Vraagje over voeding.
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraagje over voeding.
Onze meiden zijn dus prematuur geboren. Ze zijn begonnen met heel veel voedingen op een dag maar een klein beetje, en dit is steeds opgehoogd, zodat de maag en darmpjes ook konden wennen.
Dit is eigenlijk altijd heel goed gegaan. Nu zitten we al een paar weken op 7 voedingen per dag. De laatste keer dat het ziekenhuis hier was, gaven ze aan dat hun advies wel is om dit op te volgen. Ik vind het prima, we maken de meisjes gewoon om de drie uur wakker, en snachts komen ze zelf om de 4 uur.
Maar als we overdag niks doen, worden ze ook wakker na vier uur, als ze zelf wakker worden drinken ze ook veel beter. Mijn vriend en ik vragen we ons af waarom we dus niet kunnen gaan voeden om de vier uur. Het nadeel hier van is dat ze dan dus een voeding minder krijgen, 6 op een dag.
Op het pak eten wat ze krijgen, staat dat je vanaf 3 kilo naar 6 voedingen mag.
Nu komt het ziekenhuis morgen weer en ga ik het ook met hun overleggen. Maar ik vind het wat moeilijk om te schipperen tussen mijn eigen gevoel en het advies van het ziekenhuis want dat advies geven ze niet voor niks.
Hoe hebben jullie dat toen aangepakt?
Voeden op verzoek wil ik niet gaan doen dus dat vind ik geen optie.
Dit is eigenlijk altijd heel goed gegaan. Nu zitten we al een paar weken op 7 voedingen per dag. De laatste keer dat het ziekenhuis hier was, gaven ze aan dat hun advies wel is om dit op te volgen. Ik vind het prima, we maken de meisjes gewoon om de drie uur wakker, en snachts komen ze zelf om de 4 uur.
Maar als we overdag niks doen, worden ze ook wakker na vier uur, als ze zelf wakker worden drinken ze ook veel beter. Mijn vriend en ik vragen we ons af waarom we dus niet kunnen gaan voeden om de vier uur. Het nadeel hier van is dat ze dan dus een voeding minder krijgen, 6 op een dag.
Op het pak eten wat ze krijgen, staat dat je vanaf 3 kilo naar 6 voedingen mag.
Nu komt het ziekenhuis morgen weer en ga ik het ook met hun overleggen. Maar ik vind het wat moeilijk om te schipperen tussen mijn eigen gevoel en het advies van het ziekenhuis want dat advies geven ze niet voor niks.
Hoe hebben jullie dat toen aangepakt?
Voeden op verzoek wil ik niet gaan doen dus dat vind ik geen optie.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Vraagje over voeding.
Als ze beter drinken als ze zelf om de 4 uur komen krijgen ze in principe hetzelfde binnen als wanneer je ze om de 3 uur wakker maakt? Want dan denk ik dat om de 4 uur beter is, slaap hebben ze ook hard nodig als ze zo klein zijn!
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Wij zijn na 4 weken ook gaan voeden op verzoek. Al komen de overdag nogsteeds vaak om de 3 uur en moet ik ze echt bezig houden om een beetje te rekken.
Gast- Gast
Misschien zou je het eens een paar dagen kunnen proberen. Als ze ook beter drinken wanneer ze zelf komen, zou het zomaar kunnen dat ze dan per voeding ook wat meer gaan drinken en dus in elk geval niet minder binnen zouden gaan krijgen dan in 7x. Als ze in 6x ook voldoende binnen kunnen krijgen lijkt het me geen probleem. Maar ik weet niet hoe zwaar ze zijn en of er nog andere bezwaren zijn, goed idee om het morgen eerst even te overleggen dan.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind 4 uur nog wel weinig voor die kleintjes, maar ja aan de andere kant als ze dan beter drinken. Lastig hoor! Ik zou morgen even afwachten.
Gast- Gast
Ik vind het ook erg lastig.. ze wegen nu 2800 gram en 2810 we hebben ze vanmorgen gewogen. Dus aan de ene kant denk ik ach nog 200 gram, dan "mag" het laat maar zeggen.
Ze zouden dan per voeding,iets meer moeten drinken om de hoeveelheid te krijgen die ze moeten drinken maar ik denk zelf niet dat dat een probleem is. Als ze eenmaal goed wakker zijn kunnen ze echt wel veel drinken.
Ik overleg morgen gewoon nog wel ff met het ziekenhuis en dan maak ik ze vandaag nog wel gewoon wakker.
Ze zouden dan per voeding,iets meer moeten drinken om de hoeveelheid te krijgen die ze moeten drinken maar ik denk zelf niet dat dat een probleem is. Als ze eenmaal goed wakker zijn kunnen ze echt wel veel drinken.
Ik overleg morgen gewoon nog wel ff met het ziekenhuis en dan maak ik ze vandaag nog wel gewoon wakker.
studiebol- Ratel
Ik heb altijd voeden op verzoek aangehouden, of ze nu om het uur kwam of om de zes uur (uitgezonderd de kraamweek). Ik heb me weinig aangetrokken van de richtlijnen wat betreft gewicht en leeftijd voor het aantal voedingen op een dag, omdat ik denk dat de natuur (het kindje) dat het beste zelf kan regelen.
Alleen als ze overdag echt bizar lang sliep (als in zeven uur onder zeil of zo), maakte ik haar wakker. En met zeven weekjes kon ze 's nachts ook zo al tien / twaalf uur slapen, dat durfde ik ook niet aan, dus dan maakte ik haar wel wakker totdat ze een paar maandjes ouder was. Verder: op verzoek.
Alleen als ze overdag echt bizar lang sliep (als in zeven uur onder zeil of zo), maakte ik haar wakker. En met zeven weekjes kon ze 's nachts ook zo al tien / twaalf uur slapen, dat durfde ik ook niet aan, dus dan maakte ik haar wel wakker totdat ze een paar maandjes ouder was. Verder: op verzoek.
Gast- Gast
Ik zou ze toch nog even wakker maken. Misschien drinken ze wel meer als ze na 4 uur komen maar dat kan dan ook weer teveel zijn voor ze om te verwerken waardoor ze er minder goed op zullen groeien.
Gast- Gast
We hebben overlegd met de verpleegkundige van het ziekenhuis.
Ze snapte onze vraag na de uitleg dat de meiden na 4 uur zelf wakker en dan dus beter drinken dan dat wij ze na 3 uur wakker maken. Zij wist niet of er echt een harde regel was waarom ze perse 7 voedingen moesten hebben. Zij ging dit dan overleggen met de kinderarts, als die ook zegt dat het oke is horen we niks van haar en kunnen we het dus gaan proberen. Heeft de kinderarts wel een reden waarom hij het niet verstandig vind dan zou ze ons nog bellen.
We gaan dus proberen te voeden om de 4 uur, werkt het niet dan is het ook zo weer anders te draaien. Ik ben benieuwd!
Ze snapte onze vraag na de uitleg dat de meiden na 4 uur zelf wakker en dan dus beter drinken dan dat wij ze na 3 uur wakker maken. Zij wist niet of er echt een harde regel was waarom ze perse 7 voedingen moesten hebben. Zij ging dit dan overleggen met de kinderarts, als die ook zegt dat het oke is horen we niks van haar en kunnen we het dus gaan proberen. Heeft de kinderarts wel een reden waarom hij het niet verstandig vind dan zou ze ons nog bellen.
We gaan dus proberen te voeden om de 4 uur, werkt het niet dan is het ook zo weer anders te draaien. Ik ben benieuwd!
studiebol- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: