Kraamzorg vergoeding
+11
Sophiee
blondje1313
Nana
Bruintje Beer
mickey
Lejow
Filoria
Printje
duckie
Mama Titty
Flower_L
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kraamzorg vergoeding
owwww....ik dacht net, ik ga mij aanmelden voor de kraamzorg.
Kom ik erachter dat ik vorig jaar terug ben gegaan in zorgpakket....nog maar 2 sterren ipv 4. BIj L. kreeg ik het allemaal vergoed.
Ik krijg nu max 24u vergoed qua eigen bijdrage (=4 euro). Ging eigenlijk niet vanuit dat ik dit jaar al ging bevallen...alhoewel, ik kan ook hard mijn best doen om 3 dagen overtijd te gaan, dan is het 2013 Wil zo eens kijken naar hoeveel uren ik nodig had bij L., maar zo tikt het aardig aan volgens mij.
Hebben jullie de eigen bijdrage wel vergoed gekregen? Of ook zelf (deel) moeten betalen?
Kom ik erachter dat ik vorig jaar terug ben gegaan in zorgpakket....nog maar 2 sterren ipv 4. BIj L. kreeg ik het allemaal vergoed.
Ik krijg nu max 24u vergoed qua eigen bijdrage (=4 euro). Ging eigenlijk niet vanuit dat ik dit jaar al ging bevallen...alhoewel, ik kan ook hard mijn best doen om 3 dagen overtijd te gaan, dan is het 2013 Wil zo eens kijken naar hoeveel uren ik nodig had bij L., maar zo tikt het aardig aan volgens mij.
Hebben jullie de eigen bijdrage wel vergoed gekregen? Of ook zelf (deel) moeten betalen?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Kraamzorg vergoeding
Ik heb zowel bij L. als bij R. het zelf moeten betalen die eigen bijdrage.
Dit was bij L. 195 voor 51 uur dacht ik en bij R. 210 dacht ik voor 47 uur.
Dit was bij L. 195 voor 51 uur dacht ik en bij R. 210 dacht ik voor 47 uur.
Mama Titty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb een deel zelf moeten betalen ik geloof dat ik iets van bijna 200 euro zelf moest betalen...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik kreeg 100% vergoed, ben vgz gezin en zeker verzekerd.
Ik meld me nu pas aan na de tweede echo, ben dan 11,5 week.
Ik meld me nu pas aan na de tweede echo, ben dan 11,5 week.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik ben aanvullend verzekerd bij Ditzo en krijg alles vergoed, ook de eigen bijdrage.
Maar is het zo dat het gaat om de datum waarop je bevalt? Stel dat je voor volgend jaar een ander pakket kiest, maakt het dan uit of je op 31 december of 1 januari bevalt? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit.
Ik las dat wij een kraampakket vergoed krijgen op de voorwaarde dat ik tussen de vijfde en zevende maand van mijn zwangerschap verzekerd ben bij Ditzo. Dat ben ik als het goed is, dus dan krijg ik dat kraampakket sowieso.
Lekker wazig dit soort dingen.
Maar is het zo dat het gaat om de datum waarop je bevalt? Stel dat je voor volgend jaar een ander pakket kiest, maakt het dan uit of je op 31 december of 1 januari bevalt? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit.
Ik las dat wij een kraampakket vergoed krijgen op de voorwaarde dat ik tussen de vijfde en zevende maand van mijn zwangerschap verzekerd ben bij Ditzo. Dat ben ik als het goed is, dus dan krijg ik dat kraampakket sowieso.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
ik gok ook op 200 euro eigen bijdrage, als ik het snel uitreken.
Flower_L- Ratel
Filoria schreef:Ik ben aanvullend verzekerd bij Ditzo en krijg alles vergoed, ook de eigen bijdrage.
Ja tuurlijk maakt dat uit. Je nieuwe voorwaarden gaan in op 1 januari. Pas vanaf 1 januari betaal je voor dat pakket en ben je voor de onderdelen van dat pakket verzekerd.
Als je dus op 31 december bevalt, heb je pech en heb je 'niets' meer aan je nieuwe pakket dat 1 januari in gaat.
Volgens mij kan Supertalentje je hier van alles over vertellen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Filoria schreef:
.
Goeie, volgens mij zitten er geen voorwaarden aan. 'Vroeger' was dat ook zo bij de orthodontist. Dan moest je eerst tig jaren verzekerd zijn, voor je aanspraak kon maken op je vergoeding.
EDIT: wat ik trouwens elk jaar deed toen ik nog lenzen kon dragen......elk jaar van zorgverzekering wisselen, zodat ik elk jaar mijn lenzen vergoed kreeg. Zat altijd een bedrag per 2 of 3 kalenderjaren aan verbonden qua vergoeding...dus elk jaar switchen.
Flower_L- Ratel
Kun je niet nu nog overstappen? Had ik vorig jaar wel. Ik was verzekerd bij CZ, had het jongerenpakket. Toen kon ik overstappen naar het Gezinspakket. Dat kon dan wel alleen van het Jongerenpakket naar het Gezinspakket, maar daardoor heb ik wel de kraamzorg volledig vergoed gekregen. Was vooral overgestapt, voor de bevalling. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, en bij CZ krijg je een poliklinische bevalling ook vergoed, mits je dus dat Gezinspakket hebt. Uiteindelijk kreeg ik een keizersnede en dat wordt sowieso vergoed...
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zal 'helaas' pas bevallen in het nieuwe jaar, anders had ik namelijk een goedkoper pakket genomen. je krijgt toch geen drol mee terug over het algemeen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
dan kan ik wel proberen Mickey, maar gok van niet.
Nog wel even gekeken wat vergoeding e.b. ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie zou zijn....die gelukkig wel 100%. Dat is toch ook wel een aardig bedrag.
Nog wel even gekeken wat vergoeding e.b. ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie zou zijn....die gelukkig wel 100%. Dat is toch ook wel een aardig bedrag.
Flower_L- Ratel
Hier alles vergoed gekregen. Ben collectief bij de Agis verzekerd speciaal voor mensen die in de zorg werken. Krijg daardoor nog meer vergoed dan een ander.
Maar wat mickey zegt kan je als je bij dezelfde verzekering blijft ook volgens mij gewoon naar een grote pakket gaan.
Maar wat mickey zegt kan je als je bij dezelfde verzekering blijft ook volgens mij gewoon naar een grote pakket gaan.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Wij zijn verzekerd bij FBTO en daar kun je aanvullende modules per maand aan en uit zetten. Wij hadden de module Gezinsplanning genomen. De eigen bijdrage van 49 uur kraamzorg is helemaal vergoed.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
wij krijgen kraamzorg ook volledig vergoedt, wij zijn ook via FBTO met de gezinsmodule verzekerd.
Gast- Gast
Ik kreeg niets vergoed, ziekenhuisbevalling niet en kraamzorg ook niet. Denk dat dit in totaal 600 euro was, maar we waren er helaas net te laat achter dat ik zwanger was om een aanvullende verzekering te regelen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ben maximaal verzekerd bij de Iza en moet alsnog 200 euro eigen bijdrage betalen voor kraamzorg.. Beetje jammer is het wel!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Wij krijgen alles vergoed wat betreft bevalling (Zowel medisch als geen medische indicatie zkh) en kraamzorg. En ben collectief verzekerd bij CZ.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik krijg het volledig vergoed. Zit bij De Friesland en heb daar AV-gezin.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb het zelf betaald, zo'n 200 euro. De aanvullende verzekering was op jaarbasis duurder dan de eigen bijdrage, dus ik vond een aanvullende verzekering onnodig.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb ook niks hoeven betalen, ik ben aanvullend verzekerd bij de Agis.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» kma en vergoeding
» Km-vergoeding
» nexium en vergoeding
» vergoeding omrijden
» Vergoeding oppassen kindje van 2
» Km-vergoeding
» nexium en vergoeding