Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijk hoor...

+31
Muurvlindertje
Pitufo
xxjojootjexx
Spring
Antibes
Bliss
Slakje
Feline
Monte
jena
Ragazza
Bazinga
GreenGrass
Exogenesis
Bosjesvrouw
Jeanette
Burn
Theeleut
Blond
Caroow
VeryCherry
Toet
Kowalski
Cow
Krullebol
Rush
Stranger
Rose
Lejow
Bisq
Bimbam
35 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 8:52

jena schreef:Heel onaardig van mij, maar dat soort mensen haal ik meteen uit m'n lijst.
#snapt nu ineens waarom ze maar zo weinig facebookvrienden heeft.
Waarom doe jij een # voor het woordje snapt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Feline ma 25 feb 2013 - 8:59

Ik vind het altijd een beetje vreemd als mensen 26 keer per week de liefde naar elkaar moeten verklaren.. Stuur elkaar een whatsappje of kaartje ofzo.. Nog erger als ze pas 2 weken een relatie hebben en dan al statussen bedenken als: hou zoveel van je, schatje!

Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 9:16

Feline schreef:Ik vind het altijd een beetje vreemd als mensen 26 keer per week de liefde naar elkaar moeten verklaren.. Stuur elkaar een whatsappje of kaartje ofzo.. Nog erger als ze pas 2 weken een relatie hebben en dan al statussen bedenken als: hou zoveel van je, schatje!

Oh, dat doet mijn nichtje. En twee weken later is het uit. En een week later heeft ze weer een ander. Volgens mij heb ik het afgelopen jaar wel 10 jongens op Facebook voorbij zien komen.. En ohja, ze is 20.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Slakje ma 25 feb 2013 - 9:26

Gezien de gemiddelde leeftijd van de mensen op Facebook bij mij rond de 20 is, de meeste behoorlijk achterlijk zijn, ongeschoold zijn (ik dus) en blablabla, staan er duizenden schrijffouten. Maar de statussen waar ik me echt scheef aan erger zijn statussen waarin alle problemen van binnen de familie- of vriendenkring in staan (als er ruzie is dus), duizenden liefdesverklaringen ("ik hou zooo van myn liefjj x3x3", een keer iets lief zetten kan, maar elke dag hoeft nu ook weer niet, het stoort mij al helemaal als het om de zoveel maanden over een andere jongen gaat), of eerst de mening vragen over iets (bijvoorbeeld plaatsen van een tattoo) en als men er slechte commentaar op krijgt een status plaatsen: "Stop met jullie stomme commentaren, ik doe toch lekker wat ik wil."


Zelf was ik vroeger sterk in alles met een hoofdletters te typen:

"Vanavond Lekkr Op Café."

Gelukkig ben ik de meeste 'slechte puber' dingen ontgroeit.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Bliss ma 25 feb 2013 - 9:40

Hahaha Ellen is cool I love you

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 9:42

Carrie schreef:
jena schreef:Heel onaardig van mij, maar dat soort mensen haal ik meteen uit m'n lijst.
#snapt nu ineens waarom ze maar zo weinig facebookvrienden heeft.
Waarom doe jij een # voor het woordje snapt?

Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  jena ma 25 feb 2013 - 9:45

Jaya schreef:
Carrie schreef:
jena schreef:Heel onaardig van mij, maar dat soort mensen haal ik meteen uit m'n lijst.
#snapt nu ineens waarom ze maar zo weinig facebookvrienden heeft.
Waarom doe jij een # voor het woordje snapt?

Laughing

Dat zou ik kunnen uitleggen, maar dan is deze in basis al zeer matige 'grap' helemaal verdwenen Laughing.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Lejow ma 25 feb 2013 - 9:48

Whahahaha die Ellen filmpjes!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 10:10

Pippa schreef:Maar waarom is het 'leuk/grappig' als mensen zulke slechte taal typen/spreken? Dat is toch gewoon zielig eigenlijk?

Ik heb een hele goede vriendin, maar ik kan me enorm storen aan haar taal. Niet gewoon spelfouten, dat kan gebeuren, of kan je niet begrijpen, maar zij schrijft bv. uitkiring / damens / weggelecht / meschien....

Zo schrijft (typt) mijn broertje ook. Maar die heeft dyslexie. Dit zijn wel 'logische' fouten als je niet goed bent in taal. Ik erger me meer aan de de zogenaamde msn-taal. Van die popiejopietaal die nergens op slaat maar vast ongelooflijk stoer is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Cow ma 25 feb 2013 - 20:15

Ik vind iedere dag een woordpuzzel op mn startpagina van FB. De helft van de tijd snap ik er niks van en de beste man is manager.......

"jongens niks aan de hand niet met mijn hard geen long ontsteking gen long emboly maar een lucht weg ontsteking .
ik heb pilletjes gehad en het gaat al wat beter."
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Antibes ma 25 feb 2013 - 20:24

jena schreef:Heel onaardig van mij, maar dat soort mensen haal ik meteen uit m'n lijst.
#snapt nu ineens waarom ze maar zo weinig facebookvrienden heeft.

Je kunt ze ook gewoon uitvinken qua "show in news feed". Doe ik ook, wellicht wat minder desastreus.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 21:00

Sluit me aan bij wat Toet al aangaf mét de toevoeging dat ik het best laag vind om letterlijk hier statussen te kopiëren van anderen, waar je toch een bepaalde connectie mee hebt. Ik neem aan dat ze anders niet in je fb zouden staan. Vooral als er echt sprake is van een beperking, in de breedste zin van het woord, is het niet mijn humor.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Spring ma 25 feb 2013 - 21:18

Pippa schreef:Maar waarom is het 'leuk/grappig' als mensen zulke slechte taal typen/spreken? Dat is toch gewoon zielig eigenlijk?

Ik heb een hele goede vriendin, maar ik kan me enorm storen aan haar taal. Niet gewoon spelfouten, dat kan gebeuren, of kan je niet begrijpen, maar zij schrijft bv. uitkiring / damens / weggelecht / meschien....

Makkelijk leedvermaak misschien, Pippa?

Ik vind het soms ook echt slecht hoor, hoe mensen bepaalde dingen op facebook zetten. Maar kom op, niet iedereen is zo taalkundig..

En omdat iemand niet zo slim als gemiddeld is zijn ze niet gelijk verstandelijk gehandicapt.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Toet ma 25 feb 2013 - 21:27

Ja, precies wat Guattari zegt. Ik vind het zelfs een beetje sneu.

Spring, mijn woordkeuze was misschien niet helemaal goed maar ik heb echt niet gesuggereerd dat die mensen direct een verstandelijke handicap hebben. Guattari heeft het iets beter verwoord: een beperking in de breedste zin van het woord. Want dat ís het toch ook gewoon? Dyslexie is toch ook een bepaalde beperking? Of hoe zou jij het willen noemen?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 21:30

Je hebt het weliswaar tegen Pippa, maar ik reageer toch ff hierop. Waarom mag dit wel onder de noemer makkelijk leedvermaak vallen en zou het zo ongeveer een rel worden als ik hier om vergelijkbare fouten zou lachen op het forum? Of is dan puur het verschil dat ik m'n bek niet zou houden in zo'n geval en anderen dus wel naar de persoon in kwestie? Vraag me toch even af wie hier dan 'simpel' is, hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Spring ma 25 feb 2013 - 21:32

Guattari schreef:Je hebt het weliswaar tegen Pippa, maar ik reageer toch ff hierop. Waarom mag dit wel onder de noemer makkelijk leedvermaak vallen en zou het zo ongeveer een rel worden als ik hier om vergelijkbare fouten zou lachen op het forum? Of is dan puur het verschil dat ik m'n bek niet zou houden in zo'n geval en anderen dus wel naar de persoon in kwestie? Vraag me toch even af wie hier dan 'simpel' is, hoor.

Ik begrijp je punt niet helemaal? Pippa vraagt waarom er zo gedaan wordt, en ik geef aan dat het misschien makkelijk leedvermaak is. Daarmee praat ik het niet goed. Maar het is ook niet zo raar dat er om gelachen wordt toch? Sommige posts zijn gewoon grappig.

@Toet, oke, ik begrijp hoe je het bedoelt. Ik zou het achterstand in taal noemen ofzo? Die mensen kunnen verder natuurlijk gewoon 'slim' zijn.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  xxjojootjexx ma 25 feb 2013 - 21:34

Vriendin van mij zet altijd is ipv eens. Echt verschrikkelijk!
Ze heeft nog wel een opleiding medisch secretaresse, dan mag je zeker geen schrijffouten maken.
Heb het ook al eens gezegd, maar het lijkt haar niet op te vallen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Caroow ma 25 feb 2013 - 21:49

xxjojootjexx schreef:Vriendin van mij zet altijd is ipv eens. Echt verschrikkelijk!
Ze heeft nog wel een opleiding medisch secretaresse, dan mag je zeker geen schrijffouten maken.
Heb het ook al eens gezegd, maar het lijkt haar niet op te vallen.

Maar dat is iets wat heel veel mensen in Drenthe zeggen. Net zoals ik het raam los doe en iemand uit Friesland vraagt waar je weg komt.

Alle drie domme fouten, maar bij een medisch rapport zijn dat toch niet de ergste fouten?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Toet ma 25 feb 2013 - 21:57

Ik vind dat er toch wel een verschil zit in 'het raam los doen' en is i.p.v eens. Het raam los doen is gewoon een andere manier van iets zeggen, een dialect. Is i.p.v eens is gewoon een dikke taalfout.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Pitufo ma 25 feb 2013 - 22:03

Toet schreef:Ik vind dat er toch wel een verschil zit in 'het raam los doen' en is i.p.v eens. Het raam los doen is gewoon een andere manier van iets zeggen, een dialect. Is i.p.v eens is gewoon een dikke taalfout.
Op zich heb je gelijk, maar is i.p.v. eens zeggen komt wel ook uit de spreektaal voort. Eens wordt heel vaak half ingeslikt en dan klinkt het als us/is.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Toet ma 25 feb 2013 - 22:19

Pitufo schreef:
Toet schreef:Ik vind dat er toch wel een verschil zit in 'het raam los doen' en is i.p.v eens. Het raam los doen is gewoon een andere manier van iets zeggen, een dialect. Is i.p.v eens is gewoon een dikke taalfout.
Op zich heb je gelijk, maar is i.p.v. eens zeggen komt wel ook uit de spreektaal voort. Eens wordt heel vaak half ingeslikt en dan klinkt het als us/is.

Ja dat weet ik, ik zeg het zelf ook smile
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  xxjojootjexx ma 25 feb 2013 - 22:23

Ze komt niet uit drenthe.
Daarbij is ze altijd zo trots op haar schrijftaal en moet ze lachen om de fouten die andere moeders in de vriendenboekjes van haar kinderen maken. Tja beter in een vriendenboekje dan op fb :P

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Muurvlindertje di 26 feb 2013 - 6:35

Vandaag voorbij zien komen op fb: over een weekkie komt dan endelijk onze kleine beeb, kenne nie wachten totdat gupje geboren word, heb al jeukende teepies en verlies veel vogt.

TOKKIES!
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Rouge di 26 feb 2013 - 7:07

Beetje een geval van teveel informatie...
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Gast di 26 feb 2013 - 7:12

xxjojootjexx schreef:Vriendin van mij zet altijd is ipv eens. Echt verschrikkelijk!
Ze heeft nog wel een opleiding medisch secretaresse, dan mag je zeker geen schrijffouten maken.
Heb het ook al eens gezegd, maar het lijkt haar niet op te vallen.
Mijn collega directiesecretaresse zegt "hij heb" en "als mij". Snap ik echt niet, zeker niet in die functie. En ze zei per ongeluk ook een keer "gehielpt" en "gedoet" Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk hoor... - Pagina 3 Empty Re: Moeilijk hoor...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum