Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer eens wat anders eten

+16
Marcellah89
loesje
ellibre
sanne-84
Snoes
SarahKey
Lady Starstruck
Linda
Pseudoniem
Cow
Blond
Atelier Madame
Marin
Mizz_S
Monte
Lejow
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow di 19 maa 2013 - 0:40

Marin schreef:
Lejow schreef:

Vanavond eten we Hollands pannetje (dat is dan wel uit een zakje), maar een keer met wortels ipv sperziebonen.

Haha sorry dit is nu al de tweede keer dat je het zegt en ik vind het zo schattig en grappig, alsof het echt iets héél gewaagds is wat je gaat maken Wink


Haha nee, dat eten we vaker hoor
Maar is normaal 'weekend foooood'.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Snoes di 19 maa 2013 - 11:27

Ik herken het helemaal Lejow, ik moet ook eens wat meer durven.
Eerst alles (of toch grotendeels) wat hier in de diepvries zit en in de kelder staat maar eens opmaken, daarna ga ik ook wat meer proberen/experimenteren.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  sanne-84 di 19 maa 2013 - 23:35

Haha snoes, misschien moet je nu eerst wat experimenteren, dan heb je in geval van nood nog iets achter de hand in de diepvries:p
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Snoes di 19 maa 2013 - 23:50

sanne-84 schreef:Haha snoes, misschien moet je nu eerst wat experimenteren, dan heb je in geval van nood nog iets achter de hand in de diepvries:p
Oh haha, je wilt niet weten hoeveel er in onze diepvries zit Wink. Ik heb nu ook geen tijd om te experimenteren, heb mijn handen nog vol. Als hij zichzelf wat beter alleen kan vermaken, duik ik de keuken in! Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 0:03

Ik vind je wel behoorlijk kieskeurig Lejow, misschien moet je ook eens proberen nieuwe dingen te eten of dingen die je niet lust. Als je ze anders klaarmaakt zijn ze misschien wel lekker.

Ik eet eigenlijk nooit aardappels vlees en groente, alleen af en toe als stamppot. Wij zijn hier erg van de soepen, maar daar zit wel vaak room in. Vanavond eet ik pastinaaksoep, en aardappel/preisoep is ook een favoriet, pompoensoep ook regelmatig, en als 'snelle hap' heb ik een recept van tomaten/kikkererwtensoep.

En verder maak ik regelmatig Chili, capucijnerschotel, pasta, lasagne, nasi, wraps of mexicaanse ovenschotel. Het meeste zonder zakjes, na even oefenen is dat een eitje, en zoals de pastinaaksoep, die heb ik laatst gegeten en vanmorgen zonder recept nagemaakt. Prima gelukt, maar het kost wat oefening om dat te kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 0:08

Sarahkey: nasitip! :
Spekjes bakken, spekjes uit de pan, prei bakken, en/of een nasipakket, rijst koken, lepel sambal badjak door de groenten en eventueel wat ketjap, rijst erdoor en spekjes erdoor. Heb je superlekkere nasi, en niet zo vreselijk zout. Beetje saté erbij, of kroepoek, of een gebakken ei, en klaar.
Ik maak dat altijd in grote porties, dan eet ik het de ene keer met saté en kroepoek en de rest vries ik in voor later, en dan bak ik er een roerei doorheen en doe ik er atjar bij ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Blond wo 20 maa 2013 - 0:53

Artemis schreef:Sarahkey: nasitip! :
Spekjes bakken, spekjes uit de pan, prei bakken, en/of een nasipakket, rijst koken, lepel sambal badjak door de groenten en eventueel wat ketjap, rijst erdoor en spekjes erdoor. Heb je superlekkere nasi, en niet zo vreselijk zout. Beetje saté erbij, of kroepoek, of een gebakken ei, en klaar.
Ik maak dat altijd in grote porties, dan eet ik het de ene keer met saté en kroepoek en de rest vries ik in voor later, en dan bak ik er een roerei doorheen en doe ik er atjar bij ofzo.

Klinkt goed Artemis! Ik smoor zelf altijd nog nasi/bamivlees of kipstukjes in de boemboe nasi goreng, maar ik gebruik geen kruiden meer voor de groenten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  ellibre wo 20 maa 2013 - 2:33

Broccoli-tip: doe er een blokje rundvleesbouillon (of groente) bij! Gewoon gekookt vind ik het erg flauw, maar gekookt in bouillon vind ik broccoli erg lekker.

ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Snoes wo 20 maa 2013 - 3:29

ellibre schreef:Broccoli-tip: doe er een blokje rundvleesbouillon (of groente) bij! Gewoon gekookt vind ik het erg flauw, maar gekookt in bouillon vind ik broccoli erg lekker.

Oh dat is een goeie! Ik vind het gekookt ook erg flauw inderdaad.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  loesje wo 20 maa 2013 - 3:32

gehakt bakken en er groente en wat kruiden bij doen dit in een ovenschaal doen en hier gebakken aardapelen er boven op en daarboven op een pot aardappel anders. dit alles 1 uur in de oven en eetsmakkelijk!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Marcellah89 za 23 maa 2013 - 8:03

Artemis: Ik ben wel benieuwd naar het recept van pastinaaksoep, wil je mij dat geven?
Ik doe vaak pastinaak door de aardappelpuree mixen en dan een scheut kookroom erbij, heerlijk!
Verder ben ik ook niet zo goed zonder pakjes en zakjes, erg jammer. Ik heb gewoon geen inzicht in welke kruiden bij iets moet. Ja uitproberen, dat weet ik maar als ik dan aan het koken ben dan vergeet ik dat ik nog een potje of 40 kruiden boven mij in het kastje heb staan.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow zo 24 maa 2013 - 2:54

Ja, als ovenschotels kun je veel maken inderdaad.
Vanavond eten we soep, en morgen maak ik ovenschotel met snijbonen, gehakt, paprikaatje, uitje, en wat aardappelpuree (niet uit zakje, maar zelf gemaakt, wel zonder melk) er overheen.

Artemis, je mag me kieskeurig vinden. Ik weet dat er genoeg is wat ik lekker vind, waar ik genoeg verschillende recepten mee kan maken.
Ben best bereid om nieuwe dingen te proeven, maar vind het al lastig om te koken met wat ik lust, laat staan met iets wat ik amper gegeten heb. Dus eerst daar maar eens beginnen smile
En daarnaast zijn er gewoon dingen die ik weiger (opnieuw) te proeven, omdat ik daar het nut gewoon niet van inzie.
Die nasi tip klinkt trouwens erg goed!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Punk'd zo 24 maa 2013 - 6:25

Maar iets lusten is echt een kwestie van vaker proeven. Een jaar geleden lustte ik geen sla, komkommer, paprika, tomaat, courgette, aubergine.. (ik kan nog wel even doorgaan haha). Ik lustte ook geen thee.

Alles 1x geproeft en ik vond het gewoon smerig. Maar ik wilde doorzetten omdat ik had gelezen dat je pas na 11/12x proberen de smaak gaat waarderen. Net als kinderen die moeten wennen aan een smaak heeft een volwassen persoon dat nog veel erger, omdat die erbij gaat nadenken.

Een jaar later eet en ik drink ik al het bovenstaande en kan ik mijzelf niet eens voorstellen dat ik vorig jaar een broodje hamburger zonder sla en tomaat at. Of een boterhammetje zalm zonder komkommer en rucola. Ik heb het ook op zoveel verschillende manieren bereid tot dat er een manier was hoe ik het lekker vond.

Het is gewoon een leer/smaakproces.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Aagje! zo 24 maa 2013 - 6:35

Ik snap wel wat je bedoeld indigo, maar ik zelf vind het ook lastig om met iets te koken wat ik eigenlijk niet lekker vind.

Lejow, als er dingen zijn die nieuw zijn, en die je (nog) niet lekker vind dan kan je ook beginnen omdat bv in een ovenschoten te doen, maar dan niet door de hele ovenschotel, maar door bv de helft, zodat je het toch kan proeven, maar niet gelijk je hele schotel er mee vol zit.

Ik zelf had dit met ui. Ik had dat echt nooit in huis, en vond het maar vies. Tegenwoordig doe ik dat overal bijna doorheen, wel gebakken, rauw lust ik het nog steeds niet, maar nu vind ik het wel lekker, het ruikt alleen al zo lekker als ik het fruit in de pan met knoflook oid om vervolgens de rest van de groente en vlees erdoor doe.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  SarahKey zo 24 maa 2013 - 7:18

Blond schreef:
Artemis schreef:Sarahkey: nasitip! :
Spekjes bakken, spekjes uit de pan, prei bakken, en/of een nasipakket, rijst koken, lepel sambal badjak door de groenten en eventueel wat ketjap, rijst erdoor en spekjes erdoor. Heb je superlekkere nasi, en niet zo vreselijk zout. Beetje saté erbij, of kroepoek, of een gebakken ei, en klaar.
Ik maak dat altijd in grote porties, dan eet ik het de ene keer met saté en kroepoek en de rest vries ik in voor later, en dan bak ik er een roerei doorheen en doe ik er atjar bij ofzo.

Klinkt goed Artemis! Ik smoor zelf altijd nog nasi/bamivlees of kipstukjes in de boemboe nasi goreng, maar ik gebruik geen kruiden meer voor de groenten.
Klinkt idd goed maar heb zoiets al eens geprobeerd. En wij vinden ketjap/sojasaus helemaal niet zo lekker eigenlijk. Qua marinade wel, maar niet door de nasi.
Maar goed zo erg vind ik het niet om die ene keer per maand dat we nasi eten een zakje te gebruiken. Weer eens wat anders eten - Pagina 2 2474380249

Maar misschien moet ik het toch weer eens zo proberen. Wie weet vinden we het nu wel eens lekker. Wat ik wel eens maak is rijst, groenten en shoarma. Dat vinden we wel zo lekker zonder toegevoegd zakje mix.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Toet zo 24 maa 2013 - 7:47

Ik heb precies hetzelfde als Indigo, helemaal mee eens dus! En tevens ligt het er bij heel veel dingen inderdaad ook aan hoe je het bereid. En een beetje streng zijn voor jezelf. Ik heb trouwens ook veel leren eten doordat ik 4 x per week op stage mee moest eten wat de pot schaft. Alle kinderen aten daar alles (echt bizar, nog nooit een groep kinderen gezien die zó makkelijk at) en wij moesten als begeleiders natuurlijk het goede voorbeeld geven. Sindsdien eet/lust ik bijna alles.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow zo 24 maa 2013 - 8:31

Oeh ja uien, die vind ik heerlijk. Ook zo'n zak met gebakken uitjes, jammie!

Verder blijf ik erbij, en dat is misschien eigenwijs, maar ik lust genoeg en wil eerst daarin gaan afwisselen.
En, misschien nog eigenwijzer, ik moest vroeger ook dingen proeven die ik niet lekker vond, en stond soms kotsend naast de prullenbak, en wil dat gewoon niet. Ben volwassen, dus waarom zou ik mezelf iets dwingen te eten wat ik niet lekker vind.
Zo krijg je er met geen mogelijkheid bonen in bij me (op snij/sperzie) na dan, daar heb ik zo'n gruwel hekel aan. Die eet ik gewoon niet.
Zelfde geldt voor het drinken van thee of melk.

Andere dingen wil ik best proeven, maar dan het liefst graag eerst door iemand anders klaar gemaakt, zodat ik de smaak kan ontdekken en daarvan kan leren.
Spruitjes bijv, of een visje. Heb dat laatste ooit twee keer eerder gegeten, in het restaurant bij mijn nichtje jaren geleden en met kerst, klaargemaakt door mijn neef zijn vrouw. Dat was beiden goed te eten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  CCC zo 24 maa 2013 - 8:54

Lejow schreef:Oeh ja uien, die vind ik heerlijk. Ook zo'n zak met gebakken uitjes, jammie!

Verder blijf ik erbij, en dat is misschien eigenwijs, maar ik lust genoeg en wil eerst daarin gaan afwisselen.
En, misschien nog eigenwijzer, ik moest vroeger ook dingen proeven die ik niet lekker vond, en stond soms kotsend naast de prullenbak, en wil dat gewoon niet. Ben volwassen, dus waarom zou ik mezelf iets dwingen te eten wat ik niet lekker vind.
Zo krijg je er met geen mogelijkheid bonen in bij me (op snij/sperzie) na dan, daar heb ik zo'n gruwel hekel aan. Die eet ik gewoon niet.
Zelfde geldt voor het drinken van thee of melk.

Andere dingen wil ik best proeven, maar dan het liefst graag eerst door iemand anders klaar gemaakt, zodat ik de smaak kan ontdekken en daarvan kan leren.
Spruitjes bijv, of een visje. Heb dat laatste ooit twee keer eerder gegeten, in het restaurant bij mijn nichtje jaren geleden en met kerst, klaargemaakt door mijn neef zijn vrouw. Dat was beiden goed te eten!
Kom maar snel hier eten dan Laughing

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Toet zo 24 maa 2013 - 9:02

Oh maar dat moet je ook vooral doen hoor, er zijn ook nog dingen die ik niet lust en die ik dan ook echt zoveel mogelijk vermijd (zoals prei en zuurkool, bluh) Ik wil alleen zeggen dat het ook wel echt een stuk mentaliteit/discipline/aanwennen is maar als jij het zo prima vindt, waarom zou je het dan veranderen? Very Happy
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow zo 24 maa 2013 - 9:03

Toet schreef:Oh maar dat moet je ook vooral doen hoor, er zijn ook nog dingen die ik niet lust en die ik dan ook echt zoveel mogelijk vermijd (zoals prei en zuurkool, bluh) Ik wil alleen zeggen dat het ook wel echt een stuk mentaliteit/discipline/aanwennen is maar als jij het zo prima vindt, waarom zou je het dan veranderen? Very Happy

Ja, niet dus haha Very Happy

CCC, lekker, wat eten we? Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  CCC zo 24 maa 2013 - 9:41

Ik kan heeeeel veel lekkere dingen maken smile Alles wat jij niet zomaar eet, dus ik daag je uit Laughing

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow zo 24 maa 2013 - 9:52

chococupcake schreef:Ik kan heeeeel veel lekkere dingen maken smile Alles wat jij niet zomaar eet, dus ik daag je uit Laughing

Spannend. Wat ik al zei, zolang er geen bonen inzitten ben ik best bereid het te proeven Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten - Pagina 2 Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum