Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

najaar 2013mama's!!

+45
PapillonRose
meisje
Mamsie
catgirl85
Pien
Suus
Bruintje Beer
Silver
Annie24
Crogiola
Sterrin_
Burn
Arwyn
Takkie
Razz
Exogenesis
nillis
Caroow
Xinga
Lejow
Filoria
myloon
Dolphinne
koNijntje
Aardbei
Tummy
Parel
Happydobby
Caresses
yes1984
Star007
Tsjip
Samantha
Sazzle
Printje
kwebbeltje
Bimbam
Jasmine
Stitch
Pomodori
Novalee
_Jet
Sweet33
Annemie
RioolSpook
49 plaatsers

Pagina 27 van 41 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 34 ... 41  Volgende

Ga naar beneden

najaar 2013mama's!! - Pagina 27 Empty Re: najaar 2013mama's!!

Bericht  Exogenesis ma 1 jul 2013 - 6:16

Van de kraamzorg, N.aviva. Morgenavond krijg ik het Very Happy
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  catgirl85 ma 1 jul 2013 - 6:29

Ah van de kraamzorg, ik las niet goed. Ben benieuwd wat het is!
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Filoria ma 1 jul 2013 - 6:29

Oeh ik ben benieuwd naar jullie babykamertjes! En leuk Exo, van dat extra pakket. Je kraampakket had jij al heel vroeg toch? Toen ik belde (Ditzo) kreeg ik een vrij chagrijnige man aan de lijn die mopperde dat ik dat pas met vijf maanden zwangerschap aan kan vragen. Wanneer ben je eigenlijk vijf maanden zwanger, dat weet ik niet eens...
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Exogenesis ma 1 jul 2013 - 6:49

Filoria schreef:Oeh ik ben benieuwd naar jullie babykamertjes! En leuk Exo, van dat extra pakket. Je kraampakket had jij al heel vroeg toch? Toen ik belde (Ditzo) kreeg ik een vrij chagrijnige man aan de lijn die mopperde dat ik dat pas met vijf maanden zwangerschap aan kan vragen. Wanneer ben je eigenlijk vijf maanden zwanger, dat weet ik niet eens...

Haha, ja, ik kreeg hem plots met 12 weken al! Bij het inschrijven stond dat ik hem kon verwachten na de 24 weken ofzo.
5 maanden zwanger? Uhmm... tussen de 20 en 28 weken ofzo, denk ik?
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria ma 1 jul 2013 - 6:53

Oeh nu dus ongeveer! Mijn kraampakket bij Tomas was heel saai trouwens. Vooral veel verband en compressen en zo. Wat zat er bij jou in?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Exogenesis ma 1 jul 2013 - 6:59

Ja, mijne was ook erg saai. Inderdaad enorme pakken met kraamverband, matjes en steriele gaasjes. En een eerste jaar boek. Het zat in een leuke curver box, dat dan wel. Ik weet de precieze lijst niet meer, want ik heb dat ding toen direct snel op 't kamertje weggezet met een héleboel leukere rommeltjes er over heen Laughing
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria ma 1 jul 2013 - 7:03

Toen mijn man begreep dat die 'luiers' voor mij waren en niet voor de baby, trok hij een beetje wit weg haha. Er komt ook aardig wat bloed kijken bij zo'n bevalling! Maar ik leef nog Wink
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  kwebbeltje ma 1 jul 2013 - 22:37

Hoi meiden,

Hier weer een teken van leven van mij. Hier gaat het zo zn gangetje. Blijf echt wel kokhalzen misselijk, de baby is heel druk en volgens de verloskundige zit ie tegen mn maag iedere keer nu en dat denk ik zelf ook. Ook is mn bloeddruk lekker laag, zit vaak tegen flauwvallen aan en dan mn bekken ook nog. Jullie snappen wel dat het hier echt genieten is:(  
Vanmorgen controle bij verloskundige gehad , hartje klopte luid en en duidelijk , bloeddruk was laag zoals gewoonlijk. Volgende week woensdag groei echo ben benieuwd om de kleine man weer te zien. Zoon gaat lekker mee om naar zn broertje te kijken:cheering: 
Het kamertje schiet hier ook wel, ben druk met inrichten hihi. Moet nog wel wat kleertjes, vestje en sokjes , ook nog een aankleedhoes en wat klein spul.

Groetjes kwebbeltje
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Bericht  Sazzle ma 1 jul 2013 - 22:47

Vanochtend hebben we een intakegesprek van de kraamzorg gehad. Hoe is dat bij jullie gegaan (als jullie dat al eens gehad hebben?) Hier was het een formulier invullen, een beetje info over de kraamhulp. Enige wat ze vroeg was of we kruiken hebben, het bed op klossen kon en over zoogkompressen..
Ze heeft verder ook nergens naar gekeken, kamertje ofzo.
Is het niet zo dat zij er ook voor is om te checken of je alles heb enzo? Of was dat vroeger alleen zo.
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pien ma 1 jul 2013 - 22:47

Hoi hoi (aanstaande) mama's! Ben ik ook weer eens.....
Helaas inmiddels volledig in de ziektewet.

Zaterdagmiddag moest ik om 1 uur beginnen met werken, dus was er mooi optijd. Had net als vrijdag steeds een hele zere buik, harde buiken maar ook bovenin een heel strak trekkerig gevoel. Gewerkt met veel pijn, af en toe tranen moeten weg slikken van de pijn dus was blij dat het tijd was om naar huis te gaan. Thuis was mijn man een beetje boos op me, hij vond dat ik de verloskundige moest bellen maar ik dacht zelf dat het na even rustig aan doen wel over zou gaan. Uitgebreidde douche genomen maar de pijn bleef.  Toen rond half 10 toch besloten de verloskunige te bellen, gelukkig een hele lieve verloskundige die me gelijk gerust stelde en vertelde langs te komen voor de controles. Mijn bloeddruk was wat hoger als normaal, verder gelukkig geen eiwit in mijn urine, hartje klopte goed maar ze was niet gerust op die zere buik. Dus, doorgestuurd naar het ziekenhuis voor nog meer controle. De kans was aanwezig dat het toch iets van zwangerschapsvergiftiging was dus ze deden bloeddruk, bloedafname, ctg, echo, urine controle maar konden niks eruit halen. Uiteindelijk mochten we zaterdagnacht om 1 uur naar huis. 
Ik krijg nu donderdag al weer controle bij de vk, tevens kwam uit de echo die ze gemaakt hebben in het ziekenhuis dat mijn placenta erg laag ligt. Niet helemaal voor de uitgang maar wel een klein stukje. Dit moet nogmaals nagekeken worden met een echo. Schrok er wel een beetje van helemaal omdat ik inmiddels al 4 echo;s heb gehad en het op geen enkele gezien is.

Vanaf gister dus helemaal thuis. Heb gister overdracht gedaan, sleutels over gegeven en wat laatste dingen geregeld. Krijg deze week nog een oproep voor naar de arbo arts te gaan, dat wilde mijn leidinggevende toch nog wel erg graag voor die laatste 3 weken.

Nu dus hele dagen niks doen. Heb nog steeds veel pijn, kan alleen maar heel rechtop zitten en als ik naar voren zit word de pijn erger. Bukken en tillen gaat helemaal moeizaam.  Doe thuis lekker rustig aan, probeer iedere ochtend en iedere middag een klein klusje te doen, vanmorgen heb ik hier beneden opgeruimd en de vaatwasser uitgeruimd, vanmiddag ga ik even met de was bezig. E is gewoon bij de gastouder dus die komt rond 4en weer thuis met mijn man.

Hoe is het verder met iedereen? Met de kamertjes? Geboortekaartjes? Aankopen? Namen?
Ik spring nu lekker even onder de douche, heerlijk even ontspannen! Zal straks ook even over bovenstaande punten reageren.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pien ma 1 jul 2013 - 22:49

Sazzle schreef:Vanochtend hebben we een intakegesprek van de kraamzorg gehad. Hoe is dat bij jullie gegaan (als jullie dat al eens gehad hebben?) Hier was het een formulier invullen, een beetje info over de kraamhulp. Enige wat ze vroeg was of we kruiken hebben, het bed op klossen kon en over zoogkompressen..
Ze heeft verder ook nergens naar gekeken, kamertje ofzo.
Is het niet zo dat zij er ook voor is om te checken of je alles heb enzo? Of was dat vroeger alleen zo.

Bij mij was dat bij de eerste zwnagerschap ook zo, nu heb ik hem zelfs telefonisch gehad! Heb gevraagd toen bij deeerte zwangerschap of ze niet boven moest kijken, haar antwoord was dat ze aan de hand van hoe het er beneden uitzag, wel wist dat we het voor elkaar zouden hebben. Het was achterhaald dat ze ter controle komen vertelde ze. Alleen als ze bijv twijfels hadden over hygiene en rommel/ rotzooi, wilde ze ook boven kijken.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Suus ma 1 jul 2013 - 23:08

Gisteren Heb ik weer een controle bij de vk gehad. Ik kreeg de uitslag van de bloedtest en alles is goed. Omdat mijn rhesus-c factor negatief was, werd er gekeken of ik antistoffen had aangemaakt, maar dit was niet het geval. Ijzer was ook netjes.
Vanochtend had ik een afspraak in het ziekenhuis. We kregen een groeiecho vanwege mijn pre-existentiële hoge bloeddruk. De kleine ligt iets voor in de groei, maar wel netjes binnen de lijntjes. Zag er goed uit dus! Bloeddruk was ook goed. Over twee weken hebben we weer een afspraak voor een groeiecho, omdat een meting eigenlijk nog niet zoveel zegt, ze wil kijken hoe het zich ontwikkelt in die twee weken. Tot die tijd mogen we nog gewoon bij de vk blijven. En ze gaat voor ons overleggen in het team of we sowieso bij de vk mogen blijven zolang alles zo goed gaat. Ik hoop het!

@ Samantha: Fijn dat jullie nog even samen genoten hebben van een vakantie. Zijn je voeten alweer een beetje teruggekeerd naar hun normale proporties? Wink 

@ Jet: Fijn dat de groeiecho goed was!

@ Dolphinne: Succes met klussen alvast!

@ Exo: Groot al he? Ze hebben vandaag gemeten dat ons kindje al 1475 gram weegt, dat vond ik ook ineens zo zwaar klinken! En wat leuk dat je een verrassingspakket hebt gewonnen! Ben benieuwd wat er in zit Very Happy 

@ Tummy: Fijn dat de eerste cursusavond goed is bevallen smile  Wel jammer dat je nog steeds wel last hebt van misselijkheid en van BI.
Wat is Zetje Zebra?

@ Nillis: Heerlijk dat je nu minder werkt. Lekker genieten nu smile 

@ Pomodori: Ik wacht nog steeds op je foto Wink  Ik hoorde afgelopen week juist een paar keer "Moet je nog zo lang??", terwijl het volgens mij echt wel meevalt. De kleine ligt blijkbaar een kleine 2 weken voor qua groei, maar dat is volgens mij alleen voelbaar, niet echt zichtbaar.
Nog leuke geboortekaartjes gevonden?
Die druk op mijn onderbuik herken ik wel. Ik fiets momenteel ook liever dan dat ik een eind loop. Helaas heeft mijn fiets het gisteravond begeven...

@ Catgirl: Ik heb nog geen kraampakket ontvangen, ben een beetje bang dat mijn verzekering er niet aan doet (niet gratis in elk geval), maar zal er voor de zekerheid nog eens achteraan bellen.

@ Kwebbeltje: Echt balen dat je zo misselijk blijft. Misschien heb je het al verteld hoor, maar waarom krijg jij een groeiecho? Of is dat bij sommigen ook gewoon standaard?

@ Sazzle: Bij ons was de intake ook ongeveer zo. We hebben besproken wat we allemaal nodig hebben en in hoeverre we al dingen aangeschaft hadden, maar ze heeft niks gecontroleerd.

@ Pien: Balen dat je nu volledig in de ziektewet zit. Gelukkig ben je goed gecheckt inmiddels, maar wel schrikken van je placenta. En vervelend dat je nog steeds pijn hebt, hopelijk wordt dat gauw minder.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  kwebbeltje ma 1 jul 2013 - 23:55

Suus ik krijg extra groeiechos omdat mijn zoon w bijna 9 pond was met de geboorte en hij uiteindelijk klem in mn bekken zat. Vandaar
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Bericht  nillis di 2 jul 2013 - 0:48

@ Pien, jammer dat je nu helemaal in de ziektewet zit, maar gezondheid van jou en de beeb gaat voor alles, dus lekker rustig aan gaan doen.

@ Sazzle, ik had bij T ook op die manier een intakegesprek en nu hebben we hem volgende week.

@ Jet, hoeveel weken moet jij nog werken of begint bij jou vrijdag ook de zomervakantie? Is de kamer van S al klaar. ben wel benieuwd naar het resultaat. Hier kunnen we van het weekend weer verder.

@ Suus, fijn dat je voor nu nog bij de vk mag blijven en dat ze het goed in de gaten houden.

@ Kwebbeltje, fijn om even wat van je te horen. Zo te lezen heb jij het ook zwaar. Doe het rustig aan. Gelukkig is het nog geen 30 graden.

@ pomodori, ben benieuwd naar je buik. Ik zal van het weekend ook nog eens een foto maken. Heb er deze zwangerschap nog maar 1 gemaakt.

@ all, hier het laatste zwemochtendje voor de vakantie erop zitten. Vanaf volgende week beginnen hier de zomervakanties, dus ook geen babyzwemmen. Hopelijk heb ik na de vakantie nog zin om te zwemmen met T, want anders wordt het wel heel lang geen zwemmen voor haar. Verder is de behanger gister nog geweest en komt hij echt donderdagmiddag behangen, dus ik helemaal blij. Vanavond het behang maar gaan verwijderen, Morgen hoef ik gelukkig maar twee uurtjes te werken. Eigenlijk helemaal niet, maar nu kan ik fijn de overdracht afmaken en ben ik daar ook mee klaar. Verder weinig nieuws. Moet deze week nog even bloedprikken. Denk dat ik dat maar donderdagmorgen even doe, dan kan ik vrijdagmorgen aan de poets op T haar nieuwe kamer.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Stitch di 2 jul 2013 - 7:50

Nillis, fijn dat de behanger eindelijk kan komen donderdag! Kan je eindelijk verder met de kamertjes. Ben benieuwd hoe het wordt. Wat is de reden dat je bloed moet laten prikken deze week?

Suus, ik heb vorige week ook bloed moeten laten prikken ivm negatieve rhesus-c. Fijn dat dat bij jou allemaal goed was! En de groei-echo ook goed, en weer lekker even naar jullie kindje kunnen kijken. Zal voor je duimen dat je gewoon bij de verloskundige mag blijven!

Pien, wat vervelend om te horen dat je nu helemaal in de ziektewet zit. Kan me voorstellen dat je ervan bent geschrokken dat je nu pas hoort dat je placenta iets voor de uitgang ligt. Wat gaan ze doen als dit zo blijft? Ik hoop dat de pijn een stuk minder wordt nu je helemaal thuis zit, rustig aan doen hoor! hug 

Sazzle, ik heb de intake nog niet gehad. Vandaag even gekeken, en ze bellen in week 29 om een afspraak te maken. Dus dat zal volgende week ergens zijn. Hier valt nog niet veel te zien in het kamertje, dus ook weinig te controleren Wink

Kwebbeltje, wat naar dat het lichamelijk nog steeds niet goed gaat met je! Kan je nog wel een beetje genieten van het zwanger zijn op zich? hug

Filoria, ik heb afgelopen weekend mijn kraampakket ontvangen. Mijn moeder dacht dat dat ook een leuk pakket was, net zoiets als die boxen van prenatal enzo Razz  Die heb ik ook even uit de droom kunnen helpen. Mijn vriend vond de 'luiers' voor mij voor na de bevalling cool! silent  Ach, verder issie wel lief hoor Wink Hoe bevalt het in jullie nieuwe huis? De rust alweer een beetje wedergekeerd? 

Exo, hoe was je verrassingspakket? Ben nieuwsgierig! Wink Ik heb ook een berenpakje klaarhangen voor Guus. Helaas wel in maat 68, maar ze hadden geen andere maten meer. Was het eerste wat ik toen zelf gekocht heb voor Guus. Waar heb jij ze gekocht?

Catgirl, ik heb mijn kraampakket afgelopen zaterdag ontvangen. Hadden ze van mij ook nog wel even daar mogen houden. Zag al op tegen de bevalling, en dat is er nu niet beter op geworden laughcry 

Pomodori, Wij hebben het geboortekaartje al uitgezocht. Zijn nu een beetje aan het uitvogelen hoeveel we er nodig hebben, en welke tekst we erop willen hebben. Ik heb al een heel mooi gedichtje gezien van Toon Hermans, alleen vind mijn vriend deze te zoetsappig. Stiekem hoop ik dat ik hem nog omkrijg. Mijn oma is afgelopen jaar overleden, en op haar kaart hadden we ook voor een gedichtje van Toon Hermans gekozen, dus dat vind ik eigenlijk wel een hele mooie gedachte. Hoe was het vandaag bij de verloskundige? Weer goedgekeurd? 

Tummy, ik heb dat ook weleens, hele reactie getypt, en dan op de verkeerde knop drukken. Vervelend is dat indd! Ik ben benieuwd naar Zetje Zebra, bij mij zat er alleen een suf slabbetje en een boek met tips in. Onze kamer is ook nog lang niet af, ik snap je stress dus! Moet ook nog echt alles kopen! Heb nog niets in huis!

Dolphinne, helaas, het klussen schiet hier nog niet echt op. Hopelijk kunnen we van het weekend iig het verfwerk van de muren afmaken, daarna moeten de kozijnen en de deur enzo nog geschuurd en gelakt worden, dus we zijn nog wel even bezig helaas :nopompom: En spannend hoor, bijna de sleutel van jullie huis! Moeten jullie veel doen?

Jet, drukke week voor jou deze week! Al een leuk geboortekaartje gevonden? Fijn dat op de groeiecho alles goed was!

Samantha, je spulletjes al binnen? En lekker, ook nog even samen erop uit geweest met zijn 2-tjes. Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging! 

All, vorige week weer alles goed met Guus bij de verloskundige. Hij ligt inderdaad wat ik al dacht aan de rechterkant, hoofd naar beneden, en kont in mn ribben. Beetje jammer dat dit toch zijn favoriete houding blijkt te zijn, af en toe draait ie even weg, maar mijn ribben blijven blijkbaar toch een lekker plekje! Soms voelt het net of ze over elkaar schuiven als hij beweegt of ertegenaan trapt pale  Niet echt lekker. Verder heeft de verloskundige me doorgestuurd naar de fysio voor mijn bekken en rug, weet alleen nog niet wanneer ik daar terecht kan. Ze heeft me al wel gezegd dat ik er toch maar over na moet denken of ik niet toch met 34 weken stop met werken, ipv met 36 weken. Aangezien mijn lichaam het waarschijnlijk niet meer tot zo lang nog gaat trekken. Daarnaast heb ik ook nog bloed moeten laten prikken vanwege een negatieve rhesus-c factor. Wat er nu precies de consequenties van zijn als de uitslag daar niet goed van is weet ik nog niet, kan er ook niet zoveel over vinden op internet. Volgende keer maar vragen.  Vrijdag wordt trouwens onze kinderwagen geleverd :cheering:  Kan niet wachten, stiekem alvast wat rondjes rijden denk ik Wink
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Bericht  Dolphinne di 2 jul 2013 - 8:29

Hey meiden!

Exo, ik kan ook niet fijn meer liggen op mijn buik, terwijl ik normaal altijd zo in slaap viel. Nu dus alleen op mijn linker of rechterzij of mn rug, maar dat ligt toch minder lekker.
Wat leuk een verrassingspakket! Heb je hem al opgehaald??

Tummy, hoe is het nu met je bekken? Hopelijk gaat de fysio toch nog helpen! Hier is er nog helemaal niks aan de babykamer gedaan en een naam hebben we het nog nauwelijks over gehad. Gewoon rustig aan doen (al is dat vaak makkelijker gezegd dan gedaan smile).

Nillis, wat fijn dat de behanger toch deze week komt! Plaats je een foto als het af is?

Pomodori, dat gevoel heb ik soms ook. Dan heb ik het gevoel dat er 10 kilo stenen in mijn buik zit. Hier is het vooral als ik veel gedaan heb (na een dag werken bijv.)

Kwebbeltje, wat balen dat het lichamelijk tegen blijft zitten. Had je bij de eerste ook zoveel last? 

Pien, jammer dat je nu helemaal in de ziektewet zit, maar alles voor jullie kleintje natuurlijk. Fijn dat je nu in elk geval je rust kunt pakken!

Suus, ik duim voor je mee dat je gewoon bij de vk mag blijven.

Stitch, ja we moeten vrij veel doen in het huis. Alle wanden en plafonds moeten gesausd worden en alle kozijnen en deuren opnieuw gelakt. Het is nu allemaal vergeeld enzo. Alleen de zolder doen we eerst nog niks aan. Dat komt wel als we er wonen.
En er moet flink schoongemaakt worden overal.
Leuk bijna de kinderwagen! Wat voor eentje hebben jullie uitgezocht?

All, we weten helaas nog steeds niet wanneer we deze week de sleutel krijgen. De verhuurder is niet zo snel met mail beantwoorden helaas.
We hebben wel vanavond een babykamertje bekeken (via MP) en binnenkort gaan we die dan ophalen.
We gaan hem zelf een beetje opknappen. Het donkere hout schilderen en andere knopjes op de deuren en laatjes. Jullie nog ideeen welke kleur blad mooi is?
Dit is hem nu (foto's mp)

najaar 2013mama's!! - Pagina 27 73E7B5D4-7CED-4D67-BD9D-DDC7758611E8-1721-000001373EC56FE7_zps22cb857c

najaar 2013mama's!! - Pagina 27 F15F3CAA-BFFE-48F8-B7BE-FFAD19355DAC-1721-00000137489B45A0_zps1f35eb63

najaar 2013mama's!! - Pagina 27 0A37978E-E7E4-4C6D-A074-A88535DF3F74-1721-000001374EC16051_zpsa5ba08ef
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Exogenesis di 2 jul 2013 - 8:52

Ik heb het pakket in ontvangst genomen :)Er zaten twee handdoeken in, een mutsje, een spuugdoekje, verzorgingsdoekjes, een blocnote en een pen. Altijd leuk :-D

Stitch, ik heb de berenpakjes via marktplaats gekocht. Ze komen bij de H&M vandaan.

Dolphinne, mooie meubels!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Stitch di 2 jul 2013 - 10:03

Ok, en toen had ik ineens wat bloedverlies net op de wc. :O  Van het weekend ook al een keer, maar toen was ik veel te druk geweest, dus zocht er ook niet zoveel achter. Afgelopen 3 dagen alleen zo goed als niets gedaan, dus daar kan het nu toch niet van zijn. Was ook niet heel veel, maar toch. Jullie misschien een idee? Guus is nog gewoon aan het bewegen geweest vanavond, dus maak me er niet heel erg druk om, als het morgen ook is bel ik de verloskundige toch wel even.
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 10:19

Heb je misschien geniest, ontlasting gehad waar je wat druk moest zetten, of sex gehad? Dan kan er een bloedvat gesprongen zijn, is niet ernstig.

Dolphine, mooie meubels! Ik zou het blad dan antraciet doen en afstylen met roze/zilveren of blauw/zilvere accessoires.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Stitch di 2 jul 2013 - 10:21

Nee, allemaal niet. Daarom vind ik het dus ook zo gek. Heb vanavond gekookt, en verder eigenlijk heel de dag op de bank doorgebracht. Zat nu ook ff op google te kijken, maar das misschien niet zo verstandig Wink
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 10:59

Oei nee niet doen!
Kijk even aan of je nog meer bloed verliest en of mups blijft bewegen.
Meestal is je intuïtie hetgeen wat gelijk heeft. Je baby zelf kan natuurlijk ook van binnenuit wat gedaan hebben waardoor er een vaatje is geknapt!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  nillis di 2 jul 2013 - 20:16

@ stitch, heb je nog weer bloedverlies gehad, zoja zou ik even de vk bellen. Ik moet ook prikken op de rhesus c.

@ Dophinne, als het kamertje klaar is zal ik hem inderdaad showen. Leuke meubels. ik zou ook wit met grijs ofzo doen.

@ Exo, altijd leuk toch een verrassingspakket.

@ all, hier nog geen nieuws weer. Ga zo even naar de markt en dan bij de hema een voedingskussen halen is nu 20 % korting.
Fijne dag
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pomodori di 2 jul 2013 - 20:34

@ Kwebbeltje, oei dat klinkt niet heel prettig allemaal. Gelukkig doe je het voor een mooi klein mannetje straks. Dat kleine spul moeten wij ook nog allemaal aanschaffen en dan is het wel af.

@ Sazzle, wij hebben nog geen intake gehad bij de kraamzorg. Ben benieuwd wanneer dat is. Ik heb nog niets meer gehoord dan alleen dat mijn aanmelding was ontvangen. Hoe gaat het verder met je suiker?

@Pien, ai dat is minder. Doe maar lekker rustig aan, de laatste loodjes nu. Wel vreemd van je placenta, dat ze dat nu pas zien. Maar goed beter dan helemaal niet zien.

@Suus, je wordt wel heel goed in de gaten gehouden, dat lijkt me wel prettig. Ik zal duimen dat je gewoon bij de vk mag blijven. Zetje Zebra is trouwens een zebra knuffel, van CZ... Ik heb hem ook ontvangen. Maakte het kraampakket nog een beetje leuk...
Foto ga ik vanavond proberen te maken. Moet daarvoor even de spiegel tevoorschijn halen of mijn man lief aankijken. Geboortekaartje -> zie @all

@ Nillis, laat je ook foto's zien van het kamertje straks? Ben erg benieuwd!

@ Stitch, zie @all voor VK verslag en kaartje. Als je het aan je vriend uitlegt van de Toon Hermans link kan hij vast niet anders dan akkoord gaan toch? En anders flink wat hormonen eruit persen ;-)
Volgens mij ligt Grutje exact gelijk aan Guus. Helemaal met zekerheid kon de VK het niet zeggen gisteren.
Das wel vreemd dat bloedverlies, ik zou gewoon voor de zekerheid even bellen. Is het niets dan kan ze je dat ook zo telefonisch doorgeven. En google, ai daar probeer ik ver vandaan te blijven... ;-)

@Dolphinne, leuk kamertje! Lekker veel lades, nu nog onthouden waar wat in zit ;-) Qua kleur verven, lastig. Ik zou het of heel donker maken of juist wit. Wat zijn jullie plannen voor de rest van de kamer?

@All, We hebben al een geboortekaartje gevonden. Mijn man googelde wat op kaartje jongen en nog wat termen, kwam er eentje tegen die hij mooi vond, heeft hem alvast getracht te maken voor Grutje en mij laten zien en ik was ook enthousiast. Dus hoppa dat is ook weer klaar. Nu alleen de teksten er nog op verzinnen. Ga ook niet verder zoeken naar kaartjes, er is zoveel keus....

Gisteren weer een apk gehad bij de VK. Op zich was alles in orde, mijn gewicht, grutje bewoog en zijn hartje klopte, bloeddruk ook netjes. Maar bij de pretecho had de echodame gezegd, geef de groeicurves ook maar even aan de VK want misschien moet ze je toch even onderzoeken op zwangerschapsdiabetes. Grutje zit namelijk op alle bovencurves qua groei. Dus komende maandag gaan we prikken voor suiker. Eerst om half negen nuchter suiker prikken, dan om 11 uur weer prikken maar dan na een ontbijt en dan om half twee weer langs voor een echo waarop ze de groei gaan vergelijken met die van de pretecho. Het is dan exact 4 weken later. En als de tweede prikbeurt een beetje vreemd was, prikken ze dan weer. En mochten er dan rare dingen uitkomen, dan nog de suikertest van het ziekenhuis aanvragen. We zullen het zien. Ik verwacht geen rare dingen, maar je weet het nooit...

Nu snel verder met werken, fijne dag allen!
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Tummy di 2 jul 2013 - 22:43

@Nillis: ja he, het kraampakket maakt het voor mij ook iets meer "werkelijkheid". Ben nog wel in de ontkenningsfase mbt de enorme verbanden etc haha. Fijn dat je eindelijk contact hebt gehad met de behanger. En dat je moeder de gordijnen heeft gemaakt, lief! Fijn om te horen dat je je beter voelt met rust.

@Pomodori: oohw, dat zou mij ook kunnen gebeuren zo'n genante actie. Oeps haha. Hoe reageerde de rest erop? Het lijkt me helemaal ongemakkelijk als iedereen doet alsof ie het niet gehoord heeft. Beter er met zn allen even om lachen. Ik moest er wel aan denken toen ik vorige week bij de fysio was. Ik lag op zo'n bank en zij zat zeg maar tussen mijn benen aan het voeteneind en ik moest een oefening doen met mijn benen naar buiten (beetje moeilijk uitleggen). Ze vroeg me alles te ontspannen haha, dat lukte dus niet zo goed toen. Vond het iets te genant om te vertellen waarom Laughing .
Fijn dat je controle goed was. Ga voor je duimen dat er niets bijzonders uit de suikertest komt. Wat super dat jullie weten welk kaartje het wordt! Hier nog niet echt gezocht.

@Exo: wat leuk dat je een verrassingspakket hebt gewonnen! Altijd leuk die spulletjes, zeker als je ze gratis krijgt. Heb nu je buikfoto wel gezien. Er is toch wel een beginnetje hoor! Ik vond het ook jammer dat mijn buik pas zo laat ging groeien, maar dat is nu ruimschoots ingehaald! Echt, het komt goed!

@Catgirl: herkenbaar hoor, de "zware" buik. Belangrijk om goed je grenzen in het oog houden. Hoe is het verder met je?

@Kwebbeltje: aww echt balen zeg dat je nog zo misselijk bent. Ik heb ook het idee dat mijn misselijkheid erger wordt door de groeiende baarmoeder en de druk tegen mijn maag. Gelukkig geen last van maagzuur. Jij wel? Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst niet misselijk ben geweest. Soms is het minder, maar nooit weg. En dan ook nog je bloeddruk en bekken. Het zit je niet mee meid. Gebruik jij eigenlijk nog medicijnen?

@Sazzle: wij hebben de intake van de kraamzorg volgende week. Ik verwacht er niet al te veel van. Hebben jullie zelf nog vragen gesteld? Ik kan zo weinig bedenken, maar ben bang dat ik achteraf ineens vol vragen zit.

@Pien: Wat naar zeg die pijn. Hoop dat het met rust weg gaat. Ik heb drie keer echt flinke pijn gehad in mijn bovenbuik, echt een rotgevoel. Een drukkend gevoel tegen/onder mijn ribben en een strakke buik. Vooral bij bukken en in- en uitademen erg pijnlijk. Duurde telkens een paar uur en zakte daarna af. Nu al een week geen last meer gehad. Ik denk dat het kwam door mijn groeiende baarmoeder. Of frummel in een ongemakkelijke houding ofzo.
Wat vervelend dat ze ook nog ontdekt hebben dat je placenta laag ligt. Nou ja, wel goed dat het ontdekt is natuurlijk, maar wel heel erg balen dat dat er ook nog eens bij komt.

@Suus: fijn dat alles goed was bij de VK! Ik hoop dat je gewoon daar onder controle mag blijven! Zetje Zebra is een knuffel van de zorgverzekeraar. Niet zo spectaculair hoor, maar het was het enige leuke aan het kraampakket haha.

@Stitch: Zetje Zebra is een knuffel Very Happy . Balen joh dat je ook al naar de fysio moet! Veel meiden met bekkenklachten hier. Hoe denk je zelf over met verlof gaan, 34 of 36 weken? Ik heb geen keuze omdat ik nog deels in de ZW zit, maar had denk ik anders ook wel gekozen voor 34. Leuk dat je kinderwagen bijna komt! Die van ons pas over 6 weken :-(. Ik wil 'm NU haha. Ik wil ook rondjes rijden Very Happy 
Ohw, ik lees ineens je andere bericht. Wat schrikken zeg van dat bloedverlies. Ik zou gewoon voor de zekerheid even de vk bellen, dan kunnen zij inschatten of je wel/niet langs moet komen.

@Dolphinne: bekken wisselt echt per dag. Soms is het echt heel pijnlijk en kan ik bijna niets en op andere momenten is het goed te doen als ik mijn gemak hou. Maar ik moet toch al rustig aan doen door de misselijkheid. Eigenlijk heb ik daar het meeste last van, met de bekkenklachten kan ik beter omgaan. Dat is af en toe gewoon echt minimaal, terwijl de misselijkheid er altijd is. Wat een leuk kamertje! Wil je echt een andere kleur blad? Anders zou ik het misschien wit doen. Of roze of blauw Very Happy 

@All: Hier alles zn gangetje. Ik krijg wel een beetje de kriebels dat ik het overal een zooi vind en baal dat niks echt af is (babykamer, plek waar de box moet staan, andere slaapkamer waar weer spullen naartoe moeten etc). Maar ik heb zo snel last van de misselijkheid (en anders wel mijn bekken of harde buiken Mad ) dat het maar niet opschiet. Ik wil in mijn hoofd veel, maar de uitvoering gaat traaaag.
Mbt de naam twijfelen we nog steeds tussen 2 namen. Beide heel anders. Mijn vriend en ik vinden beide namen mooi, maar hij heeft de voorkeur voor de ene en ik voor de andere. Toch nog hopen dat er ineens een derde naam komt die we beiden DE naam vinden. Nog geen geboortekaartjes uitgezocht hier. Ik weet wel ongeveer welke tekst ik wil. We hebben afgelopen weekend nog wat spulletjes voor het kamertje besteld dus hoop dat dat snel geleverd wordt (aankleding voornamelijk, schilderijtjes, zo'n houten boom voor tegen de muur etc) en ik heb al véééél kleertjes. Echt teveel haha. Oeps. Alleen nog geen kast, die komt over een paar weken. Kan er al naar uitkijken om alles te wassen en netjes op te bergen. 
Verder beweegt frummeltje goed, wat heerlijk om mijn lieve kleine meisje zo te voelen bewegen I love you . Soms is het een beetje pijnlijk als ze tegen mijn blaas of ribben schopt, maar verder zó genieten. Het is enorm cliché, maar dat maakt weer alles goed. Dat gevoel van altijd met zn tweetjes ergens zijn en het speciale van het getrappel ga ik na de bevalling echt missen!
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Bericht  Pien wo 3 jul 2013 - 1:44

Ik ga even vanaf pagina 44 terug reageren op jullie, ik heb gelukkig alle tijd maar verder word het me iets te gek!

@Nillis, fijn dat de behanger eindelijk komt!! Bij jullie krijgt jullie dochter een hele nieuwe kamer en word haar oude kamer de babykamer?  Lekker uit eten geweest maandag?

@Pomodori, hahaha... ik moest hardop lachen op je persavontuurtje! Ik had dat tijdens de bevalling steeds. Gelukkig hielp de vk me regelmatig met even laten voelen waarop ik moest persen. Klinkt misschien gek maar zij stak dan haar vingers naar binnen en ik kon dan voelen waar ik naar toe moest persen. Leuk he, geboortekaartjes zoeken!  Lees nu al dat jullie hem al hebben, doen jullie snel! Vervelend dat je nu controle moet op zwangerschapsdiabetes. Hopelijk zijn je uitslagen goed. Is de groei zo afwijkend dan? Enig idee hoe zwaar ze hem nu schatten?

@Exogenesis, leuk joh dat je een verrassingspakket hebt gewonnen. Heb je eigenlijk nog iets overgehouden aan de val van je paard toen? Rij je nog steeds?

@Catgirl, ik heb toevallig afgelopen zaterdag mijn pakket ontvangen, had nog bijna alles van de vorige keer liggen dus zodra straks de kraamzorg weg gaat, kunnen ze mooi alles meenemen.

@Kwebbeltje, vervelend dat je zo blijft kokhalzen, ik heb precies hetzelfde!! Had ik tijdens de vorige zwangerschap niet!

@Sazzle, hoe is het met je suiker? Moet je nu iedere week in het ziekenhuis op controle komen?

@Suus, fijn dat je controles nog zo goed zijn! Ik krijg ook steeds groei echo's en daaruit blijkt dat onze harrie lang en dunnetjes is. Afgelopen zaterdag in het ziekenhuis ook weer een echo gehad en daaruit bleek dat hij een bol buikje heeft en verder gewoon normaal. Beetje tegenstrijdig dus!

@Stitch,  onze babys liggen hetzelfde! ALthans, vanaf zaterdag ligt ons knulletje met zijn koppie naar beneden en zijn kont bij mijn ribben. Hij is ook onwijs druk, zelfs mijn man ziet vanuit zijn ooghoeken gewoon mijn buik heen en weer schommelen. Leuk dat de kinderwagen komt, welke had je? Net als de andere meiden hier geloof ik een Joolz toch? Als blijkt dat mijn placenta zo laag blijft liggen word het uit voorzorg een vroeg geplande keizersnede.
Wat akelig dat je wat bloedverlies had, heb je er inmiddels nog weer last van? Wanneer heb je weer controle? Anders misschien even bellen voor de zekerheid.

@Dolphinne, leuk dat het huis doorgaat! Hopelijk krijgen jullie snel bericht wanneer je de sleutel krijgt. Mooi kamertje, ik zou zelf voor wit gaan en dan een vergrijsd blad en grijze knopjes.

@Tummy, jullie ook al zo twijfelen tussen 2 namen. Dat hadden wij ook, ik heb nu afgelopen week de knoop doorgehakt. Mijn man krijgt zijn zin, al moet ik zeggen dat ik er zeker achter sta hoor. Ik heb toevallig vanmorgen alle kleertjes in de kast gelegd, erg leuk. De kast moet van binnen nog helemaal schoon dus binnenkort doe ik dat en dan ga ik gelijk alles wassen.

@NOvalee, Filoria en Jet, hoe is het met jullie?

Kaartje, bij de vorige zwangerschap heb ik zelf een kaartje ontworpen op hipdesign.nl.
dat wilde ik dit keer weer dus zo gezegd zo gedaan. Erg leuk werk en zijn eigenlijk ook tevreden met het resultaat. Twijfelen alleen of we een babyfoto doen ja of nee. Bij E hebben we dat niet gedaan en dat was achteraf maar goed. Anders had er een heel ziek zwak meisje met sonde op de foto gemoeten en die op het kaartje.

Kamer, ons kamertje is heel erg af, 2 klusjes nog, of eigenlijk 3. Het hout achter de commode. De muursticker boven het bedje en de aankleding met gordijnen en accesoires. E slaapt nog in het ledikant dus die kunnen we nog niet verplaatsen, nu dus even het wiegje op die plek. Maar, wiegje komt straks op onze kamer te staan.

Naam, afgelopen week heb ik eigenlijk de knoop doorgehakt mbt de naam. We hebben een jongensnaam die met 2 begin letters kan, dus wel 2 behoorlijk verschillende namen. Niet Kas en Cas, maar bijv zoals Iwan en Twan.  Wij hebben best wel simpele hollandse namen, 1 naam is heel nederlands, de andere iets aparter. Ik wilde de  " simpele"  mijn man de " apartere". Nu toch maar de knoop doorgehakt dat we voor de apartere gaan. Heb al wat dingen besteld met de naam erop dus kunnen niet meer terug!

Aankopen, wij hoeven niet veel meer te kopen. 3 pakjes in maatje 50/56 waaronder het eerste pakje, zoogcompressen, spuugdoekjes, luiers en een nieuwe luiertas. Verder zijn we helemaal compleet. Heb afgelopen maandag bij meerdere webshops het één en ander besteld dus als dat binnen is en alles is goed zijn we zo goed als klaar. Lekker gevoel!!
Vandaag nog even de bestelling van de muursticker, geboortesticker en deursticker eruit, dan zullen we dat eerdaags ook binnen hebben.

HIer nog even een fotootje van hoe ons kamertje er nu uitziet!

najaar 2013mama's!! - Pagina 27 20130703_121044_zps98d5014b

In het wiegje heb ik zelf ook als baby gelegen!
najaar 2013mama's!! - Pagina 27 20130703_120927_zps710ebab2

De kledingkast, rechts liggen alle pakjes en rompers in maat 50, 56 en 50/56. Links hangt alles van maat 62.
najaar 2013mama's!! - Pagina 27 IMG-20130703-WA0001_zps2d130638

En dit is de wagen, die hadden we natuurlijk al nog van E
najaar 2013mama's!! - Pagina 27 1360-2375

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 27 van 41 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 34 ... 41  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: