Huishondje
+21
dr_oupy
Razz
Vanilla Queen
Bosjesvrouw
Verona
Caramba
Jade
PapillonRose
Cato
Amelie
Sorella
Luthien
Saga
xxjojootjexx
Stranger
SarahKey
Bazinga
Fiwen
Annouk
Sam
Manderijn
25 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Huishondje
Even nieuwsgierig, wie van jullie heeft een hondje dat merendeels in huis is?
Wij zijn op zoek naar een hondje, niet te groot, maar ook zeker niet zo'n kleine pluizenbol.
We weten alleen niet precies waar we naar zoeken dus. Vandaar, wat voor hond(je) hebben jullie?
Foto's zijn welkom!
Wij zijn op zoek naar een hondje, niet te groot, maar ook zeker niet zo'n kleine pluizenbol.
We weten alleen niet precies waar we naar zoeken dus. Vandaar, wat voor hond(je) hebben jullie?
Foto's zijn welkom!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Re: Huishondje
Ja wij hebben een hondje dat in huis leeft.
Ze is 45 cm hoog. Op herplaatssites staan veel van dit soort hondjes. (sosstrays bv)
Kruising labrador met fox. Stuk handzamer dan een labrador. Weegt 16 kilo.
Ze is 45 cm hoog. Op herplaatssites staan veel van dit soort hondjes. (sosstrays bv)
Kruising labrador met fox. Stuk handzamer dan een labrador. Weegt 16 kilo.
Laatst aangepast door Sam op zo 17 maa 2013 - 7:15; in totaal 2 keer bewerkt
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Wij hebben een Maltezer leeuwtje en een Labrador.
Laatst aangepast door Annouk op zo 17 maa 2013 - 7:13; in totaal 1 keer bewerkt
Annouk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 33
Punten : 33
Registratiedatum : 25-12-12
Oh een labrador vind ik echt te groot voor in huis. Mijn schoonouders hebben er een, en die ligt altijd in de weg.
Zo'n Maltezer vind ik het ook weer net niet, zoek iets vlotters zeg maar.
Zo'n Maltezer vind ik het ook weer net niet, zoek iets vlotters zeg maar.
Manderijn- Kletskop
Zou een cairn terrier, dwergschnautzer, boerenfox oid niks zijn?
Sam- Kletskop
Sam schreef:Zou een cairn terrier, dwergschnautzer, boerenfox oid niks zijn?
Ik ga het even googelen, want ik heb geen idee wat voor hond ik bij die namen moet denken!
Manderijn- Kletskop
Wat zoek je in een hond?
Sam- Kletskop
Een teckel
En misschien een rare vraag maar wil je per se een hond? Ik wilde eerst ook graag een hond maar toen werd ik verliefd op onze Siamezen (poezen). Ze zijn klein, verharen amper, kunnen gewoon binnen blijven en zijn minstens net zo aanhankelijk dan de gemiddelde schoothond. (Die van ons zijn echt mega kroelkonten en liggen het liefst de hele dag bij je).
En misschien een rare vraag maar wil je per se een hond? Ik wilde eerst ook graag een hond maar toen werd ik verliefd op onze Siamezen (poezen). Ze zijn klein, verharen amper, kunnen gewoon binnen blijven en zijn minstens net zo aanhankelijk dan de gemiddelde schoothond. (Die van ons zijn echt mega kroelkonten en liggen het liefst de hele dag bij je).
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou niet op 't formaat gaan zoeken, eigenlijk. Kleine hondjes kunnen ook héél lastig zijn...
Wij hebben een Grote Zwitserse Sennen in een relatief klein huis, maar met een tuin en hij gaat ongeveer 7x per dag naar buiten, naar 't park of mee naar 't dorp, daardoor kan-ie veel energie kwijt en is-ie binnen maken en goed te handelen, ondanks z'n big ass postuur.
Wij hebben een Grote Zwitserse Sennen in een relatief klein huis, maar met een tuin en hij gaat ongeveer 7x per dag naar buiten, naar 't park of mee naar 't dorp, daardoor kan-ie veel energie kwijt en is-ie binnen maken en goed te handelen, ondanks z'n big ass postuur.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ah Fiwen, wat lief!
Sam- Kletskop
Sam schreef:Wat zoek je in een hond?
Een gezelschapsdiertje, een speelkameraadje voor de kinderen. We gaan graag naar de duinen en bossen, en zouden het zo leuk vinden om dat een hond(je) te hebben die dan mee kan gaan. Er lekker op uit dus. Ons woongebied laat dit ook meer dan toe.
Mede daardoor valt een kat dus ook af, en daar komt bij dat mijn vriend echt niet een kat in huis wil, en ik allergisch ben voor katten.
Manderijn- Kletskop
Border Collie? Heeft alleen wel veel beweging nodig..
Een Spaniel?
Een Spaniel?
Bazinga- Ratel
Wij hebben een kruising van een jack russel en een vuilnisbak. Ze is net zo hoog als haar vader (de jack russel) en het ruwharige heeft ze van haar moeder en gelukkig ook het karakter. Echt een super leuk lief klein hondje.
Sam schreef:Ah Fiwen, wat lief!
Het is ook echt een schatje (en ze kijkt mega scheel )
@Manderijn, ja dan snap ik dat een kat af valt
Misschien een Whippet of een Greyhound, mijn moeder heeft er een en ze moeten 1x per dag echt hun energie kwijt kunnen maar dan liggen ze de rest van de dag helemaal knock out. En ze zijn super lief en aanhankelijk.
En ik blij erbij dat een Teckel ook erg leuke hondjes zijn maar dat is een ras dat je of helemaal geweldig vind of helemaal niks.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Oh een spaniel!
Als je een hondje wilt aanschaffen, is het dan echt belangrijk ook om te onderzoeken wat veel voorkomende problemen bij die honden zijn? Want ik heb een spaniel opgezocht op wikipedia, en dan kunnen ze best veel mankeren. Tot hoever zou je daar rekening mee houden?
Als je een hondje wilt aanschaffen, is het dan echt belangrijk ook om te onderzoeken wat veel voorkomende problemen bij die honden zijn? Want ik heb een spaniel opgezocht op wikipedia, en dan kunnen ze best veel mankeren. Tot hoever zou je daar rekening mee houden?
Manderijn- Kletskop
Je moet zo'n hond iig bij een goede fokker kopen.
Maar spaniels hebben ook veel beweging en uitdaging nodig.
Maar spaniels hebben ook veel beweging en uitdaging nodig.
Sam- Kletskop
Zou een king charles spaniel niet wat zijn?
Jade heeft er 2.
Lieve honden met een normaal energie niveau. Mooi formaat.
Als ze bij een goede fokker vandaan komen is er niks mis mee.
Jade heeft er 2.
Lieve honden met een normaal energie niveau. Mooi formaat.
Als ze bij een goede fokker vandaan komen is er niks mis mee.
Sam- Kletskop
Hmm, ja een spaniel vraagt ook veel specifieke verzorging, en het komt regelmatig voor dat ze doof zijn en hart problemen hebben. Dat kan uiteindelijk bij elke hond voorkomen natuurlijk, maar ik vind het nog al een gok dan.
Manderijn- Kletskop
Ouders van een vriendin van mij hebben al jaren Cocker Spaniëls, nooit problemen mee gehad! In principe heeft elk ras wel z'n valkuilen, denk ik. Als je een rashond haalt, zorg dan dat je het beestje bij een erkende fokker haalt. Veel gezondheidsproblemen zijn 't gevolg van doorfokken, om centen te verdienen.
Bij een erkende en goede fokker, betaal je wel een behoorlijk bedrag voor een pup, maar je weet wel dat je 'kwaliteit' hebt. Ik vind Cocker Spaniëls echt ideale familiehondjes; 't zijn schoothondjes, maar hebben wel flink pit! 't Zijn van oorsprong jachthondjes, maar wel heel vrolijk en vriendelijk.
Bij een erkende en goede fokker, betaal je wel een behoorlijk bedrag voor een pup, maar je weet wel dat je 'kwaliteit' hebt. Ik vind Cocker Spaniëls echt ideale familiehondjes; 't zijn schoothondjes, maar hebben wel flink pit! 't Zijn van oorsprong jachthondjes, maar wel heel vrolijk en vriendelijk.
Bazinga- Ratel
Een Beagle lijkt ons ook altijd een 'fijne' hond. Maar ik ken verder geen mensen die er 1 hebben, en ervaringen zijn toch wel fijn.
Manderijn- Kletskop
Manderijn schreef:Oh een spaniel!
Ik zou daar zeker wel rekening mee houden. Zo zou ik nooit een Cavalier King Charles Spaniël nemen, die hondjes hebben geregeld hele nare aandoeningen.
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Manderijn schreef:Een Beagle lijkt ons ook altijd een 'fijne' hond. Maar ik ken verder geen mensen die er 1 hebben, en ervaringen zijn toch wel fijn.
Dat waren bij ons op hondencursus altijd de bengels
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Beagles zijn clownen.
Verschrikkelijke bananen in de oren.
Verschrikkelijke bananen in de oren.
Sam- Kletskop
Maar wel hele lieve bengels naar het schijnt. Vrolijke honden die graag in gezelschap zijn. Goed in de omgang met kinderen, en luisteren graag! Dus ik denk dat we toch weer op een beagle uit gaan komen.
Ik vind een kleine pluizenbol ook wel heel schattig, maar mijn vriend wil natuurlijk wel met een hond te wandelen, en niet met een donsballetje aan een touwtje.
Ik vind een kleine pluizenbol ook wel heel schattig, maar mijn vriend wil natuurlijk wel met een hond te wandelen, en niet met een donsballetje aan een touwtje.
Manderijn- Kletskop
Ik zou een leuke kruising kopen.
Misschien zelfs wel een herplaatser.
Misschien zelfs wel een herplaatser.
Sam- Kletskop