Ja zeg, nou is het klaar met de winter hoor!
3 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ja zeg, nou is het klaar met de winter hoor!
Het sneeuwt hier nou alweer!! En hoewel dat allemaal hartstikke leuk en aardig is... het is niet meer zo leuk in ons huisje! De afgelopen winter heb ik een paar keer echt huilend van de kou onder de douche gestaan, staan koken met muts en sjaal... grrr. Maar goed, dit soort foto's is dan toch wel weer grappig:
Sneeuwt het bij jullie ook?
Sneeuwt het bij jullie ook?
Laatst aangepast door Zora op vr 4 maa 2011 - 23:27; in totaal 1 keer bewerkt
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ja zeg, nou is het klaar met de winter hoor!
Hier komt de regen met bakken uit de lucht en giert de wind om het huis. Maar geen sneeuw gelukkig...
Gast- Gast
Heuh?! Ik snap de logica in dit topic niet zo, geloof ik
Gast- Gast
Woon je niet in Nederland? Hier regent het al ongeveer 2 dagen. Ben daar ook wel een beetje klaar mee, maar niet zo erg als jij denk ik.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Maple schreef:Heuh?! Ik snap de logica in dit topic niet zo, geloof ik
Why not?
Zora- Ratel
Winegum schreef:Woon je niet in Nederland? Hier regent het al ongeveer 2 dagen. Ben daar ook wel een beetje klaar mee, maar niet zo erg als jij denk ik.
Jep, in het Hoge Noorden van NL: Groningen
Zora- Ratel
Is jullie huis zo slecht geisoleerd Zora??
Jeeeee, als dat zo bij ons was zette ik meteen een bord te koop in de tuin
Gast- Gast
Zora schreef:Winegum schreef:Woon je niet in Nederland? Hier regent het al ongeveer 2 dagen. Ben daar ook wel een beetje klaar mee, maar niet zo erg als jij denk ik.
Jep, in het Hoge Noorden van NL: Groningen
Ik heb (ook) geen C.V. in huis (alleen 1 gaskacheltje).. en brrr wat is dat soms koud. Mijn olijfolie is alleen nog nooit bevroren:O (wel mn glas water in de vensterbank van mn slaapkamer)
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Is jullie huis zo slecht geisoleerd Zora??
Haha, daar zeg je me wat! Zou wel goede grap zijn voor onze huisbaas Maar klopt, we wonen in een heel slecht geïsoleerd huurhuis, in de zomer perfect, in een normale winter ook wel, maar als het heel koud is dan is het echt niet te harden...
Zora- Ratel
Dit lijkt me echt niet gezond!! Hier vriest het niet, bij jullie blijkbaar wel, maar toch. Je olie hoort toch niet te bevriezen in je eigen huis?? Kan hier niks tegen gedaan worden? Ik vind dit best zorgwekkend eigenlijk.
Winegum- Prater
Hier komt de regen echt heel de dag al met bakken uit de lucht. Weet niet wat ik dan liever heb, regen of sneeuw.
Gast- Gast
Winegum, thanks voor je lieve reactie. Probleem is een beetje dat we een half bejaarde vrouw hebben als huisbaas, die hier 'vroeger' ook altijd gewoond heeft: en 'toen deden we het allemaal zo hoor' (* met zo'n kraakstem :p*). Je kunt er inderdaad niet tegenop stoken (hebben 1 gaskachel in de woonkamer, geen verwarming in de keuken, badkamer en slaapkamers). Afgelopen winter hebben we geklaagd en is er een wimpie gekomen om tochtstrips te installeren. Heeft helaas weinig uitgehaald...
Gelukkig kunnen we er meestal wel de lol van inzien, maar af en toe....
Zora- Ratel
Is het niet mogelijk om meer kachels te regelen dan? Is de prijs voor het huis er ook naar? Of betaal je nog de 'hoofdprijs'? En vroeger heeft niks met nu te maken he Je zal vast niemand kennen die ook zo woont
Winegum- Prater
Zora schreef:Winegum, thanks voor je lieve reactie. Probleem is een beetje dat we een half bejaarde vrouw hebben als huisbaas, die hier 'vroeger' ook altijd gewoond heeft: en 'toen deden we het allemaal zo hoor' (* met zo'n kraakstem :p*). Je kunt er inderdaad niet tegenop stoken (hebben 1 gaskachel in de woonkamer, geen verwarming in de keuken, badkamer en slaapkamers). Afgelopen winter hebben we geklaagd en is er een wimpie gekomen om tochtstrips te installeren. Heeft helaas weinig uitgehaald...
Ik heb inderdaad ook maar 1 gaskachel in de woonkamer en verder nergens. Het is soms echt frustrerend dat het niet warm te krijgen is!
Sterkte!
Gast- Gast
Jemig, wat lijkt me dat naar. Ik zou niet zonder mijn cv kunnen, brr! Is een straalkacheltje geen optie? Of zo'n warmte haard?
Gast- Gast
Dat is wel heel koud. Dan ging ik toch wel op zoek naar andere woonruimte denk ik, als dat haalbaar is.
Gast- Gast
@ Brennus: dat doen we wel eens aan inderdaad maar haalt maar zo weinig uit : ( Omdat de isolatie zo slecht is, is de warmte zo weg. + dat het erg veel stroom kost...
@ Jade: ah een lotgenoot Ik vind die gaskachel in ieder geval wel fijn warmte geven, lekkerder dan cv. Pluspunt
@ Winegum: Er zijn niet meer gasaansluitingen nee. De prijs is relatief laag voor een heel huis (het is een beetje gek ingedeeld, we hebben wel bovenburen boven onze woonkamer, maar wij hebben weer onze slaapkamer boven hun woonkamer...), zo rond de 500 euro excl. En nee, haha, die huisbaas die zou hier nu vast ook niet meer willen wonen!!
@ Megara: we kunnen nu eindelijk op zoek naar een koophuis inderdaad! Dit huis is heel fijn in de zomer, en als het niet zo koud is in de winter. Hebben veel ruimte, een tuintje en een dakterras, en in het centrum, dus zodra de winter voorbij is, is alles weer ok maar goed, nu we het kunnen betalen gaan we inderdaad op zoek naar een echt, goed, warm huis!
@ Jade: ah een lotgenoot Ik vind die gaskachel in ieder geval wel fijn warmte geven, lekkerder dan cv. Pluspunt
@ Winegum: Er zijn niet meer gasaansluitingen nee. De prijs is relatief laag voor een heel huis (het is een beetje gek ingedeeld, we hebben wel bovenburen boven onze woonkamer, maar wij hebben weer onze slaapkamer boven hun woonkamer...), zo rond de 500 euro excl. En nee, haha, die huisbaas die zou hier nu vast ook niet meer willen wonen!!
@ Megara: we kunnen nu eindelijk op zoek naar een koophuis inderdaad! Dit huis is heel fijn in de zomer, en als het niet zo koud is in de winter. Hebben veel ruimte, een tuintje en een dakterras, en in het centrum, dus zodra de winter voorbij is, is alles weer ok maar goed, nu we het kunnen betalen gaan we inderdaad op zoek naar een echt, goed, warm huis!
Zora- Ratel
Hier was het vanmiddag ook aan het sneeuwen, nou ja het was dan gelukkig nu natte sneeuw.. Leuk is het niet, maar toen het droog was, ben ik er even met de hond uitgeweest, was wel koud trouwens.. In huis lekker warm..
Gast- Gast
klinkt als ons oude huurhuis...ook van een wat oudere vrouw. ook 1 gaskachel en zooooo koud.
Gast- Gast
Nope geen sneeuw in Limburg. Wel al 24 uur regen en daar wordt je nou ook niet echt vrolijk van.
Gast- Gast
Hier in Brabant ook geen sneeuw maar wel veel regen vandaag gezien.
Gast- Gast
Theedoosje schreef:klinkt als ons oude huurhuis...ook van een wat oudere vrouw. ook 1 gaskachel en zooooo koud.
Haha die bejaarden van tegenwoordig
Zora- Ratel
Zora schreef:Theedoosje schreef:klinkt als ons oude huurhuis...ook van een wat oudere vrouw. ook 1 gaskachel en zooooo koud.
Haha die bejaarden van tegenwoordig
haha ja Maar echt zo koud k herken het goed en ben zooo blij nu mj dubbele beglazing en gewoon verwarming overal.
Gast- Gast
Bah wat balen Zora! Bij mij is het juist lekker warm in m'n huisje. En ik ben niet iemand die het snel koud heeft (zeg maar gerust nooit). En in New York had ik het dus zo vre-se-lijk koud. Ik had gerekend op 10 graden, maar het was ineens -12. Stond ik daar in m'n zomer/lente jasje met All Stars. Gatverdamme wat koud. Ik werd ook echt niet goed gewoon, vooral op de ferry naar Ellis Island. Ik werd echt zo misselijk van de kou. En dan in een Starbucks lekker opwarmen werkte ook niet, want dat tochte ook echt constant.
Hopelijk wordt het gauw lente!
Hopelijk wordt het gauw lente!
Gast- Gast
Hier sneeuwt het de hele avond al,
Voor ons huis ook een auto in de sloot geschoven,
Waaar blijft de warme zon?
Voor ons huis ook een auto in de sloot geschoven,
Waaar blijft de warme zon?
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Moeilijk hoor...