Ring groter laten maken
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ring groter laten maken
Wat zou dat kosten? Iemand die dat ongeveer weet?
Ik heb een gouden ring, erfenis, die me net niet lekker past. Als mijn handen warm worden en opzetten moet ik de ring af doen, en ik vind het zo zonde. Maar wat kost zoiets om groter te maken?
Ik heb een gouden ring, erfenis, die me net niet lekker past. Als mijn handen warm worden en opzetten moet ik de ring af doen, en ik vind het zo zonde. Maar wat kost zoiets om groter te maken?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Re: Ring groter laten maken
Dat kan je het beste bij een juwelier, of een paar, vragen.
Dit kan namelijk erg wisselen, en is ook afhankelijk van hoeveel groter de ring moet. Ook of er echt een stukje tussen gezet moet worden of dat de ring iets opgerekt kan worden (dit laatste kan alleen als er geen steentjes in zitten).
Dit kan namelijk erg wisselen, en is ook afhankelijk van hoeveel groter de ring moet. Ook of er echt een stukje tussen gezet moet worden of dat de ring iets opgerekt kan worden (dit laatste kan alleen als er geen steentjes in zitten).
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
hmmm, er zit wel een steentje in. Ik dacht ik vraag eerst hier. Als ik bij de juwelier ben, lijkt het zo dom als ik het toch te duur (voor nu) vind.
Manderijn- Kletskop
Manderijn schreef:hmmm, er zit wel een steentje in. Ik dacht ik vraag eerst hier. Als ik bij de juwelier ben, lijkt het zo dom als ik het toch te duur (voor nu) vind.
Welnee joh, dat is echt niet dom. Ik heb zelf bij een juwelier gewerkt, en vond het echt niet raar als mensen iets te duur vonden. Ik kan niet in hun portomonnee kijken
Een globale prijs via deze weg geven is echt lastig, elke juwelier hanteert weer andere prijzen voor reparaties.
Gizmo- Prater
Oh dus dan valt dat gelukkig mee. En is goud duur tegenwoordig dan? Ik heb echt geen flauw idee. Het is niet een groot stukje, de ring past me wel, tot mijn vingers warmer worden en opzetten dus.
Manderijn- Kletskop
Ja, goud is behoorlijk duur op dit moment, niet meer op de top, maar nog wel flink hoog. Maar ik denk dat er maar een klein stukje tussen moet.
Edit: de prijs van vergroten zit natuurlijk ook in het werk wat de goudsmid eraan heeft.
Als de ring nu groter gemaakt wordt, zit hij in de winter dan niet te los? En met bijvoorbeeld afwassen en schoonmaken, je moet hem dan niet kwijtraken natuurlijk.
(Maar hier kunnen ze je bij de juwelier ook over adviseren natuurlijk, en je ringmaat opmeten).
Edit: de prijs van vergroten zit natuurlijk ook in het werk wat de goudsmid eraan heeft.
Als de ring nu groter gemaakt wordt, zit hij in de winter dan niet te los? En met bijvoorbeeld afwassen en schoonmaken, je moet hem dan niet kwijtraken natuurlijk.
(Maar hier kunnen ze je bij de juwelier ook over adviseren natuurlijk, en je ringmaat opmeten).
Gizmo- Prater
Ja het gaat echt om een heel klein stukje. Kwijt raken behoort inderdaad niet tot de opties Maar nu ligt hij steeds in het la, en daarvoor heb ik hem niet gekregen. Zal eens gaan informeren. Bedankt voor de info!
Manderijn- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» ring groter maken?
» Ring kleiner laten maken?
» Rits kapot, waar laten maken?
» Wakker maken of laten slapen?
» Hoeveel kleiner kun je een broek laten maken?
» Ring kleiner laten maken?
» Rits kapot, waar laten maken?
» Wakker maken of laten slapen?
» Hoeveel kleiner kun je een broek laten maken?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: