Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer definitieve aanslag KOT?

+7
Viva
Parel
Annie24
Fearie
Flower_L
Star007
Lejow
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Linda za 23 feb 2013 - 9:54

De belastingdienst heeft 3 jaar de tijd om een definitieve aanslag te berekenen en te versturen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Annie24 za 23 feb 2013 - 9:57

Lejow schreef:Ja, van de GO heb ik die gekregen, maar waar kan ik het aantal uren checken dan?

Als het goed is moe je ergens het aantal uren per maand invullen?
Dat is denk ik daar waar jij dat elke maand aanpast omdat ze elke maand een ander aantal uren gaat.

Stel dat dat elke maand verschillend is deel je dus het aantal uren wat je van de GO hebt ontvangen door het aantal maanden dat B geweest is.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Lejow za 23 feb 2013 - 10:07

Annie24 schreef:
Lejow schreef:Ja, van de GO heb ik die gekregen, maar waar kan ik het aantal uren checken dan?

Als het goed is moe je ergens het aantal uren per maand invullen?
Dat is denk ik daar waar jij dat elke maand aanpast omdat ze elke maand een ander aantal uren gaat.

Stel dat dat elke maand verschillend is deel je dus het aantal uren wat je van de GO hebt ontvangen door het aantal maanden dat B geweest is.

Heb even gekeken en voor zover ik het kan terug berekenen is ze 97 uur geweest, en hebben we 116 uitbetaald gekregen. Dat is dus 19 uur teveel, dat compenseert dan alleen niet die +-5000 dat ons salaris te hoog ingeschat was. Dus we zouden nog wat terug moeten krijgen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Annie24 za 23 feb 2013 - 10:10

Lejow schreef:
Annie24 schreef:
Lejow schreef:Ja, van de GO heb ik die gekregen, maar waar kan ik het aantal uren checken dan?

Als het goed is moe je ergens het aantal uren per maand invullen?
Dat is denk ik daar waar jij dat elke maand aanpast omdat ze elke maand een ander aantal uren gaat.

Stel dat dat elke maand verschillend is deel je dus het aantal uren wat je van de GO hebt ontvangen door het aantal maanden dat B geweest is.

Heb even gekeken en voor zover ik het kan terug berekenen is ze 97 uur geweest, en hebben we 116 uitbetaald gekregen. Dat is dus 19 uur teveel, dat compenseert dan alleen niet die +-5000 dat ons salaris te hoog ingeschat was. Dus we zouden nog wat terug moeten krijgen.

Het wordt wel steeds minder Razz
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Mama Titty za 23 feb 2013 - 10:10

Hier hebben we dat ook gehad van vorig jaar, 1x 471 en 1x 131 terugbetalen! Maar hun hadden al 20 euro per maand minder kot gestort waardoor het nu nog maar 130 euro is! Dat is wel fijn, die andere hebben we nog niet gehad. Meestal krijgen wij dat pas eind juni.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Sanne za 23 feb 2013 - 10:11

Volgens mij is het niet zozeer een rommeltje bij de BD dat het zo lang duurt, maar heeft dat te maken met de definitieve aanslag inkomstenbelasting. Pas als de aangifte inkomstenbelasting definitief is (dat kan soms al 2 jaar duren, in juni krijg je alleen de voorlopige aanslag), dan is je definitieve verzamelinkomen bekend en aan de hand daarvan wordt berekend op hoeveel kinderopvangtoeslag je recht had. Daarom duurt het vaak een tijd voordat je die binnen hebt en krijg je vaak eerst een voorlopige beschikking (terugbetalen of terugkrijgen).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Lejow za 23 feb 2013 - 10:12

Sanne schreef:Volgens mij is het niet zozeer een rommeltje bij de BD dat het zo lang duurt, maar heeft dat te maken met de definitieve aanslag inkomstenbelasting. Pas als de aangifte inkomstenbelasting definitief is (dat kan soms al 2 jaar duren, in juni krijg je alleen de voorlopige aanslag), dan is je definitieve verzamelinkomen bekend en aan de hand daarvan wordt berekend op hoeveel kinderopvangtoeslag je recht had. Daarom duurt het vaak een tijd voordat je die binnen hebt en krijg je vaak eerst een voorlopige beschikking (terugbetalen of terugkrijgen).

Er gaat een Idea branden nu.
Dit vertelde de vrouw van de BD aan de telefoon ook inderdaad.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Flower_L za 23 feb 2013 - 10:17

klinkt op zich logisch inderdaad....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Mama Titty za 23 feb 2013 - 10:18

Ik heb trouwens alle keren ook kopie jaaropgave van KDV moeten toesturen, alleen krijg ik hem niet op voorhand maar moet de bazin van kdv mailen om hem te krijgen:-S

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  PiP za 23 feb 2013 - 11:59

Wij kregen beide jaren rond juli dacht ik de aanslag.
Afgelopen jaar hadden wij de definitieve aanslag over de inkomstenbelasting al in mei! Was een proef , meerdere hadden dat hier.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer definitieve aanslag KOT? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer definitieve aanslag KOT?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum