Is jouw vriend een 'echte' man?
+23
Starla
Lady4
Parisienne
Fortissimo
Parel
Fjell
Rouxxxe
Sea of Trees
Bliss
Caro
Punk'd
Snoes
Stuiterbal
Mint
SarahKey
GeKKiE
Marsy28
M-G
Marin
Coco
Noortje
Caramba
Zora
27 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Is jouw vriend een 'echte' man?
Joh Marsy, relax.
Ik denk dat Kim zich moet realiseren dat hier op t forum echt niet overal heel diep op ingegaan hoeft te worden.. Het is geen schande om het forum als lekker simpel vermaak te zien.. Dat is tegenlijk ook weer het lastige, want een discussie over gender verschillen vind ik super interessant (ook tijdens m'n studie over geleerd) maar niet iedereen hoeft dat zo diepgaand te behandelen in zo'n simpel topic als dit. Ik denk dat je beetje moet realiseren, dat niet elke reactie hier heel diepgaand is of hoeft te zijn. Bedoel dat niet lullig naar jou toe, maar meer als goede raad, om het forum plezier voor jou ook te behouden. Misschien beetje goed kijken naar waar diepgang gepast is en waar niet? Want ik vind je wel een frisse wind door t forum en dat vind ik wel heel leuk! Diepgang is wel echt gewenst, maar denk dat niet elk topic daar geschikt voor is en er moet geen vijandige toon ontstaan, misschien kan je daar ook op letten, voor ieders plezier.
Ps, ik vind de punten die je noemt wel echt heel interessant, want het zíjn simpelweg stereotiepen die in eerste plaats toch ergens op gebaseerd zijn.
Ik denk dat Kim zich moet realiseren dat hier op t forum echt niet overal heel diep op ingegaan hoeft te worden.. Het is geen schande om het forum als lekker simpel vermaak te zien.. Dat is tegenlijk ook weer het lastige, want een discussie over gender verschillen vind ik super interessant (ook tijdens m'n studie over geleerd) maar niet iedereen hoeft dat zo diepgaand te behandelen in zo'n simpel topic als dit. Ik denk dat je beetje moet realiseren, dat niet elke reactie hier heel diepgaand is of hoeft te zijn. Bedoel dat niet lullig naar jou toe, maar meer als goede raad, om het forum plezier voor jou ook te behouden. Misschien beetje goed kijken naar waar diepgang gepast is en waar niet? Want ik vind je wel een frisse wind door t forum en dat vind ik wel heel leuk! Diepgang is wel echt gewenst, maar denk dat niet elk topic daar geschikt voor is en er moet geen vijandige toon ontstaan, misschien kan je daar ook op letten, voor ieders plezier.
Ps, ik vind de punten die je noemt wel echt heel interessant, want het zíjn simpelweg stereotiepen die in eerste plaats toch ergens op gebaseerd zijn.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik vind het zelf juist interessant om wél de diepte in te gaan. We kunnen allemaal wel als lammetjes achter elkaar aan huppelen, maar het is misschien ook wel interessant om het eens ergens over te hébben.
Gast- Gast
Heuh? Nouja, dan verpest ze toch lekker het forum voor jou, ik vind haar uitgesproken mening juist een aanwinst. Zouden we er meer van moeten hebben.Marsy28 schreef:Dat doe je zo ontzettend zelf de hele tijd. En omdat je het forum voor me verpest. Mijn probleem ja. Maar ik dacht: ik ga het nog 1 keer proberen. Doelloos.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Ik vind het zelf juist interessant om wél de diepte in te gaan. We kunnen allemaal wel als lammetjes achter elkaar aan huppelen, maar het is misschien ook wel interessant om het eens ergens over te hébben.
Ja snap ik! Is volgens mij ook echt heel erg behoefte aan!
Ik denk dat de truc zit in wel proberen diepgang te krijgen, maar daarmee niet de meer oppervlakkige reacties teniet te doen. Dat gevoel krijg ik bij jouw reacties een beetje. Prima dat je het wat dieper zoekt, maar daarmee moet je niet anderen kwetsen.
Nogmaals, probeer je alleen maar te helpen, omdat je misschien niet overal even aardig wordt 'ontvangen' en ik denk dat je dat met je toon al best aan kunt passen.
Marin- Lady Post-a-lot
Mijn vriend is heel erg handig, heeft veel interesse voor auto's en heeft een seizoenskaart bij zijn favoriete voetbalclub. Het is dus wel een echte man. Maar hij is ook heel lief en sociaal, drinkt liever rode wijn dan bier, wil elke avond lepeltje lepeltje of hand in hand in slaap vallen en is niet asociaal met boeren en scheten laten enzo.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben het wel eens met Kim. Net als DE mannenzender op tv, met voetbal, tieten, bier, en vrachtwagens op het ijs, belachelijk. Maar ook wel weer grappig omdat het zo boerenpummelachtig is. Ik vind die cliche's die overal aan worden geplakt ook nergens op slaan.
Marsy denk aan je bloeddruk en misschien moet je eens kijken wat je zelf typt voor je een ander neerbuigend/ verheven noemt. Ik vind de berichten van Kim hier helemaal niet neerbuigend, maar die van jou vind ik nogal bijzonder. Je hoeft het toch niet met elkaar eens te zijn? Ik denk dat je het advies van je vader maar ter harte moet nemen want als je je hier al zo druk om maakt en het forum voor jou verpest is, denk ik eerder dat je dat aan jezelf te danken hebt als aan een ander.
Marsy denk aan je bloeddruk en misschien moet je eens kijken wat je zelf typt voor je een ander neerbuigend/ verheven noemt. Ik vind de berichten van Kim hier helemaal niet neerbuigend, maar die van jou vind ik nogal bijzonder. Je hoeft het toch niet met elkaar eens te zijn? Ik denk dat je het advies van je vader maar ter harte moet nemen want als je je hier al zo druk om maakt en het forum voor jou verpest is, denk ik eerder dat je dat aan jezelf te danken hebt als aan een ander.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
aaah wat lief!Lady4 schreef:Mijn vriend is heel erg handig, heeft veel interesse voor auto's en heeft een seizoenskaart bij zijn favoriete voetbalclub. Het is dus wel een echte man. Maar hij is ook heel lief en sociaal, drinkt liever rode wijn dan bier, wil elke avond lepeltje lepeltje of hand in hand in slaap vallen en is niet asociaal met boeren en scheten laten enzo.
Gast- Gast
Boeren en scheten laten is natuurlijk ook niet echt mannelijk. Mannen doen het wel veel sneller onder elkaar dan vrouwen, maar het blijft gewoon menselijk, voor wie dan ook. Of je het in het openbaar doet, is een tweede.
Marin- Lady Post-a-lot
Nou, ik kan me gedeeltelijk vinden in wat Marsy zegt. Niet dat t voor mij het forummen verpest, maar ik vind wel dat Kim werkelijk in élk 'luchtig' topic moet laten zien hoe oppervlakkig het is en hoe zeer ze daar boven staat. Nogal vermoeiend. Er zijn ook wel discussietopics, ga je daar dan lekker in mengen of open er zelf één met een interessante stelling. Ik vind t juist relaxed om hier een beetje over koetjes en kalfjes te kunnen praten, wetende dat als er écht iets is, ik ook mijn verhaal kwijt kan. Velen met mij, denk ik.
Om die reden vraag ik me af of dit het juiste forum voor je is, Kim. Frisse wind, prima, maar ergens komen binnen vallen en overal direct je ongezouten mening ventileren, nee dank je. Getuigt ook van weinig aanpassingsvermogen.
Om die reden vraag ik me af of dit het juiste forum voor je is, Kim. Frisse wind, prima, maar ergens komen binnen vallen en overal direct je ongezouten mening ventileren, nee dank je. Getuigt ook van weinig aanpassingsvermogen.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Waarom moeten we maar allemaal aan elkaar aanpassen dan? Zodat dit forum even saai doorkabbelt als het nu al is en het zo doods blijft?
Gast- Gast
Ik weet niet, maar voor mij is het normaal om, als ik als enige binnen kom bij een groep, even te kijken hoe de sfeer is en hoe er met elkaar wordt omgegaan. Vind ik wel zo sociaal. Maar goed, ik ben dan ook niet zo overtuigd van mezelf als Kim, daar zal t ook wel aan liggen.
Laatst aangepast door Bliss op za 23 maa 2013 - 23:27; in totaal 1 keer bewerkt
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik vraag me af wanneer iets een discussie topic is dan. Zoiets ontstaat toch? Ik kan nooit zo heel goed tegen die topics van: Hier is een controversieel statement: Discuss.
Ik vind het niet erg als er in zo'n topic als dit een wat meer diepgaande discussie ontstaat, maar het enige wat me tegenstaat is dat denigrerende toontje naar 'mindere' reacties toe. Dát hoeft niet van mij. Verder lijkt het me prima om ergens over te discussiëren.
(En vooralsnog loopt die discussie nog niet eens echt, gaat het alleen maar over de discussie an sich )
Ik vind het niet erg als er in zo'n topic als dit een wat meer diepgaande discussie ontstaat, maar het enige wat me tegenstaat is dat denigrerende toontje naar 'mindere' reacties toe. Dát hoeft niet van mij. Verder lijkt het me prima om ergens over te discussiëren.
(En vooralsnog loopt die discussie nog niet eens echt, gaat het alleen maar over de discussie an sich )
Marin- Lady Post-a-lot
Een discussie is in mijn ogen toch echt wat anders dan andermans mening afdoen als 'oppervlakkig' vervolgens je eigen mening gaan zitten prediken.
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Een discussie is in mijn ogen toch echt wat anders dan andermans mening afdoen als 'oppervlakkig' vervolgens je eigen mening gaan zitten prediken.
Ja op die manier werkt het niet echt. Maar neemt niet weg dat over een onderwerp als dit op zich gewoon best normaal gediscussieerd kan worden.
Marin- Lady Post-a-lot
Lennox schreef:Waarom moeten we maar allemaal aan elkaar aanpassen dan? Zodat dit forum even saai doorkabbelt als het nu al is en het zo doods blijft?
Helemaal niet. Ik vind Kim ook een fijne frisse wind; het is leuk om weer eens iets van een andere kant belicht te zien. Maar ik moet me ook bij Marsy aansluiten dat de toon niet altijd even fijn is. Kim, het is toch ook fijn lekker een beetje luchtig te kletsen ergens over? Of moet elke conversatie bij jou écht ergens over gaan? Diepgang en discussie is goed en leuk, maar toch niet altijd?!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Zora schreef:Lennox schreef:Waarom moeten we maar allemaal aan elkaar aanpassen dan? Zodat dit forum even saai doorkabbelt als het nu al is en het zo doods blijft?
Helemaal niet. Ik vind Kim ook een fijne frisse wind; het is leuk om weer eens iets van een andere kant belicht te zien. Maar ik moet me ook bij Marsy aansluiten dat de toon niet altijd even fijn is. Kim, het is toch ook fijn lekker een beetje luchtig te kletsen ergens over? Of moet elke conversatie bij jou écht ergens over gaan? Diepgang en discussie is goed en leuk, maar toch niet altijd?!
Krijg t idee dat dat bij Kim wel altijd moet. Lekker ouwehoeren is er met haar vooralsnog niet bij! Lijkt me zwaar vermoeiend.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik vind het nogal ophef om niks eigenlijk. Dit is de definitie van een internetforum:
Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussiepagina's op het wereldwijde web.
Een forum heeft meestal een hoofdpagina. Op ingedeelde onderwerpen kan iedereen reageren per formulier. Er worden nieuwe onderwerpen aangedragen of er wordt een oplossing gevraagd voor een specifiek probleem. De onderwerpen en het niveau van de discussie variëren heel sterk.
En de definitie van discussie:
discussie
de discussie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [dɪsˈkʏsi] Verbuigingen: discussie|s (meerv.) gesprek waarbij iedereen zijn mening geeft over een bepaald onderwerp Voorbeeld: `een discussie over een maatschappelijk probleem
Het is dan ook opmerkelijk dat wanneer ik mijn mening verwoord het ineens een probleem is. Zeer vreemd en ik neem het maar niet te persoonlijk op, want het probleem ligt meer bij bepaalde gevoeligheden van anderen, waar ik niet zozeer iets aan kan doen.
Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussiepagina's op het wereldwijde web.
Een forum heeft meestal een hoofdpagina. Op ingedeelde onderwerpen kan iedereen reageren per formulier. Er worden nieuwe onderwerpen aangedragen of er wordt een oplossing gevraagd voor een specifiek probleem. De onderwerpen en het niveau van de discussie variëren heel sterk.
En de definitie van discussie:
discussie
de discussie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [dɪsˈkʏsi] Verbuigingen: discussie|s (meerv.) gesprek waarbij iedereen zijn mening geeft over een bepaald onderwerp Voorbeeld: `een discussie over een maatschappelijk probleem
Het is dan ook opmerkelijk dat wanneer ik mijn mening verwoord het ineens een probleem is. Zeer vreemd en ik neem het maar niet te persoonlijk op, want het probleem ligt meer bij bepaalde gevoeligheden van anderen, waar ik niet zozeer iets aan kan doen.
Gast- Gast
Mijn man is een echte man, zoals dat biologisch gedefinieerd is. Oftewel mijn man is van het mannelijk geslacht met de bijbehorende lichamelijke en fysiologische kenmerken.
Of mijn man een echte man is in de ogen van de maatschappij, daar kan ik niet op antwoorden. Ik heb een vermoeden wat stereotypes kunnen zijn in de (nederlandse) maatschappij, maar deze zijn bij lange na niet universeel geaccepteerd en kunnen niet voor "waar" worden genomen. Daarom doe ik daar liever geen uitspraak over.
Of mijn man een echte man is in de ogen van de maatschappij, daar kan ik niet op antwoorden. Ik heb een vermoeden wat stereotypes kunnen zijn in de (nederlandse) maatschappij, maar deze zijn bij lange na niet universeel geaccepteerd en kunnen niet voor "waar" worden genomen. Daarom doe ik daar liever geen uitspraak over.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Haha nou Kim, je hoort het. Ga voor je persoonlijke analyse naar het forum, daar weet men precies hoe je in elkaar steekt en hoe vermoeiend dat moet zijn.
Ik snap ook niet waarom er zo gezeurd word over het woord oppervlakkig. Pippa heeft waarschijnlijk niet voor niets 'echte' tussen aanhalingstekens gezet. Ik vind het ook oppervlakkig, maar dat hoeft toch niet erg te zijn? T is maar net hoe dramatisch je het zelf maakt.
Sayuri foei!
Ik snap ook niet waarom er zo gezeurd word over het woord oppervlakkig. Pippa heeft waarschijnlijk niet voor niets 'echte' tussen aanhalingstekens gezet. Ik vind het ook oppervlakkig, maar dat hoeft toch niet erg te zijn? T is maar net hoe dramatisch je het zelf maakt.
Sayuri foei!
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Misschien verwoordde ik de dingen ook niet helemaal netjes maar ik was er even helemaal klaar mee. In zoveel topics is er opeens een mening van Kim, met de bijhorende toon, dat ik er moe van werd. Mijn excuus voor de ook neerbuigende toon (al blijf ik je verheven vinden, ook dat laatste argument weer, dat je definities op gaat zoeken - zucht). Ik vind hoe bijv. Bliss het verwoord eigenlijk precies zo, alleen zijn er anderen die mijn mening over Kim beter kunnen verwoorden dan ikzelf. Ik raak meestal verdwaald in the heat of the moment
Maar dit topic was leuk, tótdat Kim er weer iets in moest gooien. Toen ging het opeens weer over wat zij vindt. En ik hou ook van discussie, ik vind ook dat er diepgang moet kunnen zijn en natuurlijk maakt het het forummen leuker. Maar dit is voor mij het andere uisterste. Kim heeft gelijk en wij zijn vooral oppervlakkige wezens. Dat zijn we natuurlijk niet maar zo vind ik wel dat ze het over laat komen. En dát vind ik gewoon niet nodig. En dat hoeft toch ook helemaal niet? Open zelf een leuk topic Kim en ik discussieer eerlijk met je mee. Maar andere topics constant 'kleineren', is dat nodig? Maar goed, ik blijf in cirkeltjes praten en vind eerlijk gezegd van mezelf ook dat ik het niet goed kan verwoorden, dus ik laat het nu hierbij. Maar wilde nog even mijn vorige posts onderbouwen en uitleggen.
Maar dit topic was leuk, tótdat Kim er weer iets in moest gooien. Toen ging het opeens weer over wat zij vindt. En ik hou ook van discussie, ik vind ook dat er diepgang moet kunnen zijn en natuurlijk maakt het het forummen leuker. Maar dit is voor mij het andere uisterste. Kim heeft gelijk en wij zijn vooral oppervlakkige wezens. Dat zijn we natuurlijk niet maar zo vind ik wel dat ze het over laat komen. En dát vind ik gewoon niet nodig. En dat hoeft toch ook helemaal niet? Open zelf een leuk topic Kim en ik discussieer eerlijk met je mee. Maar andere topics constant 'kleineren', is dat nodig? Maar goed, ik blijf in cirkeltjes praten en vind eerlijk gezegd van mezelf ook dat ik het niet goed kan verwoorden, dus ik laat het nu hierbij. Maar wilde nog even mijn vorige posts onderbouwen en uitleggen.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Hij houdt inderdaad van auto's, motoren, klussen etc. Gelukkig niet zo van voetbal... maar verder heeft hij ook zeker een softe kant. Die combi vind ik leuk .
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Hij houdt van voetbal (alleen zijn favoriete club) en gamen, that's it. Tja, ben je dan een echte vent? Voor mij wel .
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Mijn man houdt niet van auto's, niet van sport, niet van klussen, niet van gamen. Maar iedereen die hem ziet of spreekt zsm zeggen dat het echt een typische man is.
Hij houdt van motoren, bier en sigaartje en shoarma met veel knoflook :-P
Hij houdt van motoren, bier en sigaartje en shoarma met veel knoflook :-P
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» Hoe heet jouw vriend?
» Als jouw vriend...
» Is jouw vriend/man een man-man?
» Nav: Wat doet jouw vriend/man?
» Hoe heet jouw vriend?
» Als jouw vriend...
» Is jouw vriend/man een man-man?
» Nav: Wat doet jouw vriend/man?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: