Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief

4 plaatsers

Ga naar beneden

Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief Empty Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief

Bericht  Benthe di 19 feb 2013 - 1:23

Bij een vacature waar ik graag op wil solliciteren wordt gevraagd om een cv en een korte motivatie. Ik heb me nu vooral gericht op waarom ik bij deze organisatie wil werken, maar het is zo wel erg kort. Is dat ook de bedoeling? In mijn cv staan mijn kennis en vaardigheden wel duidelijk beschreven. Hoe doen jullie dat als er gevraagd wordt om een korte motivatie?
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief Empty Re: Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief

Bericht  Chocoholic di 19 feb 2013 - 2:28

Dat zie je steeds vaker ja. Meestal maak ik er toch echt een 'bijna brief' van, dus mijzelf wel introduceren, waarom ik daar graag zou willen werken en waarom ik een goede aanvulling zou zijn. Beter te veel doen dan te weinig vind ik in dit geval.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief Empty Re: Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief

Bericht  Char1 di 19 feb 2013 - 2:43

Ik zou er ook wel gewoon een sollicitatiebrief van maken, van max een kantje. Misschien hebben ze het 'korte' erbij gezet, omdat sommige mensen echt mega lange brieven schrijven.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief Empty Re: Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief

Bericht  Benthe di 19 feb 2013 - 3:00

Ik maak nooit hele lange brieven, dus misschien ga ik het dan toch maar als een gewone brief beschouwen. Maar ik kan me voorstellen dat ze korte motivaties vragen om een snellere selectie te kunnen maken. Brieven lezen ben je toch wat langer mee bezig.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief Empty Re: Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief

Bericht  Char1 di 19 feb 2013 - 3:07

Dan zou ik hoe dan ook zorgen dat het belangrijkste in de eerste alinea staat. Als ze de rest dan niet lezen hebben ze toch een goede indruk.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief Empty Re: Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief

Bericht  Aussie12 do 21 feb 2013 - 10:36

Ik zou inderdaad in de eerste alinea de belangrijkste zaken zetten en dan nog 2 a 3 korte alinea's toevoegen. Goed nadenken over welke studies, werkervaring, hobby's, karaktereigenschappen, kwaliteiten, cursussen, etc. van belang kunnen zijn om juist jou te kiezen. Maar maak het kort maar krachtig zou ik zeggen Very Happy
Aussie12
Aussie12
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 11
Registratiedatum : 21-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief Empty Re: Verschil korte motivatie en sollicitatiebrief

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum