Peuterpuberteit
+15
PapillonRose
ekjir@M
Niene
Liadan
Shopaholic
Printje
kwak
MADDIE
litllejoy
Tania
teletascha
Aagje!
Razz
liesje
Linda
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Peuterpuberteit
Hier ook een peuterpubertje! Lees al een hoop herkenbare dingen. In het kort komt het er hier ook op neer dat een hoop op haar manier moet, anders is het heisa. Maar niet alles kan zomaar, alleen dat wil er bij haar nog niet altijd in Ik bedoel, is toch ook raar als je bijvoorbeeld niet op blote voeten en in pyama naar buiten mag
Waar het kan leid ik haar af, soms lukt dat. Of ik negeer haar, bijvoorbeeld wanneer ze niet wil eten of drinken wat ze in eerste instantie zelf heeft uitgekozen. Vaak gaat ze dan alsnog eten of drinken. Een andere keer laat ik haar gewoon gaan en wacht ik tot ze klaar is met geen schoenen aan willen, driftbui hebben of wat dan ook. Maar alleen als ik tijd heb, moet ze bijvoorbeeld op tijd naar de psz dan gaan die schoenen echt wel aan (gelukkig wil ze bijna altijd gewoon de schoenen aan).
En soms..dan heb ik echt even geen idee hoe ik het met oplossen als ze weer eens een flinke peuterpuber is, soms lijkt even niks te werken. Gelukkig zitten er ook hele goede dagen tussen, dat zorgt ervoor dat ik het makkelijker kan relativeren. Maar man, wat vraagt dit soms een energie en creativiteit
Waar het kan leid ik haar af, soms lukt dat. Of ik negeer haar, bijvoorbeeld wanneer ze niet wil eten of drinken wat ze in eerste instantie zelf heeft uitgekozen. Vaak gaat ze dan alsnog eten of drinken. Een andere keer laat ik haar gewoon gaan en wacht ik tot ze klaar is met geen schoenen aan willen, driftbui hebben of wat dan ook. Maar alleen als ik tijd heb, moet ze bijvoorbeeld op tijd naar de psz dan gaan die schoenen echt wel aan (gelukkig wil ze bijna altijd gewoon de schoenen aan).
En soms..dan heb ik echt even geen idee hoe ik het met oplossen als ze weer eens een flinke peuterpuber is, soms lijkt even niks te werken. Gelukkig zitten er ook hele goede dagen tussen, dat zorgt ervoor dat ik het makkelijker kan relativeren. Maar man, wat vraagt dit soms een energie en creativiteit
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik kan enkel zeggen dat het allemaal zeer herkenbaar is! Het is soms echt een draakje.....
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Oh please no! Dan moet ik echt een pruik gaan kopen. Gelukkig zitten ze tegen die tijd in ieder geval halve dagen op school.Liadan schreef:
De kleuterpuberteit is hier helaas nog 10 keer erger dan de peuterpuberteit was .
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Coco schreef:Oh please no! Dan moet ik echt een pruik gaan kopen. Gelukkig zitten ze tegen die tijd in ieder geval halve dagen op school.Liadan schreef:
De kleuterpuberteit is hier helaas nog 10 keer erger dan de peuterpuberteit was .
Dan begint de ellende juist.. Zodra ze naar school gaan ben je ze 'kwijt'
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Dat is sinds de psz al.
Coco- Ratel
Word erger... Ik dacht ook dat het niet erger kon maar helaas... Ze krijgen zo'n eigen leven,doen het gedrag van klasgenootjes na,krijgen een grote mond en opstandig zo enorm opstandig en de rest wat ik jullie besparen zal. Nu zal het natuurlijk per kind verschillen,maar als je zo'n bijdehandje hebt als ik ..
Niene- Prater
Oh, dat nadoen van andere kinderen is ook zo irritant! N. kwam vorige week terug van haar eerste dagje KDV, ze ging 3 uurtjes wennen. 's Middags spuugde ze ineens op de grond, zo in de woonkamer. Ik vroeg haar: "Waarom doe je dat?" Zegt ze: "Heb ik van de kindjes geleerd!" Dat begint dus nu al.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wat een gezellig topic.
Ben bang dat ik mijn portie nog wel zal krijgen dan...
Ze gaat nu 5/6 weken naar de psz en sinds 2 weken nu 2 dagdelen.
Maar moet zeggen dat ze nog hartstikke rustig en lief is haha... *klopt af*
Wel ben ik ''bang'' dat ze straks gaat veranderen als de baby er is ofzo...
Ben bang dat ik mijn portie nog wel zal krijgen dan...
Ze gaat nu 5/6 weken naar de psz en sinds 2 weken nu 2 dagdelen.
Maar moet zeggen dat ze nog hartstikke rustig en lief is haha... *klopt af*
Wel ben ik ''bang'' dat ze straks gaat veranderen als de baby er is ofzo...
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Inderdaad, dat opstandige, ik dacht dat ze dat al eerder ook wel was, maar nu ze naar school gaat . En de halve dag zit ze ons uit te dagen en als ze moe uit school komt dan is haar broertje ook vaak de klos.Niene schreef:Word erger... Ik dacht ook dat het niet erger kon maar helaas... Ze krijgen zo'n eigen leven,doen het gedrag van klasgenootjes na,krijgen een grote mond en opstandig zo enorm opstandig en de rest wat ik jullie besparen zal. Nu zal het natuurlijk per kind verschillen,maar als je zo'n bijdehandje hebt als ik ..
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Oh erg he! Hier kwam ze vorige week ineens thuis en zei ze vanuit het niks tegen me ' hee kuttekop! ' geleerd van een meisje uit haar klas...Parisienne schreef:Oh, dat nadoen van andere kinderen is ook zo irritant! N. kwam vorige week terug van haar eerste dagje KDV, ze ging 3 uurtjes wennen. 's Middags spuugde ze ineens op de grond, zo in de woonkamer. Ik vroeg haar: "Waarom doe je dat?" Zegt ze: "Heb ik van de kindjes geleerd!" Dat begint dus nu al.
En ze heeft geen handen of hoofd meer,maar poten en een kop en een bek ipv een mond.. Zo kan ik nog wel even doorgaan..
Liadan, hier krijg ik het dan te verduren omdat we maar met ons 2en zijn,maar het is knap vervelend ja..
Verder is het heel leuk hoor,moeder zijn,alleen nu even niet
Oh ik moet er wel even bij vermelden dat ze in een gecombineerde klas zit,dus de oudste daar is al 7...
Niene- Prater
Coco schreef:Dat is sinds de psz al.
J. ook, die loopt altijd opeens weg als we bij de psz vandaan komen
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
En het 'grappige' is vaak dat kinderen in de klas juist superlief zijn en dan thuis komt het er idd uit. Ik hoor met enige regelmaat van ouders terug dat ze thuis zo druk/moeilijk etc zijn op het moment dat ik vertel dat ze zo'n lief, behulpzaam en goed luisterend kindje hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij hebben gisteren een oudergesprek gehad en de juf vertelde dat Y. altijd zo vrolijk is, heel lief is voor de andere kinderen, veel vriendjes heeft, in de kring al veel durft te vertellen, alles durft te vragen en zo nog meer.Printje schreef:En het 'grappige' is vaak dat kinderen in de klas juist superlief zijn en dan thuis komt het er idd uit. Ik hoor met enige regelmaat van ouders terug dat ze thuis zo druk/moeilijk etc zijn op het moment dat ik vertel dat ze zo'n lief, behulpzaam en goed luisterend kindje hebben.
Maar ik vind het niet zo gek dat het er thuis allemaal uitkomt. Ze komt moe uit school, ze moet omgaan met alle veranderingen (van veel thuis naar veel op school). En wij zijn degenen die het dichtst bij haar staan en waar ze aan gehecht is, op ons kan ze zich dus het makkelijkst afreageren want wij blijven toch onvoorwaardelijk van haar houden en voor haar klaar staan.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ja heel herkenbaar inderdaad,dat vertelde de juf van C ook tijdens het 10 minuten gesprek Een lief sociaal en rustig meisje.... Nou moet ik zeggen dat het niet elke dag strijd is in huis hoor,er zijn genoeg momenten dat de C die ik ken aanwezig is,maar soms,soms wilde ik dat ik een stuk behang extra had.Printje schreef:En het 'grappige' is vaak dat kinderen in de klas juist superlief zijn en dan thuis komt het er idd uit. Ik hoor met enige regelmaat van ouders terug dat ze thuis zo druk/moeilijk etc zijn op het moment dat ik vertel dat ze zo'n lief, behulpzaam en goed luisterend kindje hebben.
Niene- Prater
Liadan dat klopt natuurlijk ook maar het verschil is soms zo groot, ik allemaal vol lof en soms ouders echt zo van euh gaat dit over MIJN kind hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Zal best erger worden, maar nu is het de hele dag door vanaf dat we opstaan tot ze slapen en een kwartiertje niks aan de hand is hier behoorlijk uitzonderlijk. Er is nooit een dagje rust hier in huis. Dus voor een halve dag teken ik met veel plezier.Niene schreef:Word erger... Ik dacht ook dat het niet erger kon maar helaas... Ze krijgen zo'n eigen leven,doen het gedrag van klasgenootjes na,krijgen een grote mond en opstandig zo enorm opstandig en de rest wat ik jullie besparen zal. Nu zal het natuurlijk per kind verschillen,maar als je zo'n bijdehandje hebt als ik ..
Coco- Ratel
Haha en mijn apen rennen er achteraan.Tania schreef:Coco schreef:Dat is sinds de psz al.
J. ook, die loopt altijd opeens weg als we bij de psz vandaan komen
Coco- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: