Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boxspring of gewoon bed?

+10
Coco
M_as
Fortissimo
Fiwen
JD
Arwyn
Didi
Luce
Rush
M@niek
14 plaatsers

Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Boxspring of gewoon bed?

Bericht  M@niek ma 18 feb 2013 - 8:48

Wat hebben jullie en waarom? Wij willen graag een ander bed (boxspring) maar ben er helemaal niet bekend mee, het lijkt mij zoooo heerlijk slapen.

Of romantiseer ik een boxspring nu een beetje? Misschien zitten er wel nadelen aan?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Rush ma 18 feb 2013 - 8:49

Ja het slaapt heerlijk, maar dat deed mijn oude niet boxspring bed ook. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Luce ma 18 feb 2013 - 8:50

Ik heb vroeger een boxspring gehad. Sliep wel lekker hoor, maar ik vind een gewoon bed eigenlijk net zo lekker slapen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Gast ma 18 feb 2013 - 8:50

Mochten we ooit heeeel veel geld hebben en een nieuw bed gaan kopen wil ik een boxspring. Lijkt me veel beter voor je rug en alles. Mijn vriend wil graag een waterbed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  M@niek ma 18 feb 2013 - 8:52

Wat ik mij nou afvraag kun je je dekbed wel goed instoppen aan het voeteneinde?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Rush ma 18 feb 2013 - 8:55

M@niek schreef:Wat ik mij nou afvraag kun je je dekbed wel goed instoppen aan het voeteneinde?
De flap aan je dekbedovertrek kan je zo om de topper vouwen en dan ligt het wel strak. Helaas is mijn vriend nogal een wilde slaper, dus is het er na 2 dagen (of soms na 2 uur) wel weer tussenuit. Zou ik alleen slapen dan zou het netjes ingestopt blijven zitten.
Ik vond een niet ingestopt dekbed altijd verschrikkelijk, maar ook dat went, heb ik gemerkt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Didi ma 18 feb 2013 - 9:01

Wij hebben ook een boxspring en ik vind het heerlijk slapen. We hebben een 1.80 bij 2.10, dus lekker veel ruimte.
Ons dekbed ligt er los op, dus niet ingestopt en ik vind dat zelf niet erg.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Arwyn ma 18 feb 2013 - 9:15

Wij hebben ook een boxspring, heerlijk!
Dekbed instoppen is helemaal geen probleem. Ons bed is 2m lang en we hebben een lits jumeaux. Die kan ik gewoon instoppen en dan heb ik het dekbed alsnog lekker hoog. Handigste is dan wel een overtrek met instopstrook.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  M@niek ma 18 feb 2013 - 9:18

Nou wij gaan weleens naar centerparcs en daar hebben ze ook boxsprings maar ik erger mij altijd zo aan de dekbedden die niet goed zitten. Maar instoppen is goed te doen.

Hmm lastig haha. Ik vind boxsprings ook zo mooi en knus eruit zien.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  JD ma 18 feb 2013 - 13:46

Ik had een Ikea bed en heb sinds een halfjaar een boxspring.
Sowieso vind ik het supermooi staan en het slaapt heerlijk, maar....eerlijk is eerlijk, ik slaap overal.
Dus wat betreft het lekker slapen maakt het voor mij weinig verschil.

Groot voordeel is dat ons houten Ikea bed verschrikkelijk kraakte, en daar krijg je bij een boxspring nooit last van.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Fiwen ma 18 feb 2013 - 20:00

Ik zal blij zijn als we volgende week van onze boxspring af zijn. Om een of andere reden schuiven onze matrassen altijd van elkaar af waardoor en een mega brede spleet in het midden komt (we hebben alles al geprobeerd om het te verhelpen maar na 5 jaar ben ik er echt klaar mee).
Wat ik ook een nadeel van onze boxspring vind is dat dat ding zo loei zwaar is dat ik er nog nooit onder heb kunnen stofzuigen.
Maar het slaapt wel lekker hoor! Al denk ik dat ik weinig verschil ga merken met ons nieuwe bed.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Rush ma 18 feb 2013 - 20:46

Huh, wij hebben om onze matrassen en soort dikke hoes, die hoort bij het bed. Hebben jullie niet iets om de matrassen dan?

En je kan toch gewoon met de stofzuiger onder het bed? Of hebben jullie er geen pootjes onder?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Fortissimo ma 18 feb 2013 - 21:00

Oh, wat zou ik graag een boxspring willen hebben. Ik ben namelijk een soort prinses op de erwt en heb snel last van de planken in bed. Als we in een hotel slapen met boxsprings, dan slaap ik echt als een roosje en ben ik zo weg. Thuis duurt het echt uren voordat ik lekker lig. Maar mijn vriend wil nog niet investeren in een bed, de l*l... Hij slaapt wel lekker, dus vindt het niet nodig. Boxspring of gewoon bed? 394967
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  M_as di 19 feb 2013 - 0:07

Omdat we gingen samenwonen hebben we meteen maar een boxspring gekocht, elektrisch verstelbaar. In mn oude bed kon ik echt niet meer fatsoenlijk liggen, steeds rugpijn. Bij de beddenzaak matrassen getest, welke het beste lag. Nu kan ik heerlijk slapen. Hij staat op pootjes, kan er met de stofzuiger gewoon onder komen. Alleen het ding zorgt voor veel stof..
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Coco di 19 feb 2013 - 0:41

Wij hebben een boxspring, maar dat is meer omdat ik echt een hekel heb aan de lattenbodems die je tegenwoordig koopt. Vroeger had ik gewoon een lange en brede plaat houd met daarin gaatjes ipv plankjes. Dat vond ik heel fijn. Maar die waren bijna niet meer te krijgen dus zijn we voor een boxspring gegaan. Of het fijn slaapt ligt denk ik vooral aan het matras wat je hebt. Wij hebben er overigens ook een voetenbord bij waardoor het dekbed instoppen prima gaat.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Floor di 19 feb 2013 - 0:52

wij hebben een tempur bed. Heerlijk. Enige nadeel ik slaapt thuis zo lekker dat ik nergens anders meer lekker slaap Embarassed
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Coccinelle di 19 feb 2013 - 2:16

Het ligt denk ik inderdaad vooral aan de matrassen. Wij hadden een vreselijke topper, veel te zacht, werd met rugpijn wakker. Nu hebben we lattenbodems met degelijke pocketvering matrassen, redelijk hard maar ze veren wel goed mee. Ik ben altijd weer blij in mijn eigen bed te liggen als we ergens anders geslapen hebben.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Fiwen di 19 feb 2013 - 6:44

Rush schreef:Huh, wij hebben om onze matrassen en soort dikke hoes, die hoort bij het bed. Hebben jullie niet iets om de matrassen dan?

En je kan toch gewoon met de stofzuiger onder het bed? Of hebben jullie er geen pootjes onder?

Nee geen hoes erbij gekregen. We gebruiken gewoon een hoeslaken. En het is niet alleen de topper maar ook dat dikke matras eronder.
Hier kan ik echt niet met de stofzuiger ver genoeg onder het bed. We hebben een elektrisch verstelbaar bed en om een of andere reden zit die motor gruwelijk in de weg.
Nee ik ben echt geen vriendjes met dat ding en zal blij zijn als ik in m'n nieuwe bed kan gaan slapen.

Ik vind trouwens de meeste boxsprings ook lelijk maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak (en ik ben gewoon verliefd op mijn nieuwe bed :P )
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Rush di 19 feb 2013 - 6:52

Ja dat snap ik dat het om de matrassen eronder ging. Wij hebben om die matrassen een vaste hoes die bij het bed hoort en dan om de topper een speciaal topper hoeslaken. Anders kan ik me idd voorstellen dat ze uit elkaar glijden ja. Onhandig hoor!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Mida4you di 19 feb 2013 - 7:34

Wij hebben sinds juli 2012 een boxspring. Ik kan wel duidelijk verschil merken met slapen want voorheen hadden wij een normaal bed en kan merken dat ik op dit boxspring bed veel beter slaap. Het is echt zo'n fijn bed zeg!! Het dekbed ligt er gewoon los op.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Ilovethe90s do 21 feb 2013 - 1:49

Wij hebben sinds oktober een boxspring en ik zou niet anders meer willen! Wij hebben wel een aparte topper en ik ben blij dat ik dat gedaan heb, het scheelt in slijtage van je gewone boxspring matrassen en het ligt echt zalig!

Ik heb voordat wij dit bed kochten ook een topic geopend http://www.zegmaaryes.nl/t8331-boxspring?highlight=boxspring
Mijn man was bang dat het dekbed er makkelijk uit zou gaan maar dat is nog niet 1 keer gebeurd.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boxspring of gewoon bed? Empty Re: Boxspring of gewoon bed?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum