Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Algemeen vragenlijstje

+4
Jelin
slaatje
Happydobby
Tania
8 plaatsers

Ga naar beneden

Algemeen vragenlijstje Empty Algemeen vragenlijstje

Bericht  slaatje zo 17 maa 2013 - 21:40

Ik heb een aantal vragen, waarvan ik hoop dat jullie misschien tips hebben. Maar om nou voor elke vraag een apart topic te openen, vind ik een beetje ver gaan, vandaar de vragen maar even op een rijtje...

Hoe vaak had jouw baby de hik, kan het kwaad als hij vaak de hik heeft en wat kun je er tegen doen?

M.ikey zijn huidje is heel droog. We smeren bij elke verschoning zijn handjes en voetjes in met zachte (zwitsal) creme, maar het blijft zo droog. Baden of douchen doen we hierdoor niet zo heel vaak, omdat zijn huidje daar nog droger van schijnt te worden. Hebben jullie nog andere tips wat we hiertegen kunnen doen?

Ik heb als kraamcadeau van mijn moeder een draagdoek gekregen. Vandaag schijnt het zonnetje en wil ik dus heerlijk met hem een blokje om gaan. Hoe warm kleden jullie je kindje, en kan het kwaad als ik mjn jas over de draagdoek heen doen, anders is het natuurlijk veel te koud.

Hoe lang mag een baby tussen de twee en drie weken in de maxi cosi op het onderstel? Door het totaal ruptuur mag ik niet meer tillen dan het gewicht van mijn kindje. Met de draagdoek kan ik dan geen boodschappen doen, want anders til ik te zwaar. De kinderwagen past bij ons niet door het halletje (te smal) en voor de deur hebben wij een trappetje van twee treetjes. Het onderstel ligt nu achter in de auto. Nu gaat mijn man van de week het onderstel in de garage zetten, dan kan ik door de tuin de maxi cosi erop zetten en daarna mijn zoontje erin. Zodat ik toch wat boodschapjes kan doen en even de deur uit kan. Klopt het dat een kindje niet langer dan 2 a drie uur in de maxi cosie mag?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen vragenlijstje Empty Re: Algemeen vragenlijstje

Bericht  Tania zo 17 maa 2013 - 22:45

De hik; Mijn zoontje had in mijn buik vaak de hik en toen hij geboren was ook. Kan geen kwaad, wordt vanzelf minder.

Draagdoek; Lekker naar buiten gaan, jas erover is geen probleem. Met dit weer had ik ze denk ik in de beco gewone kleertjes met een vestje aan gedaan en een mutjsje op en dan onder je jas.

Maxi cosi; Er wordt inderdaad aangeraden om je kindje maximaal 2 uur per dag in de maxi cosi te laten. Dat is omdat kindjes genoeg tijd en ruimte moeten hebben om zich te kunnen bewegen. Maar als het jouw enige manier is om nu buiten te komen zou ik me niet te veel zorgen maken als het een keertje wat langer is hoor. Maar kun je niet de bak erop zetten in plaats van de maxi cosi? Want de bak is toch niet veel zwaarder?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby zo 17 maa 2013 - 23:17

Droog huidje, heeft iedere pas geborene, mijn zoon vervelde gewoon, wij gebruikte weleda olie (10 euro) 2 of 3 keer per week in bad is genoeg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  slaatje zo 17 maa 2013 - 23:32

Tania schreef:De hik; Mijn zoontje had in mijn buik vaak de hik en toen hij geboren was ook. Kan geen kwaad, wordt vanzelf minder.

Draagdoek; Lekker naar buiten gaan, jas erover is geen probleem. Met dit weer had ik ze denk ik in de beco gewone kleertjes met een vestje aan gedaan en een mutjsje op en dan onder je jas.

Maxi cosi; Er wordt inderdaad aangeraden om je kindje maximaal 2 uur per dag in de maxi cosi te laten. Dat is omdat kindjes genoeg tijd en ruimte moeten hebben om zich te kunnen bewegen. Maar als het jouw enige manier is om nu buiten te komen zou ik me niet te veel zorgen maken als het een keertje wat langer is hoor. Maar kun je niet de bak erop zetten in plaats van de maxi cosi? Want de bak is toch niet veel zwaarder?

Dank je voor je antwoorden!

Ga zo idd lekker met zijn kleertjes en een vestje aan en mutsje op even lopen. Het is zo lekker zonnig!
W.b de wagenbak. Die staat bij ons boven naast het bed, hier slaapt hij 's nachts in, en soms ook overdag als hij vaak bij mama wil zijn. De trap aftillen is niet zo'n denderend idee, en is toch een stukje zwaarder dan de maxi cosi. Ik was idd ook niet van plan elekdag met hem naar tuiten te gaan in de maxi cosi en niet meer dan max drie uur, vanwege zijn voeding.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  slaatje zo 17 maa 2013 - 23:34

Happydobby schreef:Droog huidje, heeft iedere pas geborene, mijn zoon vervelde gewoon, wij gebruikte weleda olie (10 euro) 2 of 3 keer per week in bad is genoeg.

Het badje vind hij hier trouwens helemaal niets, hij krijst moord en brand als hij erin is. Van de week hem voor het eerst mee onder de douche genomen. Dat vond hij heerlijk, het huid op huid contact met papa, hij slaakte een zicht van verluchting en viel gewoon zowat in slaap. Heeft daarna geslapen als een roos, alleen wel als gevolg dat zijn laatste voeding er bijna niet in ging. Van de week dus voor zijn laatste voeding douchen en dan zijn bedje in. Weleda olie heb ik zo'n klein flesje van staan (volgens mij uit een zwangerschapsdoos) dus ga ik morgen gelijk uit proberen. Ook jij bedankt voor je tip!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jelin zo 17 maa 2013 - 23:42

Droge huidje.. Hier gebruik ik elke dag baby olie en idd niet vaak in bad. Hier gaat ze 2 a 3 keer per week mee in de douche en daarna lekker insmeren met olie..

En idd gewoon je zoon meenemen in de maxicosi. Je zal er idd niet lang op uit zijn ivm de voedingen. Maar zo kun je wel er op uit en dat is ook fijn.

Hier heeft A. 2 a 3 keer per dag de hik. Gaat vanzelf weer over..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 17 maa 2013 - 23:53

3 uur is wel érg lang voor in de maxicosi. Ik dacht dat het max 1,5 uur per keer was. Bij een eenmalig iets als een autorit kan het wel even langer, maar dagelijks 3 uur maxicosi is niet goed.

Jas kan over de draagdoek heen, niet te hoog dichtmaken en dan kan het prima. Je kind dus ook niet extra aankleden, gewoon kleertjes en jouw jas, anders wordt het te warm. En een mutsje op.

Gast
Gast

Bericht  Snoes ma 18 maa 2013 - 1:07

Mijn zoon had/heeft echt heel vaak de hik. Tot een paar weken geleden zowat na elke voeding, nu is het al wel minder.
Hij gaat heel veel met de maxi-cosi mee, pas sinds 2 weken gebruik ik de wandelwagenbak omdat hij daar voorheen te plat inlag en altijd alles onderspuugde. Dat deed hij niet in de maxi-cosi. Maar goed, ik ging dan ook vaak maximum een halfuurtje of een uurtje wandelen omdat het in het begin veel te koud was om uren buiten te zijn met hem.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown ma 18 maa 2013 - 1:25

Mijn zoontje had dagelijks de hik toen hij zo oud als M was, hij hikte wat af maar sinds 2 weken helemaal niet meer eigenlijk.

Ik smeer hem in met kokosolie, echte pure, zijn huidje was ook erg droog, maar nu niet meer, ik heb hem wel elke dag in bad gedaan toen, of hij ging mee douchen maar J. vindt water echt heel erg leuk, die ligt rustig half uur in bad als je hem zou laten zonder te piepen, lekker spetteren!

Ik heb J. altijd in de wandelwagenbak mee, ik doe hem nooit in de maxicosi tenzij dit noodzaak is, zoals laatst ik met de bus moest en we later door mijn man werden gehaald, ik kon geen MC en wandelwagenbak meesjouwen. Ik weet niet wat jij voor wagen hebt, maar mijn maxicosi is met kind en al zo'n 15 kilo. Mijn wagenbak (Joolz) weegt geloof ik nog geen 5 kilo.. Ik had een keizersnee en mocht ook niet tillen maar ik werd er wel superhandig in.

Ik heb een draagzak maar J wil daar nooit in, wij gingen altijd wandelen met de wagen. Maar ik zou idd wat Artemis zegt hanteren, een kind kan het maar beter iets te koud hebben dan veel te warm.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Darius ma 18 maa 2013 - 3:50

hik: hadden mijn kinderen in het begin ook. Is niet zo erg verder. Kan toch wel iets te maken hebben met reflux? (geen idee, daar heb ik verder geen ervaring mee)

draagdoek: gewone kleertjes aan, mutsje op en dan je jas erover heen kan prima. Ik doe E nog wel even dikke gebreide sokken erover heen, dan blijven haar voetjes lekker warm.

maxicosi: volgens mij is het dagelijks 1,5 uur de max, een keer een uitzondering is ook niet erg natuurlijk. Maar hoe lang doe jij boodschappen dan? Dan ben je met 1,5 uur toch wel klaar?

Ruptuur: ook niet heel veel verstand van, maar waarom kun je dan je kindje niet in de draagdoek doen als je de boodschappen gaat doen? Het is natuurlijk wat omslachtiger, maar je kunt natuurlijk ook de boodschappen 1 voor 1 in de auto leggen en dan thuis even een buurvrouw vragen om de tas in de keuken te tillen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  Darius ma 18 maa 2013 - 3:53

Oja, en droog huidje: mijn kinderen vervelden ook enorm de eerste maand. Het was een hele sneeuwbui op de commode als ik ze ging verschonen! Allemaal schilfertjes. Ik doe E trouwens maar 1 keer per week in bad, tussendoor was ik haar nog even snel met een washandje. Ze spuugt bijna niet en ook poepen doet ze maar 1 of 2 keer per week, dus dat gaat ook prima. Als je hem in bad doet, kun je ook wat Balneum badolie erin doen, dat vind ik ook erg fijn spul.

Paper Crown: wat voor kokosolie gebruik jij?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  CCC ma 18 maa 2013 - 4:27

Droog huidje: kan zijn dat Zwitsal uitdroogt omdat er allerlei parfum ed. in zit. Ik heb laatst van de Body Shop de baby body butter geprobeerd, en die is erg lekker! Verder smeren wij N. in met honey derm (van de kinderarts) ivm eczeem. M. niet te vaak in bad doen wil ook misschien wel helpen. En ohja, niet te vaak smeren daar went het huidje nl aan en word het steeds droger.
Ik deed N. 2 uur max. in de Maxi Cosi. Als ik lange stukken met haar wegging haalde ik haar er ook vaak uit.
Draagdoek: zou zelf een lekkere warme trui aandoen, deed ik met N. ook en geen jas erover heen doen. Dit kan best gevaarlijk zijn qua verstikking volgens mij. Ik zou M. een jasje aandoen, niet te dik en een mutsje.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  slaatje ma 18 maa 2013 - 4:44

Oh, superbedankt voor al jullie tips.

De draagdoek is het niet geworden. Of ik moet nog wat vaker oefenen met knopen, of M. is echt te sterk met zijn nekkie ervoor. Hij vond het wel fijn, maar hij heilde wat achterover en zijn nek zat ook niet echt stevig. Ik moet zeg maar dan nog zijn hoofdje ondersteuenen.

W.b de totaal reptuur. Je mag niet meer tillen dan het gewicht van je kindje. Dus niet en kindje, en dan ook nog boodschappen. Ik heb zelf geen rijbewijs, dus ga lopen.

Met het onderstel is het toch gelukt om die uit de auto te halen. Vervolgens eerst de maxi cose erop gezet en vervolgens M. erin. Hij lag erin en was weg. Haha. Op deze manier dus toch ook boodschappen kunnen doen, en ben niet langer dan een uurtje weg geweest.

Zijn droge huidje ga ik idd eens vragen aan het c.b, we hebben morgen een intake. Ik heb balneum in huis, maar kan ik dat ook gebruiken om hem mee in te smeren? Voorlopig gaat hij toch alleen mee onder de douche en niet meer dan 2 of drie keer per week. De overige dagen was ik hem gewoon aan de commode met water, en dan smeer ik hem dus in...Ik zal morgen die waldela eens proberen. Misschien dat dat beter voor hem is.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  CCC ma 18 maa 2013 - 4:45

Dat knopen moet je echt oefenen, je kan dan steeds makkelijker en strakker knopen. Na een aantal keren had ik het ook pas door en zat N. er echt goed in. Je kunt ook een spuugdoekje achter zijn nekje doen, zeg maar in de doek rollen.
Fijn dat het allemaal gelukt is, neem je ook wel je rust? Is niet niks zo'n ruptuur natuurlijk.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  slaatje ma 18 maa 2013 - 4:52

chococupcake schreef:Dat knopen moet je echt oefenen, je kan dan steeds makkelijker en strakker knopen. Na een aantal keren had ik het ook pas door en zat N. er echt goed in. Je kunt ook een spuugdoekje achter zijn nekje doen, zeg maar in de doek rollen.
Fijn dat het allemaal gelukt is, neem je ook wel je rust? Is niet niks zo'n ruptuur natuurlijk.

Idd, dus nog veel oefenen, en die tip ga ik ook weer even onthouden.

Ik ga zo idd even plat op de bank. Man mag koken :-) Nu zo eerst mijn zoon even voeden en verschonen. Wat balen is, want hij is net weer lekker in slaap gevallen :-(
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud