zou hebben. De volgende ochtend (ik ben om 10 voor 9 's avonds bevallen) heb ik meteen mijn schoonouders gebeld om het hem te vertellen.
Mijn man heeft J opgehaald en is samen met hem naar het ziekenhuis gereden om ons op te halen. Dat was echt heel bewust een momentje met ons viertjes. Thuis waren mijn schoonouders er meteen en mijn ouders ook. Ik vond het heel fijn dat zij er waren om J ook meteen weer aandacht te kunnen geven. Maar dat moment met zijn vieren in het ziekenhuis was wel heel bijzonder voor mij. En wij hadden S ook in het bedje liggen en niet bij mij. Ik gaf eerst J een knuffel, maar hij had geen tijd voor mij haha. Hij wilde meteen zijn broertje zien.
Mijn man heeft J opgehaald en is samen met hem naar het ziekenhuis gereden om ons op te halen. Dat was echt heel bewust een momentje met ons viertjes. Thuis waren mijn schoonouders er meteen en mijn ouders ook. Ik vond het heel fijn dat zij er waren om J ook meteen weer aandacht te kunnen geven. Maar dat moment met zijn vieren in het ziekenhuis was wel heel bijzonder voor mij. En wij hadden S ook in het bedje liggen en niet bij mij. Ik gaf eerst J een knuffel, maar hij had geen tijd voor mij haha. Hij wilde meteen zijn broertje zien.
Gast- Gast
Hier had J in het ziekenhuis vooral oog voor alle 'klokken'. Die nacht sliep hij bij opa en oma. De dag erna deed hij eerst alsof hij niets doorhad en zag. Daarna ging hij vaker kijken. Hij was wel een beetje jaloers. Degene waar zijn broertje bij lag was van hem. Vanaf die avond kreeg hij wel echt intresse. Hij ging zijn broertje troosten en kusjes geven. Gister moest hij hem steeds op schoot, kusjes geven en aaien Hij ging ook steeds met een grote lach bij hem kijken. De eerste middag was dus gewoon even wennen. Ik ben benieuwd of hij straks weer zo lief reageert
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Ik beviel om 22.40 en onze dochter lag te slapen in haar bed. De volgende ochtend toen ze wakker werd heeft mijn man verteld dat de baby geboren was, ze liep in een streep naar onze kamer waar ik met M. Zat. "De baby is er!!" Dat gezichtje erbij vergeet ik nooit, als ik eraan terug denk wordt ik weer emotioneel haha.
In de kraamweek was ze lief voor haar broertje en trots almaar vast houden wilde ze niet.
In de kraamweek was ze lief voor haar broertje en trots almaar vast houden wilde ze niet.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Wat een fantastisch verhaal. Hoe oud was H. toen?Sybella schreef:H was bij mijn ouders toen ik moest bevallen.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Nieuw kapsel/kleding nieuw 'leven'.
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» Voorstellen!
» Even voorstellen..
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» Voorstellen!
» Even voorstellen..
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: