Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op vakantie met vriendinnen

+19
Marin
June
Lady4
Ilovethe90s
_Muppit
Siamsa
rapa nui
Elodie
PrimaBella
Exogenesis
studiebol
Minx
Bliss
Burn
La Senza
Caresses
peach
xxjojootjexx
Snoes
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Lady4 zo 24 maa 2013 - 1:51

Ik vind het heerlijk om op vakantie te gaan met mijn vriend maar weer eens een weekje weg met vriendinnen lijkt me ook zo leuk. Ik zou het zeker doen dus!

Ik ben jaren met twee goede vriendinnen op vakantie gewerkt. Met z'n drieën werkte voor ons perfect. Was je de ene even een beetje zat, dan was er de ander, vice versa. Maar bovenal hebben altijd fantastische vakanties gehad met maar een enkele keer ruzie of irritaties. Voordeel van vaker met elkaar op vakantie gaan is dat je op een gegeven moment gewoon heel goed op elkaar ingespeeld bent.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  June zo 24 maa 2013 - 2:04

Rood schreef:Ach, irritaties zullen er altijd zijn, die heb je met je vriend vast ook. Je moet dat, denk ik, niet groter maken dan het is.

Van je vriendin snap ik het heel goed dat ze iemand wil om mee op vakantie te gaan. Ik kan je vertellen: het is geen pretje om niemand te hebben die met je mee wilt. En als jij toch al met je vriend bent geweest, is het toch gewoon een leuk extraatje?

Ik snap dat inderdaad ook heel goed. Ik ben vanaf mijn zeventiende elk jaar op vakantie geweest met vriendinnen. Sommige keren een iets andere samenstelling, maar alle keren met mijn beste vriendin in ieder geval. Drie jaar met zessen, een jaar met drieën, twee jaar met vieren en afgelopen zomer alleen met mijn beste vriendin. Toen wij met z'n drieën gingen botste het soms wel, maar vooral doordat een meisje gaat huilen als ze haar zin niet krijgt Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 394967. Mijn beste vriendin en ik hebben ons gewoon heel soepel opgesteld die vakantie. Vaak maakten dingen ons niet zoveel uit en dan kreeg dat andere meisje gewoon haar zin, ook al hadden we zonder haar misschien net iets anders gekozen. Het heeft die vakantie eigenlijk helemaal niet gebotst, maar dat kwam ook omdat wij van tevoren wisten waar we mee te maken zouden krijgen en daar toch voor gekozen hadden. Als je weet wat er gaat botsen op vakantie zou ik er wel goed over nadenken. Vind jij het vervelend om alleen in het appartement te zijn soms? Mijn vriendinnen houden heel erg van zonnen, maar ik verbrand ontzettend snel. Ik heb een dag besloten om in de stad rond te lopen en foto's te maken en het appartement op te ruimen. Heerlijk, ik vind dat geen enkel probleem, maar je moet wel weten dat het kan gebeuren. Ik verwacht op zulke momenten ook echt niet dat zij dan hun relaxte dag opgeven voor mij.

Mijn beste vriendin is sinds een paar jaar weer vrijgezel. Ik vind het hartstikke gezellig om met mijn vriend weg te gaan, maar zij was er wel een stuk eerder. We gaan al zeven jaar gezamenlijk op vakantie en dat bevalt me altijd goed. Ik ga dat niet stoppen, omdat ik liever met mijn vriend ga. Ik zou het naar haar toe ook niet leuk vinden, want dan is er een grote kans dat ze niet op vakantie gaat dit jaar. Ik zie het ook niet als een straf om met haar weg te gaan, ik vind het heel gezellig. We wonen niet meer in dezelfde woonplaats en ik zie haar daardoor al minder, dus een weekje fulltime vriendschap vind ik heel geslaagd.

Ik denk dat je met vriendinnen op een bepaald moment gewoon niet meer weggaat in de zomer (als één van hen een gezin krijgt bijvoorbeeld) en ik vind het juist altijd heel gezellig. Als ik altijd bij mijn vriend blijf, kan ik nog een jaar of vijftig met hem weg. Als ik niet altijd bij hem blijf, had ik die vakantie beter aan vriendinnen kunnen besteden.

Zonder het te weten zaten mijn vriend en ik heel erg op een lijn over deze zomer. Ik wilde voorstellen om een dag of vier/vijf samen weg te gaan en dan in december/januari/februari nog wat langer. Ik vroeg hem wat hij wilde en hij kwam echt met precies hetzelfde. Het is ons allebei goed bevallen blijkbaar om dit jaar in januari een weekje samen weg te gaan blijkbaar.

Wat een lang verhaal. Ik krijg nog steeds niet precies op papier wat ik wil zeggen, maar ik zou in ieder geval gewoon gaan, maar wel met het idee in je hoofd dat je de verschillen moet accepteren. Als je zeker weet dat je dat niet gaat lukken, dan zou ik dat ook bespreken. Misschien vinden je vriendinnen het wel belangrijker dat jij meegaat dan om elke dag te gaan stappen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 3:18

Ja hoor, zo vaak gedaan. Als je nu al weet waar jullie tegen aan zouden kunnen lopen dan kun je dat toch eerst bespreken? Zo weet iedereen waar ze aan toe is en voorkom je dat iedereen met een verkeerd verwachtingspatroon mee gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 9:10

Ik ga ieder jaar sowieso twee keer weg met vriendinnen. Eén keer met een vriendinnengroepje, gewoon in Nederland, dan huren we een goedkoop huisje en met z'n 6en is dat dan echt niet duur. We gaan dan een nacht of 3 en dan nemen we allemaal spellen enzo mee en gaan we heel kneuterig spelletjes doen en veel wijn drinken, uit eten en vaak ook nog wel één nachtje een café in. Is altijd ontzettend gezellig! En dan nog met één andere vriendin vaak nog wel een weekendje weg.

Ik vind het heerlijk om met vriendinnen weg te gaan. Kan me ook niet voorstellen dat je daarin veranderd als je eenmaal een vriend hebt... Jammer vind ik dat altijd, als mensen direct helemaal veranderen zodra ze een relatie hebben. Mijn vrienden hebben afwisselend wel en geen relatie, sommigen zijn eeuwig vrijgezel, maar we blijven altijd gewoon met elkaar de kroeg ingaan en op vakantie gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 11:19

Haha dat was één van de eerste dingen die ik tegen m'n vriend zei: ja ik ga echt nog wel met vriendinnen op vakantie af en toe hoor!

Ik ben echt meerdere keren met Siamsa op vakantie geweest bijvoorbeeld en dat was zo leuk. Nu we allebei een partner hebben, gaan we niet snel meer samen naar Amerika, maar zijn bijv nog wel samen naar London geweest toen ik relatie had.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Sneeuwvlok zo 24 maa 2013 - 11:46

Wat de anderen ook al zeggen, ik zou ook eerst even overleggen over de verwachtingen die jullie hebben van de vakantie. Op vakantie gaan met mensen die een andere verwachting hebben zorgt vaak wel voor meer irritaties dan de gewoonlijke vakantie ergernissen!

Wat ik niet helemaal begrijp is dat mensen hier zeggen dat je persee met een even aantal personen op vakantie moet gaan? Is dat alleen omdat je dan niet kunt opsplitsen? ( want dat kan met z'n 2en ook niet Wink )
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Melis_je zo 24 maa 2013 - 23:12

Als je nog tot aan je 80ste bij je vriend blijft, is een weekje zonder hem toch niet zo lang? Dat stappen zou ik bespreken, dan heb je inderdaad geen verkeerd verwachtingspatroon meer. Op basis daarvan zou ik het wel of niet doen, niet op basis van een paar dagen zonder je vriend.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Gast ma 25 maa 2013 - 0:42

Ik ben in oktober nog op vakantie geweest met een vriendin. En ga ook regelmatig weekendjes weg met mijn vriendinnen, leuk toch! Als je nu al weet dat er bepaalde dingen zijn waarover jullie andere verwachtingen hebben zou ik dat wel even bespreken. Niet een big deal van maken maar gewoon zeggen dat je niet heel erg (of juist wel haha) de behoefte hebt om enorm op stap te gaan. En als de andere meiden wel weg willen dan kunnen ze altijd nog een avondje zonder jou gaan en lees jij lekker een boek ofzo! Prima toch Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Niekske ma 25 maa 2013 - 4:37

Ik snap eigenlijk niet dat je vanwege je vriend thuis zou blijven... als het nu de keuze was OF met je vriend op vakantie OF met je vriendinnen, dan is het een ander verhaal, maar dit is een extra vakantie. En het is niet zo dat je meteen een maand door Timboektoe gaat trekken, dus ik zou eigenlijk meteen ja zeggen Very Happy

Ik ben afgelopen zomer met twee vriendinnen op vakantie geweest naar Wenen. Of ja, eentje had een congres daar en wij zijn meegereisd en hebben er nog een paar dagen aan vast geplakt Wink één van die meiden was nog single, de ander had zelfs ook al een dochtertje. We hebben ons geweldig vermaakt, beetje irritatie af en toe, maar dat werd ook meteen opgelost. Ik ben vroeger ook vaker met twee vriendinnen op vakantie geweest en het aantal van drie is me altijd erg goed bevallen. De eerste keer waren we inderdaad wat terughoudend, maar het werkte perfect! Als er eentje een kerel had opgescharreld in de kroeg, bleef de ander tenminste niet alleen achter (we waren nog 19 toen Wink )
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Gast ma 25 maa 2013 - 6:32

Als ik nu een relatie zou hebben, zou dat voor mij niet het punt zijn waarom ik niet zou gaan. Wat voor mij doorslaggevend is, is de verwachting die er is wat betreft de invulling van deze vakantie. Jouw gezondheid trekt uitgaan en feesten niet en daarnaast hou je daar ook niet van. Dan lijkt het me dat je niet met 2 meiden weg moet gaan die hier wel van houden, want ik vermoed dat hierover een compromis op voorhand sluiten, ter plaatse nog best wel wat discussie op kan leveren. Dat lijkt mij voor niemand leuk en in dat opzicht zou ik er ook niet verbaasd over zijn dat dit zou kunnen gebeuren, aangezien jullie dus geheel andere verwachtingen hebben. Dan zou ik hooguit een weekendje weggaan met z'n drieën. Dat is voor allemaal te overzien, maar het kan natuurlijk wel heel goed zo zijn dat jullie allemaal makkelijker water bij de wijn doen dan ik het voor me zie. Zelf zou ik het niet willen, puur omdat ik op vakantie ga om los te komen van de dagelijkse sleur en dan moet ik alsnog (te)veel afspraken nakomen, wat niet hoeft met vriendinnen die dezelfde interesses/verwachtingen delen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Gast ma 25 maa 2013 - 7:34

Ik zou ook niet om mijn vriend thuis blijven hoor! smile maar we gaan woensdag winkelen & uit eten dys zullen het er dan wel eens even over hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  rapa nui wo 3 apr 2013 - 9:10

Hebben jullie nog iets afgesproken over de vakantie?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 9:17

rapa nui schreef:Hebben jullie nog iets afgesproken over de vakantie?

Nee, we hebben het er niet meer over gehad. De moeder van een van de vriendinnen heeft nog maar een 2 - 3 weken te leven, dus haar (en ons) hoofd staat er totaal niet naar momenteel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Jeanette za 6 apr 2013 - 2:48

Goed uitspreken wat je verwachtingen naar elkaar zijn inderdaad. Ik ben van de zomer met 2 vriendinnen naar Ibiza geweest en hoewel ik de vakantie fantastisch vond, was het onderling niet helemaal super. Ik was ooit met beiden wel weg geweest apart op vakantie, maar niet met zijn drieën.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Lady4 za 6 apr 2013 - 23:15

Ik ga ook regelmatig een weekendje weg met vriendinnen en eens per jaar gaan we op vriendinnenweekend met z'n elven. Dit jaar wordt de tiende keer en we kijken er allemaal altijd zo naar uit! Gelukkig heb ik een vriend die daar echt totaal niet moeilijk over doet. Andersom ook niet trouwens.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendinnen - Pagina 2 Empty Re: Op vakantie met vriendinnen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum