Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuterpuberteit

+15
PapillonRose
ekjir@M
Niene
Liadan
Shopaholic
Printje
kwak
MADDIE
litllejoy
Tania
teletascha
Aagje!
Razz
liesje
Linda
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Peuterpuberteit - Pagina 2 Empty Re: Peuterpuberteit

Bericht  PapillonRose wo 20 maa 2013 - 10:31

Hier ook een peuterpubertje! Lees al een hoop herkenbare dingen. In het kort komt het er hier ook op neer dat een hoop op haar manier moet, anders is het heisa. Maar niet alles kan zomaar, alleen dat wil er bij haar nog niet altijd in Laughing Ik bedoel, is toch ook raar als je bijvoorbeeld niet op blote voeten en in pyama naar buiten mag laughcry

Waar het kan leid ik haar af, soms lukt dat. Of ik negeer haar, bijvoorbeeld wanneer ze niet wil eten of drinken wat ze in eerste instantie zelf heeft uitgekozen. Vaak gaat ze dan alsnog eten of drinken. Een andere keer laat ik haar gewoon gaan en wacht ik tot ze klaar is met geen schoenen aan willen, driftbui hebben of wat dan ook. Maar alleen als ik tijd heb, moet ze bijvoorbeeld op tijd naar de psz dan gaan die schoenen echt wel aan (gelukkig wil ze bijna altijd gewoon de schoenen aan).

En soms..dan heb ik echt even geen idee hoe ik het met oplossen als ze weer eens een flinke peuterpuber is, soms lijkt even niks te werken. Gelukkig zitten er ook hele goede dagen tussen, dat zorgt ervoor dat ik het makkelijker kan relativeren. Maar man, wat vraagt dit soms een energie en creativiteit laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Flip Fluitketel wo 20 maa 2013 - 11:21

Ik kan enkel zeggen dat het allemaal zeer herkenbaar is! Het is soms echt een draakje.....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco wo 20 maa 2013 - 22:32

Liadan schreef:
De kleuterpuberteit is hier helaas nog 10 keer erger dan de peuterpuberteit was Peuterpuberteit - Pagina 2 1270000679 .
Oh please no! Dan moet ik echt een pruik gaan kopen. Gelukkig zitten ze tegen die tijd in ieder geval halve dagen op school.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Niene wo 20 maa 2013 - 22:47

Coco schreef:
Liadan schreef:
De kleuterpuberteit is hier helaas nog 10 keer erger dan de peuterpuberteit was Peuterpuberteit - Pagina 2 1270000679 .
Oh please no! Dan moet ik echt een pruik gaan kopen. Gelukkig zitten ze tegen die tijd in ieder geval halve dagen op school.

Dan begint de ellende juist.. Zodra ze naar school gaan ben je ze 'kwijt'
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Coco wo 20 maa 2013 - 22:57

Dat is sinds de psz al. Mad
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Niene wo 20 maa 2013 - 22:59

Word erger... Ik dacht ook dat het niet erger kon maar helaas... Ze krijgen zo'n eigen leven,doen het gedrag van klasgenootjes na,krijgen een grote mond en opstandig zo enorm opstandig en de rest wat ik jullie besparen zal. Nu zal het natuurlijk per kind verschillen,maar als je zo'n bijdehandje hebt als ik .. Mad
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Parisienne wo 20 maa 2013 - 23:08

Oh, dat nadoen van andere kinderen is ook zo irritant! N. kwam vorige week terug van haar eerste dagje KDV, ze ging 3 uurtjes wennen. 's Middags spuugde ze ineens op de grond, zo in de woonkamer. Ik vroeg haar: "Waarom doe je dat?" Zegt ze: "Heb ik van de kindjes geleerd!" Dat begint dus nu al.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Pussycat wo 20 maa 2013 - 23:19

Wat een gezellig topic. Laughing
Ben bang dat ik mijn portie nog wel zal krijgen dan...
Ze gaat nu 5/6 weken naar de psz en sinds 2 weken nu 2 dagdelen.
Maar moet zeggen dat ze nog hartstikke rustig en lief is haha... *klopt af*
Wel ben ik ''bang'' dat ze straks gaat veranderen als de baby er is ofzo...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Liadan wo 20 maa 2013 - 23:47

Niene schreef:Word erger... Ik dacht ook dat het niet erger kon maar helaas... Ze krijgen zo'n eigen leven,doen het gedrag van klasgenootjes na,krijgen een grote mond en opstandig zo enorm opstandig en de rest wat ik jullie besparen zal. Nu zal het natuurlijk per kind verschillen,maar als je zo'n bijdehandje hebt als ik .. Mad
Inderdaad, dat opstandige, ik dacht dat ze dat al eerder ook wel was, maar nu ze naar school gaat thumbdown . En de halve dag zit ze ons uit te dagen en als ze moe uit school komt dan is haar broertje ook vaak de klos.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Niene wo 20 maa 2013 - 23:52

Parisienne schreef:Oh, dat nadoen van andere kinderen is ook zo irritant! N. kwam vorige week terug van haar eerste dagje KDV, ze ging 3 uurtjes wennen. 's Middags spuugde ze ineens op de grond, zo in de woonkamer. Ik vroeg haar: "Waarom doe je dat?" Zegt ze: "Heb ik van de kindjes geleerd!" Dat begint dus nu al.
Oh erg he! Hier kwam ze vorige week ineens thuis en zei ze vanuit het niks tegen me ' hee kuttekop! ' geleerd van een meisje uit haar klas...
En ze heeft geen handen of hoofd meer,maar poten en een kop en een bek ipv een mond.. Zo kan ik nog wel even doorgaan..
Liadan, hier krijg ik het dan te verduren omdat we maar met ons 2en zijn,maar het is knap vervelend ja..
Verder is het heel leuk hoor,moeder zijn,alleen nu even niet Peuterpuberteit - Pagina 2 394967

Oh ik moet er wel even bij vermelden dat ze in een gecombineerde klas zit,dus de oudste daar is al 7...
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Tania do 21 maa 2013 - 0:36

Coco schreef:Dat is sinds de psz al. Mad

J. ook, die loopt altijd opeens weg als we bij de psz vandaan komen Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje do 21 maa 2013 - 0:47

En het 'grappige' is vaak dat kinderen in de klas juist superlief zijn en dan thuis komt het er idd uit. Ik hoor met enige regelmaat van ouders terug dat ze thuis zo druk/moeilijk etc zijn op het moment dat ik vertel dat ze zo'n lief, behulpzaam en goed luisterend kindje hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Liadan do 21 maa 2013 - 1:21

Printje schreef:En het 'grappige' is vaak dat kinderen in de klas juist superlief zijn en dan thuis komt het er idd uit. Ik hoor met enige regelmaat van ouders terug dat ze thuis zo druk/moeilijk etc zijn op het moment dat ik vertel dat ze zo'n lief, behulpzaam en goed luisterend kindje hebben.
Wij hebben gisteren een oudergesprek gehad en de juf vertelde dat Y. altijd zo vrolijk is, heel lief is voor de andere kinderen, veel vriendjes heeft, in de kring al veel durft te vertellen, alles durft te vragen en zo nog meer.
Maar ik vind het niet zo gek dat het er thuis allemaal uitkomt. Ze komt moe uit school, ze moet omgaan met alle veranderingen (van veel thuis naar veel op school). En wij zijn degenen die het dichtst bij haar staan en waar ze aan gehecht is, op ons kan ze zich dus het makkelijkst afreageren want wij blijven toch onvoorwaardelijk van haar houden en voor haar klaar staan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Niene do 21 maa 2013 - 1:27

Printje schreef:En het 'grappige' is vaak dat kinderen in de klas juist superlief zijn en dan thuis komt het er idd uit. Ik hoor met enige regelmaat van ouders terug dat ze thuis zo druk/moeilijk etc zijn op het moment dat ik vertel dat ze zo'n lief, behulpzaam en goed luisterend kindje hebben.
Ja heel herkenbaar inderdaad,dat vertelde de juf van C ook tijdens het 10 minuten gesprek Laughing Een lief sociaal en rustig meisje....Peuterpuberteit - Pagina 2 878948377 Nou moet ik zeggen dat het niet elke dag strijd is in huis hoor,er zijn genoeg momenten dat de C die ik ken aanwezig is,maar soms,soms wilde ik dat ik een stuk behang extra had.
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Printje do 21 maa 2013 - 2:27

Liadan dat klopt natuurlijk ook maar het verschil is soms zo groot, ik allemaal vol lof en soms ouders echt zo van euh gaat dit over MIJN kind hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Coco do 21 maa 2013 - 2:33

Niene schreef:Word erger... Ik dacht ook dat het niet erger kon maar helaas... Ze krijgen zo'n eigen leven,doen het gedrag van klasgenootjes na,krijgen een grote mond en opstandig zo enorm opstandig en de rest wat ik jullie besparen zal. Nu zal het natuurlijk per kind verschillen,maar als je zo'n bijdehandje hebt als ik .. Mad
Zal best erger worden, maar nu is het de hele dag door vanaf dat we opstaan tot ze slapen en een kwartiertje niks aan de hand is hier behoorlijk uitzonderlijk. Er is nooit een dagje rust hier in huis. Dus voor een halve dag teken ik met veel plezier. Very Happy
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco do 21 maa 2013 - 2:34

Tania schreef:
Coco schreef:Dat is sinds de psz al. Mad

J. ook, die loopt altijd opeens weg als we bij de psz vandaan komen Wink
Haha Laughing en mijn apen rennen er achteraan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud