Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dubbeltje op zn kant

3 plaatsers

Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Dubbeltje op zn kant

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:14

Eigenlijk erger ik mij elke aflevering weer....

Geld lenen om een dagje weg te kunnen gaan...en dan 50% rente moeten betalen
Te goed voelen om achter de kassa te gaan zitten
Meer dan 1000 euro aan kinderschoenen per jaar
Etc.

Misschien heb ik makkelijk praten omdat ik nog nooit in de fin. problemen heb gezeten, maar ik kan er vaak niet bij dat het zover komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Kqip vr 18 feb 2011 - 9:23

T zijn herhalingen van vorig jaar ofzo, maar idd ik verbaas me ook elke keer opnieuw als ik hoor wat men koopt en pint per maand etc.. en dat men niet echt weet wat ze verdienen en wat er uit gaat.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Chocolate Cookie vr 18 feb 2011 - 10:40

Ik sluit me volledig aan bij kqip
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 11:07

Kijk, als je in de problemen komt door een scheiding o.i.d. dat kan.
Dat is klote, maar dat snap ik dan nog enigzins.

Maar als je toch ziet wat hier gebeurd...
Iedereen wéét toch dat het veeeeeel duurder is om een koelkast en een wasmachine te huren???
Iedereen wéét toch dat het absurt is om 5 abbo's te hebben voor je mobiel?
Iedereen wéét toch dat je kind geen 10 paar schoenen in het jaar nodig heeft?

En ik vraag me ook serieus af hoe goed die relaties zijn als je aan je partner niet durft toe te geven dat je de administratie niet meer overziet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  loura za 19 feb 2011 - 1:38

Die vrouw van de vorige aflevering was 3 jaar bezig met een baan zoeken :s Dat snap ik echt niet want er is altijd wel werk. Ook al is het schoonmaak of vakkenvullen. Het is werk dus inkomen.. Mensen zijn veel te laks. Ik herken wel dat kop in het zand steken idee. Dat heb ik ook wel eens gedaan, maar uiteindelijk moet je je ogen openen en gewoon zien hoe je ervoor staat. Meestal als ik dan weer dingen heb uitgezocht voel ik me ook veel beter.

Gelukkig heb ik nu geen problemen meer met geld maar toen ik student was en alleen woonde was het soms wel moeilijk. Maar er zijn altijd oplossingen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:45

.


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 4:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:50

Ik vind het vooral zielig en ik vind het goed dat er programma's zijn om mensen bewust te maken, want ik denk dat heel veel mensen zo in de schulden komen. Ik denk ook weleens: jemig hoe komt het dat je het zo ver laat komen? Maar ik heb voornamelijk medelijden met die mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:55

Darcy schreef:Ik vind het vooral zielig en ik vind het goed dat er programma's zijn om mensen bewust te maken, want ik denk dat heel veel mensen zo in de schulden komen. Ik denk ook weleens: jemig hoe komt het dat je het zo ver laat komen? Maar ik heb voornamelijk medelijden met die mensen.
Ik ook hoor. Alleen zag een paar weken terug een voorstukje van een aflevering waarin een vrouw vertelde dat ze zich te goed voelde om achter de kassa te gaan zitten, toen gingen mijn haren wel overeind staan. Maargoed, die aflevering heb ik niet gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:56

Haha was dat die vrouw die zei "ja ik heb geen zitkont" oid? Die heb ik ook gezien, vond ik inderdaad ook wel stuitend. Ik vind mezelf al verwend dat ik niet achter de kassa ga zitten (okee ik word niet aangenomen, maar toch :P) en ik heb niet eens schulden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 6:41

Het enige wat ik me tijdens de programma's afvroeg, was:"Wat koop je in hemelsnaam qua boodschappen als je 1100 euro per maand pint?"

Zelf ben ik ook wel een big spender als het op boodschappen aankomt, althans vind ik zelf als alleenstaande, maar zelfs ik kom nog niet tot 1/3e van het bedrag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 0:25

Een paar weken terug was er een vrouw die zei: Ik heb altijd aan andere gedacht, nu denk ik eens aan mezelf. Ging ook over iets niet willen doen of niet willen werken.

Nu vond ik hun situatie wel complex omdat hun zoon was overleden en ik kan me enorm goed indenken dat je leven dan totaal stilstaat. Maar goed, ze hebben nog een kind en voor hem zal het leven toch door moeten gaan... En als je er dan niet alleen (of met zijn tweetjes) uit kunt komen, moet je alleen al voor je andere kind hulp gaan zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbeltje op zn kant Empty Re: Dubbeltje op zn kant

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum