Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verkoop - kassatekort

+7
Caresses
Jeanette
Siamsa
Toet
Raindrop
Chocoholic
Slakje
11 plaatsers

Ga naar beneden

Verkoop - kassatekort Empty Verkoop - kassatekort

Bericht  Slakje za 16 feb 2013 - 10:11

Vandaag hadden we voor dat de kassa niet klopte. We weten wie de fout had gemaakt en waar de fout zat (ik een hele tijd aan het zweten dat ik het hopelijk niet was). Het ging over 30 euro die te weinig was ingetikt op de bancontact. Nu moest mijn collega dit van de verantwoordelijke zelf bij betalen. Nu heb ik daar nog nooit van gehoord dat dit moest (tenzij het natuurlijk niet meer uitzonderlijk is). En ikzelf heb het ook eens voorgehad, toen heb ik gewoon op de papieren opgeschreven dat er verkeerd was teruggegeven en heb er verder nooit iets van gehoord, is ook niet ingehouden op mijn loon. Mag dit zomaar, dat je dat zelf moet betalen?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkoop - kassatekort Empty Re: Verkoop - kassatekort

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 10:14

Misschien dat het bij jullie anders is maar hier mag dat niet.
Is ook een soort van risico wat je als eigenaar/bedrijf zijnde loopt.
Waarmee het niet goed te praten is natuurlijk want het is altijd opletten en in 10 seconden tijd alles 100x checken maar het kan natuurlijk een keer gebeuren.

Ik heb jaren in een winkel gewerkt en daar is nooit, bij wat voor kasverschil dan ook, gezegd dat er zelf betaald moest worden. wat als jullie er niet achter waren gekomen? Was het bedrag dan gedeeld door het aantal personeelsleden?

Gast
Gast

Bericht  Slakje za 16 feb 2013 - 10:34

Ik denk het, ja. Ik vind het best vreemd en denk dat ik eigenlijk zelf zou weigeren dat te betalen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Chocoholic zo 17 feb 2013 - 0:45

Ik vind het erg raar, en persoonlijk zou ik het ook echt niet betalen. Neutral Dan maar ergens werken waar je niet het risico loopt dat je de helft van je dagsalaris moet inleveren. Ik heb 3 jaar als caissière gewerkt en had zelf gelukkig bijna nooit kasverschillen, maar de regel bij ons was dat je een officiële waarschuwing kreeg bij een kasverschil van EUR 10,- of meer, en bij 3 officiële waarschuwingen werd je ontslagen. Vond ik ook best strict, maar niet meer dan normaal.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Raindrop zo 17 feb 2013 - 1:08

Ik heb ook ergens gewerkt waar ze dat doen. Als het verschil boven een bepaald bedrag is moet iedereen bijleggen. Als je dus met twee werkt en er is bijvoorbeeld 30 euro kassaverschil moet ieder 15 euro bijleggen. Echt belachelijk, de ander waarmee je werkt kan dat net zo goed in eigen zak gestoken hebben en zo toch winst maken.
Ik werk daar inmiddels ook gelukkig niet meer.

Volgens mij mag het ook niet hoor, als je echt twijfelt zou ik het eens navragen bij een vakbond.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Toet zo 17 feb 2013 - 1:28

Wat een rare gang van zake? Ik weet niet wat voor kassa jullie hebben maar het probleem is zelfs vaak gewoon iets verkeerd aangeslagen (dus niet eens dat er daadwerkelijk geld mist)

Bij ons was er wel een regel, als het tekort 50 euro of hoger was moest je een soort contract tekenen. Bij drie contracten werd je ontslagen (of nou ja, als je voor de rest prima functioneert weet ik niet wat ze doen maar dan hebben ze iig een reden om je te ontslaan)
Op mijn andere werk zijn er niet echt regels voor, aan het eind van de dag wordt de kassa geteld en als er een tekort is bekijken we samen of we kunnen achterhalen waar het vandaan komt 9 van de 10 keer hebben we het probleem zo gevonden.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Siamsa zo 17 feb 2013 - 2:41

Wij hoeven het niet zelf te betalen. Er is een heel 'systeem' waarin is vastgelegd hoe vaak je een kasverschil van welk bedrag mag hebben en wat de consequenties na zoveel kasverschillen zijn (en dat geldt zowel voor -kasverschillen als +kasverschillen).
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Jeanette zo 17 feb 2013 - 7:32

Ik heb vroeger ook in een kledingzaak gewerkt waar je het kasverschil terug moest betalen. Vond het maar een rare regel.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caresses zo 17 feb 2013 - 20:10

Apart, dat had ik nog niet eerder gehoord.

Ik heb ook een tijd in een winkel gewerkt en ineens bleken er enorme kasverschillen te zijn (elke dag 50-100 euro). Dat bleek ook nog eens op de kassa te zijn waar ik altijd op zat. Ik vond het verschrikkelijk want zo werd ik toch een verdachte. Gelukkig hebben ze toen een andere collega betrapt en die gaf het ook toe. Zij is meteen ontslagen en moest alles terug betalen.
Ik vond het trouwens wel vreemd dat ze verder geen aangifte tegen haar hebben gedaan. Een paar maand later kwam ik in een andere winkel en zag ik haar daar achter de kassa staan.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Ella zo 17 feb 2013 - 20:22

Raar zeg. Als het nou meerdere keren voorkomt bij dezelfde persoon dan vind ik het wat anders.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame zo 17 feb 2013 - 20:49

Bij mijn oude bijbaan in de supermarkt mocht je maximaal 2,50 kasverschil hebben. Ik maakte de kassa's vaak op en soms had je wel eens een raar verschil. Natellen bleek soms wel eens het wel kloppend te maken. Het ligt dus ook wel eens aan de cassier die het dus opmaakt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 21:57

Bij ons hangen er camera's boven de kassa dus als er een kasverschil is zullen die wel nagekeken worden. Mij stelt dat iig gerust, laatst had iemand op mijn naam kassa gedraaid blijkbaar en een verschil van 140 euro veroorzaakt. Toen was gelukkig snel duidelijk dat ik het niet geweest was omdat ik niet achter de kassa stond die dag.

Het kasverschil is nog steeds niet opgelost, ze kunnen er niet achter komen wat er gebeurd is, misschien toch een computerbug oid.

Gast
Gast

Bericht  Katrien zo 17 feb 2013 - 22:19

Ik werk al jaren in winkels en heb nog nooit meegemaakt dat we zelf geld bij moesten leggen na een kasverschil. Meestal is het wel terug te vinden als er verschil is, maar het kan natuurlijk altijd zijn dat er teveel geld is teruggegeven, of dat iemand het in eigen zak gestoken heeft.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Winegum ma 18 feb 2013 - 0:56

Ik werk ook in een winkel en wij hoeven dat gelukkig niet zelf te betalen. Het lijkt me ergens ook tegen de regels in, als het je wel verplicht wordt om te betalen. Het is een bedrijfsrisico. Als jij per ongeluk iets in de winkel kapot maakt hoef je dat ook niet zelf te betalen, dat is het risico voor je werkgever.

Ik zou het dus ook weigeren, zeker als ik de kassa zou delen met collega's. Dan is de kans ook nog aanwezig dat je er helemaal geen aandeel in hebt gehad. Ik zou het eens uit gaan zoeken als ik jou was, Slakje. Of dat mag in Belgie, of je dat in je contract hebt staan of ergens anders.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast ma 18 feb 2013 - 8:16

Een aantal jaar geleden werkte ik in het weekend in een kinderkledingwinkel. Als het kasverschil boven de 2 euro was, werd het ingehouden op je loon. Gelukkig heb ik er nooit last van gehad.

Gast
Gast

Bericht  Siamsa ma 18 feb 2013 - 11:34

Caresses schreef:Apart, dat had ik nog niet eerder gehoord.

Ik heb ook een tijd in een winkel gewerkt en ineens bleken er enorme kasverschillen te zijn (elke dag 50-100 euro). Dat bleek ook nog eens op de kassa te zijn waar ik altijd op zat. Ik vond het verschrikkelijk want zo werd ik toch een verdachte. Gelukkig hebben ze toen een andere collega betrapt en die gaf het ook toe. Zij is meteen ontslagen en moest alles terug betalen.
Ik vond het trouwens wel vreemd dat ze verder geen aangifte tegen haar hebben gedaan. Een paar maand later kwam ik in een andere winkel en zag ik haar daar achter de kassa staan.

En daarom heeft bij ons iedereen altijd een eigen kassalade. Met slotje.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud