Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

najaar 2013mama's!!

+45
PapillonRose
meisje
Mamsie
catgirl85
Pien
Suus
Bruintje Beer
Silver
Annie24
Crogiola
Sterrin_
Burn
Arwyn
Takkie
Razz
Exogenesis
nillis
Caroow
Xinga
Lejow
Filoria
myloon
Dolphinne
koNijntje
Aardbei
Tummy
Parel
Happydobby
Caresses
yes1984
Star007
Tsjip
Samantha
Sazzle
Printje
kwebbeltje
Bimbam
Jasmine
Stitch
Pomodori
Novalee
_Jet
Sweet33
Annemie
RioolSpook
49 plaatsers

Pagina 33 van 41 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 37 ... 41  Volgende

Ga naar beneden

najaar 2013mama's!! - Pagina 33 Empty Re: najaar 2013mama's!!

Bericht  _Jet do 18 jul 2013 - 8:42

@Bruintje Beer --> Wat vervelend zeg dat het bij jou niet minder wordt of overgaat nadat je hebt gelegen. Was alles goed in het ziekenhuis en met de 20-weken echo?

@Stitch --> Haha idd hopelijk voor even uit de luiers, daarna beginnen we weer van voor af aan Wink Wat fijn dat alles goed was bij de vk. Tot nu toe gaat het me redelijk goed af met de warmte, hopelijk blijft dat zo want de warmte blijft nog wel even als ik de vooruitzichten moet geloven. Hoe was het bij de fysio?

@Tummy --> Voor jou ook een hug , vervelend dat het lichamelijk minder gaat. Hopelijk gaat het snel weer beter. 

@Caresses --> Ik had geen keuze mbt mijn vakantie. Ik werk in het onderwijs, dus niet zelf bepaald Wink Maar kwam ideaal uit zo. 

@Nillis --> Nog veel succes de komende 2 weken en idd vooral met deze warmte. Erg mooi geworden zeg de kamer van T. 

@All --> Ja vakantie!!! En niet te vergeten verlof!!! Gelukkig gisteren een goede dag gehad en weer flink verwend met juffendag en vandaag een redelijke dag. Morgenochtend met S naar een recreatieoord hier in de buurt. Begin van de middag weer naar huis en dan ergens in de middag op naar de verjaardag van mijn zwager. Wel een beetje lullig aangezien mijn schoonouders dan staan te zweten in de kamer van S (behangen en witten). Maar ja, ik denk dat S anders de hele tijd wil gaan kijken en dat schiet dan ook niet op. Dit had ik ook al bedacht voordat ik wist dat ze zouden komen. Mijn vriend moet nog 1 week werken en dan heeft hij ook lekker vakantie. Heb van mijn werk een beamer meegenomen, die willen we graag gebruiken bij het maken van een muurschildering (in de babykamer). Hopelijk gaat het lukken, ik ben benieuwd!
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  nillis do 18 jul 2013 - 19:05

@ Bruintje beer, hoe was het in het ziekenhuis?

@Jet, voor de giraffen op T haar muur hebben wij ook een beamer gebruikt en dat wil goed. Veel succes ben benieuwd naar het resultaat.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Aardbei do 18 jul 2013 - 21:20

Hai meiden! Ook weer een teken van leven vanaf mijn kant. Ik ben eigenlijk alweer twee weken terug van vakantie maar zat het steeds uit te stellen hier weer te reageren. Wilde alles even bijlezen en op iedereen reageren, maar dat is niet echt te doen Wink Vanaf nu ga ik alles weer bijhouden hoor, maar het is echt te veel om alles terug te lezen.

Met mij gaat het heel erg goed, buik is echt enorm gegroeid de laatste 4 weken. Zorgt er wel voor dat ik minder kan, ik merk het echt als ik een drukke dag heb gehad, dan krijg ik harde buiken. Ook als ik bijvoorbeeld vaak buk of met een volle blaas fiets smile 
's Morgens als ik uit bed kom heb ik eigenlijk bijna elke morgen ook wel last van mijn buik, een beetje rond mijn linkerlies, voor iemand herkenbaar? Na een half uurtje/uurtje is dit weer weggetrokken. Ik krijg er bijvoorbeeld ook last van als ik een te lang stuk te snel loop. Zijn dit dan mijn banden?
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Bericht  nillis za 20 jul 2013 - 19:55

Wat een rust hier ligt iedereen in het zwembad. Hier gaan we straks lekker zwemmen met T. Verder heb ik mijn laatste slaapdienst gehad en is goed verlopen. Verder geen bijzonderheden. Fijne zondag iedereen en rustig aandoen de komende dagen met de warmte.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Dolphinne ma 22 jul 2013 - 8:21

Wat is het rustig in ons topic! 
Ik ben zelf een paar dagen weggeweest. Lekker even met D. samen naar de camping. Mijn ouders hebben daar een stacaravan. Elke dag minstens 1 keer gezwommen. En D. heeft een politiefiets gekregen van Opa. Die had hij al een paar maand op het oog. De vorige eigenaar was er inmiddels te groot voor.
D. heeft bijna hele dagen op die fiets gezeten of samen met opa over de camping gefietst.
Mn vriend is thuisgebleven en is verder gegaan in het nieuwe huis.

Vandaag weer druk met zn allen in ons nieuwe huis bezig geweest. Samen met D. zijn hele kamer gesaust (de wanden dan, het plafond moet nog, maar dat mag mijn vriend doen)
Morgen maar verder met de wanden van onze slaapkamer.
We hebben sinds vanochtend ook eindelijk water. Nu alleen nog gas, maar dat wordt ook deze week geregeld. En koken of verwarming hebben we nu nog niet direct nodig.
De woonkamer is nu helemaal geschilderd en gelakt op 1 muur en het plafond na. Dat begint dus al ergens op te lijken Wink.

Bruintje beer, hoe was de echo?

Stitch, we moeten alles sausen en al het houtwerk schilderen. Dat is dus wel aardig wat werk, maar het schiet nu aardig op.

Tummy, voor jou ook een knuffel!

Nillis ,zie hierboven voor een klusupdate. Ik zal zo eens kijken of ik de foto's van T haar kamer nog kan vinden.

Jet, heerlijk dat je al vakantie en verlof hebt. Geniet ervan!

Ik vind het nu ook wel heel erg warm, maar ik heb niet het idee dat ik er door de zwangerschap extra last van heb. Ons nieuwe huis blijft gelukkig aardig koel binnen. Maar toen ik vanmiddag voor het raam in de zon stond te schilderen stroomde het zweet overal naar beneden. Maar het viel me niet tegen wat ik kon doen vandaag.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie ma 22 jul 2013 - 9:05

Voor de mutsy evo liefhebbers die een hele lichte wagen willen, je kunt dan ook voor de igo kiezen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  nillis ma 22 jul 2013 - 20:59

@ Bruintje beer, waar ben je? Hoe is de echo gegaan?

@ Dolphinne, ben blij dat ik niet hoef te klussen met dit weer,maar jullie schieten mooi op.

@ all, hier alles goed. T is alleen een beetje aan het spoken 's avonds en 's nachts maar verder kan ik heerlijk slapen, want wij hebben lekker airco op onze slaapkamer. Ga zo even lekker zwemmen met T en verder weinig doen.
Fijne dag allemaal en kunnen jullie het een beetje volhouden? Ik redelijk heb alleen 's avonds wat opgezette enkels en voeten.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caresses ma 22 jul 2013 - 21:18

Nillis, T haar kamer is inderdaad mooi geworden zeg, goed gedaan! Ben nu ook benieuwd hoe jullie babykamer eruit gaat zien.

Aardbei, wat leuk dat je buik zo is gegroeid smile. Datgene wat jij voelt bij je lies klinkt herkenbaar, ik denk dat het je banden zijn. Ik vind het stiekem wel fijn voelen haha (dat geeft me weer een bevestiging dat het binnen toch echt aan het groeien is).

Dolphinne, dat klinkt alsof je fijne dagen hebt gehad. Heerlijk elke dag even zwemmen en lekker aan de slag in het nieuwe huis. Verf jij zelf ook? Ik had wel gelezen dat het als zwangere wel kon maar ik durf het toch niet zo goed aan (en ondertussen erger ik mij aan de donkere muur die ik graag licht geverfd wil hebben).

Mamsie, thanks voor de tip. Ik heb ze beide getest en vond de evo iets prettiger (waarom weet ik eigenlijk niet meer). 

@All
Met mij gaat  alles goed. Heb het idee dat mijn buik kleiner is dan vorige week. jammer! (dacht ik dat hij eindelijk vlot ging groeien). Vorige week is hij bij de vk voor het eerst opgemeten en was hij 23cm.
Het enige waar ik nog last van heb, is een ongelooflijk droge huid. Vooral op mijn benen en borsten. Ik kan smeren wat ik wil maar het blijft droog.
Ook heb ik al sinds ik zwanger ben geen zin in avondeten. Met veel moeite weet ik een gerecht te verzinnen die me vervolgens niet echt smaakt (maar toch eet omdat gezond eten natuurlijk wel belangrijk is voor de baby) herkenbaar voor iemand?

We zijn er eindelijk uit welke kinderwagen we nemen. Het wordt toch de Joolz. De Earth editie in Parrot blue (kwam nl. een goede aanbieding tegen). Donderdag gaan we hem bestellen.

Aan de commode en het ledikant gaan we niet zoveel geld uitgeven. Of we gaan via marktplaats wat kopen en anders gewoon een Hemnes ladekast als commode en het Ikea ledikantje in dezelfde kleur (die is 100). 
Babymeubels bij babywinkels vind ik aardig aan de prijs.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770

Bericht  Suus di 23 jul 2013 - 0:57

Goedemiddag, daar ben ik ook weer eens!
Het weekend zijn we weg geweest met mijn schoonfamilie in een huisje vlakbij zee, was heerlijk! Zaterdag en zondag lekker in zee gezwommen en op het strand gelegen en gepicknickt. Maar ik wist op een gegeven moment niet meer hoe ik moest zitten of liggen, ik miste duidelijk een stoel smile 
Vanochtend hadden we weer een controle in het ziekenhuis. We hebben weer een groeiecho gehad (die van vorige week was blijkbaar geen groeiecho, toen hebben ze ook niet alles opgemeten) en hij ligt nog steeds iets voor in groei, maar volgt netjes zijn eigen lijntje. Hij is nu ongeveer 40 cm lang en 2 kilo zwaar! Volgende week hebben we weer een gewone controle bij de verloskundige, daar gaan we vanaf nu wekelijks naartoe en over 4 weken hebben we dan weer een groeiecho in het ziekenhuis.
We moeten nu ook gaan nadenken over waar ik wil bevallen. Ze raden aan om het in het ziekenhuis te doen, omdat ik door mijn medicijnen wel een medische indicatie heb. Het enige extra risico dat ik loop is dat door de medicatie het kindje een lagere suikerspiegel heeft. Mijn man heeft een grote voorkeur voor thuis, maar laat het aan mij over. En ik twijfel Wink  Wat zouden jullie doen? Poliklinisch kan natuurlijk ook nog, maar sowieso wonen we al vlakbij het ziekenhuis (5 minuten fietsafstand).

@ Pien: Heb je nog steeds zo'n last van harde buiken en je lies? Mijn liezen zijn eigenlijk het enige waar ik last van heb. Vooral als ik veel gedaan heb, voel ik het 's avonds in bed bij het omdraaien.
Leuk dat je zelf taart en cupcakes gaat maken voor je dochters verjaardag, succes!

@ Catgirl: Fijn dat het goed gaat! Hoe waren de bezichtigingen?

@ Jet: Fijn dat je nu verlof hebt! Ik moet nog 2,5 week werken. Maar het zijn wel voornamelijk halve dagen, alleen morgen is nog een lange dag. Gelukkig hebben we airco op het werk smile 

@ Bruintje Beer: Vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken! Hoe was jullie echo?

@ Stitch: Is het kamertje weer wat opgeschoten? Fijn dat de bloeduitslagen goed waren!

@ Tummy: Logisch dat je niet zoveel puf hebt om te reageren. Vervelend dat het de hele zwangerschap lichamelijk niet zo lekker bij je gaat. De benauwdheid en hartkloppingen zijn hier niet herkenbaar.

@ Caresses: Het gevaar van een hoge bloeddruk is eigenlijk dat het kindje achterblijft in groei, omdat de placenta dan niet helemaal goed werkt. Maar omdat ik medicatie slik tegen een hoge bloeddruk gaat het nu voornamelijk om de risico's van de medicatie. Die zijn er gelukkig nauwelijks, het enige is dat het kindje na de geboorte een lage suikerspiegel kan hebben, dit moet dan gelijk opgemeten worden. En omdat ik al eerder een erg hoge bloeddruk heb gehad, is het risico op zwangerschapsvergiftiging iets hoger, vandaar dat mijn bloeddruk extra goed in de gaten wordt gehouden.

@ Aardbei: Fijn dat het met jou goed gaat! Dat van je liezen herken ik ook wel, is eigenlijk het enige waar ik last van heb.

@ Nillis: Lekker gezwommen zondag? Het is inderdaad rustig hier, ik zit nu lekker buiten met de laptop en met mijn voeten in het net gekochte zwembadje Wink 

@ Dolphinne: Jullie zijn goed bezig in jullie nieuwe huis!

@ Caresses: Kan het geen zin hebben in avondeten niet ook te maken hebben met het warme weer? Ik heb nu 's avonds ook wat minder trek, maar het smaakt me allemaal nog wel smile 
Babymeubels bij babywinkels zijn inderdaad vrij duur! Commode en wiegje hebben wij tweedehands van familie, en een kastje gaan we nog halen bij Ikea.

@ All: Ik heb trouwens niet het idee dat ik extra last heb van de warmte nu. Ik doe nu niet zoveel op mijn vrije dagen, maar goed, dat zou ik anders met het warme weer ook niet doen. Heb net wel een zwembadje gekocht voor op het balkon, lekker voor mijn voeten smile  Ik zit hier heerlijk zo:

najaar 2013mama's!! - Pagina 33 O1r1
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Aardbei di 23 jul 2013 - 6:25

Dolphinne: Wat fijn dat je lekker even een paar daagjes ertussenuit kon. Gaat het klussen verder wel met zo'n grote buik?

Nillis: Gelukkig niet echt last van vocht in mijn voeten, wel vervelend dat jij daar last van hebt. Slaap je nu 's avonds met een kussen onder je voeten? Of is het niet zo erg?

Caresses: Ik heb ook een heel droge huid, maar heeft dat niet ook met het weer te maken? Ik had vooral tot een week of 16 geen trek in avondeten, maar nu gelukkig weer wel. En mooie wagen hebben jullie gekozen zeg! Ik vind die kleur ook zo mooi maar mijn vriend wilde liever de turtle green. 

Suus: ziet er lekker uit, dat badje! Ik moet gewoon werken, gelukkig is de temperatuur op mijn werk heerijk! Dat van dat stoeltje missen op het strand had ik vorig weekend ook 'last' van. En dat is een flinke knul die je bij je draagt zeg! Lastig om te beslissen wat je gaat doen qua bevallen. Mijn verloskundige zegt altijd: Als je kiest voor thuis bevallen en je bedenkt op dat moment dat je toch liever naar het ziekenhuis wil, kan dat (bijna) altijd.
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Bericht  Dolphinne di 23 jul 2013 - 8:49

Caresses, zolang je verf op waterbasis gebruikt is er niks aan de hand. Muurverf is dat volgens mij altijd wel en voor de kozijnen en deuren hebben we ook watergedragen verf ipv op basis van terpentine (kun je zien aan schoonmaaktips op de pot. Als het met terpentine is is de verf ook terpentinegedragen).
We hebben wel de ramen open om te luchten, maar dat is met de warmte zowiezo wel handig. Ik heb gisteren de hele middag staan sausen.

Ik heb daar gelukkig geen last van met eten, al vind ik bepaalde dingen wel minder lekker die we eerst regelmatig aten.

Suus, ik ben bij de eerste poliklinisch bevallen (in het zotel, was toen nog een aparte afdeling in het ziekenhuis waar je evt. Ook je kraamtijd kon blijven) We woonden toen in een vrij gehorig appartement en mijn toenmalige vriend had geen rijbewijs.
Ik vond het wel prettig om al in het ziekenhuis te zijn mochten er complicaties zijn.
Maar ik denk dat ik nu thuis wil bevallen. De eerste kwam heel voorspoedig volgens het boekje, daar hoop ik nu weer op.

Aardbei, ik heb eigenlijk nauwelijks last van mijn buik. Alleen met bukken of voorover buigen soms. Maar over het algemeen zit hij nog niet in de weg.

All, vandaag iets rustiger aan gedaan. We kregen ook nog visite. Lekker het badje (zandbakschelp) met water gevuld. Voor D. en meisje dat op visite was waterpret en voor ons een lekker voetenbadje Wink.
Mn vriend heeft het plafond van D. zijn kamer gedaan. Morgen daar schoonmaken en dan kunnen de dozen met zijn spullen daar vast heen. Donderdag gaan we officieel over.
Mn vriend is na het eten weer terug naar het huis gegaan om onze slaapkamer verder te sausen, hopelijk komt hij zo weer thuis.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Tummy wo 24 jul 2013 - 1:13

@Bruintje Beer, hoe was de 20 weken echo? Hoop dat alles goed was! Vervelend van je bekken. Hoe gaat het nu?

@Jet: wat fijn dat je verlof begonnen is, :cheering:  Hoe voel je je nu? Hoop dat de pijn wat minder is nu je wat meer rust kunt houden. Dat van dat stoepje is trouwens heel herkenbaar. Ik had het vorige week, dacht dat er iets doormidden brak ofzo, pfff. Kon echt even niet verder lopen en het zakte pas toen ik een half uur had gelegen.

@Sazzle: lastig he die maten. Ik heb gewoon veeeeels te veel van alles (beetje doorgeslagen na eerst de stress van de afwijkende 20 weken echo en toen de opluchting dat alles goed was haha). Dus de kleine komt in ieder geval niets te kort angel .

@Pien: ik herken de pijn in je lies niet. Heb het wel helemaal in het begin van de zwangerschap gehad, aan de linkerkant. Ze zeiden toen dat het bandenpijn was. Hoe gaat het nu? Wat lief van de babyshower! En fijn dat het weer een beetje positiviteit bracht. Wat jammer van je moeder, lijkt me heel naar. Kan me voorstellen dat je je dan in de steek gelaten voelt hug 

@Exo: wauw, goed geshopt! Leuk hoor! En heel mooi om je buik te zien groeien.

@Stitch: fijn dat je weekendje weg geslaagd was! Hoe was het bij de fysio? Vervelend dat je het herkent van die klachten. Ik merk wel dat het deze week minder is. Ik denk dat ze nu wat lager in mijn buik ligt. Ze is ook gedraaid van stuit- naar hoofdligging.

@Dolphinne: fijn dat je de sleutel hebt! Toch weer een mijlpaal. En heerlijk, zo een paar daagjes weg. Wat lief van die politiefiets.

@Nillis: wauw, echt heel mooi geworden het kamertje! Hoe voel je je verder?

@Catgirl: Hoe was het huizen kijken? Wel leuk om daarmee bezig te zijn!

@Caresses: ik herken het wel van het avondeten, maar dat komt ook door de misselijkheid. Wat bij mij goed werkt is salades. En dan allerlei variaties. Bijvoorbeeld met koude pasta of rijst. Of soms (maar daar moet ik wel zin in hebben) huzarensalade. En dan met een berg groenvoer erbij haha. Dat blijft er bij mij goed in en staat me niet zo tegen. En kleine beetjes eten, dat scheelt ook. Merk dat mijn maag in de verdrukking zit door de groeiende baarmoeder. Goede keus de Joolz Very Happy . Hier staat ie nu in huis, echt zo leuk om af en toe al een "proefrondje" door de woonkamer te maken haha.

@Suus: wat fijn om lekker bij zee te zijn geweest! Kan me voorstellen dat je een stoel miste. Fijn dat de echo goed was en dat je kindje z'n eigen lijntje volgt. Zelf kies ik voor een poliklinische bevalling, dus daar zou ik in jouw geval ook voor gaan. Maar het is natuurlijk een heel persoonlijke keuze. Waarom heeft je man de voorkeur voor een thuisbevalling? Wat heerlijk dat zwembadje! Wij hebben hier een groot zwembad staan (nou ja groot, 3m doorsnee geloof ik), maar door mijn bekken kom ik niet over de rand heen. Balen! Als ik een goede dag heb lukt het wel, maar niet altijd.

@Aardbei: heb je een fijne vakantie gehad? Leuk dat je buik zo groeit!

@All: pfff wat is het warm. Hier nog geen bui gevallen, dus het is drukkend warm. Zit heel charmant binnen in mijn korte pyjamabroek (enige korte broek die nog past haha) en daarboven een luchtig hemdje. Denk dat ik maar niet open doe als de bel gaat Very Happy . Ik vind het wel pittig nu met de warmte, omdat ik dan meer last heb van de misselijkheid/duizelig zijn. Maar gelukkig heb ik geen dikke enkels ofzo. Wel zetten mijn spataders op Evil or Very Mad 
We hebben gisteren de proefdruk van het geboortekaartje binnen gekregen! Zoooo leuk en het wordt ineens "echt". De naam is nu 99% zeker en het is de "aparte" naam geworden.
Verder een beetje hetzelfde hier. Baal dat ik weinig kan doen op een dag omdat mijn lichaam tegenwerkt en ik zie overal vanalles wat nog moet gebeuren. Maar komt uiteindelijk vast goed. Stap voor stap. Aan de ene kant kan ik niet wachten tot de geboorte, want ik vind het lichamelijk erg zwaar, maar aan de andere kant geniet ik ook zo van het zwanger zijn (bewegingen, groeiende buik, het speciale gevoel etc) dat ik het nu ineens wel heel snel vind gaan. Nog maar 2,5 week tot mijn verlof!
De hartkloppingen/benauwheid is gelukkig minder geworden. Ze is van stuit- naar hoofdligging gedraaid, ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Nou meiden, succes allemaal nog met deze warme dagen!
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Bericht  Filoria wo 24 jul 2013 - 1:28

Wat fijn om te lezen dat het met alle dames hier goed gaat! Ik volg jullie nog wel hoor Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Tummy wo 24 jul 2013 - 3:16

Filoria schreef:Wat fijn om te lezen dat het met alle dames hier goed gaat! Ik volg jullie nog wel hoor Very Happy

Hoe is het met jou filoria?
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Bericht  _Jet wo 24 jul 2013 - 7:37

@Nillis --> De muurschildering staat voor volgende week op de planning. Wordt het niks, dan kwast eroverheen en zien we weer verder Wink Oeh heerlijk airco op jullie kamer, hier gaat de plafondventilator aan, dat is gelukkig ook nog aardig te doen. Ik heb het de laatste dagen gelukkig goed volgehouden, dankzij het zwembad in de tuin Very Happy 

@Aardbei --> Wat fijn dat het goed met je gaat.

@Dolphinne --> Lekker hoor dat je een paar dagen naar de camping bent geweest. D is vast helemaal trots op zijn politiefiets. Wat fijn dat het huis al ergens op begint te lijken, dat is altijd een fijn gevoel. 

@Caresses --> Wat fijn dat alles goed gaat. Ik heb ook een tijd gehad dat ik absoluut geen zin had in mijn avondeten, maar dat is weer helemaal goed gekomen. Met dit weer zal je lust nog wel minder zijn. 

@Suus --> Wat fijn dat de kleine netjes zijn eigen lijntje volgt, hopelijk blijft dit zo. Als ze aanraden om in het ziekenhuis te bevallen dan zou ik persoonlijk daarvoor kiezen. Bij S had ik er voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen. Maar toen ik met 41 weken besloten had om me in te laten leiden moest ik ook wel Wink Achteraf ben ik heel blij, want thuis was het hem niet geworden. Omdat S zo groot was moest ze sowieso 24 uur blijven voor controle (suiker). Deze keer kies ik weer voor het ziekenhuis. Ook al lijkt mij je eigen vertrouwde omgeving fijner. Hier was het juist mijn vriend die het liefste had dat ik in het ziekenhuis ging bevallen. 
Jouw verlof komt ook in zicht, lekker hoor! 

@Tummy --> Het gaat gelijk een stuk beter Very Happy Niet meer het gevoel gehad of de boel beneden op 10 plekken gebroken was. Vervelend zeg dat je nu meer last hebt van je misselijkheid en duizeligheid. Fijn dat jullie over de naam uit zijn, hier nog steeds niet *zucht*. Lekker, jouw verlof komt ook in zicht. 

@Filoria --> Hoe is het met je?

@All --> Mijn schoonouders hebben vrijdag de kamer van S afgekregen. Nu haar nieuwe garderobekast er nog in (die er nu staat gaat naar de babykamer) en nog wat aankleding. Zodra het helemaal af is, zal ik foto's maken. De afgelopen dagen doorgebracht in het zwembad in de tuin, heerlijk. Vanmorgen voelde ik me niet lekker, erg moe en draaierig maar gelukkig ging het in de loop van de dag weer goed. Nu ben ik wel versleten, maar niet zo gek met deze warmte en het slechte slapen. Mijn vriend moet nog 2 nachten werken en dan heeft hij ook vakantie. Als het goed is gaat hij volgende week beginnen met de muurschildering op de babykamer, ik hoop zo dat het wat gaat worden. We brengen S volgende week dinsdag naar de Veluwe, waar mijn schoonouders op een camping zitten. Zij blijft daar dan 3 nachtjes. Volgende week allemaal afspraken staan (vk, controle in het ziekenhuis, bloedprikken en weer een groeiecho) en tussendoor de babykamer en de kamer van S afmaken/opruimen/schoonmaken. 

Fijne avond allemaal!
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Bruintje Beer wo 24 jul 2013 - 8:40

Hier een teken van leven:D met die hitte!!
Alles was goed in het ziekenhuis en 20 weken echo was ook goed. Alleen het hoofdje was wat bovengemiddeld en dat wordt tijdens de groeiecho's die al gepland staan in de gaten gehouden. De baby lag zelfs al heel diep in de bekken:shock: . ik voel ook alleen voornamelijk bewegingen beneden bij het schaambot.  En we weten wat we krijgen!! We krijgen er weer een jongen bij!!

Verder gaat het hier wel redelijk. zit vanaf vorige week 100% in de ziektewet iov met leidinggevende. Ik moet niet teveel doen of teveel lopen want dan is het gelijk mis met mijn bekken. zoals vanavond. De VK adviseerde zelf om een rolstoel aan te schaffen voor de langere stukken. Gelukkig komt mijn moeder morgen in huis werken dus dat scheelt. Ook ben ik erg vermoeid heel de dag door waardoor ik ook weinig kan. Schildklier en ijzer zijn goed. bloeddruk was wel laag die was 95/55 w.s. komt de vermoeidheid daar vanaf. Met 27 weken moet ik extra bloedprikken vanwege Resusfactor C.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Stitch wo 24 jul 2013 - 8:54

Hoi meiden, hier weer even een teken van leven. Ik lees wel steeds mee, maar heb echt ff niet de puf om te reageren, sorry! 
Hier gaat het helaas niet zo lekker, naast dat ik echt onwijs veel last heb van de warmte, heb ik ook sinds afgelopen donderdag steeds meer last van mijn bekken gekregen. Vandaag weer een hele dag gewerkt, en ik kan niet eens meer normaal lopen. Nu stond ik ook wel heel de dag alleen op de groep met 5 kids (allemaal net boven de 1, dus superveel tillen) die ook nog allemaal een slecht humeur hadden. Vervolgens kwam mijn leidinggevende ook nog even zeggen dat zij ook wel zwanger is geweest, dus dat ze heust wel weet dat het zwaar kan zijn, maar het kwam erop neer dat ik niet zo moest zeuren. Zat gewoon ff met mn mond vol tanden, ik doe mn werk gewoon nog steeds, ook dingen die eigenlijk worden afgeraden door verloskundige en fysio. Slik pijnstillers om de dag maar door te komen, het is niet zo dat ik dat voor de grap doe ofzo. Pfff, merk dat ik echt even mn frustratie kwijt moet, sorry! Zit er gewoon echt even helemaal doorheen! Cry 
Dan nog even goed nieuws: 7 augustus komt eindelijk het kamertje! Kan niet meer wachten, wordt er echt onrustig van dat er nog steeds niks af is. Nog heel even geduld. 

Bruintje beer, fijn dat je echo goed was! Wat naar dat je zo ontzettend veel last hebt van je bekken, en nu thuis zit. Hopelijk wordt het niet nog erger! hug
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Bericht  Aardbei wo 24 jul 2013 - 19:46

Dolphinne: Fijn dat je in ieder geval geen last hebt van je buik met het klussen, het zal al heftig genoeg zijn met die hitte. Heel veel succes vandaag met verhuizen!

Tummy: de vakantie was héél fijn! Ben nog nooit op zo'n niet-toeristische plek geweest, heerlijk! Fijn dat jullie het (praktisch) eens zijn over de naam, geeft vast ook weer wat rust. Vind het wel supervervelend voor je dat je zo'n last hebt van je lichaam, en dan werkt het weer natuurlijk ook niet echt mee nu.

Filoria: Ben ook heel benieuwd hoe het met jou gaat en hoe het nieuwe huis bevalt. Alle spullen inmiddels op hun plek beland?

Jet: Jullie zijn lekker bezig dus! Hoop dat de muurschildering wordt zoals jullie hopen.

Bruintje beer: Fijn dat de 20weken echo goed was! En leuk weer een jongen! Wel heel erg vervelend dat je zoveel lichamelijke klachten hebt zeg, zal wel extra zwaar zijn met twee kleine apen om je heen die ook de nodige aandacht willen natuurlijk.

Stitch: Echt balen dat het lichamelijk zo zwaar voor je is, en dat je leidinggevende er nog zo mee omgaat dan ook. Voor iedereen is een zwangerschap toch anders, kom op nou zeg! Zo te horen doe je echt nog (te) veel. Echt om jezelf gaan denken hoor, want zij doet het niet voor je! En als je niet meer kunt, dan kun je niet meer, dat is dan heel jammer voor ze maar de gezondheid van Guus gaat voor!

All: Ik ben gisteren even naar de huisarts geweest omdat ik gisteren en eergisteren best wel last van pijnlijke steken in mijn onderbuik had. Had het vermoeden dat ik blaasontsteking had en dit is ook zo. Dus nu een kuurtje meegekregen voor 5 dagen. Verder gaat alles eigenlijk best wel prima smile Bij ons staat de box al in de woonkamer haha. We konden hem ophalen en zijn hem gelijk maar in elkaar gaan zetten, nou ben blij toe dat we het nu hebben gedaan en niet als ik nog maar 4 weken hoef ofzo, wat een verschrikkelijk ding om in elkaar te zetten!
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Bericht  Pomodori wo 24 jul 2013 - 23:26

Zo daar ben ik ook weer eens, heb wel alles meegelezen, maar reageren op iedereen is me iets te warm.
Helaas heb ik nu ook last van opgezwollen voeten en enkels. Mijn kuit loop bijna door tot aan mijn voet ;-)
Maar goed, verder valt het me mee. Slapen wil ook niet al te best meer, regelmatig een sanitaire stop maken en toch best warm ook... Maar op zich mag ik niet klagen, ik kan gewoon nog werken. Mijn 40 uur per week gaan nog goed. (ik zit dan ook de hele dag op kantoor, zonder airco ofzo, maar op zich fysiek niet zwaar)

Nog twee weken en dan gaat mijn verlof in. Aan de ene kant lekker, rustig aan doen, maar aan de andere kant zo snel al. Ik moet op het werk nog wel het een en ander overdragen en afwikkelen.

Vandaag weer een apk gehad bij de verloskundige. We gaan nog steeds goed. Hartje weer gehoord, gaat ook nog prima.

Qua spullen en kamertje gaat het ook goed. Blijk heel veel al te hebben (gekregen) en hoef nog maar een paar dingen te kopen. Gaat ook lekker dus. Nu nog een lamp voor het kamertje, lastig is dat!

Qua kraamzorg heb ik nog niets gehoord, best laat lijkt me. Op hun site staat 6 weken van de te voren maken we een afspraak en morgen is het zes weken. Ik denk dat ik ze maar eens moet gaan bellen? Ik heb wel een bevestiging gehad destijds bij het aanmelden, dus het zal vast goed gaan. Maar voor mijn gevoel is het wel heel laat.

Sterkte met de warmte dames!
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Exogenesis wo 24 jul 2013 - 23:48

Dames, wat een ellende allemaal Neutral  Bekkenpijn, last van de warmte, steken... Vervelend!

BB, wat ontzettend vervelend dat je thuis zit :(Wel fijn dat de echo goed was. Hopelijk is het hoofdje straks gelijk met de rest.

Stitch, vervelend ook van je bekken. Wel fijn nieuws dat het kamertje bijna komt Very Happy

Aardbei, dat is pech, blaasontsteking Sad

Pomodori, wat fijn te weten dat je nog maar 2 weken moet werken. En wat goed dat je nog 40 uren werkt! Fijn dat je lichaam zo meewerkt smile

Ik begin ook last te krijgen van m'n bekken, denk ik. Als ik instabiel of scheef lig (zoals op het strand, of wat half op de bank), krijg ik last van ergens onderin mijn rug, voornamelijk links, bij het heupbeen of het SI-gewricht. Ik zal er maandag tijdens de controle eens naar vragen. Het voelt dan net alsof ik half verlamd ben. Alsof ik aan de grond vast zit. Heel naar! Na een halve dag goed opletten (symmetrisch zitten en stukken lopen) trekt het weer weg.

Daarnaast heb ik regelmatig dat mijn buik hard is. Dit gebeurt op de momenten dat ik net op bed lig. Baby wordt dan heel actief en dan trekt de buik dus strak. Alsof hij/zij met de rug zich schrap zet. Ik heb dit dus alleen tijdens ontspanning en niet overdag ofzo. Is het dan wel een harde buik? Ik hoop het niet..

Verder voel ik me prima! Mijn buik begint nu echt naar voren te komen. Aan de achterkant zie je niks en mijn (buik)spieren aan de zijkant zitten nog heel strak. Ik denk dat ik nu op mijn strakst zit qua huid en dat de huid nu op zal moeten gaan rekken...
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Aardbei wo 24 jul 2013 - 23:54

Exo: Ik heb wel wat oefeningen bij zwangerschapsyoga gekregen om je bekken weer te stabiliseren, zal vanavond wel even een foto van het blaadje maken en hierop zetten. Zo kun je redelijk snel je bekken weer 'recht' zetten. Heb het zelf nog nooit geprobeerd want ik heb er geen last van...
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Bericht  nillis do 25 jul 2013 - 3:34

Hallo allemaal

Hier ook even een kort berichtje. Hier alles goed en was de echo ook prima. kindje lag mooi op gemiddeld, maar alleen het hoofdje iets groter, maar dat had T ook, dus niets om zorgen over te maken. Verder wel veel last van vermoeidheid. Moet echt 's middags even slapen. Ben blij dat volgende week mijn verlof ingaat.

@ Stitch, wat balen van je klachten en dat ze het op het werk niet serieus nemen.

@ Bruintje beer, fijn dat de echo goed was, maar balen dat je zoveel bekkenklachten hebt. Sterkte ermee.

@ all, als het iets ander weer is zal ik weer uitgebreid reageren.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Suus do 25 jul 2013 - 8:05

@ Aardbei: Wij weten niet of we een jongen of meisje krijgen, dus het is een flinke knul of een flinke meid Wink 
Haha, leuk dat jullie box al staat!

@ Dolphinne: Poliklinisch bevallen lijkt me ook wel wat, wel met mijn eigen vk, maar mocht het nodig zijn, zijn we ook zo in het ziekenhuis. Hoe is het vandaag gegaan met de verhuizing?

@ Tummy: Mijn man houdt gewoon niet van ziekenhuizen en vindt het allemaal een beetje betuttelend. Als er een goede reden is om in het ziekenhuis te bevallen is hij daar heus voor, maar hij vindt het in mijn geval overdreven, omdat alles zo voorspoedig gaat. Het enige 'extra' risico dat ons kindje loopt is dus een lage suikerspiegel, maar dat kan sowieso na de geboorte gemeten worden, daarvoor hoeven we niet al in het ziekenhuis te bevallen. Hij is dus voor thuis bevallen, maar als ik een beter gevoel heb bij het ziekenhuis (of poliklinisch) doen we dat.
Dat zwembad lijkt me heerlijk! Maar wel heel zuur dat je er niet zo vaak in kunt komen Sad  Overheersen bij jou de goede of de slechte dagen?

@ Jet: Wat heerlijk, een zwembad in de tuin! Niet zo gek dat je met dit weer en slecht slapen zo moe bent, volgens mij hebben niet alleen zwangeren daar last van. Ik ben benieuwd hoe jullie muurschildering gaat worden!

@ Bruintje Beer: Fijn dat de echo goed was! Wel balen dat je zoveel last van je bekken hebt dat je in de ziektewet zit. Had je dit bij je eerdere zwangerschappen ook zo erg?

@ Stitch: Vervelend dat het niet zo lekker gaat! En wat stom dat je leidinggevende zo weinig begripvol is. Als ik jou was zou ik de dingen die worden afgeraden door de fysio en vk ook niet meer doen, aangezien je al last hebt. Straks wordt het nog erger!
Leuk dat je kunt uitkijken naar 7 augustus!!

@ Pomodori: Wat knap dat je nog 40 uur per week werkt! Ik snap dat op kantoor werken fysiek niet zwaar is, maar je moet toch elke dag weer op tijd je bed uit en er de hele dag zijn. Vooral het vroege opstaan valt me nu zwaar met het warme weer. Is de temperatuur eindelijk aangenaam op onze slaapkamer en slaap ik het lekkerst, en dan gaat de wekker weer! Ik werk na morgen ook nog 2 weken, had niet de keus tussen met 34 of 36 weken stoppen, aangezien de praktijk over twee weken even helemaal dicht is ivm vakantie, maar vind het ook wel lekker zo.
Inderdaad wel laat van de kraamzorg! Hier wilden ze met 6 maanden al een eerste afspraak.

@ Exo: Balen dat je last krijgt van je bekken. Inderdaad maar goed op je houding letten, dat werkt bij mij ook nog steeds goed gelukkig.
Ik heb niet zoveel verstand van harde buiken, maar als het juist is als je je ontspant en denkt dat het het ruggetje van de baby is, lijkt het me geen harde buik. Ik ben heel benieuwd naar je volgende buikfoto!

@ Nillis: Fijn dat de echo goed was. Jij hoeft nog maar een week te werken? Heerlijk!

@ All: Gisteren zag ik voor het eerst dat mijn enkels dikker worden, ik houd vocht vast! En daar baal ik best een beetje van... Maar goed, zo lang het niet erger is dan dat, mag ik niet zeuren. Is het niet raar dat ik in mijn rechtervoet/enkel meer vocht vasthoud dan aan de linkerkant?
Verder gaat alles prima. Morgen nog een dagje werken en dan lekker weekend. Dan nog twee weekjes en dan begint mijn verlof! Very Happy 

Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Aardbei do 25 jul 2013 - 22:24

Pomodori: Vervelend dat het slapen lastiger gaat, daar heb ik ook wel last van hoor. Gelukkig hoer ik er 'maar' 1 keer uit per nacht om te plassen, maar word wel nog vaker daarbuiten wakker omdat ik niet lekker lig. Wel lekker zeg, nog maar twee weken! Ik ben ook al aan het aftellen, ook al moet ik nog wel een stuk langer dan jij smile

Exo: ik heb even twee documentjes voor je op dropbox gezet, hier is de link, als het goed is moet je erbij kunnen https://www.dropbox.com/sh/nhnyg2ytxas77zs/m21kn3JJ2p Misschien heb je hier wat aan, het zijn stabilisatieoefeningen voor je bekken. Geldt natuurlijk ook voor de andere dames die klachten hebben Wink 

Suus: Dat is waar ook! Omdat er geloof ik 'hij' bij stond ging ik er even van uit, maar toen wij het nog niets wisten zeiden we ook steeds 'hij'... Van dat vocht vasthouden, geen idee, heb er geen last van. Jij ook nog maar twee weekjes, wat lekker zeg!

All: Van de week is ons behang binnengekomen, ziet er erg leuk uit, ben heel benieuwd hoe het er uit komt te zien! Volgend weekend heeft mijn vriend een klusweekendje ingepland, dus hoop dat we al een eindje komen smile
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Bericht  Exogenesis do 25 jul 2013 - 23:45

Aardbei, dankjewel!

Ik heb net de verloskundige gebeld, want ik had om de ongeveer 10 minuten een straktrekkende baarmoeder. Terwijl ik gewoon relaxt uit lag te slapen. Het deed (en doet) geen pijn, maar eng vond ik het wel! Gelukkig kon ik direct langskomen. Het hartje klonk rustig en mijn baarmoedermond zat goed gesloten. De verloskundige denkt aan blaasontsteking, dus ik zal zo eens in een potje gaan plassen. Ik denk dat het komt omdat ik me ontzettend druk maak over het nieuwe schooljaar.
Ik zie het niet zitten :nopompom: 
Ik krijg kleuters, die ik sinds 2e jaars stage (jaar of 8 a 9 geleden) niet meer gehad heb, een collega die meer dan perfectionistisch is en me nu al allerlei dingen op m'n bordje heeft geschoven, een 'Dat bevalt beter' cursus van 4 bijeenkomsten die ik absoluut wil en moet volgen (voor eigen voorbereiding en gemoedsrust), maar precies op een vergaderdatum + informatieavond van m'n werk staat, waardoor ik heb moeten 'afmailen', omdat ik voor mezelf kies en niet voor m'n werk en zo ben ik niet, maar ik kan niet anders. Hoe moet ik straks met mijn dikke buik kleuters helpen die een ongelukje hebben gehad? Hoe moet ik straks omgaan met al die extra vergaderavonden die gebruikelijk zijn bij de kleuters? En zo spoken me nog 1000 vragen in m'n hoofd om.

Ik heb absoluut geen zin om het schooljaar te starten, half augustus, terwijl ik er gewoonlijk naar uit keek. Ik ben gewoon bang. Bang voor het onbekende, bang voor teleurgestelde collega's, voor ouders die me laf of onwetend vinden.. Terwijl ik dat in deze periode niet wil zijn. Maar nu zit ik hier dus te janken Cry
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 33 van 41 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 37 ... 41  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: