Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishondje

+21
dr_oupy
Razz
Vanilla Queen
Bosjesvrouw
Verona
Caramba
Jade
PapillonRose
Cato
Amelie
Sorella
Luthien
Saga
xxjojootjexx
Stranger
SarahKey
Bazinga
Fiwen
Annouk
Sam
Manderijn
25 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Huishondje - Pagina 2 Empty Re: Huishondje

Bericht  Manderijn zo 17 maa 2013 - 7:51

Een kruising met een wat dan?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  xxjojootjexx zo 17 maa 2013 - 7:52

Ik zou bij asiels in de buurt gaan kijken.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Saga zo 17 maa 2013 - 7:54

Beagles zijn erg eigenwijs, maar wel lief.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Sam zo 17 maa 2013 - 7:54

Offf een friese stabij of een heidewachtel?
Hele leuke en lieve honden.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Gast zo 17 maa 2013 - 7:55

Wij hebben dwergschnauzer en twee yorkshire terriërs. Ze worden gewoon 3 keer per dag uitgelaten en voor de rest liggen ze in hun mandje of op de ank.

Laatst aangepast door Sunprincess op zo 17 maa 2013 - 8:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Manderijn zo 17 maa 2013 - 7:58

Sam schreef:Offf een friese stabij of een heidewachtel?
Hele leuke en lieve honden.

Die lijken me zo groot voor in huis. Mijn ouders hadden altijd een stabij. Maar die hadden dan ook een hele grote voor en achter tuin, dus dat beestje was de hele dag buiten. 's avonds mocht ie in de woonkamer op een matje liggen. Ik heb dan maar in mijn hoofd dat ik een hondje zou willen die lekker in huis om kan lopen. Dat zijn mandje ergens in een hoekje staat, en dat hij lekker gaat liggen als hij er zin in heeft, en dat als hij wil spelen of zo dat hij dan wel naar ons toe komt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bazinga zo 17 maa 2013 - 7:58

Cavalier King Charles Spaniël.... Dan noem je ook echt gewoon 't kneusje van de Spaniëls!

Een Spaniël an sich is echt niks mis mee, 't is een jachthondje met een halflange vacht, wat dus inderdaad wat onderhoud vereist. Ze hebben wel beweging nodig, maar vanwege hun formaat, is een lange, dagelijkse wandeling vaak al genoeg. De Cavalier King Charles Spaniël is zo doorgefokt, dat ze heel 't hondje hebben verpest. Doorfokken en inteelt, maakt zwakke puppies en dan krijg je de huidige, verknipte beestjes.

De overige Spaniëls- de Engelse springer, de Engelse Cocker, de Amerikaanse, de Welsh Springer - zijn net zo 'gezond' als een retriever of labrador. Bij alle honden heb je kans op HD, zeker bij grotere honden. Staat tegenover dat veel kleinere hondjes weer meer kans hebben op oogproblemen, vanwege 't doorfokken, omdat er opeens een 'hype' was, om allemaal kleine hondjes in huis te nemen.

Rashonden gewoon bij een erkende fokker vandaan halen, dan heb je een raszuivere hond, met een stamboom en in veel gevallen heb je ook nog een vorm van garantie.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Manderijn zo 17 maa 2013 - 8:04

Ja, dat door fokken schijnt echt heel erg te zijn. Dat riep mijn schoonmoeder vanmorgen ook al. iets met dat de hersentjes dat niet goed zouden zijn ook. Sneu eigenlijk.
Het is gewoon wel een afweging. Je koopt niet een hond voor een jaar, of 2 jaar.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bazinga zo 17 maa 2013 - 8:07

Je kan ook fokkers in de buurt opzoeken van rassen die je aantrekken. Er zijn namelijk voor bijna alles rassen bij goede fokkers wachtlijsten. Dus je moet er ook niet vanuit gaan, dat je gelijk een pup hebt! Je kan altijd kijken, informeren, kijken of 't klikt met de hond enz.

Of langs asiels gaan smile Genoeg herplaatsers die een huisje zoeken!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Sam zo 17 maa 2013 - 8:09

Cavaliers hoeven niet ongezond te zijn hoor. Mits bewust gefokt.

De engelse springer en wels springer hebben wel echt een hoog energie niveau. Ken er een aantal in het 'echt'.

Je kunt ook nog op een hondenforum kijken. Zitten veel fokkers en mensen met verschillende rassen. Kom je rassen tegen waar je nog nooit aan gedacht hebt.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam zo 17 maa 2013 - 8:10

Asiels vind ik ook een goede.
Zitten genoeg leuke honden.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Manderijn zo 17 maa 2013 - 8:14

Het asiel hier in de buurt heeft momenteel 3 honden. Niet veel keuze dus. Maar zeker de moeite waard om verder te zoeken. Een hondenforum is inderdaad ook een goede tip.
Gelukkig was het ook al niet het idee dat we binnen nu en week, bij wijze van, een pup willen. Dat mag ook gerust nog een paar maanden wachten.
Er zijn volgens mij ook nog zoveel soorten waar je geen weet van hebt, en dus willen we ook niet overhaast iets beslissen. Het moet toch een beestje zijn dat in ons gezin past.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam zo 17 maa 2013 - 8:16

Goed dat jullie er zo over na denken.
Het beest is, als het goed is, toch zo'n 10 jaar bij jullie.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luthien zo 17 maa 2013 - 8:22

Kijk bij de keuze voor een ras ook naar waar een hond van origine voor gefokt werd.

Een Beagle zou ik juist niet willen aanbevelen als huishond. Het is van oorsprong een jachthond en bezit nog steeds kwaliteiten en behoeftes die conflicteren met een leven als huishond.

Vraag jezelf daarom bij de keuze voor een rashondje af of je kunt voorzien in de behoeftes van jouw hondje? En als je een kruising hondje neemt, kijk dan ook naar wat er achter de kruising zit en welke eigenschappen die rassen hebben.

Er zijn zat rassen die het prima doen als huishond, maar kies dan niet voor een ras wat van origine een werkhond is. Een Bordercollie is wat dat betreft een echte no-go als je een huishond zoekt.

Het is goed om na te gaan wat de aandachtspunten zijn bij een ras. Er zijn in Nederland heel veel rasverenigingen. Deze zijn er om zich in te zetten voor het voortbestaan van een ras. Ze informeren potentiele nieuwe hondenbazen graag over hun ras. Ook kunnen ze je vertellen waar je op moet letten als je voor een pupje gaat, bijvoorbeeld welke testen er gedaan moeten zijn bij ouderdieren (bijv HD-foto's bij herders, etc.). Daarbij kun je bij een rasvereniging ook nagaan, welke fokkers er een nest geplant hebben. Zij vermelden als het goed is alleen nesten die volgens de regels van de vereniging gefokt zijn.

En ga eens kijken bij een Kynologen Club of Hondensportvereniging. Er zijn heel veel leuke cursussen die je met je hond kunt doen en deze zorgen voor een stukje extra uitdaging voor jezelf en de hond.

Succes met je keuze!
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Manderijn zo 17 maa 2013 - 8:23

Sam schreef:Goed dat jullie er zo over na denken.
Het beest is, als het goed is, toch zo'n 10 jaar bij jullie.

We hebben het er eigenlijk al 4 jaar over! Maar goed, eerst kinderen, en dan denk je nog, wachten tot de kinderen wat groter zijn. Nu zijn de kinderen dus wat groter, hoef ik niet meer dagelijks met een baby op pad om de hond uit te laten. Mooie weer komt er weer aan. En het lijkt me echt een verrijking voor ons gezin als we echt een hondje vinden dat bij ons past. Lekker ravotten in de bossen, spelen met de kinderen, en 's avonds gewoon lekker bij je in huis liggen!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sorella zo 17 maa 2013 - 8:23

Je zou hier eens kunnen kijken of er een hondje in een asiel in de buurt zit wat bij je past.
http://www.dierenasiels.com/zoek01.cfm

Of de rassentest op Royal Canin.
https://www.royalcanin.nl/raskeuze-kies-een-ras-hond.html
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Amelie zo 17 maa 2013 - 8:24

Manderijn schreef:Een Beagle lijkt ons ook altijd een 'fijne' hond. Maar ik ken verder geen mensen die er 1 hebben, en ervaringen zijn toch wel fijn.
Jaaaaaa, wij hebben een Beagle, echt wij zijn er helemaal gelukkig mee.
Het klopt, hij luistert alleen als hij het nuttig vindt, loslopen lukt niet, wel met een hele meute, dus gaan we elke zondag met een groep Beagles in het bos wandelen, hartstikke leuk!
Hij is echt super lief, maar ook heerlijk eigenwijs, hij is gek op kinderen, gewoon een allemansvriend en een lekkere kroelkont.
Very Happy
Amelie
Amelie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 20
Registratiedatum : 15-01-13

Bericht  Manderijn zo 17 maa 2013 - 8:26

@Sorella. Ik denk ik vul het gelijk in, zegt ie; Geen resultaten gevonden.. haha

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sorella zo 17 maa 2013 - 8:28

Manderijn schreef:@Sorella. Ik denk ik vul het gelijk in, zegt ie; Geen resultaten gevonden.. haha

laughcry Bij de rassentest gaf het bij mij al aan dat ze meer dan 25 rassen hadden gevonden en dat ik moest verfijnen. Niet echt handig dus! En de link van het asiel, is dat wat voor je?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bazinga zo 17 maa 2013 - 8:30

Bij mij geeft-ie de Rottweiler aan; mijn droomhond I love you (naast Axelini)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Manderijn zo 17 maa 2013 - 8:33

Wat doe ik dan fout? :nopompom:

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sorella zo 17 maa 2013 - 8:34

Je moet zo min mogelijk 'maakt niet uit' of 'niet van toepassing' invullen. Maar dat is best lastig Wink
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Manderijn zo 17 maa 2013 - 8:39

Ik had ook al op een andere site 1 ingevuld. En dan kom ik wat op de honden uit die hier ook al genoemd zijn.
Maar ik vind het wel lastig om te bedenken of ik 1 wil met lang haar, kort haar, golvend haar of wat dan ook. Want dat hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor hond het is.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Stranger zo 17 maa 2013 - 8:40

Bazinga schreef:Cavalier King Charles Spaniël.... Dan noem je ook echt gewoon 't kneusje van de Spaniëls!

Een Spaniël an sich is echt niks mis mee, 't is een jachthondje met een halflange vacht, wat dus inderdaad wat onderhoud vereist. Ze hebben wel beweging nodig, maar vanwege hun formaat, is een lange, dagelijkse wandeling vaak al genoeg. De Cavalier King Charles Spaniël is zo doorgefokt, dat ze heel 't hondje hebben verpest. Doorfokken en inteelt, maakt zwakke puppies en dan krijg je de huidige, verknipte beestjes.

De overige Spaniëls- de Engelse springer, de Engelse Cocker, de Amerikaanse, de Welsh Springer - zijn net zo 'gezond' als een retriever of labrador. Bij alle honden heb je kans op HD, zeker bij grotere honden. Staat tegenover dat veel kleinere hondjes weer meer kans hebben op oogproblemen, vanwege 't doorfokken, omdat er opeens een 'hype' was, om allemaal kleine hondjes in huis te nemen.

Rashonden gewoon bij een erkende fokker vandaan halen, dan heb je een raszuivere hond, met een stamboom en in veel gevallen heb je ook nog een vorm van garantie.

Ja ik geef ook alleen aan dat ik wel rekening hou met veel voorkomende aandoeningen en daarom bijvoorbeeld geen cavalier zou nemen. Niks ten nadele van Spaniëls in het algemeen.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Bericht  Luthien zo 17 maa 2013 - 8:43

Dan moet je voor jezelf misschien even nagaan hoeveel tijd je aan vachtverzorging wilt besteden. Langhaar vereist regelmatig borstelen om klitten te voorkomen en een doorgroeivacht vereist regelmatige trimmen. Een korte vacht vereist overe het algemeen iets minder verzorging.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud