Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nek-schouder-hoofdpijnklachten

+2
Winegum
Ploen
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nek-schouder-hoofdpijnklachten Empty Nek-schouder-hoofdpijnklachten

Bericht  Ploen do 17 feb 2011 - 0:33

Ik heb al een aantal jaren in periodes last van mijn nek, schouders en daardoor krijg ik ook hoofdpijn. Voel dat het echt vast zit en verkrampt is (spanning, verkeerde houding).
De laatste weken is het echt dagelijks, van opstaan tot naar bed gaan.
Ik zat te denken aan cesartherapie of fysiotherapie. Zijn er hier mensen die ervaring hebben hiermee? Oefeningen gekregen of hoe werkt dit precies?
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nek-schouder-hoofdpijnklachten Empty Re: Nek-schouder-hoofdpijnklachten

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:33

Heb je een bril? Zo nee, wel eens laten testen? Zo ja, is die nog op goede sterkte?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:35

Ik heb 't ook, dus ik lees even mee. Slaap je wel op een goed kussen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:37

Ik heb het ook al jaren.

Fysio helpt goed, maar zeker in combinatie met manueel therapie (dit kan vaak wel bij dezelfde persoon, moet je even googlen bij jou in de buurt). Paar jaar geleden bleek dat ik echt gewoon scheef was gaan staan, vanwege de pijn. Toen heeft ze me 'recht gezet' en dat voelde zo goed.

Oh ja wat Darcy zegt: Ik heb zo'n Tempur kussen, dat helpt ook goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:39

Bij mij hielp Tempur trouwens helemaal niet, het werd alleen maar erg (ik heb 'm teruggebracht). Ik wil nog weleens een andere proberen dan ik had (die rand was voor mij waarsch niet goed en ze hebben ook andere) maar ik slaap nu op een heel laag kussen en dat helpt wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:40

Ik zie door de bomen soms het bos niet meer, fysio, manuele therapie, haptonomie, osteopathie, ikw eet niet wat ik moet kiezen!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:41

Ik heb al maanden precies hetzelfde, maar mijn ogen blijken dus gigantisch slecht te zijn geworden.. Neutral

Gast
Gast

Bericht  Winegum do 17 feb 2011 - 0:41

Hier ook 1! Vaak is het met periodes dat ik er veel last van heb. Stress, spanning etc. is een grote killer! Maar ook veel hetzelfde werk doen, achter de pc bijvoorbeeld is niet al te best. Misschien is je houding verkeerd? Een fysio o.i.d. bezoeken kan natuurlijk nooit kwaad.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Ploen do 17 feb 2011 - 0:50

Ik heb wel een bril, maar heb het idee dat dit echt door spanning komt. Heb hier al jaren last van in bepaalde periodes. Voel ook echt dat mijn schouders helemaal zijn opgetrokken, maar het lukt met niet om ze ontspannen te houden.
Toch maar eens langs de huisarts en een doorverwijzing vragen dan.
Er zijn inderdaad zo veel therapieen, vroeg me daarom ook af om misschien iemand dit al gehad heeft en er baat bij heeft gehad.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:50

Fysio/manueel therapie hoef je niet meer met verwijzing! de rest weet ik niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:55

Vervelend dat je dit hebt! Ik heb al ongeveer twee jaar nek-, schouder- en rugklachten. Komt mede doordat ik Kyfose en lichte Scoliose heb, maar ook door stress. De boel zit altijd vast bij mij en soms trekken de spieren in mn nek zo hard dat ik hoofdpijn krijg.

Ik heb soms baat bij fysiotherapie of een chiropractor. Eigenlijk zou ik ook dagelijks oefeneningen moeten doen om erger te voorkomen, maar ik ben zo gedemotiveerd Embarassed

Kan je zeker aanraden om ook een therapeut te bezoeken!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:56

Marin schreef:Fysio/manueel therapie hoef je niet meer met verwijzing! de rest weet ik niet.

Klopt. Chiro ook niet en als je alternatieve geneeswijzen in je pakket hebt wordt dit ook vergoed. Maar voor de zekerheid kan je altijd je zorgverzekeraar bellen.

Gast
Gast

Bericht  Minx do 17 feb 2011 - 1:17

Ik zou een fysio zoeken die tevens manueel therapeut is. Dit geeft net iets meer behandelmogelijkheden. Via www.defysiotherapeut.com kun je heel makkelijk zoeken naar een fysio/manueel bij je in de buurt. Even wat dingen aanklikken en dan vind je de dichtstbijzijnde.

Je kan er inderdaad direct heen zonder eerst langs de huisarts te moeten. Of en hoeveel je vergoed krijgt ligt aan je verzekering.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius do 17 feb 2011 - 1:21

Heb ik ook, stress is de grote killer. Ik slik nu trouwens twee tabletjes magnesium (Kruidvat) per dag en ik heb er nog helemaal geen last meer van gehad.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  NerdChic do 17 feb 2011 - 1:26

Tea-Leaf schreef:Vervelend dat je dit hebt! Ik heb al ongeveer twee jaar nek-, schouder- en rugklachten. Komt mede doordat ik Kyfose en lichte Scoliose heb, maar ook door stress. De boel zit altijd vast bij mij en soms trekken de spieren in mn nek zo hard dat ik hoofdpijn krijg.

Ik heb soms baat bij fysiotherapie of een chiropractor. Eigenlijk zou ik ook dagelijks oefeneningen moeten doen om erger te voorkomen, maar ik ben zo gedemotiveerd Embarassed

Hier het zelfde verhaal. Een scoliose met een kyfose. Fijne combinatie he!

Maar fysio/manueel helpt bij mij wel goed. Alleen moet je het van tijd tot tijd even bijhouden.
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 1:28

Ik ga eens op zoek naar een fysio denk ik smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 1:29

NerdChic schreef:
Tea-Leaf schreef:Vervelend dat je dit hebt! Ik heb al ongeveer twee jaar nek-, schouder- en rugklachten. Komt mede doordat ik Kyfose en lichte Scoliose heb, maar ook door stress. De boel zit altijd vast bij mij en soms trekken de spieren in mn nek zo hard dat ik hoofdpijn krijg.

Maar fysio/manueel helpt bij mij wel goed. Alleen moet je het van tijd tot tijd even bijhouden.

Je bent echt de eerste die ik "tegenkom" die het ook heeft! Als je zin hebt om er eens over te babbelen, ik heb facebook. Je mag me wel een PM sturen!

Gast
Gast

Bericht  Sterre do 17 feb 2011 - 1:29

Ik heb er ook al jaren last van, en heb ook nog niet DE oplossing. Wel gaat het de afgelopen paar maanden beter omdat ik de onderliggende oorzaak heb blootgelegd, en bij mij helpt haptonomie goed.

Manuele therapie e.d. hielp bij mij altijd maar voor even (soms maar een dag!) omdat ik zelf onbewust voor die verkramping zorgde. Dan kan iemand het wel leuk elke week losmaken, maar dat is een zeer tijdelijke oplossing. Al heb ik van anderen wel goede verhalen gehoord hoor, dus het is het proberen waard.

Dat maakt het ook zo kut, het is een heel complex probleem waardoor het inderdaad voor jou ook uitproberen zal gaan worden.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 5:53

Ik heb hier al jaren last van. Ik moet ook nodig weer naar de huisarts, omdat fysio bij mij niet helpt. Het is wel lekker, maar het wordt er niet beter van en is ook geen blijvende verbetering. Ik heb er momenteel ook erg veel last van omdat ik ook nog eens een bril heb die naar mijn idee niet helemaal goed is. Daardoor loop ik dus dagelijks rond met hoofdpijn.. Ik houd dit topic even in de gaten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 6:00

Ook tijden gigantisch last van gehad, momenteel gaat het beter. Stressvolle situaties worden minder. Ik heb ook vaak een foute houding, daarbij ook vaak last van mijn onderrug (ook foute houding).

Door voor mijn onderrug oefeningen te doen, blijft het soepeler en heb ik minder last!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 7:02

Ik heb zelf ook deze klachten. Loop er al een tijd mee rond. Ben ook bij de fysio geweest en de namueeltherapeut om te kraken. Dat helpt wel. Misschien is dit iets voor jou. Weet je ook waar je klachten vandaan komen, scheelt een hoop. Denk dat het bij mij een stukje stress, spanning en verkeerde houding is. Nu maar hopen dat ik klachtenvrij blijf want ben gisteren voor het laatst bij de beul geweest (manueel)

Gast
Gast

Bericht  NerdChic do 17 feb 2011 - 9:00

Tea-Leaf schreef:
NerdChic schreef:

Je bent echt de eerste die ik "tegenkom" die het ook heeft! Als je zin hebt om er eens over te babbelen, ik heb facebook. Je mag me wel een PM sturen!

Je hebt een PM!
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 9:16

hier inmiddels redelijk "verlost" van de spanningen en hoofdpijn. Bij mij was het ook stress en ik weet waar het vandaan kwam. Dat is aangepakt en opgelost dus de hoofdpijn is over. Gek genoeg kwam het grootste gedeelte van mijn hoofdpijn uit mijn knieën en voeten. Sinds ik steunzolen heb, is 80 tot 95 procent van mijn rugklachten verminderd.

Daarnaast heb ik ook een fysio/manueel bezocht en die heeft mij naast manipulatie ("kraken") ook behandeld met het zgn dry needling. Grofweg gezegd met een naaldje in een spierknoop prikken, naaldje even een paar keer op en neer bewegen, de spier trok dan samen (kramp!) en ontspande daarna weer. Was altijd erg onplezier en ik deed dat alleen als mijn vriend mee kon omdat ik daarna niet meer naar huis kon, maar het hielp altijd wel!

Gast
Gast

Bericht  Ploen do 17 feb 2011 - 9:59

Sterre schreef:Ik heb er ook al jaren last van, en heb ook nog niet DE oplossing. Wel gaat het de afgelopen paar maanden beter omdat ik de onderliggende oorzaak heb blootgelegd, en bij mij helpt haptonomie goed.

Manuele therapie e.d. hielp bij mij altijd maar voor even (soms maar een dag!) omdat ik zelf onbewust voor die verkramping zorgde. Dan kan iemand het wel leuk elke week losmaken, maar dat is een zeer tijdelijke oplossing. Al heb ik van anderen wel goede verhalen gehoord hoor, dus het is het proberen waard.

Dat maakt het ook zo kut, het is een heel complex probleem waardoor het inderdaad voor jou ook uitproberen zal gaan worden.

Bij mij is het ook vaak onbewuste stress die mijn lichaam in sluipt en waardoor het verkrampt. Daarom vraag ik me ook af of het bij mij zal helpen.
Maar wil het zeker gaan proberen.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Minx do 17 feb 2011 - 10:19

Met het erkennen dat het onbewuste stress is ben je al erg ver. Mensen die het niet willen zien komen er een stuk moeilijker van af.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud