Borstvoeding; handige accesoires
+2
Liadan
Slakje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Borstvoeding; handige accesoires
Oké, ik heb beslist dat ik toch bv ga geven omdat ik toch thuis ga blijven tot kleine zus 7 maanden oud is (wegens omstandigheden - heb m'n werk opgezegd).
Maar ik wil me nu beter voorbereiden, kraamhulp en telefoonnummers bij de hand hebben om alles goed te laten lopen. Een borstvoedingscursus staat dus al zeker op de agenda, en de kraamhulp ga ik ook regelen. Maar verder; wat vond jij nu eens echt handig om te hebben voor bij/na/voor de borstvoeding? Ik heb een bvkussen (bij Louise heel handig geweest), dus nog meer dingen waarvan jij dacht: "Dat is mij echt van pas gekomen!" + Waarom. Want ik zie dat ze thermokussentjes, tepelhoedjes, ... hebben, maar waarvoor dient dat nu allemaal eigenlijk? Ik heb enkele bvinfoboeken geleend in de bieb, maar daar vind ik weinig over.
Ik wil me dan ook een kolfapparaat aanschaffen (op de geboortelijst zetten). Welke raad je aan? En waarom?
Maar ik wil me nu beter voorbereiden, kraamhulp en telefoonnummers bij de hand hebben om alles goed te laten lopen. Een borstvoedingscursus staat dus al zeker op de agenda, en de kraamhulp ga ik ook regelen. Maar verder; wat vond jij nu eens echt handig om te hebben voor bij/na/voor de borstvoeding? Ik heb een bvkussen (bij Louise heel handig geweest), dus nog meer dingen waarvan jij dacht: "Dat is mij echt van pas gekomen!" + Waarom. Want ik zie dat ze thermokussentjes, tepelhoedjes, ... hebben, maar waarvoor dient dat nu allemaal eigenlijk? Ik heb enkele bvinfoboeken geleend in de bieb, maar daar vind ik weinig over.
Ik wil me dan ook een kolfapparaat aanschaffen (op de geboortelijst zetten). Welke raad je aan? En waarom?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Borstvoeding; handige accesoires
Zoogcompressen en heel veel monddoekjes (ik vond die van prenatal fijn want die zijn heel zacht). En mijn voedingskussen gebruik ik nu ook nog steeds.
Toen ik een kloofje had bij mijn dochter vond ik het fijn om Purelan te smeren.
Toen ik een kloofje had bij mijn dochter vond ik het fijn om Purelan te smeren.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Het enige wat ik vooraf had gekocht, was een doos zoogcompressen. Een voedingskussen heb ik nooit gebruikt.
Tegen wondjes aan de tepel heb ik in de kraamweek Lanolinecreme van Lansinoh besteld, heerlijk spul was dat.
Met een kolf zou ik wachten totdat je zeker weet dat de borstvoeding goed op gang is. Eventueel kun je eerst een kolf huren. Het zijn best prijzige apparaten om te kopen.
Tegen wondjes aan de tepel heb ik in de kraamweek Lanolinecreme van Lansinoh besteld, heerlijk spul was dat.
Met een kolf zou ik wachten totdat je zeker weet dat de borstvoeding goed op gang is. Eventueel kun je eerst een kolf huren. Het zijn best prijzige apparaten om te kopen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
De kolf kan ik gewoon terugdoen naar de winkel als de bv toch niet lukt, dus dat is geen probleem zolang hij niet geopend is. Bij Louise had ik een kolf gehuurd en was er eigenlijk niet tevreden van (veel lawaai, veel gedoe, naam veel plaats in beslag) en het is de enige plaats in de buurt waar ik kan huren. Dan koop ik liever op voorhand.
Watvoor zoogcompressen zijn het fijnst? Ik gebruikte bij Louise die van Kruidvat omdat die dik en goedkoop waren, maar zijn er betere? En hoe zit dat met wasbare zoogcompressen? Hoeveel koop je er daar best van aan?
Watvoor zoogcompressen zijn het fijnst? Ik gebruikte bij Louise die van Kruidvat omdat die dik en goedkoop waren, maar zijn er betere? En hoe zit dat met wasbare zoogcompressen? Hoeveel koop je er daar best van aan?
Slakje- Ratel
Ik vind de zoogcompressen van Natusan fijn.
Wat de kolf betreft, zou ik nadenken wat je ermee wil. Is het wel de bedoeling dat je weer gaat werken en moet je dan een paar dagen kolven? Dan zou ik voor een elektrische dubbelzijdige kolf gaan. Als je niet meer gaat werken en je wil alleen af en toe kolven, zodat iemand anders de fles kan geven, dan is een enkelzijdige kolf ook prima.
Ik heb ervaring met Medela Swing (enkelzijdig) en Ameda Lactaline (dubbelzijdig). Mijn voorkeur gaat uit naar de Ameda, omdat ik daar veel sneller een toeschietreflex mee krijg. De Ameda is ook niet zo heel erg duur en je kunt hem ook enkelzijdig gebruiken, dus dat is in jouw geval misschien best een hele handige optie. Mocht je toch weer gaan werken, gebruik je hem gewoon dubbelzijdig.
Wat de kolf betreft, zou ik nadenken wat je ermee wil. Is het wel de bedoeling dat je weer gaat werken en moet je dan een paar dagen kolven? Dan zou ik voor een elektrische dubbelzijdige kolf gaan. Als je niet meer gaat werken en je wil alleen af en toe kolven, zodat iemand anders de fles kan geven, dan is een enkelzijdige kolf ook prima.
Ik heb ervaring met Medela Swing (enkelzijdig) en Ameda Lactaline (dubbelzijdig). Mijn voorkeur gaat uit naar de Ameda, omdat ik daar veel sneller een toeschietreflex mee krijg. De Ameda is ook niet zo heel erg duur en je kunt hem ook enkelzijdig gebruiken, dus dat is in jouw geval misschien best een hele handige optie. Mocht je toch weer gaan werken, gebruik je hem gewoon dubbelzijdig.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Denk je wel een borstkolf nodig te gaan gebruiken dan, als je toch niet gaat werken daarna? Ik heb toen voldoende gehad aan een handkolf.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik wil ook graag eens aan avondje weggaan of papa laten voeden. Dus ja; dan heb ik dat wel nodig :p Met de hand vond ik echt niks.
Slakje- Ratel
Ok, ja, dat kan natuurlijk. Ik heb toen wel de Medele Swing gebruikt, maar die maakt ook wel aardig wat lawaai.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Die had ik geloof ik gehuurd. Hij was in ieder geval van Medela. Het was een groot, log ding.Sterrin_ schreef:Ok, ja, dat kan natuurlijk. Ik heb toen wel de Medele Swing gebruikt, maar die maakt ook wel aardig wat lawaai.
Slakje- Ratel
Als je de kolf maar heel incidenteel wilt gebruiken zou ik voor een handkolf gaan, stuk goedkoper.
Ik had wasbare zoogcompressen, scheelt uiteindelijk ook een hoop geld. Verder heb ik purelan gehad de eerste weken tegen kloofjes enzo.
Ik had wasbare zoogcompressen, scheelt uiteindelijk ook een hoop geld. Verder heb ik purelan gehad de eerste weken tegen kloofjes enzo.
Gast- Gast
Ik heb voordat ik met de bv begon alleen maar zoogcompressen en twee voedingsbh's gehaald. Een van de Hema, die slappe vormloze en een Noppies voedingsbh met beugel. Die vond ik beide erg fijn, die van de Hema droeg ik vooral 's nachts in bed.
Verder voor kloofjes heb ik gewoon bepanthen gesmeerd. Verder heb k het op me af laten komen en dingen pas later gekocht zoals een kolf.
Verder voor kloofjes heb ik gewoon bepanthen gesmeerd. Verder heb k het op me af laten komen en dingen pas later gekocht zoals een kolf.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben erg tevreden over de ameda lactine personal. Ik heb pas t boek 'borstvoeding' van marij ?? en stefan kkeintjes gelezen. Erg informatief en duidelijk boek. Vind ik wel een aanrader.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Soortgelijke onderwerpen
» Accesoires in je huis
» "handige" papa's...
» Accesoires babykamer...
» Accesoires keukentje
» Vraagje Mutsy Transit accesoires
» "handige" papa's...
» Accesoires babykamer...