Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fucidin creme/ down under

5 plaatsers

Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Fucidin creme/ down under

Bericht  Sweety wo 16 feb 2011 - 22:57

Ik had een paar weken geleden jeuk aan mijn vagina. Daar heb ik een kuurtje voor gekregen want ik bleek een schimmelinfectie te hebben. Na de 3 daagse kuur was de jeuk weg en merkte ik een paar dagen later een sneetje/wondje naast mijn schaamlip en een knobbeltje. Hiervoor ben ik vorige week naar de dokter geweest. Ze heeft ernaar gekeken en ze gaf me een zalfje omdat het rood was en vanwege het wondje. Deze creme heet dus Fucidin creme. Ik moest het 2 maal daags insmeren. Daar ben ik woensdagavond mee begonnen. Omdat ik afgelopen dinsdag ongesteld zou worden heb ik niks ingesmeerd. Ik had dinsdagochtend voor het laatst gesmeerd en een maandverband gebruikt. In de middag werd ik ongesteld. Nu heb ik sinds gister dat mijn schaamlippen zijn opgezwollen, als je erop drukt dan voelt dat niet prettig. Met afvegen voelt het net alsof ik schuurpapier erlangs haal en naast mijn schaamlippen is het helemaal schraal geworden. Als ik loop dan schuurt het en als ik beweeg ook. Voelt dus totaal niet prettig. Ik heb vandaag de dokter gebeld. Kreeg de assistent en zij vertelde me dat ik moest stoppen met de creme en maar vaseline moest gebruiken en het nog even moet aankijken en anders volgende week langs moest komen. Krijg het allemaal achter elkaar. Zo even van me afschrijven lucht op..
Nu is mijn vraag of iemand weleens deze creme heeft gebruikt en kreeg je er ook bijwerkingen bij?


Laatst aangepast door Sweety op do 17 feb 2011 - 11:00; in totaal 1 keer bewerkt
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Susan wo 16 feb 2011 - 23:02

Fucidin is voor bacteriële infecties, bijvoorbeeld krentenbaard. Ik heb het wel eens gebruikt, maar niet op die plek. Ik had geen last van bijwerkingen. Als ik jou was zou ik meteen teruggaan en niet wachten tot volgende week, de huisarts heeft niet voor niks Fucidin voorgeschreven, blijkbaar was er reden om aan te nemen dat er sprake was van een infectie. Aangezien de klachten nu alleen maar verergerd zijn lijkt overstappen op vaseline me niet genoeg. Tegen krentenbaard kun je behalve Fucidin of een andere medicinale zalf ook inwendig antibiotica gebruiken, misschien is dat in jouw geval ook mogelijk en nodig? Ik zou het zeker met de huisarts zelf overleggen. Desnoods bel je hem tijdens het telefonisch spreekuur even op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Sweety wo 16 feb 2011 - 23:12

Nou de dokter die me de zalf heeft voorgeschreven is er alleen op woensdag. En mijn eigen dokter de andere dagen.
Ik zal straks inderdaad nog even proberen de dokter op te bellen. Ik weet alleen niet of ik mag komen vanwege mijn ongesteldheid. Als ik een tampon in doe dan moet dat toch geen problemen opleveren?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Susan wo 16 feb 2011 - 23:13

Ik denk dat dat wel mag en zo niet, dan hoor je het vanzelf wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Sweety wo 16 feb 2011 - 23:18

Bedankt voor je snelle reactie. Ga hem zo eens bellen. Very Happy
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Sweety do 17 feb 2011 - 4:17

Vandaag kon ik helaas niet meer terecht. Misschien morgen maar dan moest ik even bellen. En nu heb ik toch echt pijn met lopen. Het schuurt zo erg.. Voelt gewoon niet prettig. Sad
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Sweety do 17 feb 2011 - 11:03

Ik hield het niet meer uit dus ben naar de huisartsenpost geweest. Het was erger geworden. Als ik zit doet het pijn (in het begin) als ik loop, buk enz..
Heb een zalf gekregen namelijk dermovate. Dit moet ik vanavond smeren en morgenochtend. Dan een afspraak maken met mijn eigen dokter om hem ernaar te laten kijken. Het leek iig op een alergische reactie zei ze. Alleen weet ze niet waarop Sad
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Beachgirl do 17 feb 2011 - 11:05

Misschien de combinatie van maandverband met een geirriteerd plekje down under?

Heb zelf ook wel eens fucidin gebruikt, maar dat was voor krentenbaard. Kreeg toen geen bijwerkingen van die zalf, maar het kan natuurlijk zijn dat er een stofje in zit waar je niet goed tegen kunt, en al helemaal niet op zo'n rotplek. (broeierig, schuurt, etc.)

Hoop voor je dat het snel over is, lijkt me echt heel vervelend!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Lady4 vr 18 feb 2011 - 7:07

Ik zou inderdaad geen maandverband, maar tampons, gebruiken zolang je klachten heb van schraal- en roodheid. Tussen de dermovate door zou ik vaseline gebruiken om het vet te houden, zodat het schrale gevoel verdwijnt. En met toiletpapier deppen en niet vegen.

Vervelend joh, hoop dat het snel opknapt..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Sweety vr 18 feb 2011 - 21:56

Allereerst nog bedankt voor de reacties. Ben gister bij mijn eigen dokter geweest en hij schrok ervan en vond het er heftig uitzien. Ik hen nu nog een extra zalf erbij gekregen want hij denkt aan een schimmelinfectie met een allergische reactie. :shock: Dus ik moet nu 5x per dag smeren. Ben gelukkig ook niet meer ongesteld dus dat is wel prettig. Maandag moet ik terugkomen hij wil dan kijken hoe het er dan uitziet. Ben benieuwd nog even afwachten dus. Het lopen gaat goed, geen geschuur meer alleen als ik gs zitten voel ik het nog een beetje.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Lotus za 19 feb 2011 - 1:38

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat. Het klinkt erg vervelend.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fucidin creme/ down under Empty Re: Fucidin creme/ down under

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum