Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uggs in de wasmachine

+5
Nathalie
minoessepoes
Schaapke
smooch
Lotus
9 plaatsers

Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:25

Kan dat?

Ik heb een soort van Uggs (geen echte) die ik draag voor mijn werk. Nu kom ik net tot de ontdekking dat mijn hondje er overheen heeft staan kotsen!! pale

Heeft iemand weleens geprobeert om ze in de wasmachine te wassen of wordt dat echt niks? Anders krijg ik de vlekken en geur er niet uit denk ik, en weggooien is ook zonde aangezien ik ze net heb...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Lotus vr 18 feb 2011 - 1:27

Ik denk dat ze daar erg lelijk van worden. Dat de voering daar niet tegen kan. Maar ik heb er verder geen verstand van.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  smooch vr 18 feb 2011 - 1:28

Nee ik zou ze echt nooit in de wasmachine doen.
Je hebt speciaal schoonmaak spul van UGGS voor UGGs.

Mijn schoonmoeder heeft haar UGGs in de wasmachine gedaan en vond ze er nog goed uitzien, nou ik vond ze er niet meer uit zien en ze werden echt lelijk. Al denkt zij er anders over, maar zou de risico niet nemen hor.

Oh ik lees dat het nepperds zijn, dan zou ik het al helemaal niet doen. Maar gewoon schoonmaken met water en een beetje afwasmiddel.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:30

Smooch: Het zijn geen echte Uggs....

Dus ik denk dat de wasmachine ze sowieso verneukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:30

smooch schreef:Nee ik zou ze echt nooit in de wasmachine doen.
Je hebt speciaal schoonmaak spul van UGGS voor UGGs.

Mijn schoonmoeder heeft haar UGGs in de wasmachine gedaan en vond ze er nog goed uitzien, nou ik vond ze er niet meer uit zien en ze werden echt lelijk. Al denkt zij er anders over, maar zou de risico niet nemen hor.

Oh ik lees dat het nepperds zijn, dan zou ik het al helemaal niet doen. Maar gewoon schoonmaken met water en een beetje afwasmiddel.
Ik ben bang dat ik de geur er dan niet uit krijg...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Schaapke vr 18 feb 2011 - 1:34

Waarom doe je zie niet gewoon op een handwasje? Gewoon met een drupje (wol)wasmiddel erin en dan even laten staan in niet te warm water...daar kan niet veel kwaad mee aangedaan worden, denk ik!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:36

Ga ze idd maar even in een emmer sop zetten, in de hoop dat de vlekken en geur eruit gaan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  minoessepoes vr 18 feb 2011 - 1:52

Zal dat niet heel slecht zijn voor het leer?
Of zijn ze ook niet van echt leer? Ik zou het met een handwasje proberen denk ik.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:52

Mijn Uggs waren echt helemaal verpest door de pekel van de winter. Kon ze eigenlijk wel weggooien. Toen heb ik ze toch in de wasmachine gedaan, ook al wordt het niet aangeraden. Tja, anders moest ik ze weggooien. En het is toch een heel stuk beter geworden! Ze zijn niet mooi meer, maar in elk geval beter dan het was en dus ook weer draagbaar! Ik zou het gewoon proberen. Als 't niet lukt, kan je altijd nog nieuwe kopen, maar dan heb je 't iig geprobeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:52

minoessepoes schreef:Zal dat niet heel slecht zijn voor het leer?
Of zijn ze ook niet van echt leer? Ik zou het met een handwasje proberen denk ik.
Zijn van Suede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:53

Marin schreef:Mijn Uggs waren echt helemaal verpest door de pekel van de winter. Kon ze eigenlijk wel weggooien. Toen heb ik ze toch in de wasmachine gedaan, ook al wordt het niet aangeraden. Tja, anders moest ik ze weggooien. En het is toch een heel stuk beter geworden! Ze zijn niet mooi meer, maar in elk geval beter dan het was en dus ook weer draagbaar! Ik zou het gewoon proberen. Als 't niet lukt, kan je altijd nog nieuwe kopen, maar dan heb je 't iig geprobeerd.
Aha, dus het zou wel moeten kunnen? Ja, weggooien kan altijd nog natuurlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:54

Oei dat zou ik niet doen. Ik ben trouwens ook zwaar pissig, want er zit een gaatje in mijn Uggs, op de neus. Ik heb ze pas vier maanden (*!(@*(!*(#! en ik doe er heel voorzichtig mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  minoessepoes vr 18 feb 2011 - 1:54

Suede is ook leer, ik denk dat ik even advies zou gaan vragen bij de schoenmaker. En dan pas zou beslissen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:59

Beauty Addict schreef:
Marin schreef:Mijn Uggs waren echt helemaal verpest door de pekel van de winter. Kon ze eigenlijk wel weggooien. Toen heb ik ze toch in de wasmachine gedaan, ook al wordt het niet aangeraden. Tja, anders moest ik ze weggooien. En het is toch een heel stuk beter geworden! Ze zijn niet mooi meer, maar in elk geval beter dan het was en dus ook weer draagbaar! Ik zou het gewoon proberen. Als 't niet lukt, kan je altijd nog nieuwe kopen, maar dan heb je 't iig geprobeerd.
Aha, dus het zou wel moeten kunnen? Ja, weggooien kan altijd nog natuurlijk...

Bij mij is het gelukt. Ze zijn niet als nieuw, maar ze zijn beter dan eerst en ik kan ze gewoon weer aan.

In retrospect had ik dat dus ook met mijn classic talls kunnen doen, en dan had ik die ook nog gehad. Die heb ik uiteindelijk weggegooid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Nathalie vr 18 feb 2011 - 8:19

Op de ugg-hyves staan diverse ervaringen.

Ik zou het eerst zonder wasmachine proberen. Ik zou mijn uggs echt nooit in de wasmachine doen, of ze moeten niet meer draagbaar zijn natuurlijk.

Ik maak mijn uggs altijd schoon met water en groene zeep. Ik los de groene zeep op in warm water en laat het afkoelen. Dan maak ik met een pluisvrije doek beide uggs helemaal schoon. Daarna spoel ik ze beiden af onder de kraan om de zeep resten te verwijderen. Dan stop ik ze vol met kranten en laat ik ze drogen. ( Kan wel 3 dagen duren )

Ik krijg ze altijd prima schoon op die manier ( al heb ik nooit kots op mn uggs gehad ).

Laat je uggs trouwens nooit drogen bij de verwarming of met een fohn, dan verbrand je het suede.

Nathalie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:03

Beauty Addict schreef:Ga ze idd maar even in een emmer sop zetten, in de hoop dat de vlekken en geur eruit gaan...

Ik heb de kinderwagen vorig jaar zomer helemaal gewassen! (lees 2ehands) goed warm (heet water) en FLINK wat VANISH erbij en het zag er uit als nieuw, misschien ook een tip om je laarzen daarmee te wassen/soppen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Aziraphale vr 18 feb 2011 - 11:18

Anniej_S schreef:
Beauty Addict schreef:Ga ze idd maar even in een emmer sop zetten, in de hoop dat de vlekken en geur eruit gaan...

Ik heb de kinderwagen vorig jaar zomer helemaal gewassen! (lees 2ehands) goed warm (heet water) en FLINK wat VANISH erbij en het zag er uit als nieuw, misschien ook een tip om je laarzen daarmee te wassen/soppen?
Dat zou ik dus niet doen. Ik neem aan dat die kinderwagen nieT van suède was? Vanish is vrij agressief.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 20:49

Aziraphale schreef:
Anniej_S schreef:
Beauty Addict schreef:Ga ze idd maar even in een emmer sop zetten, in de hoop dat de vlekken en geur eruit gaan...

Ik heb de kinderwagen vorig jaar zomer helemaal gewassen! (lees 2ehands) goed warm (heet water) en FLINK wat VANISH erbij en het zag er uit als nieuw, misschien ook een tip om je laarzen daarmee te wassen/soppen?
Dat zou ik dus niet doen. Ik neem aan dat die kinderwagen nieT van suède was? Vanish is vrij agressief.

Nee dat is waar, maar heb wel een SUEDE bank en ik maak met vanish of blue wonder (blauwe variant, of eigen merk action) de bank dus wel schoon, ook als er een ongelukje met de kleine meid of dat de katten er op plassen (is wel eens gebeurd).
En de bank is als nieuw! Dus het kan wel!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  PapillonRose za 19 feb 2011 - 9:33

Vorig jaar heb ik na een weekendje België waar toen alles onder de sneeuw zat mijn ranzige nep uggs ook schoon weten te krijgen. Ze zijn eigenlijk camelkleurig en waren toen zowat helemaal zwart :shock:

Ik heb ze toen met heet water en afwasmiddel (gele dreft) afgesopt en laten drogen. Je zag er bijna niets meer van! Anders had ik ze ook weg willen gooien omdat het geen gezicht meer was, maar ik loop er nu nog regelmatig op rond Very Happy Dus als je nog niets anders hebt geprobeerd is dit misschien nog een idee, afwasmiddel is wel fris dus tegen de geur zal het vast ook wel helpen?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Ugly Betty vr 25 feb 2011 - 2:10

En heb je ze schoon gekregen?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Pien vr 25 feb 2011 - 2:19

ik zou zoals hier idd geopperd is groene zeep gebruiken. groene zeep goed oplossen in heet water en dan een fijne borstel gebruiken (bijv een nagelborstel maar dan heel zachtjes)

ik heb jaren geleden suede laarzen gehad, die maakte ik schoon op bovenstaaande manier en ze waren altijd weer als nieuw! zorg wel dat je ze na gebruik weer inspuit met een anti rain spray!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs in de wasmachine Empty Re: Uggs in de wasmachine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum