Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder? Empty Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

Bericht  Siem do 7 maa 2013 - 0:33

Ik heb al geruime tijd last van mijn bovenbuurman. Een jaartje of 2 heb ik al last van geluidsoverlast (eigenlijk vanaf het moment dat hij hier woont). Ik heb hem hier al meerdere malen over aangesproken en hij beloofd beterschap en dan gaat het 2 weken goed maar daarna gaat het weer mis. De laatste keer ben ik echt boos geworden en heb ik hem gezegd dat ik de volgende keer naar de woningbouwvereniging zal stappen. En sinds 3 dagen is het weer zo ver, harde muziek en vooral gitaarspel en dan niet een uurtje of 2/3 maar 8 uur op een dag en vaak ook 's avonds en als meneer weer eens stoned is dan ook gerust midden in de nacht. Nu is de maat voor mij vol en wil ik naar de woningbouwvereniging stappen. Heb daar al gelezen hoe het in zijn werk gaat. Het enige 'probleem' is dat ik hem er vaak persoonlijk op heb aangesproken maar ik weet niet precies hoe vaak en wanneer..
Nu is mijn vraag of iemand dit ook al eens heeft gedaan en of het de moeite wel waard is?

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder? Empty Re: Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

Bericht  Lady1984 do 7 maa 2013 - 0:47

Billy schreef:Ik heb al geruime tijd last van mijn bovenbuurman. Een jaartje of 2 heb ik al last van geluidsoverlast (eigenlijk vanaf het moment dat hij hier woont). Ik heb hem hier al meerdere malen over aangesproken en hij beloofd beterschap en dan gaat het 2 weken goed maar daarna gaat het weer mis. De laatste keer ben ik echt boos geworden en heb ik hem gezegd dat ik de volgende keer naar de woningbouwvereniging zal stappen. En sinds 3 dagen is het weer zo ver, harde muziek en vooral gitaarspel en dan niet een uurtje of 2/3 maar 8 uur op een dag en vaak ook 's avonds en als meneer weer eens stoned is dan ook gerust midden in de nacht. Nu is de maat voor mij vol en wil ik naar de woningbouwvereniging stappen. Heb daar al gelezen hoe het in zijn werk gaat. Het enige 'probleem' is dat ik hem er vaak persoonlijk op heb aangesproken maar ik weet niet precies hoe vaak en wanneer..
Nu is mijn vraag of iemand dit ook al eens heeft gedaan en of het de moeite wel waard is?

Ik woon in een flatje en heb ook overlast gehad van buren, maar niet zoveel en zo vaak als jij. Als ik midden in de nacht last hebt dan bel ik de politie. (als ik lig te stuiteren in mijn bed door de bas van hun muziek, hun luide geschreeuw of whatever) Zij kwamen volgens mij iedere keer nadat ik gebeld heb. Het resultaat was in ieder geval dat het na een halfuur of een uur stil was. Als de politie te vaak moeten komen dan krijgen die buren een boete (ik weet niet of ze bij 1x al een boete krijgen, lijkt me niet). Ik heb ook de gemeente gemailt met de klacht en die belde mij dan maandelijks hoe het nu gesteld was met de overlast. Ik heb dit als heel prettig ervaren. De woningstichting is hier dus niet bij betrokken geweest. Misschien is dit wel de normale route maar dat kan me niks schelen, ik laat niet mijn woongenot verpesten door aso's die denken dat de hele straat maar lekker moeten mee'genieten' van hun muziek en feestjes. Ik verbaas me er dan ook over dat dit al 2 jaar duurt en dat je nu pas bij instanties aan de bel trekt. Of begrijp ik je verhaal verkeerd?
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder? Empty Re: Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

Bericht  Siem do 7 maa 2013 - 1:17

Nee, ik heb inderdaad al 2 jaar last. Wij wonen in 1 huis, dat verdeelt is over 3 woonlagen waarvan 2 appartementen (waarvan ik er in 1 woon) en dan nog de kleinere 'woningen' waarbij zij het sanitair delen.
Ik ben vaak overdag weg dus dan heb je er weinig last van en kan hij ook zijn gang gaan omdat niemand verder thuis is. Ik wil het het liefst eerst via de woningbouwvereniging proberen omdat wij wel gezamelijke ruimtes hebben zoals ons fietsenhok en ik niet de hele sfeer in het huis wil verpesten.
Ik heb eerder niets ondernomen simpelweg omdat ik vaak ervoor heb gekozen dan elders te gaan studeren etc (het is geen typisch studentenhuis overigens en we studeren niet allemaal meer) en ik me niet onveilig in mijn eigen huis wil voelen.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder? Empty Re: Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

Bericht  Lady1984 do 7 maa 2013 - 1:29

Ik begrijp best dat je dan bang bent dat jullie niet meer goed met elkaar overweg kunnen. Maar mijn huis is echt mijn toevluchtsoord (wat overdreven gezegd misschien) en als ik daar meerdere keren overlast heb dan zou ik mij sowieso niet meer heel prettig voelen thuis. En dan kan het me uiteindelijk niet zoveel meer schelen dat buren ook boos kunnen reageren. Mijn woonplezier is dan toch al verpest door hen. Dan laat ik het liever iemand anders oplossen die ook echt middelen heeft om hen te laten stoppen dan dat ik het probeer op te lossen met steeds hetzelfde resultaat (herrie). Misschien til ik zwaarder aan overlast dan jij doet, dat zou best kunnen. Ik kan op een gegeven moment ook geen sympathie meer opbrengen voor die buren en de rust om er naartoe te gaan zonder boos te worden (met een klein risico dat het escaleert). Volgens mij hebben mijn buren geen idee dat wie er klaagt (op die keren na dat ik zelf aan hen gevraagd had overdag of dat concert in mijn huiskamer kon stoppen), er zijn in mijn situatie vast genoeg buren die er last van hebben.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder? Empty Re: Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 1:32

Ik heb ook heel veel klachten met mijn vroegere beneden buurman gehad, maar dat was echt extreem. Hij zag en hoorde ook dingen die er helemaal niet waren, zelf een aantal keren politie bij geweest en hij heeft mij een keer gedreigd te vermoorden. Uiteindelijk ook naar de gemeente gegaan en is hij na een aantal maanden zijn huis uitgezet omdat het gewoon niet langer ging. Hij heeft zelfs een keer een aantal dagen vastgezeten na het zoveelste dreig incident. Ik was ook best bang voor hem geworden omdat hij zo onvoorspelbaar was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder? Empty Re: Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

Bericht  Lady1984 do 7 maa 2013 - 1:45

Wat heftig Zazou! Lijkt me echt heel naar.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder? Empty Re: Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

Bericht  Siem do 7 maa 2013 - 6:33

Zazou wat vervelend zeg.. En lady bedankt voor je reactie. Ik heb een laatste poging gedaan om tot hem door te dringen, rustig uitgelegd dat ik er veel last van heb. Hij heeft wederom beterschap beloofd, heb ook aangegeven dat dit de laatste keer is dat ik hem er op aanspreek en dat ik de volgende keer naar de woningbouwvereniging stap en daar leek hij enorm van te schrikken. Dus hopelijk is de boodschap nu wel duidelijk en blijft het goed gaan..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder? Empty Re: Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

Bericht  Lady1984 do 7 maa 2013 - 9:02

Ik hoop echt voor je dat je geen last meer van hem hebt.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder? Empty Re: Iemand ervaring met klachten indienen bij de verhuurder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum