Accesoires babykamer...
+6
Nana
pantuf
Liadan
Meeko
VeryCherry
Pien
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Accesoires babykamer...
Hoi mama's en mama's in spé!
Wij hebben afgelopen weekend een start gemaakt met de babykamer, het behangen is helemaal klaar. Komende week de plinten tegen de muur, gordijnen bestellen en dan wachten tot de meubels komen...
Gister zijn wij lekker wezen shoppen en hebben we nog het één en ander gekocht voor de kleine. Vooral kleertjes...
Nu wil ik natuurlijk de kamer ook een beetje aankleden, maar hoe? Welke accesoires hebben jullie gebruikt? Zijn dat echt voornamelijk knuffels en andere kinderdingetjes of hebben jullie er ook mooi lantaarns, fotolijstjes, vaasjes etc neer gezet? Ik hou niet van knuffels, heb een vreselijke stof allergie en bij het zien van knuffels op een kast ofzo, krijg ik al jeuk! De afspraak met mijn man gemaakt dat er max. 3 knuffels op het kamertje los komen te staan die ik gewoon heel makkelijk in de wasmachine kan gooien...
Wij hebben afgelopen weekend een start gemaakt met de babykamer, het behangen is helemaal klaar. Komende week de plinten tegen de muur, gordijnen bestellen en dan wachten tot de meubels komen...
Gister zijn wij lekker wezen shoppen en hebben we nog het één en ander gekocht voor de kleine. Vooral kleertjes...
Nu wil ik natuurlijk de kamer ook een beetje aankleden, maar hoe? Welke accesoires hebben jullie gebruikt? Zijn dat echt voornamelijk knuffels en andere kinderdingetjes of hebben jullie er ook mooi lantaarns, fotolijstjes, vaasjes etc neer gezet? Ik hou niet van knuffels, heb een vreselijke stof allergie en bij het zien van knuffels op een kast ofzo, krijg ik al jeuk! De afspraak met mijn man gemaakt dat er max. 3 knuffels op het kamertje los komen te staan die ik gewoon heel makkelijk in de wasmachine kan gooien...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Accesoires babykamer...
Ik vind die hartjes ontzettend leuk. Of een stukje behang in een lijstje doen en het zo een beetje terug laten komen. Ik had geen accessoires op het babykamertje, want het was ook mijn slaapkamer en er was gewoon geen ruimte voor.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben wel wat accesoires in de babykamer.
In die kastjes kan je ook heel andere dingen zetten natuurlijk.
Op de kast nog een grote en wat kleine Me to you beren. En ben nu bezig met het maken van schilderijtjes voor aan de deur. Een spiegel bij de commode is ook altijd leuk, en idd stukjes behang inlijsten is ook erg leuk. Iets met de naam van houten letters is ook leuk.
In die kastjes kan je ook heel andere dingen zetten natuurlijk.
Op de kast nog een grote en wat kleine Me to you beren. En ben nu bezig met het maken van schilderijtjes voor aan de deur. Een spiegel bij de commode is ook altijd leuk, en idd stukjes behang inlijsten is ook erg leuk. Iets met de naam van houten letters is ook leuk.
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Bij ons komt dit muziekdoosje te hangen (waarschijnlijk want ik moet 'm nog bestellen):
Zo'n koffertje voor op de commode (mijn dochter heeft 'm in deze kleur, maar voor de baby weten we nog niet welke kleur we doen):
We hebben deze poster hangen:
Via marktplaats heb ik voor 5 euro een houten hobbelpaard gekocht, deze wil ik nog wit schilderen.
Verder komt na de geboorte de naam in witte letters van Karwei op de muur en we hebben ook een witte vogel op onze grijze muur hangen (ook hout van Karwei).
Verder hebben we deze aan een veer boven de commode aan het plafond hangen:
En er komt een blauw, roze of grijs vloerkleed van prenatal op de grond liggen:
Op de plank van de commode komen een paar kleine grijze mandjes te staan.
Zo'n koffertje voor op de commode (mijn dochter heeft 'm in deze kleur, maar voor de baby weten we nog niet welke kleur we doen):
We hebben deze poster hangen:
Via marktplaats heb ik voor 5 euro een houten hobbelpaard gekocht, deze wil ik nog wit schilderen.
Verder komt na de geboorte de naam in witte letters van Karwei op de muur en we hebben ook een witte vogel op onze grijze muur hangen (ook hout van Karwei).
Verder hebben we deze aan een veer boven de commode aan het plafond hangen:
En er komt een blauw, roze of grijs vloerkleed van prenatal op de grond liggen:
Op de plank van de commode komen een paar kleine grijze mandjes te staan.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
wij hebben opzich heel erg druk behang dus qua lijstjes of schilderijtjes aan de muur moet ik me gewoon beperken tot de kubussen die boven de commode komen. die komen op de effen groene muur te hangen en daar komt dat het patchwork behangetje in terug.
dit is het behang
dit is het behang
Pien- Ratel
Meeko schreef:
zulke kubussen krijgen wij dus ook, alleen dan wat strakker en van blank hout, ik ga ze zelf wit schilderen. wij doen dan op de achterwand zeg maar, dat drukke patchwork behang.
Pien- Ratel
ow, een hobbelpaardje vind ik ook erg leuk!! ben al aan het zoeken op marktplaats!!
Pien- Ratel
Ik heb bij mijn dochter haar naam op de muur, en op een andere muur een hanger van vogeltjes die ik ooit al eens bij lief! heb besteld. Verder aan haar kledingkast 2 stoffen harten. Ik houd van rustige kamers, dus heb ook niet al te veel dingetjes opgehangen.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Wij hebben zo'n wandplankje boven de commode en daar staat een houten trein op en babyschoentjes. Verder hangt er een prikbordje in haar kamer, staat er een schommelstoel en hangen twee schuimfiguren van woezel en pip op de muur.
Gast- Gast
Wij hadden een stoel met daarin een leuk kussentje, twee plantjes in de vensterbank, een hartjesketting (via rodekapjes.nl) langs de kast, muziekdoosje in de vorm van een ster (Cottonbaby), fotoborden zelf geknutseld waar je tussen de lintjes foto's kan schuiven (zoiets als hieronder staat), twee knuffels, gekleurde waskussenhoes, naam met witte letters op de muur, spaarpot waarop het geboortekaartje is geschilderd.
Fotobord:
Muziekdoosje:
Fotobord:
Muziekdoosje:
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Kamer van J. is heel rustig, 1 roze wand en voor de rest is alles wit.
Boven de commode hebben we een heel groot schilderij hangen dat 4 vriendinnen van mij gemaakt hebben en naast de kast hangt een vlinderklok waar ik heel trots op ben (ruim 3 uur bezig geweest om elk vlindertje op de juiste plek te krijgen), de foto is wat onduidelijk maar toch voor het idee:
Verder hebben we nog wat (lege) lijstjes op de kast staan en staat er een grote rieten kist waar dekens in zitten en een paar voorleesboeken op liggen.
Het plan was om er ook nog een schommelstoel in te zetten maar de meubels vielen groter uit dan verwacht en toen was er geen plek meer over.
Boven de commode hebben we een heel groot schilderij hangen dat 4 vriendinnen van mij gemaakt hebben en naast de kast hangt een vlinderklok waar ik heel trots op ben (ruim 3 uur bezig geweest om elk vlindertje op de juiste plek te krijgen), de foto is wat onduidelijk maar toch voor het idee:
Verder hebben we nog wat (lege) lijstjes op de kast staan en staat er een grote rieten kist waar dekens in zitten en een paar voorleesboeken op liggen.
Het plan was om er ook nog een schommelstoel in te zetten maar de meubels vielen groter uit dan verwacht en toen was er geen plek meer over.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Fiwen, als jij nou eens geen foto's meer plaatst van het kamertje van je dochter, dat scheelt mij een heleboel jaloezie.
Gast- Gast
Sorry, zal er aan denken de volgende keer
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik heb zelf 2 schilderijtjes gemaakt van Woezel en Pip. En ik heb de naam van mijn zoontje in houten letters boven zijn bedje geplakt. Verder staat op het plankje boven de commode een gevlochte mandje, een houten treintje, een paar boeken en een tanden/haarlokdoosje. En op de grond ligt dit kleedje :
Gast- Gast
Ik heb inmiddels wel wat leuke ideetjes! de schommelstoel kan ik pas gaan bekijken als de meubels er staan, we moeten even kijken hoe we het neer zetten namelijk, daar zijn we nog niet over eens!
daarnaast wil ik ook dat het kamertje niet te vol gepropt word dus moeten we even kijken hoeveel ruimte er over is voor een schommelstoel/ hobbelpaard. sowieso heb ik een bieding gedaan op een super leuk hobbelpaard, past hij niet op de slaapkamer, dan past hij wel beneden in de woonkamer, genoeg ruimte!
verder wil ik zoeken naar 2 of 3 leuke opbergboxen, wel van die grotere zeg maar. dan kan ik in 1 alle knuffels doen, in de ander speelgoed.. we hebben nu al zoveel gekregen dat ik echt wel behoorlijk wat bergruimte nodig heb.
verder heb ik een leuke lamp gezien, wit met roze hartjes erop, en wil ik zelf een aankleedkussenhoes en ledikantlaken maken ook wit met roze hartjes erop. op die manier houden we een beetje de hartjes als thema en ik denk dat het dan al snel genoeg is.
daarnaast wil ik ook dat het kamertje niet te vol gepropt word dus moeten we even kijken hoeveel ruimte er over is voor een schommelstoel/ hobbelpaard. sowieso heb ik een bieding gedaan op een super leuk hobbelpaard, past hij niet op de slaapkamer, dan past hij wel beneden in de woonkamer, genoeg ruimte!
verder wil ik zoeken naar 2 of 3 leuke opbergboxen, wel van die grotere zeg maar. dan kan ik in 1 alle knuffels doen, in de ander speelgoed.. we hebben nu al zoveel gekregen dat ik echt wel behoorlijk wat bergruimte nodig heb.
verder heb ik een leuke lamp gezien, wit met roze hartjes erop, en wil ik zelf een aankleedkussenhoes en ledikantlaken maken ook wit met roze hartjes erop. op die manier houden we een beetje de hartjes als thema en ik denk dat het dan al snel genoeg is.
Pien- Ratel
+1.Dromertje schreef:Fiwen, als jij nou eens geen foto's meer plaatst van het kamertje van je dochter, dat scheelt mij een heleboel jaloezie.
Vind jullie kamertje echt heel erg mooi.
Gast- Gast
Wat ik echt een superleuk idee vond (gezien bij eigen huis en tuin) was dit hieronder. Een mooie tak uit het bos/winkel, en dan die uilen...kun je natuurlijk ook met vogeltjes doen ofzo. vond m erg leuk!
en ik ben grote fan van de leuke muurstickers, bijvoorbeeld deze:
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Boven het bed hangen 2 lange witte planken van Ikea (geloof van de Lack-serie). Daarop staan spullen van Zwitsal, de eerste echofoto en nog een paar dingetjes.
Aan de andere muur hebben we foamstickers van een trein en wagens in verschillende kleuren.
Aan de andere muur hebben we foamstickers van een trein en wagens in verschillende kleuren.
Gast- Gast
*Marietje* schreef:Wat ik echt een superleuk idee vond (gezien bij eigen huis en tuin) was dit hieronder. Een mooie tak uit het bos/winkel, en dan die uilen...kun je natuurlijk ook met vogeltjes doen ofzo. vond m erg leuk!
Hahaha heel toevallig, die muursticker zit op de muur bij onze meid. Ik ben ook helemaal gek van muurstickers.
Straks als we gaan verhuizen naar een ander huis komt er ook een mooie muursticker in de woonkamer.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik heb echt teveel accessoires om op te noemen hier in het kamertje
- Zo heb ik in de vensterbank smalle gekleurde vaasjes staan, met daarin in elk vaasje een stoffen bloem. In de combinatie roze / limegroen (groene bloem in roze vaasje, en andersom).
- Op het raam heb ik op een rijtje 3 rieten harten hangen, netjes verdeeld over het raam.
- Ik heb siergordijnen hangen en daaraan heb ik langs de rand wat decoratieve vlinders op een klemmetje vastgemaakt.
- Ik heb veel knuffels gekregen, daar heb ik een groot gedeelte van bijelkaar gezet op 1 plek, in een leuke mand.
- Ik heb zelf een collage gemaakt en die ingelijst.
Zo uit mijn hoofd weet ik verder even niet wat ik nog meer heb gedaan behalve een hoop gebruikelijke dingen, zoals schilderijtjes ophangen enzo..
- Zo heb ik in de vensterbank smalle gekleurde vaasjes staan, met daarin in elk vaasje een stoffen bloem. In de combinatie roze / limegroen (groene bloem in roze vaasje, en andersom).
- Op het raam heb ik op een rijtje 3 rieten harten hangen, netjes verdeeld over het raam.
- Ik heb siergordijnen hangen en daaraan heb ik langs de rand wat decoratieve vlinders op een klemmetje vastgemaakt.
- Ik heb veel knuffels gekregen, daar heb ik een groot gedeelte van bijelkaar gezet op 1 plek, in een leuke mand.
- Ik heb zelf een collage gemaakt en die ingelijst.
Zo uit mijn hoofd weet ik verder even niet wat ik nog meer heb gedaan behalve een hoop gebruikelijke dingen, zoals schilderijtjes ophangen enzo..
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Accesoires keukentje
» Babykamer...
» Babykamer
» Borstvoeding; handige accesoires
» Vraagje Mutsy Transit accesoires
» Babykamer...
» Babykamer