Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag over vergoeding kinderopvang

+3
Smaragdje
Lejow
Twellie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Twellie di 12 maa 2013 - 11:23

Het gaat slecht met het bedrijf waar mijn vriend werkt en de kans is groot dat hij ontslagen zal worden deze zomer. De kans is heel klein dat hij snel ander werk zal vinden in de sector waar hij werkt. Nu krijgen we kinderopvangtoeslag, maar hoe gaat dat als mijn vriend thuis zit?

Hoop namelijk niet dat we die dan helemaal zelf moeten betalen (meer dan 1000 euro per maand) of anders de keuze moeten maken de kinderen van de opvang te halen waar ze het zo naar de zin hebben.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Lejow di 12 maa 2013 - 11:38

Volgens mij heb je na ontslag dan nog recht op drie maanden doorbetaling, maar dit weet ik niet zeker.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Smaragdje di 12 maa 2013 - 11:52

Lejow schreef:Volgens mij heb je na ontslag dan nog recht op drie maanden doorbetaling, maar dit weet ik niet zeker.

Als het goed is, krijg je inderdaad nog 3 maanden kinderopvangtoeslag als overbrugging. Dit is evenhoog als eerst. Als hij iets vindt met minder uren en daardoor de minste uren maakt, wordt de toeslag wel daar op aangepast. Dacht ik hoor.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  ekjir@M di 12 maa 2013 - 16:52

Wij zitten in hetzelfde schuitje helaas... Je hebt recht op de minst gewerkte uren x 140%. Na ontslag heb je nog 3 maanden recht op teruggaaf. Maar...

In ons geval werkte ik 3 dagen en de kinderen gingen 1 dag per werk naar het kdv. Voor 2013 hebben wij recht op een toeslag tot 22 juni wat neer komt op 25 weken á 3 dagen = 75 dagen recht op toeslag voor 2013. Omdat ik tot 22 juni gebruikt gemaakt heb van 25 dagen, heb ik nog recht op 50 dagen toeslag tot 31-12-2013.

Het hoeft dus niet direct zo te zijn dat de kinderen van het kdv gehaald moeten worden. Wij hebben overleg gehad met het kdv. Er is voor 1 dag een wachtlijst en de overige dagen niet. Voorlopig laat ik ze in ieder geval tot eind juni op het kdv omdat ik het voor de ontwikkeling van de kinderen beter vind maar als de kosten teveel worden omdat ik in de ww zit dan en maar 70% krijg zeg ik het kdv op en kan ik op de reserve lijst komen voor als ik weer werk heb. In ons geval loopt de toeslag in ieder geval nog door tot 31-12-2013.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Annemie di 12 maa 2013 - 20:01

Mijn vriend zit vanaf 1 november thuis enwij hebben eind januari helaas de toeslag op moeten zeggen, per 1 febr. kon hij niet meer naar de opvang. Mijn zoontje staat wel op de wachtlijst, zodra mijn vriend weer werk heeft kan hij er weer op en vragen we weer toeslag aan.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Tania di 12 maa 2013 - 22:40

ekjir@M schreef:Wij zitten in hetzelfde schuitje helaas... Je hebt recht op de minst gewerkte uren x 140%. Na ontslag heb je nog 3 maanden recht op teruggaaf. Maar...

In ons geval werkte ik 3 dagen en de kinderen gingen 1 dag per werk naar het kdv. Voor 2013 hebben wij recht op een toeslag tot 22 juni wat neer komt op 25 weken á 3 dagen = 75 dagen recht op toeslag voor 2013. Omdat ik tot 22 juni gebruikt gemaakt heb van 25 dagen, heb ik nog recht op 50 dagen toeslag tot 31-12-2013.

Het hoeft dus niet direct zo te zijn dat de kinderen van het kdv gehaald moeten worden. Wij hebben overleg gehad met het kdv. Er is voor 1 dag een wachtlijst en de overige dagen niet. Voorlopig laat ik ze in ieder geval tot eind juni op het kdv omdat ik het voor de ontwikkeling van de kinderen beter vind maar als de kosten teveel worden omdat ik in de ww zit dan en maar 70% krijg zeg ik het kdv op en kan ik op de reserve lijst komen voor als ik weer werk heb. In ons geval loopt de toeslag in ieder geval nog door tot 31-12-2013.

Heb je dat nagevraagd bij de belastingdienst? Want ik begreep vorig jaar dat ze wel kijken naar de uren die je afgenomen hebt per maand als je geen werk hebt. Mijn man was vorig jaar ook een paar maanden werkloos en ik ga er dus vanuit dat we nog wat moeten terug betalen dit jaar. Maar als het is zoals jij het zegt dan hoeft dat niet, dat zou dan weer meevallen

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Supertalentje di 12 maa 2013 - 22:44

Je hebt sowieso recht op 3 maanden, iig als je in de ww komt.

Dat je uren nog mag gebruiken na die 3 mnd omdat je je kind niet het max toegestane aantal uren gebruikt heeft klopt wel. Maar de voorbeelden en berekeningen die ik gezien heb zijn erg situatie-afhankelijk, dus dat zou ik zelf goed nakijken.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Tania di 12 maa 2013 - 22:48

Ja dat van die drie maanden wist ik inderdaad. Maar mij is verteld dat je de toeslag die je na die drie maanden hebt gekregen moet terug betalen ook als je niet aan het max. aantal uren zit. Maar misschien hebben ze het verkeerd verteld hoor want toen ik belde was die regel echt pas net ingesteld. Ze konden toen sowieso niet al m'n vragen beantwoorden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  ekjir@M wo 13 maa 2013 - 1:54

Ik heb het nagevraagd bij de belastingdienst. In ons geval vervalt het recht op toeslag op 22 juni en de uren die we niet gebruikt hebben voor 22 juni mogen we de rest van het jaar gebruiken.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Twellie wo 13 maa 2013 - 1:56

Oke dat is wel goed nieuws, we zouden ze dan waarschijnlijk nog bijna een half jaar op de opvang kunnen laten. Al heb ik ook niet veel hoop dat mijn vriend binnen een half jaar nieuw werk zal vinden, maar dan zijn we in elk geval die tijd weer verder.
Ekjiram: Vervelend! Ben jij zonder werk komen te zitten of je man?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Tania wo 13 maa 2013 - 1:56

Oh dat zou wel heel fijn zijn, dan kost het ons misschien toch minder geld dan we dachten Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Annemie wo 13 maa 2013 - 2:09

ekjir@M schreef:Ik heb het nagevraagd bij de belastingdienst. In ons geval vervalt het recht op toeslag op 22 juni en de uren die we niet gebruikt hebben voor 22 juni mogen we de rest van het jaar gebruiken.

Dat geldt alleen voor hetzelfde jaar waarin je gewerkt hebt toch,.zoals wij zijn vorig jaar werkloos geworden, en dan zou het alleen gelden tot eind 2012. Dat was voor ons wel jammer. Ik werkte ook 3 dagen en namen ook maar 1 dag opvang af.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  ekjir@M wo 13 maa 2013 - 2:12

Twellie schreef:Oke dat is wel goed nieuws, we zouden ze dan waarschijnlijk nog bijna een half jaar op de opvang kunnen laten. Al heb ik ook niet veel hoop dat mijn vriend binnen een half jaar nieuw werk zal vinden, maar dan zijn we in elk geval die tijd weer verder.
Ekjiram: Vervelend! Ben jij zonder werk komen te zitten of je man?

Eigenlijk zijn we alletwee zonder werk komen te zitten maar mijn man had al een bedrijf naast z'n werk en werkt nu voor zichzelf en dat gaat best goed. Ik heb nog tot volgende week en dan is het voor mij ook ww. Helaas ben ik overal 1 van de 700 en kijken ze alleen naar de eerste 50 reacties.... Morgen heb ik weer een gesprek en als dat doorgaat is het tot eind augustus.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  ekjir@M wo 13 maa 2013 - 2:13

Annemie schreef:
ekjir@M schreef:Ik heb het nagevraagd bij de belastingdienst. In ons geval vervalt het recht op toeslag op 22 juni en de uren die we niet gebruikt hebben voor 22 juni mogen we de rest van het jaar gebruiken.

Dat geldt alleen voor hetzelfde jaar waarin je gewerkt hebt toch,.zoals wij zijn vorig jaar werkloos geworden, en dan zou het alleen gelden tot eind 2012. Dat was voor ons wel jammer. Ik werkte ook 3 dagen en namen ook maar 1 dag opvang af.

Ja dat geld helaas wel per jaar. Eigenlijk zou ik eind november al ontslagen worden maar 'gelukkig' is dat nu maart geworden.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over vergoeding kinderopvang Empty Re: Vraag over vergoeding kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum