Huishondje
+21
dr_oupy
Razz
Vanilla Queen
Bosjesvrouw
Verona
Caramba
Jade
PapillonRose
Cato
Amelie
Sorella
Luthien
Saga
xxjojootjexx
Stranger
SarahKey
Bazinga
Fiwen
Annouk
Sam
Manderijn
25 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Huishondje
En een vizla ? Wel een wat grotere hond maar een mooi karakter vooral met kinderen .
http://www.hondencentrum.com/hondenrassen/vizsla/
http://www.hondencentrum.com/hondenrassen/vizsla/
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
Ik heb nu zelf geen hondje, maar heb van vroeger thuis bijna alleen maar ervaring met kleine hondjes.
Yorkshire terriërs zijn ontzettend leuke hondjes, teckels zijn helemaal geweldig (vaak wel verrekte eigenwijs, maar dat is juist grappig vind ik), en chihuahua's hebben we er in de loop der jaren 4 van gehad. Dat is denk ik ook wel mijn favoriet. Lekker kleine schoothondjes, heel lief en ze denken alleen wel dat ze een leeuw zijn ofzo Blaffen rustig tegen de grootste hond die ze tegenkomen
Als ik zelf ooit een hond zal nemen (voorlopig niet ivm praktische bezwaren) dan wordt het denk ik een chihuahua, teckel of bulterriër. Die laatste is niet heel klein overigens, meer middelmaat, en is ook een heel erg leuk ras.
Yorkshire terriërs zijn ontzettend leuke hondjes, teckels zijn helemaal geweldig (vaak wel verrekte eigenwijs, maar dat is juist grappig vind ik), en chihuahua's hebben we er in de loop der jaren 4 van gehad. Dat is denk ik ook wel mijn favoriet. Lekker kleine schoothondjes, heel lief en ze denken alleen wel dat ze een leeuw zijn ofzo Blaffen rustig tegen de grootste hond die ze tegenkomen
Als ik zelf ooit een hond zal nemen (voorlopig niet ivm praktische bezwaren) dan wordt het denk ik een chihuahua, teckel of bulterriër. Die laatste is niet heel klein overigens, meer middelmaat, en is ook een heel erg leuk ras.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zou gaan voor een Cavalier King Charles Spaniel . Ik heb er 2 en ze zijn écht geweldig! Ze doen geen vlieg kwaad, zijn speels, actief, kunnen goed alleen zijn etc. etc. etc.
Ik las ook ergens dat je een beagle overweegt. Ik heb in mijn omgeving 2x meegemaakt dat de hond vals reageerde op kinderen!
Als je voor een Cavalier gaat, moet je wel goed opletten waar je de hond vandaan haalt! Een goede fokker of anders een hondje met medische verklaring. De kans is dan niet heel groot dat er iets mis mee is hoor (niet groter dan bij andere honden).
**
Maar echt, het is ware liefde
edit: de problemen met de Cavalier worden ook enorm opgeblazen op het moment! Vooral in het buitenland wordt er doorgefokt met de hondjes, dus dat is even oppassen! Ik zou bijvoorbeeld geen cavalier uit Belgie/Polen etc. halen.
Onze dierenarts vertelde dat hij meer herdershonden met grote lichamelijke problemen ziet als Cavaliers. Onze Cavjes hebben beide Géén hartruis of iets dergelijks. Ze hebben een even grote kans om dit op latere leeftijd te krijgen als een ander ras.
Tuurlijk is broodfok niet goed. Maar als je voor een raszuivere pup gaat, is er niets aan de hand.
Ik las ook ergens dat je een beagle overweegt. Ik heb in mijn omgeving 2x meegemaakt dat de hond vals reageerde op kinderen!
Als je voor een Cavalier gaat, moet je wel goed opletten waar je de hond vandaan haalt! Een goede fokker of anders een hondje met medische verklaring. De kans is dan niet heel groot dat er iets mis mee is hoor (niet groter dan bij andere honden).
**
Maar echt, het is ware liefde
edit: de problemen met de Cavalier worden ook enorm opgeblazen op het moment! Vooral in het buitenland wordt er doorgefokt met de hondjes, dus dat is even oppassen! Ik zou bijvoorbeeld geen cavalier uit Belgie/Polen etc. halen.
Onze dierenarts vertelde dat hij meer herdershonden met grote lichamelijke problemen ziet als Cavaliers. Onze Cavjes hebben beide Géén hartruis of iets dergelijks. Ze hebben een even grote kans om dit op latere leeftijd te krijgen als een ander ras.
Tuurlijk is broodfok niet goed. Maar als je voor een raszuivere pup gaat, is er niets aan de hand.
Laatst aangepast door Jade op di 19 maa 2013 - 0:14; in totaal 1 keer bewerkt
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Mijn vader heeft een middel hond. Een nederlandse schapendoes. Pracht beest, knuffelkont en ontzettend speels en is met iedereen blij. Hij lijkt soms wel zielig/dom met zijn lange haar voor de ogen, maar het is een echte goedzak.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Wij hebben 2 franse bulldog's. Zijn enorm lieve honden en helemaal voor kinderen! Het zijn echte knuffelkonten, kunnen actief zijn, maar kunnen ook lekker lui zijn, voor ons is dat echt de ideale mix. Wij gaan veel met ze naar de Soesterduinen of naar het bos toe, en daar rennen ze zich rot. Wij hebben geen kinderen maar onze bullen vinden kinderen helemaal geweldig! Als ze kinderen zien moeten ze die meteen knuffelen en willen ze lekker door ze geaaid worden. Wij gaan ook vaak met wandelingen mee, daar kom je heel veel gezinnen tegen en dat is dus ook enorm leuk voor de kinderen.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben (komt zaterdag haha) een Jack Russel. Is een tussen maat en wel geschikt voor in huis.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Een bull dogje lijkt me ook zo mooi! Haha! Maar daar komt mijn wederhelft niet in mee.
Best veel mensen hebben een jack russel he? En toch roept mijn schoonmoeder altijd dat je dat nooooit moet doen, want die zijn zo vaak gemeen!
Best veel mensen hebben een jack russel he? En toch roept mijn schoonmoeder altijd dat je dat nooooit moet doen, want die zijn zo vaak gemeen!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Jack Russels zijn echt niet gemeen hoor.
Soms hyper, maar als ze genoeg beweging krijgen is daar ook geen sprake van.
Soms hyper, maar als ze genoeg beweging krijgen is daar ook geen sprake van.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
hier een hele lijst met de categorie gezelschapshonden: http://www.hondenpage.com/honden/rasgroep/9/gezelschapshonden.php
Zelf heb ik een pitbull achtige hond, zijn echte gezinshonden en heel erg leuk met kinderen, grote will to please etc ect. Maar niet echt geschikte honden om zomaar los te laten lopen.
Zelf heb ik een pitbull achtige hond, zijn echte gezinshonden en heel erg leuk met kinderen, grote will to please etc ect. Maar niet echt geschikte honden om zomaar los te laten lopen.
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Mocht hier ooit een hond komen wordt het een Shiba Inu.
Echt prachtige beestjes!
Echt prachtige beestjes!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Manderijn schreef:Een bull dogje lijkt me ook zo mooi! Haha! Maar daar komt mijn wederhelft niet in mee.
Mijn schoonouders hebben een jack russel. Erg lief beest, maar ze kan absoluut niet met kinderen. Toen ze nog pup was is ze op verschillende manieren aangeraakt door kinderen waar ze niet blij mee was. Nu is ze 4 jaar, maar blijft gemeen tegen kinderen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Toen ik klein was hadden we een Amerikaanse cocker spaniel in huis. Was een lieve hond die alles toe liet door ons (drie kinderen). Binnen was ze rustig, buiten kon ze wel lekker rennen. Maar absoluut niet hyper, of springerig.
Gast- Gast
Manderijn schreef:Een bull dogje lijkt me ook zo mooi! Haha! Maar daar komt mijn wederhelft niet in mee.
Waarom niet als ik vragen mag?
Verona- Prater
Idd een Jack Russel hoeft niet gemeen te zijn. Wij willen haar ook zoveel mogelijk om laten gaan met kinderen en andere honden.
Bosjesvrouw- Prater
Die is ook mooi Razz.
Bosjesvrouw- Prater
Razz_ schreef:Mocht hier ooit een hond komen wordt het een Shiba Inu.
Echt prachtige beestjes!
Mooi, maar moeilijk ras.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Verona schreef:Manderijn schreef:Een bull dogje lijkt me ook zo mooi! Haha! Maar daar komt mijn wederhelft niet in mee.
Waarom niet als ik vragen mag?
Volgens mij alleen al omdat hij ze niet mooi vind. Maar ik meende dat dit ras juist heel knuffelig is en lief met kinderen. Best een geschikte kanshebber dacht ik!
Manderijn- Kletskop
Zelf heb ik een shih tzu, echt een heel lief hondje, ze is klein, en een ontzettende kroelkont ligt het liefst de hele dag bij je. Ze is vrij rustig, en heeft ook haar actieve uurtjes, dan sjeest ze het huis door en wilt lekker spelen en ravotten. Buiten vind ze het ook heerlijk om te rennen, en ze is heel gemakkelijk met andere honden. Ook kinderen zijn groot favoriet, daar is ze heel lief voor, alleen soms een beetje te enthousiast. Het enige wat je wel moet realiseren bij een shih tzu, dat ze om de 3 a 4 maanden getrimd moeten worden, en veel vacht verzorging nodig hebben. Nou heeft mijn buurvrouw ook zo'n hondje, maar die laat 'm gewoon vaker knippen zodat hij kortharig is en blijft. Meestal heeft mijn eigen hondje langer haar, zo rond de 5 a 6 cm. Net wat je fijn vindt. Het zijn wel gevoelige hondjes met soms huidproblemen. Mijn hondje heeft net als vele shih tzus een onderbeet, maar dit vind ik ontzettend schattig, als die ondertandjes over haar lip heen komen .
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Ze zijn ook heel knuffelig en echt dol op kinderen. We hebben een herplaatser en zij leefde bij een gezin met een kindje van anderhalf. Elke ochtend knuffelde ze samen en ze speelde zelfs samen. Zodra onze bullen kinderen zien willen ze er ook direct naartoe. Ik moet zeggen dat kinderen onze bullen ook altijd leuk vinden. Ik weet niet of je in de buurt van Baarn of Soest woont? Misschien een idee om een x met 1 van de wandelingen mee te lopen? Er zijn vaak ook meerdere kids die meelopen, en je leert op die manier het ras kennen.
Verona- Prater
Sam schreef:Razz_ schreef:Mocht hier ooit een hond komen wordt het een Shiba Inu.
Echt prachtige beestjes!
Mooi, maar moeilijk ras.
Oeeee mooie hond!
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Verona schreef:Ze zijn ook heel knuffelig en echt dol op kinderen. We hebben een herplaatser en zij leefde bij een gezin met een kindje van anderhalf. Elke ochtend knuffelde ze samen en ze speelde zelfs samen. Zodra onze bullen kinderen zien willen ze er ook direct naartoe. Ik moet zeggen dat kinderen onze bullen ook altijd leuk vinden. Ik weet niet of je in de buurt van Baarn of Soest woont? Misschien een idee om een x met 1 van de wandelingen mee te lopen? Er zijn vaak ook meerdere kids die meelopen, en je leert op die manier het ras kennen.
Nee, helaas niet! Wel een lief aanbod!
Manderijn- Kletskop
Sam, waarom is Shiba Inu een moeilijk ras? Heb je zelf ook ervaring met deze honden? Ben benieuwd!
SATC- Fluisteraar
- Aantal berichten : 14
Punten : 16
Registratiedatum : 23-11-12
Wij hebben twee Shiba Inu's, zijn super leuke honden. Op zich zijn ze binnen erg makkelijker, maar met uitlaten kunnen ze gewoon echt niet los, dan lopen ze keihard weg. Je kunt wel heerlijk met ze wandelen, ook ver, maar dus wel aangelijnd (er zijn wel uitzonderingen, maar ik hoor meestal toch dat ze niet los kunnen). En het is ook weer niet erg als je niet elke dag hele stukken met ze gaat lopen, want ze hebben het niet persé nodig. Ze zijn goed zindelijk en schoon op zichzelf (komen vaak al zindelijk uit het nest).
Het is een erg eigenwijs ras, ze moeten wel weten dat je de baas bent anders lopen ze met jou weg ipv andersom.
O ja, en ze ruien nogal, die mooie vacht van ze gaat er twee keer per jaar af en dan weet je niet wat je ziet!
Het is een erg eigenwijs ras, ze moeten wel weten dat je de baas bent anders lopen ze met jou weg ipv andersom.
O ja, en ze ruien nogal, die mooie vacht van ze gaat er twee keer per jaar af en dan weet je niet wat je ziet!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Inmiddels hebben we voor maandag een afspraak om een kleine jack russel te kijken. Ze is mooi bruin met een paar zwarte vlekken. Vanaf de eerste keer dat ik haar zag was ik eigenlijk ook al verkocht. Ik blijf twijfelen, maar we gaan in ieder geval even kennis maken. Beide ouders wonen daar ook, dus we kunnen echt zien uit wat voor nest ze komt.
Manderijn- Kletskop
Spannend Mandarijn. Laat je weten hoe het was?
Wij hebben een bullterrier. Super kindvriendelijk, knuffelig en trouw. Helaas vind iedereen ze eng, waardoor mensen nogal vooroordelen over je hebben
Wij hebben een bullterrier. Super kindvriendelijk, knuffelig en trouw. Helaas vind iedereen ze eng, waardoor mensen nogal vooroordelen over je hebben
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: