Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is jouw vriend een 'echte' man?

+23
Starla
Lady4
Parisienne
Fortissimo
Parel
Fjell
Rouxxxe
Sea of Trees
Bliss
Caro
Punk'd
Snoes
Stuiterbal
Mint
SarahKey
GeKKiE
Marsy28
M-G
Marin
Coco
Noortje
Caramba
Zora
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Is jouw vriend een 'echte' man? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw vriend een 'echte' man?

Bericht  Bliss za 23 maa 2013 - 0:41

Caro schreef:
Zora schreef:
Caro schreef:
Marin schreef:Qua auto's zeker, hij rijdt in een geile bak, houdt enorm van snelheid.
Geen voetbal gelukkig.
Oh en hij is erg sterk. Is jouw vriend een 'echte' man? - Pagina 2 3079029344

Sorry, maar hij rijdt in een geile bak? Dat een man dat nu hardop zegt vind ik al mwah mwah, maar om het uit jouw mond te horen? Very Happy

Misschien vindt Marin het een geile bak? Very Happy Kleurtje is natuurlijk wel meer wat vrouwelijk dan 'echte' mannenkleuren :p

Dat kan, maar ik vond het erg raar om Marin dit te horen zeggen Laughing

Ik vind het raar dat jij Marin hoort, terwijl ze alleen maar iets getypt heeft Is jouw vriend een 'echte' man? - Pagina 2 827601

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw vriend een 'echte' man? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw vriend een 'echte' man?

Bericht  Marin za 23 maa 2013 - 3:30

Caro schreef:
Zora schreef:
Caro schreef:
Marin schreef:Qua auto's zeker, hij rijdt in een geile bak, houdt enorm van snelheid.
Geen voetbal gelukkig.

Sorry, maar hij rijdt in een geile bak? Dat een man dat nu hardop zegt vind ik al mwah mwah, maar om het uit jouw mond te horen? Very Happy

Misschien vindt Marin het een geile bak? Very Happy Kleurtje is natuurlijk wel meer wat vrouwelijk dan 'echte' mannenkleuren :p

Hahaha oh zo praat ik heel vaak hoor. Ik kan best plat zijn. En ik vind het echt een geile bak ja Wink

Edit: Alleen snap ik dat van dat vrouwelijke kleurtje niet echt?

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Zora za 23 maa 2013 - 3:33

Marin schreef:
Caro schreef:
Zora schreef:
Caro schreef:
Geen voetbal gelukkig.

Hahaha oh zo praat ik heel vaak hoor. Ik kan best plat zijn. En ik vind het echt een geile bak ja Wink

Edit: Alleen snap ik dat van dat vrouwelijke kleurtje niet echt?

Is toch een beetje aubergine/paarsig?? Vind ik meer vrouwenkleur dan mannenkleur, als ik er een geslacht aan moet hangen Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin za 23 maa 2013 - 3:53

Zora schreef:

Is toch een beetje aubergine/paarsig?? Vind ik meer vrouwenkleur dan mannenkleur, als ik er een geslacht aan moet hangen Very Happy

Ja, hij is gewoon zwart met een soort paarse metallic glinster er over in de zon.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sea of Trees za 23 maa 2013 - 3:55

Ja, ik zou hem wel als een man-man bestempelen. Hij houdt van auto's, gadgets, sport, gamen. Hij houdt niet van mode, klussen (maar meer omdat hij gewoon te lui is) en bier lust hij niet.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Rouxxxe za 23 maa 2013 - 4:17

Mijn vriend is helemaal gek van voetbal, en vindt gadgets en auto's ook wel leuk. Maar hij is totaal niet handig en heeft een hekel aan klussen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Zora za 23 maa 2013 - 8:38

Marin schreef:
Zora schreef:

Ja, hij is gewoon zwart met een soort paarse metallic glinster er over in de zon.

Oh dacht een echt andere kleur!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fjell za 23 maa 2013 - 8:42

Gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet. Hij is wel een beetje een (computer) nerd (wel een schattige) en volgt heel veel sporten! Maar auto's interesseren hem niet en hij kan ook niet echt klussen.
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Bericht  Parel za 23 maa 2013 - 9:03

Mijn vriend is qua innerlijk best een echte vent, hij is laks, gemakkelijk en laat weinig uitersten van emoties zien. Wel mag hij wat meer ballen kweken, je walst er anders zo overheen.

Qua uiterlijk is het net een jochie smile al wordt hij ietwat grijs.

Oh, en hij is gek van voetbal, gamen, films kijken en bier drinken.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Fortissimo za 23 maa 2013 - 9:20

In de zin van klagen over hoe ziek hij wel niet is: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa silent
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 21:01

Mijn man is wél een echte man, maar niet in de oppervlakkige betekenis die jullie eraan geven. Ik vind hem in zijn communicatie en hele wezen bestwel vrouwelijk eigenlijk. Hij kan ontzettend goed communiceren, kan met vrienden urenlang aan de telefoon hangen en praten, praten, praten en hij is heel lief en gevoelig.

Aan de andere kant is het toch ook weer een echte vent, in de zin van gamen, zich graag terugtrekken, autistisch bezig kunnen zijn met één ding (zijn werk), geen hele heftige emoties hebben/tonen, dat soort dingen die worden bestempeld als meer mannelijk, maar die ik ook wel weer in mezelf herken.

Eigenlijk lijken wij enorm op elkaar. Ik heb wat meer typisch mannelijke trekjes en mijn man heeft wat meer trekjes die door de maatschappij worden opgevat als vrouwelijk, maar eigenlijk zijn we gewoon allebei mensen.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 za 23 maa 2013 - 21:23

Kim, wat word ik ontzettend moe van jou zeg. 'Niet in die oppervlakkige betekenis die jullie eraan geven', bah, wat neerbuigend weer. Je voelt je werkelijk beter of niet?

En dan vervolgens zeggen dat hij een echte vent is omdat hij wel van gamen houdt. Als ik zo ontzettend vervelend en pietluttig zou zijn als jij, dan zou ik zeggen: he bah, wat generaliserend, er zijn genoeg vrouwen die ook van gamen houden. Zelfs al prober je het daarna weer wat recht te trekken. Het is écht de manier waarop je bepaalde dingen verwoord, kleine woordjes tussendoor, die mijn nekharen overeind doen staan en met mij vele anderen. Ik kom hier al een decennium en jij komt net kijken, maar ik adviseer je echt om even een toontje lager te zingen. Hoewel ik denk dat je een hele nuttige bijdrage kunt zijn aan dit forum, als je je maar niet zo boven iedereen voelt staan.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Marin za 23 maa 2013 - 21:25

Zora schreef:
Oh dacht een echt andere kleur!

Nee, het oogt meestal gewoon zwart, alleen in de zon beetje paarse gloed.

Kim, ik had het topic gewoon lekker oppervlakkig benaderd, auto's enzo ;-)
Wat jij schrijft herken ik ook wel, ik heb soms ook echte mannelijke eigenschappen en m'n vriend wat meer vrouwelijke. Ach, het werkt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin za 23 maa 2013 - 21:26

Joh Marsy, laat lekker gaan ipv elke keer tegenin gaan. Ik filter er gewoon uit wat ik wél interessant vind (vind haar standpunten wel interessant namelijk en herken ik wel wat in).
Anders blijf je bij elke reactie je ergeren en een weerwoord geven, dat is ook vermoeiend.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne za 23 maa 2013 - 21:29

KimRosenberg85 schreef:Mijn man is wél een echte man, maar niet in de oppervlakkige betekenis die jullie eraan geven. Ik vind hem in zijn communicatie en hele wezen bestwel vrouwelijk eigenlijk. Hij kan ontzettend goed communiceren, kan met vrienden urenlang aan de telefoon hangen en praten, praten, praten en hij is heel lief en gevoelig.

Aan de andere kant is het toch ook weer een echte vent, in de zin van gamen, zich graag terugtrekken, autistisch bezig kunnen zijn met één ding (zijn werk), geen hele heftige emoties hebben/tonen, dat soort dingen die worden bestempeld als meer mannelijk, maar die ik ook wel weer in mezelf herken.

Eigenlijk lijken wij enorm op elkaar. Ik heb wat meer typisch mannelijke trekjes en mijn man heeft wat meer trekjes die door de maatschappij worden opgevat als vrouwelijk, maar eigenlijk zijn we gewoon allebei mensen.
Goh! En omdat wij denken in echte mannendingen en echte vrouwendingen zijn wij dat allemaal niet? Rolling Eyes
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477

Bericht  Parisienne za 23 maa 2013 - 21:30

Mijn vriend is wel een echte man. Gamen, voetbal, Formule 1, auto's, computers, gadgets.. het interesseert hem allemaal. Op het gebied van klussen mag hij van mij nog wel wat meer man zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477

Bericht  Marsy28 za 23 maa 2013 - 21:32

Nou ja, Marin, het is de 2e keer dat ik erop reageer van de ik weet niet hoe vaak. Maar het bederft gewoon echt mijn plezier op het forum. Ik weet dat dat overdreven klinkt maar ze is werkelijk in elk topic nu bijna te vinden met haar oh zo perfecte mening en leven en ik vind het gewoon niet eens meer leuk om te lezen. Tuurlijk heeft ze goede punten, dit heb ik in mijn laatste opmerking ook aangegeven. Maar elke keer die verhevenheid, terwijl ze echt niks beters is. Voor de zoveelste keer open ik een topic, vind ik het grappig en leuk en dan komt mevrouw weer om de hoek. Ik kan eromheen lezen inderdaad maar het is gewoon een beetje ziekelijk hoe ze doet. Ik zou het zoveel meer waarderen als ze eens 'gewoon' doet, zoals ze zelf ook preekt. Het is gewoon jammer, ze zou een goede aanwinst kunnen zijn voor het forum, want ze heeft best wel wijze ideeën. Maar de manier waaróp, brr... Maar ja, mijn vader, een wijze man, zei altijd al: verander jezelf, dat is makkelijker dan een ander. Misschien zijn advies maar eens ten harte nemen. Ik zal het dan ook niet meer benoemen. Maar irritant blijft het.

Even een serieuze vraag en offtopic: wat voor beroep heb jij Kim?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 21:36

Marsy28 schreef:Kim, wat word ik ontzettend moe van jou zeg. 'Niet in die oppervlakkige betekenis die jullie eraan geven', bah, wat neerbuigend weer. Je voelt je werkelijk beter of niet?

En dan vervolgens zeggen dat hij een echte vent is omdat hij wel van gamen houdt. Als ik zo ontzettend vervelend en pietluttig zou zijn als jij, dan zou ik zeggen: he bah, wat generaliserend, er zijn genoeg vrouwen die ook van gamen houden. Zelfs al prober je het daarna weer wat recht te trekken. Het is écht de manier waarop je bepaalde dingen verwoord, kleine woordjes tussendoor, die mijn nekharen overeind doen staan en met mij vele anderen. Ik kom hier al een decennium en jij komt net kijken, maar ik adviseer je echt om even een toontje lager te zingen. Hoewel ik denk dat je een hele nuttige bijdrage kunt zijn aan dit forum, als je je maar niet zo boven iedereen voelt staan.

Ik hou zelf enorm van gamen, maar ik vind het écht géén mannending, sorry, maar ik vind die labels die allemaal bedacht worden lachwekkend... Mijn nekharen vliegen juist overeind van die indelingen allemaal. Mijn man is een échte man, maar hij voldoet niet aan het belachelijke stereotype dat in dit topic wordt geschetst. Ik vind het gewoon veel te makkelijk allemaal, auto's, gamen, klussen, pffff als je daar je identiteit aan moet verlenen, dan is je wereldje toch gewoon ontzettend klein?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 21:40

Marsy28 schreef:

Even een serieuze vraag en offtopic: wat voor beroep heb jij Kim?

Weg, i.v.m. herkenbaarheid

Laatst aangepast door KimRosenberg85 op za 23 maa 2013 - 21:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 za 23 maa 2013 - 21:47

OK, laatste reactie direct op jou Kim.
Ik ben gek op gamen, ik klom in bomen, ik praat graag over sex en vrouwen, draag geen make up, ben opgegroeid met mannen en stak barbies de ogen uit. En toch ben ik een echte vrouw. Je kunt er niet omheen dat er typische mannendingen zijn en typische vrouwendingen. Hoe erg jij er ook tegen vecht, het is zelfs wetenschappelijk bewezen dus daar een dikke vette punt. Maar snap jij nou werkelijk niet met die kersenpit van een rechterhersenhelft dat sommige topics met een korreltje zout genomen moeten worden? Er zijn mannen met veel borsthaar, lage stem die van gamen houden met vrienden, bier drinken en geen meer dingen tegelijk kunnen. De T.O. vraagt dus ook naar van die typische dingen. Cliche dingen. Natuurlijk is verder iedereen gelijk en een mens, wat een loze opmerking. En juist jij komt over met een klein wereldje de hele tijd. Ik kan werkelijk wel een uur door blijven gaan waarom ik vind dat jij juist niet ruimdenkend bent maar het dringt gewoon niet tot je door. Mijn vriend gaat zo koken, dat doet hij altijd. Is stereotype denkend een vrouwending maar hier niet. En ja hoor, ik kan het prima zelf, maar heb er een hekel aan, dus doet hij het. Mijn harige gespierde man met een buikje die zijn gamen onderbreekt om voor mij te koken (haha, terwijl ik het typ pakt hij een biertje uit de koelkast, wat een timing). Ook jouw man heeft echt wel typische mannentrekken, zoals jij vrouwentrekken hebt. Leuk toch juist die even te benoemen en te vergelijken? Maar nee hoor, jij moet er weeeeeeeeeeeeeer een serieus topic van maken met je vervelende manier van benoemen. Partypooper ben je. Je zou Jehova moeten worden man, kun je overal jouw mening prediken.

Edit: promoveren in wat? Provoceren? Debatteren? Politiek? Oh, ik kan me jou helemaal in de klas voorstellen, dat kind dat altijd tegen de leraar ingaat en altijd gelijk heeft. Kim, ik smeek je, ik vind je mening interessant maar hou alsjeblieft alsjeblieft ALSJEBLIEFT op om het in elk topic te doen. "moet dat voor jou Marsy?" Nee, dat hoeft niet, maar het zou wel heel welkom zijn.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 21:49

Marsy28 schreef:OK, laatste reactie direct op jou Kim.
Ik ben gek op gamen, ik klom in bomen, ik praat graag over sex en vrouwen, draag geen make up, ben opgegroeid met mannen en stak barbies de ogen uit. En toch ben ik een echte vrouw. Je kunt er niet omheen dat er typische mannendingen zijn en typische vrouwendingen. Hoe erg jij er ook tegen vecht, het is zelfs wetenschappelijk bewezen dus daar een dikke vette punt. Maar snap jij nou werkelijk niet met die kersenpit van een rechterhersenhelft dat sommige topics met een korreltje zout genomen moeten worden? Er zijn mannen met veel borsthaar, lage stem die van gamen houden met vrienden, bier drinken en geen meer dingen tegelijk kunnen. De T.O. vraagt dus ook naar van die typische dingen. Cliche dingen. Natuurlijk is verder iedereen gelijk en een mens, wat een loze opmerking. En juist jij komt over met een klein wereldje de hele tijd. Ik kan werkelijk wel een uur door blijven gaan waarom ik vind dat jij juist niet ruimdenkend bent maar het dringt gewoon niet tot je door. Mijn vriend gaat zo koken, dat doet hij altijd. Is stereotype denkend een vrouwending maar hier niet. En ja hoor, ik kan het prima zelf, maar heb er een hekel aan, dus doet hij het. Mijn harige gespierde man met een buikje die zijn gamen onderbreekt om voor mij te koken (haha, terwijl ik het typ pakt hij een biertje uit de koelkast, wat een timing). Ook jouw man heeft echt wel typische mannentrekken, zoals jij vrouwentrekken hebt. Leuk toch juist die even te benoemen en te vergelijken? Maar nee hoor, jij moet er weeeeeeeeeeeeeer een serieus topic van maken met je vervelende manier van benoemen. Partypooper ben je. Je zou Jehova moeten worden man, kun je overal jouw mening prediken.

Jeetje, het zit je wel erg hoog. Waarom zou je zo graag iemand willen neerhalen, dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 za 23 maa 2013 - 21:53

Dat doe je zo ontzettend zelf de hele tijd. En omdat je het forum voor me verpest. Mijn probleem ja. Maar ik dacht: ik ga het nog 1 keer proberen. Doelloos.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 21:54

Goh als je het topic beter had gelezen zie je dat echte tussen haakjes staat en waarom, dus oppervlakkig? Nee hoor.

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees za 23 maa 2013 - 21:57

Jemig Marsy, let it go. Ik kan me best goed voorstellen dat je je aan KimRosenberg ergert, maar nu laat je jezelf wel erg kennen hoor.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 22:01

Ik vind het hele idee achter dé echte man, of dit nou tussen haakjes staat of niet, denigrerend, ten opzichte van mannen, want wat ben je dan als je niet houdt van klussen, auto's en gamen? Ben je dan geen echte man?

Ik vind het een beetje lijken op die reclames van Dove, waarin echte vrouwen worden verbeeld als vrouwen met maat 40-42, zo'n beetje. Wat ben je dan met maatje 34 en een recht lichaam zonder enige vorm? Ben je dan geen echte vrouw?

Ik vind dit soort hardnekkige stereotypen schadelijk, omdat ze een bepaalde identiteit hangen aan je geslacht, terwijl juist uit onderzoek steeds duidelijk wordt dat de verschillen binnen de groep mannen of de groep vrouwen véél groter zijn, dan tussen beide groepen onderling.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: