Hoogtepunt en dieptepunt
+28
Joli86
Pien
Roze Roos
SoGood
girli
Mida4you
mickey
Jordana
Jeanette
studiebol
Flinder
Toet
Lynn_
Arwyn
Pannetoet
SuperGrover
Caroow
Thary
Sneeuwvlok
NerdChic
Dennenappel
Sterre
minoessepoes
Blond
Lejow
Oasis
Mari
Cheesegirl
32 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Hoogtepunt en dieptepunt
Storm schreef:3 woorden: schoonloeder, gourmetten, dieren?Giacomo schreef:Wie, wie , wie?!
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
En ik vind het trouwens erg flauw om in elk topic waarin Noa reageert haar in te wrijven dat sommigen vinden dat ze niet altijd tactvol reageert. Dat is al een aantal keer gezegd en daarmee is het toch klaar?
Gast- Gast
Storm schreef:En ik vind het trouwens erg flauw om in elk topic waarin Noa reageert haar in te wrijven dat sommigen vinden dat ze niet altijd tactvol reageert. Dat is al een aantal keer gezegd en daarmee is het toch klaar?
Zou Noa stiekem Lilith zijn..?
Gast- Gast
Ontopic:
Dieptepunt: Dit
Hoogtepunt: Dat ik nu naar een concert ga en jullie hier verder laat keuvelen op de zaterdagavond
Hoogtepunt: Dat ik nu naar een concert ga en jullie hier verder laat keuvelen op de zaterdagavond
Gast- Gast
Veel plezier!
Lotus- Ratel
Noa schreef:Ontopic:
Wij keuvelen lekker verder. Niet je humeur laten verpesten hoor door dit vreselijke dieptepunt in je week
Gast- Gast
Lynn_ schreef:Ik ben het meer dan eens met Dolores.
Ik eigenlijk ook. Ik erger me een beetje aan hoe je over jezelf praat Lotus, alsof je graag de aandacht op jezelf en je eetstoornis legt. En hoopt dat anderen zeggen 'je bent echt niet dik hoor!'
Gast- Gast
Jen_ schreef:Ik erger me een beetje aan hoe je over jezelf praat Lotus, alsof je graag de aandacht op jezelf en je eetstoornis legt. En hoopt dat anderen zeggen 'je bent echt niet dik hoor!'
+1. Misschien ligt het aan de topics die ik lees, maar vrijwel alle reacties van Lotus die ik lees, gaan hierover. Mijn inziens een beetje teveel van het goede.
Gast- Gast
Ik heb het niet hard als in hard=hetzelfde als lullig bedoeld.
Maar ik heb gewoon moeite met mensen die zichzelf continu negatief neerzetten en heel duidelijk op iets aansturen en dan doen alsof ik het verzin ofzo.....
En ik vind de reactie (voor de tweede keer al) 'dan zeg ik er wel niks meer over' ontzetten typerend, want dát was helemaal al niet wat ik bedoelde.
FYI, ik was vorig jaar degene die wakker lag toen jij een OD nam omdat ik me zo'n zorgen maakte, en die dat hier kenbaar maakte. Ik ben ook degene die echt wel weet waar ze over praat.
Maar ik heb gewoon moeite met mensen die zichzelf continu negatief neerzetten en heel duidelijk op iets aansturen en dan doen alsof ik het verzin ofzo.....
En ik vind de reactie (voor de tweede keer al) 'dan zeg ik er wel niks meer over' ontzetten typerend, want dát was helemaal al niet wat ik bedoelde.
FYI, ik was vorig jaar degene die wakker lag toen jij een OD nam omdat ik me zo'n zorgen maakte, en die dat hier kenbaar maakte. Ik ben ook degene die echt wel weet waar ze over praat.
Gast- Gast
Ik heb daar ook moeite mee, Dolores. Het komt op mij een beetje over alsof ze in die vicieuze cirkel wil blijven hangen omdat dat veilig is.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Ik heb daar ook moeite mee, Dolores. Het komt op mij een beetje over alsof ze in die vicieuze cirkel wil blijven hangen omdat dat veilig is.
Dat heb ik al een tijdje en ik ben blij, voor haar, dat er nu actief op wordt gereageerd i.p.v. continu met het "ow, wat vervelend". Het is destructief gedrag en dat moet bij de kraag worden gegrepen. Fijn o.a. Dolores dat jullie je ermee "bemoeien".
Gast- Gast
Ik denk niet dat ze er veel mee doet. Het is wel eens eerder tegen haar gezegd volgens mij.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Ik denk niet dat ze er veel mee doet. Het is wel eens eerder tegen haar gezegd volgens mij.
Dat denk ik ook niet. Maar het is wel handig om er meer tegenin te gaan dan er de laatste tijd werd gedaan. Bijna elke post die ik van haar las ging om/over hetzelfde. En dat is niet erg, want dat zit haar dwars, en daar mag ze van mij honderden posts over schrijven, maar dat zegt wel dat het niet lekker gaat en dat er een actievere houding moet worden aangenomen t.b.v. haar problematiek. Zegt niet dat wij opeens met zijn allen een psychiatrische houding moeten aannemen, maar zegt wel dat we haar best mogen confronteren met hetgeen wat in onze ogen niet lekker loopt. En dan doet ze er maar niets mee, maar dat zegt wel dat wij onze ogen ervoor niet hebben gesloten.
(Sorry, lotus. Je gaat me echt aan het hart, maar soms weet ik niet eens hoe ik moet reageren. Want het klinkt gewoon echt niet gezond waar je nu mee bezig bent.)
Gast- Gast
Noa schreef:Ik vind het nogal lullig om iemand op deze manier te confronteren met haar eventuele eetstoornis... Doe het dan even in een PM ofzo...
Het enige wat ik nog even wil schrijven is, dat als zij zelf niet duidelijk aangestuurd had (en zelfs als eens benoemd) op het hebben van een eetstoornis, ik hier heus niet zo duidelijk een 'diagnose' zou stellen.
Ik geloof echter niet dat stiekem pm-en nu effectief zou zijn, omdat ik geloof in gaan inzien wat bepaalde uitlatingen/uitspraken/suggesties voor gevolg hebben.
Ik denk dat er nu vast mensen haar lieve berichtjes zullen pm-en, maar ik zou persoonlijk veel gelukkiger worden van mensen die hier openlijk steun zouden geven dan via pm.
Het gaat niet om confronteren, lullig zijn of wat dan ook, ik wil gewoon niet 'guttegut' reacties achter laten, die krijgt ze al genoeg, en daar komt ze overduidelijk totaal niet verder mee....
Gast- Gast
Dolores, dat is nou net waarom ik jou zo kan waarderen. Je legt het nu zelf heel mooi uit. Je bent lief en hebt aandacht voor anderen. Je weet alles goed te formuleren, bent slim en toont interesse. Je zal nooit iemand bewust kwetsen en helpt graag anderen. Je weet wat te zeggen en ik merk dat mensen vaak echt wat hebben aan jouw posts en bijdrage. Je helpt echt, meer dan mensen die alleen maar knuffels geven en meegaan in het gevoel van de poster.
Laatst aangepast door Smikkell op za 19 feb 2011 - 13:01; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik ben het ook met je eens hoor ABE, maar zoals ik al zei: ze doet er niet zoveel mee helaas.
Weet je, ik denk niet dat je mensen die zichzelf 'zielig' vinden kan overtuigen het anders te doen, omdat ze liever willen blijven hangen in het veilige cirkeltje. Lotus zit hier al zólang in, ik denk niet dat dat nog zo snel verandert. Ik zie die drang om te willen veranderen, beter te worden niet erg bij haar. Misschien dat ik er wel helemaal naast zit hoor, ik baseer dit ook alleen maar op haar posts hier.
Ik vind dat jammer, want volgens mij kan Lotus wel 'veranderen'. Ze is een slimme meid, maar ze is zo destructief bezig.. En hoe langer je daar in zit, hoe moeilijker het is om dat cirkeltje te doorbreken.
Zielig heb ik trouwens tussen haakjes gezet omdat ik niet het woord zielig helemaal bedoel, maar ik ook niet weet hoe ik het anders moet verwoorden.
Weet je, ik denk niet dat je mensen die zichzelf 'zielig' vinden kan overtuigen het anders te doen, omdat ze liever willen blijven hangen in het veilige cirkeltje. Lotus zit hier al zólang in, ik denk niet dat dat nog zo snel verandert. Ik zie die drang om te willen veranderen, beter te worden niet erg bij haar. Misschien dat ik er wel helemaal naast zit hoor, ik baseer dit ook alleen maar op haar posts hier.
Ik vind dat jammer, want volgens mij kan Lotus wel 'veranderen'. Ze is een slimme meid, maar ze is zo destructief bezig.. En hoe langer je daar in zit, hoe moeilijker het is om dat cirkeltje te doorbreken.
Zielig heb ik trouwens tussen haakjes gezet omdat ik niet het woord zielig helemaal bedoel, maar ik ook niet weet hoe ik het anders moet verwoorden.
Gast- Gast
Dat ben ik dan ook weer met jou eens.
Het is heel makkelijk om in eigen wereld te leven. Ik weet waarom ik het zeg en ben ook van mening dat ik het mag zeggen, omdat ik erzelf ook een handje van heb. Het is zoveel makkelijker om jezelf kapot te maken en daarover te klagen, dan daadwerkelijk een pro-actieve houding aan te nemen en te dealen met jezelf en de problemen.
Maar als ik continu "gutegut" op het forum had gehoord, dan zou ik hier vandaag niet meer zitten. Dan had ik mezelf, denk ik, in zelfmedelijden bedolven en nooit de kracht gehad om iets van mijn leven te maken. Is mijn leven nu top? Nee. Maar het is beter dan het was. En ik hoop dan ook dat Lotus morgen leest wat we allemaal zeggen en wellicht morgen niet denkt van "Jullie hebben een punt", maar misschien ooit denkt "Daar op het forum waren ze zo gek nog niet".
Het is heel makkelijk om in eigen wereld te leven. Ik weet waarom ik het zeg en ben ook van mening dat ik het mag zeggen, omdat ik erzelf ook een handje van heb. Het is zoveel makkelijker om jezelf kapot te maken en daarover te klagen, dan daadwerkelijk een pro-actieve houding aan te nemen en te dealen met jezelf en de problemen.
Maar als ik continu "gutegut" op het forum had gehoord, dan zou ik hier vandaag niet meer zitten. Dan had ik mezelf, denk ik, in zelfmedelijden bedolven en nooit de kracht gehad om iets van mijn leven te maken. Is mijn leven nu top? Nee. Maar het is beter dan het was. En ik hoop dan ook dat Lotus morgen leest wat we allemaal zeggen en wellicht morgen niet denkt van "Jullie hebben een punt", maar misschien ooit denkt "Daar op het forum waren ze zo gek nog niet".
Gast- Gast
Hoogtepunten:
- Zo gezellig op mijn werk
- Mijn nichtje blij gemaakt met twee films
- Mijn opdracht qua werk is weer verlengd en het ziet er naar uit dat het nogmaals verlengd gaat worden.
- Mijn beste vriend is weer terug van vakantie en we hebben een leuke avond gehad .
- In 1 week ben ik verslaagd geraakt aan breien. Ik wil het graag leren en ben daar nu dus mee bezig.
Dieptepunten:
- Mijn vader voelde zich weer heel slecht maar gelukkig heeft een EHBO bezoekje hem erg goed gedaan . Het was vervelend om hem zo te zien maar goed, het ging een dag later weer beter dus daar hou ik me aan vast .
- Zo gezellig op mijn werk
- Mijn nichtje blij gemaakt met twee films
- Mijn opdracht qua werk is weer verlengd en het ziet er naar uit dat het nogmaals verlengd gaat worden.
- Mijn beste vriend is weer terug van vakantie en we hebben een leuke avond gehad .
- In 1 week ben ik verslaagd geraakt aan breien. Ik wil het graag leren en ben daar nu dus mee bezig.
Dieptepunten:
- Mijn vader voelde zich weer heel slecht maar gelukkig heeft een EHBO bezoekje hem erg goed gedaan . Het was vervelend om hem zo te zien maar goed, het ging een dag later weer beter dus daar hou ik me aan vast .
Gast- Gast
Sorry dat ik er zoveel de aandacht op heb gevestigd. Het was niet mijn bedoeling dat het zoveel ruimte zou gaan innemen. Dat ik zoveel ruimte zou gaan innemen. Dit is gewoon een van de weinige plekken waar ik er iets over durf te zeggen. Ik heb net als toen bij die opmerking die ik had geplaatst toen ik een OD wilde nemen, onderschat hoeveel impact het hier zou hebben. Blijkbaar ben ik nogal hardleers, wat dat betreft.
Ik vind het lief dat jullie steeds de moeite nemen om erop te reageren. Maar het is genoeg geweest, denk ik, als ik het allemaal zo lees.
Ik wil alleen nog even zeggen dat ik echt niet het idee heb dat ik mezelf kapot maak op dit moment en dat ik eigenlijk op heel veel gebieden stappen vooruit aan het zetten ben. Het is al tijden niet zo goed gegaan als nu. En daar ben ik blij om.
Ik vind het lief dat jullie steeds de moeite nemen om erop te reageren. Maar het is genoeg geweest, denk ik, als ik het allemaal zo lees.
Ik wil alleen nog even zeggen dat ik echt niet het idee heb dat ik mezelf kapot maak op dit moment en dat ik eigenlijk op heel veel gebieden stappen vooruit aan het zetten ben. Het is al tijden niet zo goed gegaan als nu. En daar ben ik blij om.
Lotus- Ratel
Lotus
Ik wil hier nog een keer op in gaan en dan zal ik het verder maar negeren, want ik denk inderdaad niet dat jij begrijpt wat ik ermee wilde bereiken.
Ik had gehoopt dat jij zou zien dat ergens op ingaan en iets serieus nemen betekent dat je ertoe doet, en dat het dus ok is om iets te benoemen maar dat het iets op kan roepen bij een ander. En dat mensen die erop ingaan (hoe hard of als aanval jij het nu ook ziet/ervaart) altijd nog beter is als mensen die allemaal hun schouders ophalen en jou verder negeren en laten doen....
Echter, ik denk dat jij dat niet ziet en dat je ook in andere dingen niet begrijpt hoe wat jij schrijft over kan komen bij de ander.
Ik heb je voor dit topic, in het dagcafé topic, al meer dan 2 keer geschreven dat ik vind dat jij nagenoeg álles in het negatieve trekt. Dat je eens over het bijhouden van een witboek zou moeten denken.
Daarmee bedoel ik niet dat JIJ niet aardig bent, zoals jij dat dan blijkbaar ziet, maar dat jij de wereld zélf veel en veel negatiever maakt dan ie zou moeten zijn.
Als het droog is, maar met wolken, beschrijf jij het als een regenachtige rotdag waar niks aan is. Terwijl ik bv zou zeggen: 'jeej droog, wat een heerlijk wandelweer'.
En ik wéét dat er nu meiden zijn die met je pm-en of dat nog gaan doen, dat je zo dapper bent en dat 'mensen zoals ik gewoon niet begrijpen hoe moeilijk jij het hebt' en dat 'ik niet weet waar ik het over heb, en jij met je depressie'.
Maar dat weet ik wél. Ik weet ook dat mijn intenties (ik heb geen invloed op reacties van anderen) heel positief waren. En geenszins: dat Lotus hier niks meer mag schrijven.
Ik vind dat ook een jammerlijke reactie.
Ik denk daarbij dat als jij zélf met een meer realistische kijk zou teruglezen wat jij op het forum hebt geschreven over jezelf, sinds er dit nieuwe forum is jij de volgende quote
Ik blijf het daarin met Giacomo eens, het is een cirkel als je alles negativeert. En ik denk ook niet dat jij, realistisch gezien, kunt stellen dat het zo goed gaat, als ik hier eens de laatste maand op een rijtje zou quoten voor je. Ik zal het niet doen, omdat ik niet weet of jij dat aan kunt, maar ik denk dat er serieus iets mis is met de verbinding tussen wat jij schrijft, en je werkelijke leven óf dat jij echt totaal geen ziekte inzicht hebt...
Hoe dan ook, jij bent een van de mensen over wie ik me het meest zorgen maak. Terwijl ik ook nagenoeg niemand ken met zoveel therapie en hulp. Dus dat zegt toch vrij veel, lijkt me, in hoe jij overkomt...
Ik wil hier nog een keer op in gaan en dan zal ik het verder maar negeren, want ik denk inderdaad niet dat jij begrijpt wat ik ermee wilde bereiken.
Ik had gehoopt dat jij zou zien dat ergens op ingaan en iets serieus nemen betekent dat je ertoe doet, en dat het dus ok is om iets te benoemen maar dat het iets op kan roepen bij een ander. En dat mensen die erop ingaan (hoe hard of als aanval jij het nu ook ziet/ervaart) altijd nog beter is als mensen die allemaal hun schouders ophalen en jou verder negeren en laten doen....
Echter, ik denk dat jij dat niet ziet en dat je ook in andere dingen niet begrijpt hoe wat jij schrijft over kan komen bij de ander.
Ik heb je voor dit topic, in het dagcafé topic, al meer dan 2 keer geschreven dat ik vind dat jij nagenoeg álles in het negatieve trekt. Dat je eens over het bijhouden van een witboek zou moeten denken.
Daarmee bedoel ik niet dat JIJ niet aardig bent, zoals jij dat dan blijkbaar ziet, maar dat jij de wereld zélf veel en veel negatiever maakt dan ie zou moeten zijn.
Als het droog is, maar met wolken, beschrijf jij het als een regenachtige rotdag waar niks aan is. Terwijl ik bv zou zeggen: 'jeej droog, wat een heerlijk wandelweer'.
En ik wéét dat er nu meiden zijn die met je pm-en of dat nog gaan doen, dat je zo dapper bent en dat 'mensen zoals ik gewoon niet begrijpen hoe moeilijk jij het hebt' en dat 'ik niet weet waar ik het over heb, en jij met je depressie'.
Maar dat weet ik wél. Ik weet ook dat mijn intenties (ik heb geen invloed op reacties van anderen) heel positief waren. En geenszins: dat Lotus hier niks meer mag schrijven.
Ik vind dat ook een jammerlijke reactie.
Ik denk daarbij dat als jij zélf met een meer realistische kijk zou teruglezen wat jij op het forum hebt geschreven over jezelf, sinds er dit nieuwe forum is jij de volgende quote
waarschijnlijk ook heeeeeeeeeeel vreemd zou vinden. Want ik lees eigenlijk nooit iets positiefs van/over jou. Over jezelf. Wel ontzettend lieve en bemoedigende reacties voor anderen, nooit iets leuks of positiefs over Lotus van Lotus.Het is al tijden niet zo goed gegaan als nu
Ik blijf het daarin met Giacomo eens, het is een cirkel als je alles negativeert. En ik denk ook niet dat jij, realistisch gezien, kunt stellen dat het zo goed gaat, als ik hier eens de laatste maand op een rijtje zou quoten voor je. Ik zal het niet doen, omdat ik niet weet of jij dat aan kunt, maar ik denk dat er serieus iets mis is met de verbinding tussen wat jij schrijft, en je werkelijke leven óf dat jij echt totaal geen ziekte inzicht hebt...
Hoe dan ook, jij bent een van de mensen over wie ik me het meest zorgen maak. Terwijl ik ook nagenoeg niemand ken met zoveel therapie en hulp. Dus dat zegt toch vrij veel, lijkt me, in hoe jij overkomt...
Gast- Gast
Ik ben het weer eens met Do. Ik kan er ook niet goed bij dat je zegt dat het in tijden niet zo goed is gegaan. Waarom post je dan nooit iets positiefs over jezelf? Wat Do zegt, denk ik ook al tijden en probeer je dat af en toe ook te zeggen, maar daar geef je dan geen reactie op. Maakt op zich niet uit, maar ik heb het idee dat je dat soort reacties liever ontwijkt omdat het je confronteert met waar je mee bezig bent.
Gast- Gast
Ik heb nog van niemand een pm gehad mbt dit onderwerp. Nou ja, eentje, een tijdje geleden alweer, maar dus niet nav dit topic.
Ik heb de laatste tijd al een paar keer gezegd dat er dingen goed gaan. Dat ik bijvoorbeeld mijn AD aan het afbouwen was. Dat ik goed bezig ben met de therapie. Dat ik in de cliëntenraad zit. Ik merk op dat de zon schijnt. Dus niet alles wat ik zeg is negatief. Maar misschien wel teveel. Ik zal er op letten. Het zal nu vooral wel zo overkomen, omdat ik zo bezig ben met het willen afvallen en daar zoveel over heb gezegd hier. Toen dit forum er net was, kon het niet veel slechter gaan, maar nu gaat het echt een stuk beter met me.
En ik snap dat het een goed teken is als mensen de moeite nemen om op mij te reageren. Maar soms is dat ook juist moeilijk voor me. Dan snap ik niet waarom mensen dat doen. Ik snap niet dat anderen mij de moeite waard vinden. En dan wordt het allemaal heel tegenstrijdig in mijn hoofd.
Ik heb de laatste tijd al een paar keer gezegd dat er dingen goed gaan. Dat ik bijvoorbeeld mijn AD aan het afbouwen was. Dat ik goed bezig ben met de therapie. Dat ik in de cliëntenraad zit. Ik merk op dat de zon schijnt. Dus niet alles wat ik zeg is negatief. Maar misschien wel teveel. Ik zal er op letten. Het zal nu vooral wel zo overkomen, omdat ik zo bezig ben met het willen afvallen en daar zoveel over heb gezegd hier. Toen dit forum er net was, kon het niet veel slechter gaan, maar nu gaat het echt een stuk beter met me.
En ik snap dat het een goed teken is als mensen de moeite nemen om op mij te reageren. Maar soms is dat ook juist moeilijk voor me. Dan snap ik niet waarom mensen dat doen. Ik snap niet dat anderen mij de moeite waard vinden. En dan wordt het allemaal heel tegenstrijdig in mijn hoofd.
Lotus- Ratel
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: