Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaak naar de huisarts met je kindje?

+13
Novalee
_Jet
Theeleut
Liadan
Happydobby
Supertalentje
Annemie
M@niek
SarahKey
Jazzlyn
Takkie
Susan
Pien
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 19:51

Zitten jullie vaak bij de huisarts met je kindje? En ga je er snel naartoe?



Ik heb zojuist voor morgen alweer een afspraak gemaakt. Helaas hebben we een niet heel gezellige huisarts, die je dan soms het gevoel kan geven dat het niet nodig was geweest te komen. Zo vaak dat ik er nu sinds de geboorte van mijn zoontje al voor mezelf of voor hem ben geweest. Eerder kwam ik er echt amper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 19:52

Ik kom er nooit. Maar ik heb dan ook een huisarts in huis nerd
Ben sowieso iemand die niet snel naar de huisarts gaat...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 19:53

Balloon schreef:Ik kom er nooit. Maar ik heb dan ook een huisarts in huis Vaak naar de huisarts met je kindje? 827601
Ben sowieso iemand die niet snel naar de huisarts gaat...
Dat is wel handig

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Pien ma 14 mei 2012 - 19:53

Ons meisje is bijna 10maanden en ben nu 1keer bij de huisarts geweest en 6keer bij de kinderarts. Dat waren verplichte na controles omdat ze een hele slechte start heeft gehad!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 19:55

We zijn 2 keer met hem naar de HA geweest en 1 keer naar de HAP. Dus dat is niet vaak.

Met dochter gelukkig ook nog niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Susan ma 14 mei 2012 - 19:56

Bij twijfel bel ik altijd wel even, ik weet dat ze hier heel voorzichtig zijn met kleine kinderen en dat ze als ze ook maar een beetje reden tot zorg zien zelf al voorstellen dat je even langskomt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 19:58

Susan schreef:Bij twijfel bel ik altijd wel even, ik weet dat ze hier heel voorzichtig zijn met kleine kinderen en dat ze als ze ook maar een beetje reden tot zorg zien zelf al voorstellen dat je even langskomt.
Dat doe ik inderdaad ook, ik hoor dan vanzelf wel of het nodig is om langs te komen of niet. Over 2 weken hebben we weer een afspraak bij de kinderarts in het ziekenhuis. Dat vind ik wel fijn, dat is een hele fijne arts en kijkt ook goed alles na.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 20:14

Ik ben in 7 weken al 5x met Z. bij de huisarts geweest en moet zometeen weer. Meestal bel ik alleen voor advies maar dan willen ze toch perse dat we ff langs komen. Nu moeten we er heen omdat ie steeds heel benauwd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Takkie ma 14 mei 2012 - 20:24

Susan schreef:Bij twijfel bel ik altijd wel even, ik weet dat ze hier heel voorzichtig zijn met kleine kinderen en dat ze als ze ook maar een beetje reden tot zorg zien zelf al voorstellen dat je even langskomt.

Hier precies zo. Ik ben tot nu toe elke keer blij geweest dat ik gegaan ben.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Jazzlyn ma 14 mei 2012 - 20:27

ze kennen mij al bij mijn voornaam.. zegt genoeg toch Vaak naar de huisarts met je kindje? 394967
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 20:59

yvonne schreef:Ik ben in 7 weken al 5x met Z. bij de huisarts geweest en moet zometeen weer. Meestal bel ik alleen voor advies maar dan willen ze toch perse dat we ff langs komen. Nu moeten we er heen omdat ie steeds heel benauwd is.

Ach jee, is hij nu ook verkouden?
Succes straks!

Met H. zijn we heel vaak bij de huisarts/hap/zh geweest.
In de eerste 14 maanden een keer of... 30?? Misschien wel vaker.
Vanwege reflux en vermeende KMA, haar hartje en de vele oorontstekingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 21:01

Ik denk dat ik sneller met Y. naar de huisarts ga, als dat ik zelf wat heb. Maar kom er echt als ik denk dat het echt nodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  SarahKey ma 14 mei 2012 - 21:02

Ik ben 1 keer bij de huisarts geweest en achteraf gezien ook voor niets (gelukkig!)
Siem had na zijn geboorte een bult met bloed op zijn hoofd en dat trok na 6 weken weg. Maar bleef een stukje hard bot achter. Dacht even laten voelen straks is het wel iets ernstigs.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  M@niek ma 14 mei 2012 - 23:59

Ik ga niet zo heel vaak. Alleen als ik me echt zorgen maak. Toevallig ben ik vrijdag nog geweest. Ze had ineens 40 graden koorts en er last van dr oortje maar het was geen ooronsteking, dan maar 1x gegaan voor niks dan van het weekend bij de hap zitten.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Annemie di 15 mei 2012 - 0:14

Ik weet al niet eens meer hoevaak ik met mijn zoontje naar de huisarts ben geweest, het eerste jaar heeeel vaak en afgelopen winter ook een keer of 6. Zelf ga ik alleen als het echt nodig is, maar mijn zoontje kan/kon niet praten en aangeven wat hij heeft, dus heb ik liever dat ze hem even nakijken.

Kun je niet naar een andere huisarts? Bij ons op de praktijk werkt ook 1 huisarts waar ik liever niet naartoe ga, die doet ook altijd alsof ik me aanstel, zo van, daar heb je weer een overbezorgde moeder...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 0:17

Ik ben tot nu toe 3x bij de huisarts geweest en 3x bij de hap. In de meeste gevallen voor benauwdheid, ze zijn erg gevoelig op de longen.
Nu met 2 soorten pufjes lijkt het goed te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Supertalentje di 15 mei 2012 - 0:20

Ik ben al vaker naar de HAP en HA geweest. En steeds is er niks aan de hand, maar ik vond het belangrijk te gaan. Gelukkig is iedereen heel aardig en zorgzaam. Niemand doet alsof ik een overbezorgde moeder ben, ze vinden het juist fjin dat ik even langskom of even bel. Ze geven ook steeds aan dat als er iets is dat ik altijd mag bellen/langskomen. Ik heb weleens het idee dat deze consulten ze gewoon meer opleveren dan een 'gewoon' consult omdat ze altijd zo aardig zijn, maar blijkbaar heb ik het gewoon getroffen...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Happydobby di 15 mei 2012 - 2:11

Ik ben 2 keer bij de H.A geweest.
De eerste dagen in het ziekenhuis meerdere kinderartsen gezien en na 6 weken nog 1 maal bij de K.A geweest ivm verplichte nacontrole.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Liadan di 15 mei 2012 - 6:19

Met onze dochter zijn we ongeveer 6 keer bij de huisarts geweest, waarvan de helft toen ze mexicaanse griep had.
Met onze zoon zijn we 2 keer geweest toen hij 2 weken en een maand oud was voor het abces wat hij toen had.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Theeleut di 15 mei 2012 - 6:28

Mijn dochter is denk zo'n 7 keer bij de huisarts geweest in haar leven. 1 keer na een auto-ongeluk, op het oog niks aan de hand met haar, maar we wilden even checken of er echt niks was. De overige keren was voor haar hoestklachten.



Mijn zoon is 1 keer geweest, ook hij hoestte net als mijn dochter (zij heeft jaren een puf gehad) ik wilde even naar zijn longen laten luisteren. Was gelukkig niks.



Ik kom niet zo vaak bij de ha, als ik ga is het mijn man die zegt dat ik eens moet gaan, terwijl hij zelf nóóit bij de dokter komt Vaak naar de huisarts met je kindje? 561177
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 6:35

Ik kom er zelden, simpelweg omdat ze (gelukkig!!) eigenlijk nooit iets ergs hebben waarvoor het nodig zou kunnen zijn, en daar ben ik natuurlijk alleen maar dankbaar voor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  _Jet di 15 mei 2012 - 8:07

Tot nu toe ben ik nog nooit met S bij de huisarts geweest.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 8:12

TBIB schreef:
yvonne schreef:Ik ben in 7 weken al 5x met Z. bij de huisarts geweest en moet zometeen weer. Meestal bel ik alleen voor advies maar dan willen ze toch perse dat we ff langs komen. Nu moeten we er heen omdat ie steeds heel benauwd is.

Ach jee, is hij nu ook verkouden?
Succes straks!

Met H. zijn we heel vaak bij de huisarts/hap/zh geweest.
In de eerste 14 maanden een keer of... 30?? Misschien wel vaker.
Vanwege reflux en vermeende KMA, haar hartje en de vele oorontstekingen.

Hij heeft heel veel slijm in z'n keel en blaft als een zeehond en nu ook nog weer spruw.. Het zit hem niet echt mee geloof ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Novalee di 15 mei 2012 - 8:23

Ik ben 2x met N. bij de huisarts geweest. De eerste keer was omdat haar eczeem niet weg ging met de voorgeschreven zalf (op het CB zijn de afspraken bij de arts ook met mijn eigen HA), en de tweede keer omdat hij haar terug wilde zien na de eerste afspraak.

Pas stonden we op het punt de HAP te bellen omdat N. al de hele dag niks wilde eten of drinken en toen een verschrikkelijke krijsbui kreeg. Ze was zo erg overstuur. Maar toen we wilden bellen werd ze ineens rustig scratch
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 8:29

.


Laatst aangepast door Arden op wo 27 jun 2012 - 21:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak naar de huisarts met je kindje? Empty Re: Vaak naar de huisarts met je kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum